Nemojte očekivati da polovan auto bude kao NOV!

Dragi moji klijenti, želim da vam pomognem svim mogućim savetima, nesebično vam nudim i svoje iskustvo, i svoje znanje i svoje majstore. Na vama je da procenite da želite da usvojite moje preporuke i u kojoj meri. Nikakav problem nije da ja poslušam vaše želje i da vam tražim i model koji je najgori u klasi, koji je najnebezbedniji, koji ima najgore kočnice i koji se najviše kvari.

Ako vi kažete da je to najbolji auto za vašu porodicu, neću ulaziti u polemiku sa vama. Nađem vam taj i taj model u najboljem mogućem stanju, tako da ću vam i u tom slučaju itekako pomoći. Redovne kontrole koje ja plaćam kod mojih majstora u prvih godinu dana uglavnom ne koristite. Tu gubite vi jako puno, jer ako na vreme uočimo manji kvar čijom popravkom možemo sprečiti mnogo skuplji kvar, dobijate puno, a dobijam naravno i ja, zato i plaćam te redovne kontrole.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Polovan auto mora redovno da se kontroliše, jer je polovan prešao je 200 000, 300 000 km ili više kilometara, po ko zna kakvim putevima, i u rukama ko zna kakvih vozača. Ako je fabrika dala GARANCIJU od 2 godine na auto ili motor, šta možete očekivati od kola koja su stara 10 ili više godina? Neki moji klijenti očekuju, da auto koji im ja nađem bude bez ogrebotina, da NEMA NI JEDNU TAČKICU na šoferci! Neki su vrlo realni, zahvalni, i preporučuju me svojim kolegama, komšijama. Verujte mi da ja NE mogu da isto tretiram prvu i drugu grupu klijenata. Poslednja dva automobila koja sam pronašao i prodao imala su vrlo mala oštećenja na šoferkama – Prošli su bez potrebe rigoroznije tehničke preglede. Ali klijentima smetaju male tačkice na šoferšajbni – iako ih i ja imam na svom privatnom automobilu – i ne menjam šoferku zbog njih – jer neću dobiti originalnu – i jer je neće zalepiti da bude onako kako je to mogla fabrika.

Troškovi kupovine polovnjaka u prvih godinu dana

 

Kupite pametno – Biram za vas najbolji auto!

Konačno ste skupuli novac, ili uzeli keš kredit, napravili ste uži izbor automobila, ali vaš majstor nema vremena za vas, i ne sme da vam preporuči ni jedan auto sa placa. Šta činiti? Da li je pametno da se vratite u banku po više novca, i kupite nov auto? Da li da uzmete lizing? Posle godinu dana vaš novi auto vredi za četvrtinu manje. Dakle ako ste kupili auto za 10 000 e, posle 12 meseci on vredi 7.500 evra. Naravno, vi možda planirate da ga vozite 10 godina. Ali da li je mudro da se mučite u malom automobilu, sa najslabijim motorom 10 godina? Polovni automobili jesu mačka u džaku. Budimo iskreni. Na auto placevima su automobili koji imaju vraćenu kilometražu nekoliko puta. Isti je slučaj ako kupujete od fizičkog lica. Prevare na svakom ćošku, a vama novac niko nije poklonio, i želite da u tom automobilu vozite ženu i decu. Želite da vas taj auto odlično služi iako je polovan? Da li je to realno, i da li je to moguće?

Piše: Aleksandar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs i najboljiauto.com

 

