Nezadovoljni kupci polovnih automobila

Zadovoljnih kupaca polovnih automobila ima, ali oni nisi zadovoljni svojim polovnjacima zato što ne moraju ništa da ulažu u njih, jer naravno, moraju, već zato što su dobro planirali troškove održavanja, i imali na umu koliko koštaju nove dizne, ili remont plivajućeg zamajca. Nezadovoljnih kupaca polovnjaka u Srbiji ima mnogo više, jer oni su bili ubeđeni da ako auto izgleda kao “nov”, da on i “jeste nov”, a verovali su i prodavcu koji je tvrdio da je njegov polovan automobil bez ulaganja! Samo su u Srbiji polovnjaci bez ulaganja, svuda u svetu oni moraju da se održavaju, popravljaju, a kada prestanu nerentabilni idu pod presu.

Vladimir upozorava: Servisi ne rade dobro u Srbiji!

Testoviautomobila RS LOGO

U Srbiji je mnogo drugačije, kod nas se kola nika “ne bacaju”. U Srbiji se vrati kilometraža za 300 000 km, i Passat, Audi ili BMW koji su stari samo 6-7 godina se prodaju kao alva. Što da čovek bude “glup”, i kupi novi Ford za 9 000 evra, kad može da bude “pametan” i kupi polovan nemački automobil sa samo 300 000 km? Naravno, kod nas su polovni automobili uvek u “prvoj boji”, i uvek imaju oko 150 000 km, bez obzira koliko su stari.

A zašto su zapravo kupci polovnjaka nezadovoljni?

Pre svega zato što se polovni automobili kvare. Kad se pokvare neće sami da se poprave. Majstor, čak i ako vam je prijatelj neće džabe da radi, a delovi, čak i ako su kineski, a u 99% slučajeva jesu, nisu besplatni, i njih treba platiti.

Istina polovan automobil se retko kvari, ako se retko vozi, pa ako vam neko priča priču, da ništa nije radio na automobilu 3 godine, pitajte ga li godišnje prelazi 50 000 ili 5 000 km? Čak i kada se malo vozi, automobil propada. Vreme čini svoje, čak i gume, iako imaju dobru šaru, imaju svoje vek, pa su posle 6 godina za otpad, bez obzira kako izgledaju.

servis-vazan

Kupci polovnjaka smatraju da su kupili zapravo “nov” auto sa tu i tamo nekom ogrebotinom. Oni misle da ako su uradili “veliki” servis (koji je zapravo najnužniji servis, menja se samo ono osnovno, od kaiševa do španera, i filtera), da su mirni narednih 100 000 km. I jesu mirni, kada je u pitanju zupčasti kaiš, ali automobil se sastoji od još nekih delova.

Tehnički pregledi daju lažnu sliku

Tehnički pregledi su kod nas veoma blagi, tako da ovu vrstu pregleda prolaze automobili koji bi u Švajcarskoj, ili Nemačkoj bili obavezno vraćeni. Šta to znači? Kod nas se malo zazori, mala oštećenja tolerišu. Istina je da tolerancija kada je u pitanju upravlja, i trap mora da bude minimalna, ili nulta. Eko pregled se kod nas radi reda radi, veoma je blag.

Narvno, nikog u Srbiji nije briga za ekologiju, ali ako imate previše dima u izduvu, to ukazuje da vam možda motor ne radi kako treba, i jeste nagoveštaj nekog mnogo skupljeg kvara.

Odlaganje popravke redovna pojava

Kupci polovnjaka, se već u prvih par godina susretnu sa neprijanim kvarovima, a neki od njih ne moraju biti previše skupi, ali vas mogu ostaviti na putu. Kvarovi se često dešavaju i jer ste odlagali zamenu, popravku, proveru u servisu.

Polovan auto vas redovno “lupa po džepu”, nekad manje, nekad više. Desi se da imate i neku srećnu godinu, posebno ako ste kupili dobro održavan auto, ali ako puno vozite, troškovi su naravno samo veći, nikako manji.

