Nikola: Uporedite mi C-Max i Megane

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću želim da mi uporedite sledeće automobile: Renault Megane, Ford Focus i Ford C-Max. Srdačno Nikola Blažević.

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Blaževiću, hvala vam na poverenju. Poredite automobile koji nisu za poređenje. Ford C-Max je monovolumen, sa svim svojim prednostima i manama koje ovaj koncept nudi. Nije moguće direktno uporediti automobile koji pripadaju različitim klasama. Ne znam zašto ste stavili u uži izbor automobile koji nisu direktna konkurencija. Čime ste se vodili kada ste pravili uži izbor? Da li ste čitali nekada moje odgovore na pitanja? Moje testove?

Glavni cilj prilikom kupovine automobile je da ustanovite kakav auto vama treba, koje su vaše potrebe, ko će sve voziti taj automobil, koliko ćete se voziti. Kupci minivenova ne očekuju da budu najbrži u gradu, ni na autoputu. Ne očekuju ni da budu najatraktivniji na ulici, ili zanimljivi mlađim vozačima.

Aleksandar Todorović: Nešto lično o meni

 

Pa ipak, Fordovi inženjeri su, za svaki slučaj, pored svega ostalog što jedan miniven treba da ponudi, a to su prostranost, varijabilnost i komfor, dodali malo “gratis” performansi, ili da budem precizniji odličan filing za volanom, gotovo sportski. C-Max je klasa za sebe, jer takvu dinamiku vožnje ne nudi ni jedan automobil.

Ako želite miniven koji je pre svega prostran, praktičan, udoban, onda odaberite Renault Scenic, i najbolje je da ga poredite sa tim automobilom.

Ford C-Max je uživanje voziti. Ali nemojte očekivati sportske performanse od Peugeotovog motora 1.6 TDCi. Ali možete se u poptunosti osloniti na vrhunski gotovo sportski šestostepeni manuelni menjač kratkih hodova, sa izrazito kratkim prvim i drugim stepenom prenosa, a sve zarad agilnog starta, vozaču je na raspolaganju odlično izbalansirano ogibljenje, koje vam dozvoljava da pre zavoja jako kasno kočite.

Od Forda C-Max kupci obično ne očekuju da bude najbrži na modernim saobraćajnicama, niti da rasteruju “sporaće” iz leve trake, rezervisane za nemani poput Mercedesa i BMW-a. C-Max je miniven i nije Mercedes, niti BMW, ali vozaču uliva mnogo poverenja zahvaljujući sofisticiranom električnom servo upravljaču EPAS, koji optimalno podešava osećaj na upravljaču, bilo da vozite 120 km/h ili 200 km/h.To Renault Megane ne nudi, ali nudi Ford Focus, koji je zapravo C-Max sa manjom težinom, i boljim rasporedom mase.

Ford sa najpopularnijim motorom 1.6 TDCi može samo kazaljkom na brzinomeru da dodirne oznaku od 200 km/h, jer realna brzina je samo nešto veća od 190 km/h, ali i to je rezultat vredan pažnje, imajući u vidu da je fabrika skromno obećala maksimalnu brzinu od 184 km/h.Ovo važi jednako za Focus i C-Max.

Ford je jednako skromno deklarisao snagu motora od 115 KS, ali ovaj agregat nudi više “metalnih konja”. Italijanski magazin Automobilismo često je “crno na belo” dokazivao da Ford sa svojim TDCi agregatima kupcima uvek upakuje bar 5 KS ili 10 KS viška, “da se nađe”. Motor na svim režimima rada proizvodi prijatne metalne tonove, a varijabilna turbina odlično radi svoj posao i pruža sasvim dovoljno obrtnog momenta da bi C-Max imao jako dobra međuubrzanja i u šestom stepenu prenosa.

Zvučna izolacija je na velikim brzinama temeljna, opstrujavanja vazduha su tiha, a zvuk motora ne iritira, makar ga tereli do granica obeleženih crvenom bojom na obrtomeru. Ford to nudi vozaču, ali ne i Renault. Renault nema tako dobru zvučnu izolaciju, opstrujavanje vazduha je nešto bučnije.Istina, Megane nema ni tako direktan, i precizan servo upravljač kao ova dva Fordova modela. Ali Ford je najbolji u klasi kada je upravljivost u pitanju, hendling, kočenje, uživanje u vožnji.