Oko 20 godina pišem testove automobila i ono najvažnije savete za kupovinu polovnih vozila, ali i odgovore na vaša pitanja. Rubrika se nije odmah zvala Pitajte Aleksandra Todorovića, ali ste moje odgovore mogli da čitate pre nekoliko decenija na raznima portalima. Pisao sam analize i poređenje modela koji vas zanimaju apsolutno besplatno. Ali shvatio sam da kupovina polovnog automobila jeste jedan veliki rizik za svaku prosečnu porodicu u Srbiji, i da je potrebno da vam osim odgovorima pomognem i razgovorom, jer nije dovoljno samo odgovoriti na pitanja koja vas muče u datom trenutku. Jer retko ko od vas ima sve informacije o modelima koje želi da kupi. Osim toga ne postoje dva majstora koji imaju identično mišljenje o jednom automobilu, motoru, pa vas i to može dovesti u zabludu. Retko ko se trudi, da sasluša vaše potrebe, i da vam opiše te polovne automobile iz vašeg ugla gledanja. Ja sam se zaista trudio. Svake godine sam pronalazio nove načine, ideje kako da ti odgovori budu direktniji, objektivniji.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Neki od vas me čitaju decenijama. Mnogi su primetili da su se moja mišljenja o nekim modelima promenili, kod nekih automobila i drastično. Glavni razlog tome je što sam imao nekada poverenje u nemački ADAC i TUV, ali danas ga nemam! Nemci, su u stanju da sve moguće statističke podatke prikažu tako da bi ispalo kako su njihovi automobili najpouzdaniji, naravno posle japanskih. Tako velika solidarnost sa japanskom auto industrijom je prosto neverovatna. I sam sam pomislio da su Toyote, Honde, Mazde automobili bez mana i grešaka, a nije tako.

 

Neki mudriji, iskusniji i bolji poznavaoci automobil od mene su znali da kažu: postoji samo dobar i loš auto. Nije toliko važna marka, model….I moram dobrim delom da se složim sa njima. Ali potrebno je i odabrati pravi model, ali i motor, koji ispunjava vaše potrebe. Ako kupite auto koji mnogo troši, vozićete ga manje, a nije cilj da vam auto stoji ispred kuće, nego je ideja da vam automobil uštedi vreme, i da vas služi, da vaše zdravlje koliko toliko sačuva. Dobro, mnogi od vas kupuju automobile zbog komšiluka, i to je sasvim u redu, svako ima neke svoje želje, snove, pa ako hoćete i komplekse.

 

Ako već komšija ima lepšu i ženu i švalerku od vas, možete valjda vi imati veći i bolji auto, zar ne? Šalim se naravno, ovde je glavna tema polovan auto, ali znajte da svi mi, pa i ja, prililom odluke o izboru automobil razmišljamo o mnogim stvarima. Neki od vas zaista ne vole automobile, i njima je važno samo da ih auto dobro služi. Ali oni koji vole da voze, koji vole lepe automobile, nikako ne mogu da se pomire sa činjenicom da voze automobile koji im se ne dopadaju. Najbolje je napraviti neki kompromis, to svima savetujem.

Učim od svih vas dragi moji čitaoci preko 20 godina. U svakom pitanju možete da pronađete nešto zanimljivo. Svako od vas ima neka svoja poređenja, svoje poglede na svet automobila, kupovine, novca i servisa. Moj posao je jako zanimljiv, ali i odgovoran. Problem je što ja ne mogu da ispunim nerealne želje i da ne mogu da vam nađem polovni automobil koji se neće kvariti narednih 10 godina, jer to ne smeju da garantiju ni proizvođači automobila.

Shvatio sam da nije dovoljno da vam nađem, proverim automobil koji vam preporučim i prodam, već moram i da se brinem o tom automobilu. Neki od vas nemaju živaca da traže dobre majstore, čekaju da vas oni najbolji prime nekoliko nedelja. Ako je tako, i ako sebe pronalazite u ovom rečenicama, ja mogu da vam pomognem. Istina ni moji majstori meni nisu 24h na raspolaganju, ali su vam dostupni svakog dana u radno vreme, za sve probleme koje možda budete imali sa automobilom koji sam vam ja rezervisao i prodao. Svi sitni kvarovi će biti besplatno, ili skoro besplatno otklonjeni. Oni krupniji ne bi smeli da se dogode, i nikada se nisu ni dogodili za mojih 20 godina, ukoliko su moji majstori odradili VELIKI SERVIS! 