Sa druge strane, vozili, ne vozili, vašem automobilu pada vrednost, godine mu obaraju cenu, a vlasnici nevoljno prihvataju činjenicu da su godinama ulagali u delove, popravke, a da njihov auto već posle nekoliko godina vredi znatno manje.

Najveća greška: Kupovina polovnjaka koji ne može da održavate

Najnezadovoljniji vlasnici polovnih automobila su oni koji su kupili veće, skuplje automobile nego što realno mogu da priušte. Sa prosečnom platom u Srbiji, realno nije moguće održavati ni Jugo (mi smo jedna od retkih država u Evropi gde za prosečnu plati ne možeš da kupiš ni prosečn potrošačku korpu), a kamoli neko Renault, Opel, VW ili BMW.

Uvek se pre kupovine raspitajte koliko koštaju delovi za auto koji kupujete. Ako ste vozili Astru G, pa kupujete Astru H, vi znate makar okvirno cene, ali ako ste vozili Samaru, pa kupujete Audi A4 1.9 TDI, onda su neprijanta iznenađenja pred vama.

Kupovina ofarbanih automobila uglavnom greška!

Kupci polovnih automobila žele da kupe što je moguće lepši, očuvaniji automobil. Zato uvek biraju one koji su ofarbani “u krug”. Kasnije shvate da su kupili auto koji je havarisan, ili u boljem slučaju, auto koji nije havarisan, ali koji je imao jako veliki broj oštećenja, pa je pun gita. Još ako je loše ofarban, pa počne i boja da puca i da se guli, onda “sreći” nema kraja.

Šta vi kažete na sve ovo? Imalli istine u ovom tekstu?

Zadovoljni kupci polovnih automobila

 

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo

3 komentara

  1. milan

    Sve tacno, potpisujem. Meni kazu da sam lud sto hocu da apliciram za nov auto jer mi je dosta popravki koje idu nekako lancano, svaki cas kod majstora i uz rizik da me ostavi negde na putu pa mogu samo da placem.
    Kazu, odrace te u servisu, moras zbog garancije da ga tamo odrzavas, pada mu vrednost, bice ti zao kad ga neko cukne, ogrebe ga neko kljucem, okrzne na parkingu.
    Jeste, ali….. Ja necu da uzimam nov auto da bih ga prodao posle 2 ili 3 godine, kvarovi ako ih bude su pokriveni garancijom, nisam materijalista pa sam svestan tih limarijskih ostecenja koje ne mogu da izbegnem, imam nov akumulator, nove gume, sve ispravno, kilometar sat na 0, ja znam sta je radjeno na autu…. itd. Polovnim automobilima pada vrednost isto, s tim sto ima ulaganja pa kad sve saberes, mnogo vise izgubis na polovnom nego na novom. A kad prodje 5 godina, novom automobilu (recimo posle isteka garancije), jos uvek ima dovoljno vrednosti da moze da se da kao ucesce za nov. I tako stalno vozis nov auto i ne boli te glava.
    Naravno ovo vazi samo za one koji mogu da sebi priuste nov auto. Oni koji ne mogu, na zalost kojih je mnogo vise danas, imaju znatno tezu situaciju oko odabira necega sto se zove rupa bez dna.

  2. Tačno tako g.Milane. Novo je novo, a sigurnost nema cenu. Pada vrednost polovnom automobilima itekako! Osim toga, kad kupiš nov auto, i redovno ga održavaš, on je posle 7 godina u bolje stanju, u puno boljem stanju neto prosečan polovnjak star 4 godine. Jer oni koji menjaju kola na 4 godine ne čuvaju preterano auto. Polovna auto stalno traži skupe popravke, troši više, niste nikad sigurni sa njim. Uvek možete uzeti i kasko, pa se ogrebotine naplate od njega. Nadam se da vam ovaj tekst bio od koristi. A.Todorović urednik.

  3. Petar

    Svaka cast!!! Od prve do poslednje recenice sve tacno!
    Za koji dan mi stize Fiat 500L 1.4 benzinac. 90% njih mi kaze kako taj auto ne valja, kako je to srpsko djubre itd. Kako sam mogao da kupim Audi A6, Mercedes…
    Novo je novo i tacka..
    Pozdrav!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.