Nikola Nedić: Kupio sam auto i zeznuo se

Poštovani gospodine Todoroviću,

Požurio sam da kupim auto, zeznuo se, i sad pokušavam da ne nepravim iste greške koje sam pravio kod te kupovine, kupio sam auto sa oglasa, bez da sam se sa nekim posavetovao, bez neke detaljne provere (odvezao sam ga kod majstora, nekod za koga mi je kolega rekao ali kada sam došao taj prodavac koji je takođe majstor je pio kafu sa ovim, ovaj je samo otvorio haubu i rekao “dobro je ovo”). Kako za 2 godine nisam našao majstora kojim sam zadovoljan (nisu temeljni, gde god sam tražio da mi se proveri auto pred putovanje, samo su tako otvorili haubu i rekli “teraj”) a generalno ne znam mnogo ljudi koji su u tome kojima bi se obratio i zato pišem Vama.

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

Šta treba gledati pri kupovini polovnog automobila?

Treba mi nesto pouzdano, nesto sa cime cu moci da krenem na duzi put, van Srbije, leti na more, zimi na planinu i slicno, da ne moram da se plasim da ce me ostaviti negde, ok naravvno da postoji mogucnost da i nov auto stane pored puta, ali ford me je ostavljao i kvario se na duzim putovanjima previse cesto. Druga bitna stvar je bezbednost. Spreman sam da placam dobrog majstora i dobre delove i nesto vise, ali da je auto uvek u dobrom stanju, da nista ne skripi ne dimi i slicno. Tako da meni treba savet za majstora koliko i za automobil.

Auti koje sam naveo su neki koje sam video za taj novac po oglasima i koji mi se svidjaju estetski, nisam neki poznavalac pa je to ono sto prvo vidim, ne morate ih detaljno komentarisati (ako ni jedan nije dobar izbor) moze samo po jedna recenica tipa: “Golf – skupo odrzavanje, ne moze dobar da se nadje za taj novac, moze bolje nesto i mladje za te pare” itd. Slobodno predlozite nesto mimo ovoga, a ja cu napisati jos nekih smernica. Za sada mi je bitno da se odlucim za jedan auto, a kada sakupim novac, tj prodam forda, mozemo se cuti i pronalazenje automobila, jer nemam nikoga drugog za to.

Bitne stvar: 5 vrata, ne karavan, nesto malo jace od forda, da moze da ide i kad se upali klima, te klase/velicine kao navedeni primeri, benzin po mogucstvu.

Pozdrav i hvala unapred.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Ime i prezime: Nikola Nedic
Mejl adresa: ########@gmail.com
Kada planirate kupovinu?:
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 6500 (budzet mi je 7000 ali planiram da ostavim 500 kao rezervu za servise, delove i ostalo)
Šta trenutno vozite?: Ford Fiesta 2006, 1.4 TDCI, 3 vrata
Između kojih se automobila dvoumite?: Lancia Delta, Golf 6, Fiat Bravo, Astra J, Peugeot 308
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Google
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 15000-20000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Nediću, hvala vam na poverenju i zanimljivim pitanjima. Ovo što ste vi napisali, je ono što se svima i dešava, samo što ste vi iz svega toga izvukli bar neke pouke. Majstori jedni druge pomažu, savetuju, kao i u svim drugim ostalim oblastima života.

Mislite da je meni lako da pronađem majstore koji će da pregladaju automobile koje ja pronađem za nekog mog čitaoca? Pod broj jedan ako ima puno posla, naravno da neće majstor da izlazi iz servisa za 2.500 dinara, koliko mi naplate da samo dođu na plac i priključe dijagnostiku, Majstori gledaju svoj interes, i svako od njih ima svoje favorite. Većina rade sve, od Audija do Volvoa, ali budimo iskreni, majstor koji radi uglavnom VW, Škodu, Audi, kad mu dođete sa Suzukijem, ili Fordom gleda vas kao “nepogodu”, jer niti ima delove za vaš auto, niti zna mane tih automobila, a posebno ga mrzi da se malo potrudi i nauči nešto novo. Ili kako bi bilo da nekom ko uglavnom održava japanske automobile dovezete na primer Renault? Pitanje je da li će vas uopšte primiti, ili će vas pitati da li ste vi “normalni”, kad ste kupili “francuza”? Neko ko održava uglavnom Toyote, neće se snaći sa Renaultovom elektronikom, pa da mu date godinu dana za popravku.

Moram da napomenem, da ne želim da kažem da Renault pravi loše automobile, a Toyota sjajne, nije u tome poenta, jer kako Renaultovi model imaju vrline i mane, to isto važi i za Toyotine automobile, na primer ja nisam video da neki Renaultov dizel motor guta toliko ulja kao Toyotin 2.0 D-4D (taj motor prosto guta ulje dok je još nov, i u Toyoti tvrde da je to sve ok).

Ima dobrih majstora, jako dobrih, ali je kod njih gužva, i kad njih angažujem moram biti strpljiv. Ja želim da svima vama pronađem najbolji mogući automobil za vaš novac, i svrha rubrike Pitajte Aleksandra Todorovića je da vas spasim auto placeva koji vam nude, prodaju krševe koji su prešli više od 700.000 km, tvrdeći da imaju 250.000 km. Svrha ove rubrike, je da vas posavetujem kako da izbegnete prevarante, koji se trude da me na svim mogućim mrežama ispljuju, omalovaže moj rad, kako mi se ne bi obraćali za pomoć, i kako bi prevaranti i preprodavci mogli nesmetano da prodaju svoje napakovane automobile.