Piše se po forumima, kako A.Todorović prodaje zapravo velike servise.  Zanimljivo je to, ali neka se piše i tako, jer ja mislim da je taj veliki servis nužni servis. To je ono minimalno, zamena španera i zupčastog kaiša, pumpe za vodu, svih filtera i ulja. Zar je to pogrešna investicija? Pa zar ne želite da vas auto dobro služi? Zar nije lepo da budete mirni narednih 5 godina ili 80 000 km? (moji majstori rade veliki servis na 80 000 km, osim kada motor ima lanac).

Priznajem da mnogi od vas imaju više znanja od mene, ali je pitanje, da li imate na raspolaganju toliki broj majstora kao ja. Da li će vam vlasnici placeva priznati koliko su kilometara vratili, kao što meni priznaju? (naravno da meni tvrde da su vratili 80 000 km,  ja utvrdim da je to ipak više, ili mnogo više). Ali za mene je svaki auto plac korektan, koji mi dozvoli da detaljno i temeljno proverim automobil!

Mnogi u Srbiji i ne znaju da se naši auto placevi više ne bava vraćanjem kilomtraže. To čine dileri  u Nemačkoj, Italiji, Holandiji. Svuda u Evropi se masovno vraća kilometraža. I to je vraćaju Nemci, a ne tamo neki Turci, Hrvati ili Srbi. Znajte da ako je auto iz Nemačke to nije garant da je auto dobar. Neće Nemac da proda auto ako je odličan. Pa to je svima jasno, ili skoro svima.

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

  • Prevaziđite neodlučnost i otpor da pozovete angažujete vrhunske majstore, ili mene. Trudim se da vam pomognem, imam jako puno znanja, znam koji auto plac kako posluje (mislim na ove koji su dugo na tržištu). Nemojte biti negativni prema prodavcima automobila, oni su trgovci, pa iako često znaju realnu vrednost automobila koji prodaju, znajte da oni nisu vrhunski majstori niti inženjeri. I da je njima najvažnija zarada, ali im je ipak važno da vi budete zadovoljni automobilom koji kod njih kupite. Oni vas ne uslovljaju velikim servisom poput mene, ali meni je rizik veći.

Meni se kao uredniku sajtova testoviautomobila.rs i najboljiauto.com ne isplati da vam prodam loš automobil, kad mogu da vam prodam dobar automobil, Moja VELIKA prednost je što mogu da gledam automobile na svim placevima, naravno u Beogradu, i da vam rezervišem onaj najbolji.  Jedan auto plac može da vam proda samo kola koja on ima, neće vas sigurno poslati kod konkurencije. Ako na prodavca na placu u startu gledate kao prevaranta, on će to primetiti, i verujte mi da vam neće mnogo pomoći, reći će vam dovedite svog majstora, ili vozite ga u servis gde god želite.

Kod provere automobila u servisu, morate znati da puno toga može da se vidi, proceni, ali ne sve. Nije lako utvrditi koja je realna kilometraža, ali možemo utvrditi u kakvom je stanju turbina, zamajac, motor. Možemo ustanoviti da li je sa elektronikom sve u najboljem redu.

Ono što je meni zanimljivo i poslednje dve godine, da više problema i skupih nedostataka pronalazim na automobilima koji su stari 4 ili 5 godina, nego kod onih koji imaju 10 godina. Valjda su automobili iz godine u godinu sve nežniji, komplikovaniji, a možda je prosto i ono da se u Srbiju uvoze lošiji automobili. Jer oni najbolji koštaju papreno, i ne mogu da se po tim visokim cenama prodaju u Srbiji. Automobili koji imaju 10 godina su gotovo svi jeftini, i loši i dobri, i razlika u ceni je ipak znatno manja. Pa možda dileri kada uvoze polovnjake stare 10 godina više vode računa o tome šta uvoze.

 

Servisna knjižica je poželjna! Ali ona vam nije nikakav garant! Ona vam je kao zdravstvena knjižica. Odnosno piše šta se sve kvarilo na automobilu, a ne šta će se pokvariti. Osim toga u Srbiju dolaze falsifikovane knjižice u 90% slučejava. To i sami znate. 