Megane je udobniji, i štedljiviji, jer motor 1.5 DCI je pravi rekorder, kada je potrošnja u pitanju. Renault nudi dobru ergonomiju, sve je raspoređeno u kokpitu onako kako treba. Raspored komandi je, po meni, bolji u Focusa, a u C-Max je gotovo idealan, čak pomalo sportski a sve je na dohvat ruke, dok su sve komande praktične i jednostavne i nema nikakve zabune.

Kompaktni Renaultov bestseler Megane godinama se uspešno prodaje širom EU u nekoliko karoserijskih izvođenja. Uvek sam ga sa velikim uživanjem vozio, putovao sa njim bez velikih napora i naprezanja. Ovaj auto je pravi porodični automobil. Velika paleta odličnih agregata samo upotpunjuje Renaultovu ideju da sa Méganom ponudi “idealan” automobil za skoro svakog. Iako se naši kupci mnogo češće odlučuju za Berlinu, odnosno verziju sa petoro vrata i sa motorima skromnije snage, praktičniji karavan je još avangardniji

Kupe, i “vetrovitiji” kabriolet. Uspeo kompromis prefinjene udobnosti i dobre vozne dinamike, oličenje je i ovog Megana, nudeći dokaz da inženjeri mogu spojiti i nespojivo.

Mégane 1.5 dCi nudi vozačima decenijski predmet želja – brz auto koji “troši kao upaljač”. Ovaj model je jedan od najštedljivijih u klasi, uz umerenu vožnju zaista troši oko 5,0 litara evro dizela. Francuski agregat je i dovoljno elastičan zahvaljujući obrtnom momentu od 240 Nm pri samo 1.750 o./min radilice., pa su međuubrzanja vrlo dobra, uprkos prenosnim odnosima koji su dugačko proračunati a sve radi niže potrošnje, i manje obrtaja motora. Ono čime Mégane osvaja kupce nije samo štedljiv common-rail agregat 1.5 dCi, već i avangradan, i pomalo ekstreman dizajn koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Francuski kompakt nudi dovoljno mesta u kabini i prtljažniku za prosečne porodice, pa je dorastao dužim putovanjima.

U gradu se Mégane takođe dobro snalazi zahvaljujući prečniku okretanja od 11,2 metara, što je neznatno više od proseka klase. Zato je prava šteta što zaista veliki C stub kvari preglednost, ali elegancija se mora “platiti”.Utisak kvari i krov koji se relativno naglo spušta, ali ga ipak glavom nećete dodirivati ukoliko ste niži od 195 cm, što verujem da se može primeniti na značajan procenat stanovništva. Dakle, mane su ostale iste, kao kod starog modela. Za razliku od nekih evropskih proizvođača automobila, Renault nudi jako bogatu opremu čak i u baznom modelu.

Prednji i bočni vazdušni jastuci su postali standard u ovoj klasi, ali Megane ima i vazdušne zavese, aktivne naslone za glavu, regulator i ograničivač brzine, farove za maglu, električne podizače prednjih i zadnjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, i podesivo u lumbalnom delu, upravljač i ručicu menjača u koži, radio CD plejer sa komandama na upravljaču, i sve ono što se podrazumeva u ovoj klasi.

Koju god opremu odabrali, na raspolaganju vam je pouzdani agregat od 1,5 litra i 16 ventila sa varijabilnim vremenom otvaranja usisnih ventila i 106 KS. Motor je uparen sa šestostepenim menjačem, dugih prenosnih odnosa, tako da su međuubrzanja, za nijansu ispod proseke klase, uprkos velikom maksimalnom obrtnom momentu od 240 Nm koje postiže već pri 1750 o./min. radilice, što znači da ne morate baš često da posežete za ručicom menjača.

U gradskim uslovima vožnje troši oko 7,0 litara, dovoljno je jeftin za održavanje i jako je pouzdan, jer sada brizgaljke proizvodi Siemens, a ne više Delphi. Odlično izbalansirano ogibljenje, najbolje u klasi, podešeno da dobro apsorbuje neravnine sa naših “puteva”, zaslužuje najbolju moguću ocenu, kao i ergonomija.

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Aleksandar Todorović: Nešto lično o meni

Volvo