Shvatite jednu stvar, dobar majstor košta, i on nije svoje znanje stekao za jedan dan, već mukotrpnim radom, i usavršavanjem. Znate dobro da dobar majstor zlata vredi, ali on ne može da vam mnogo pomogne ako kupite loš automobil

Znajte da pređena kilometraža ni izbliza nije najvažniji parametar, najvažnije je u kakvom je stanju svaki polovnjak ponaosob. Morate da znate kako taj motor radi kad je nov (a ja testiram sve nove automobile) a kako kada ima 200.000 odnosno 500.000 km.

Kome treba moje znanje, i ko želi da mu moji majstori traže automobile, ja ću gledati da mu izađem u susret. Naravno samo ukoliko imate realne očekivanja! Ne možete od mene tražiti da vam nađem auto star 15 godina koji neće imati ni jedan jedini kvar narednih 5 godina.

Ja mogu da vam nađem solidan polovan auto star 15 godina, koji će vas služiti puno bolje nego onaj koji ćete vi sami pronaći.

Kad god me neko od vas kontaktira, najvuše ga zanima, kakvu vrstu garancije mogu da dam, i kako utvrđujem stanje automobila.

Garanciju daje diler kod koga kupujete automobil. Ja ne znam ni jednog dilera koji za kola stara 15 godina daje garanciju na motor. Mislim na dilera koji će tu garanciju da ispoštuje! Jedno je papir, a nešto sasvim drugo je praksa. Mogu da vam nađem dilera koji daje i poštuje garanciju na motor od godinu dana, ali ako kupujete automobil star 6 ili 7godina. To je sasvim razumljivo.

Šta treba gledati pri kupovini polovnog automobila?

Ako fabrika na nov auto, nov motor daje garanciju 3 godine, kako mislite da vam bilo ko može dati garanciju na motor koji je star 10 ili 15 godina? To je nakaradni zakon, pokušao da uredi, koji realno ne može da se ostvari. A donošenje tog zakona je podržavao novinar koji blage veze nema sa automobilima, niti sa auto mehanikom, ali kako mi Srbi “umemo” da prepoznamo najbolje stručnjake, on je bio i najpopularniji u Srbiji. Ali zar naš narod ne bira uvek “najmudrije”. Pogledajte ko nam je Premijer, žena koja nema decu, koja nema nameru da ima decu, i žena koja javno saopštava da ima devojku. To je njeno pravo, i ja podržavam da ona ima na to pravo, ali ne podržavam da jedna takva žena vodi ovo društvo i ovu državu, kao i neko ko nema ni dana radnog staža, a misli da je mesija srpskog naroda.

Ja od takvog naroda, uopšte ne očekujem da prepozna moje znanje, i moju dobru volju, ovo ionako pišem i uglavnom se obraćam programerima, web dizajnerima, koji me uglavnom angažuju da im nađem polovan automobil, iako bez problema mogu da priušte nov automobil, ali programeri ne leče komplekse kao doktori, koji sa platicama od 90.000 dinara kupuju nova kola, a kada plate rate, nemaju dovoljno za normalan život svoje porodice. Meni je drago što me uglavnom angažuju i cene programeri, ljudi koji odlično zarađuju, i ljudi koji pošteno zarađuju, i dobro procenjuju ko ime znanje, a ko ne.

Ja sam želeo da najviše pomažem običnom narodu, koji kupuje kola za 3.000 evra, ali njima koliki god popust da napravim, ja sam im preskup, i radije angažuju svog majstora koji će “besplatno” da im pogledaju kola, kao što je vama vaš majstor pogledao.

I ako nije tajna, koliko ste vašeg majstora platili da vam pogleda taj automobil? Verujem da ga niste ni platili. E pa dragi gospodine, ovo je kapitalizam, i to najgore vrste, bez pravne države, i socijalne pravde, bez pomoći trudnicama i porodicama sa decom.

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

Ovo je zemlja gde se najviše cene prevaranti i lopovo. Ovo je zemlja u kojoj svako onaj ko ima znanje bude prikazan kao čudak, i naravno osporen, gde god je to moguće.

Uporediću vam sve automobile koje želite da kupite, ja vam preporučujem da to bude usmenim putem, ne zato što ja ne moram da prepisujem kao druge moje kolege, i jer sve to imam u glavi, već zato što mogu odmah da vam odgovorim na vaša nova pitanja, kojih će sigurno biti.

Ukoliko tražite automobil bez ogrebotina, bez tragova korišćenja, znajte da ja takve automobile ne gledam, jer mene prepakovani i farbani automobili ne zanimaju, takve automobile, koji su kao novi posle 10 godina tražite sami.

  • I još nešto, oprostite, ali ako vam ja tražim auto, insistiram da se odmah po kupovinu uradi Veliki servis u servisu koji ja odabereme. Cene su iste ili niže nego u vašem servisu, ali ja biram servis u kojem majstori znaju svoj posao, i gde vam zaista zamene sve što je potrebno! Mnogima to ne odgovora, i mnogi misle da je 300 e za veliki servis BACANJE PARA, pa ne žele da im ja pomognem u tražnju kola! I dobro je ta je tako, jer ja ne želim da imam posla sa nekim ljudima koji misle da je veliki servis majstorska izmišljotina da se sirotinji uzmu pare! 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Auto analiza

Otac neda da vam uplatim za odgovor

Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

Volvo