 

Čitajući vaše komentare na moje tekstove, najzanimljiviji su mi oni kada tvrdite ko pita za kilometražu taj se ne razume u automobile. Kad nekoliko puta pročitate ovu rečenicu, shvatite da u njoj ima itekako puno istine. Nailazio sam na loše motore koji imaju samo 60 000 km i na odlične motore sa 400 000 km. Ne tvrdi urednik Todorović da je motor sa 400 000 km uvek bolji od motora koji ima 60 000 km, ali tvrdim da je čak i to moguće.

Znajte da u Francuskoj, Nemačkoj, Holandiji imaju mnogo, ali mnogo bolje puteve, gorivo, servise.

Znam da ste ogorčeni kad vam napišem da su putevi u Srbiji katastrofalno loši, da nam je gorivo smeće, ali tako je. Naše inspekcije ne rade gotovo ništa. Ko ispituje kvalitet goriva u Srbiji? Mirko Alvirović? Kad stigne? I dok je bio živ…Ko još?

 

Ono što vam ja nudim, je da vas posavetujem oko izbora modela, motora, opreme, Da zajedno utvrdimo šta je ono najbolje za vas.

Ja mogu da vam nađem najbolji auto za vaš novac. Ili mogu da vam nađem najmanje loš auto. Sve zavisi da li kupujete auto za 15 000 ili 4 000 evra.

Znam da je prosečna cena polovnjka koji se kupuje u Srbiji sada pala na 1.500 evra. Bila je pre par godina 2.500 evra. Ja želim da verujem našem genijalnom g.Vučiću, i ne pada mi napamet da ga kritikujem, ili pišem nešto negativno jer to ne smem, već vam samo iznosim ono što je realno.

Ja stvarno ne mogu da vam tražim auto za 2.500 evra, niti za 1.500 evra, jer bi mi za tako nešto trebalo godinu dana. To morate sami. Ja mogu da pogledam 20 ili  30 automobila u nekoliko dana, ili za nedelju dana. Mogu te automobile, one najbolje, da provere moji majstori, ja ih plaćam za svaku proveru, nema niti smisla, niti potrebe da oni rade besplatno, kao ni ja, i da pronađemo onaj najbolji.

Održavanje vam je zagarantovano kod mojih majstora. Ako vam sve to nije dovoljno, onda verujem da imate iskusnije majstore od mene, ili da ćete opet po ko zna koji put kupovati automobil na sreću. I to je dozvoljeno, novac je samo vaš.

Ali vas najlepše molim, pogledajte prvo cene automobila koji vam se dopadaju, pre nego što me kontaktirate. Najjeftniji auto možete naći sami, jako je prosto. Ja vam tražim najbolji, a ne onaj koji najmanje košta.

Uvek postoje dodatna pitanja. Uvek mogu da vam napišem preciznije, nove odgovore. Imam dobru volju, imam puno znanja, želim i volim da pomažem ljudima, ali dobro razmislite da li u mene imate MAKSIMALNO POVERENJE u mene ili ne. Ako niste sigurni u moj način rada, molim vas nemojte me kontaktirati. Vaš majstor može da pregleda auto koji vam ja nađem. Može i vaš majstor da vam održava kola, jedino što veliki servis mora da odradi moj majstor. Ne zato što je on bolji, nego zato što ja moram da garantujem za auto i ono što je majstor uradio. Naravno pod uslovom da ga moj majstor kontroliše na 6 meseci, da sipate kvalitetno gorivo, da menjate ulje ne 9 000 odnosno 10 000 km, da ga vozite pažljivo, da koristite auto onako kako je fabrika propisala. Gas do poda, loš dizel, nije nešto što ja mogu da sprečim ako ste rešili da uništite auto koji sam vam ja pronašao.

 

Većina vas, posebno van Beograda, angažujete preprodavce da vam dovezu automobile iz inostranstva za recimo 2 000 evra. Da li je to najmudrija odluka? Šta te preprodovce kvalifikuje, da biste vi u njih imali poverenje? 

 

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću možete li malo konkretnije da pojasnite kako tražite polovne automobila. Vi imate znanje i valja ga unovčiti. Podržavam u potpunosti, ali mene buni jedna stvar, konkretno ovaj primer ja hoću taj i taj model i ako ima tri automobila u ponudi vi ne tražite auto, jel onda ovih 15 hiljada dinara uzimate i kažete da nema tih kola,a ja kao kupac Hoću bas taj model kud puklo da puklo.

Šta mogu da dobijem od vas: ” hvala i dovidjenja” ?. Malo mi je nejasno,za tih 15 hiljada dinara sta ja dobijam? Savet,sve su to krsevi uzmi neki drugi model za te pare ovo nista ne valja? Ili nešto konktretno,tipa ovo je prava stvar za vas,i odvedes me do kola i objasnis zasto ja kuci ne idem peske i postanem vlasnik auta koji mastam od 5 razreda osnovne skole?Mislim ako treba da dam 1000 evra da bi mi nasao auto od 4000 hiljade,batali i kola.

 

Odgovora Aleksandar Todorović: Shvatam vas vrlo dobro g.Jovane šta želite da kažete. Da bi razmatrao uopšte da li nekom tražim auto ili ne, potrebno je da odgovorim na pitanja čitalaca. Kad on dobije moje odgovore, preporuke za možda neke druge modele, postavlja mi nova pitanja, a sve to ide brže usmenim putem. Ako su vaši zahtevi nerealni, recimo hoćete Golf / za 6 000 e, ja vam ne tražim auto.

  • Nemojte dozvoliti da vas prevare. Nemojte kupovati mačku u džaku. Postoji i dobar polovan auto, za više novca postoji i odličan polovnjak, ali morate imati malo strpljenja i puno znanja, ako nemate dovoljno isksustva sa najmodernijim automobilima, postoje majstori koji vam mogu pomoću, zajedno samnom.

Ako je ponuda nekog modela loša kako mislite da vam ja nađem auto? Da ga nacrtam? Ja gaospodine treba da garantujem da je taj i taj auto dobar, a to činim sa zaradom od 100 ili 200 evra malo bi bilo mnogo zar ne? Nakon što uplatite 4000 din za usmeni odgovor, procenjujemo da li vredi da vam pomažem ili ne. Ako rešite da me angažujete uplaćujete za moje majstore 18 000 dinara unapred. to su troškovi za njih.

Placevi koji prodaju kola bez greške NE POSTOJE!

Kad kupite auto, meni plaćate honorar od 100 evra (za kola do 4500 e) 150 e (za kola do 8000 ev) 200 e za kola do 10 000 evra, 250 e za kola do 15 000 evra. Naravno, lepo pišem, nemam nameru da vam tražim auto ako nemate u mene maksimalno poverenje. Što znači ako ne kupite auto ja sam radio besplatno a ja to ne želim. Obezbeđujem vam VELIKI SERVIS kod mog majstora, i održavanje kola kod mog majstora, Preventivni pregledali na 6 meseci su poželjni, ako to ne želite nemojte mi se javljati zbog problema.

 

 

Dodatno pitanje g.Petrovića:

A.Todorović: Ja imam majstore koji pregladaju auto koji Vam ja pronadjem, a oni se trebaju platiti G. Jovane Jovan Petrovic ili mislite da bih se brukao time što bih uzimao taj novac za sebe, to je ispod mog nivoa.Dobijate pregled automobila za koji smo se prethodno dogovorili.
Jovan Petrovic: Dakle  vi nađete kola,majstor da zeleno svetlo i ja odem na plac i pazarim kola, posle ovi vaši majstori odrade prevenciju i mirna Bosna
  • Najbolji Auto Jovan Petrovic Pa još bolje od toga gospodine Jovan Petrovic . Ja vas sačekam na placu da pogledate ta kola, ako je ikako moguće i da ih provozate na vaš rizik (znate da nije moguće izvaditi dva puta probne tablice na jednom automobilu, debilan zakon R.Srbije) . Ako kupujete auto, odmah ga plac prebacuje kod mog majstora na Veliki servis! Obezbeđujem vam tehnički pregled, sve papire za registraciju, ako mogu i odlazak u MUP organizujem, tako da vas do kraja dana čeka auto sa urađenim VELIKIM SERVISOM i tablicama. Ali moj majstor provera i trap, i sve ostalo. Dakle ako treba još nešto da se zameni pored velikog servisa on menja, cenu tačno u dinar dobijate pre servisa. Za kola starija od 6 godina preporučujem preventivni servis kod mog majstora na 5-6 meseci. Ako niste iz Beograda, onda je to teško da ispunite, ako jeste, morate, inače vam ne tražim auto.jer meni je bitno da vas AUTO DOBRO SLUŽI! Ako vi imate iste takve cilje onda smo se dogovorili. PS.pošto ste mi postavili jako dobra pitanja gospodine Petroviću za vas je odgovor od 3000 din besplatan, ali morate platiti 18 000 dinara jer mene često majstori koštaju i više ( ne može besplatno pitanje bez uplate 18 000 din, ali ne mora 3 000 din + 18 000 din).
Ljiljana Stojanovic Od A do Š. Automobili me ne interesuju, četiri smo kupili posle 15min gledanja. Dobro je ispalo, koliko se ne razumemo.
Čitala sam jer je prezentacija usluge savršena, što stilom, što rečnikom, što gramatikom. Lepota, u moru primitivizma i negativnosti. Gospodine, želim Vam veliki uspeh u poslu, zaslužili ste ga. Svako dobro
  • Testovi Automobila Srbija Ljiljana Stojanovic Hvala g.Ljiljana Stojanovic vama i vašoj porodici želim sve najbolje! PS. meni je primarno kod automobila da vam preporučim NAJBEZBEDNIJI auto za vašu porodicu, ljudu su neuki ne umeju da pročitaju euro ncap rezultate sa mnogo se gine. Nije ideja da auto samo ide i da se kvari, nego da vas spasi zaštiti u sudaru, a gine se puno…
    ——————————————————————————————————

 

Vladimir Todorovic Ko bre kome sta vise garantuje za polovnu stvar danas moze da radi.sutra ne i to je to .dobar poznavaoc kola moze da proveri dal je farban ili.ne i osnovne stvari sve ostalo je macka u dzaku niti ce ko.na placu da da da se meri kompresija proveravaju dizne turbine i.ostalo.kod nas ide to sto vidis toje stojepro eri osnovno i teraj ako.ti se svidja
  • Testovi Automobila Srbija >Moji majstori proveravaju dizne, turbine. Prebacimo auto u servis. Pregledamo i trap, dignemo da na dizalicu. Ali ne možemo da procenimo da li će turbina da radi još 50 000 ili 150 000 km, jer to ZAVISI OD VLASNIKA I NAČINA VOŽNJE! Aleksanndar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs  i www.najboljiauto.com PS. Osim toga obezbeđujem vam preventivne servisne na 6 meseci kod mojih majstora. Obezbeđujem vam Veliki servis, i garanciju mojih majstora na isti. Kao i svu papirologiju za registraciju. Kad kupite auto, čeka vas posle podne sa urađenim Velikim servisom i tablicama na njemu, ako ste iz Beograda, ako niste sa probnim tablicama. Da li je to dovoljno? PS.za mlađe automobile od 6 godina dobijete i garanciju od na motor od 12 meseci. Od dilera gde vam nađem auto. 

Placevi koji prodaju kola bez greške NE POSTOJE!

Pronalazim za vas polovne automobile

Kad se bira, gleda polovni automobil čak i kada imate iskusne majstore mnogo toga ostaje pod znakom pitanja….

jedina je šansa da gledate automobile kod dilera koji deceniji ili dve radi korektno
i koji ima zadovoljne kupce

Placevi koji su se otvorili juče, a promenili ime posle godinu, ili dva, da bi potom promenili i lokaciju
su dileri za izbegavanje……

Priredio: Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nije realno da mogu da procenim svaki auto 100%, jer ne mogu, čak i kad imam tri moja majstora pored sebe, možemo da pregledamo ono što možemo, možemo da provozamo auto.

Volvo