Nov ili polovan?

Dugo vas pratim, pročitao sam dosta toga što ste napisali i želim Vaš savet. Trenutno vozim Toyotu Rav4 2,2 D-4D D-CAT 177KS, 2006g. Ovaj automobil sam kupio tri godine star u Nemačkoj. Bio je kao nov i nisam se pokajao a dobio sam ga skoro za polovinu od kataloške cene. Veoma sam zadovoljan i verovatno bih nešto slično ponovio ali nemam ušteđevinu. Mogu da skupim određenu sumu za učešće a ostatak bih uzeo na kredit. Zbog toga mi problem predstavlja kupovina od fizičkog lica (osim ako bih uzeo keš kredit, npr. u slučaju da je nešto baš povoljno), dakle opcije koje preostaju su nov auto, sa placa, preuzimanje od lizing kuće ili nešto slično.

 

 

Kod sadašenjeg automobila mi se dopada osećaj sigurnosti baziran na tome da vozim robustan automobil koji se ne boji rupa na asfaltu i ivičnjaka, što ima 4×4 pogon ako zatreba (iako mi je zatrebao mali broj puta i to samo zato što sam usudio da idem negde gde sa drugim autom jednostavno ne bih), što sam za 10 godina samo jednom bio kod majstora zbog nečega što se može nazvati manjim kvarom a ne održavanjem. Takođe mi se dopada povišen položaj za volanom i subjektivni osećaj da drugi vozači imaju nešto drugačiji odnos prema meni nego kada sam u nekom manjem autu. Dopada mi se što motor ima veliku snagu i obrtni moment, pa na magistrali lako i sigurno pretičem. Ne dopada mi se potrošnja od 12,5 litara po gradu (kratke relacije), mada to ne smatram velikom manom, jer ne prelazim puno, 10-15.000 godišnje. Mana je i skupa registracija, koju moj budžet može da izdrži, ali se jednostavno osećam glupo i pokradeno kada je plaćam. U mane možemo ubrojati i skupo održavanje, ali to je nešto što je očekivano u ovoj klasi vozila.

Dopada mi se veliki prtljažni prostor. Krovni kofer mi nije zatrebao čak ni kada su deca bila mala pa smo nosili kolica, krevetac i slično, niti sada kada idemo na skijanje sa svom opremom. Osim gradske vožnje, 3-4 puta godišnje idem na duže putovanje. Nekada to podrazumeva autoput, a nekada ne. Ovo sam napomenuo jer, iako nisam nervozan vozač i mislim da čak i 500L sa slabašnim 1,4 motorom na autoputu može relativno pristojno da se vozi, na magistralnim putevima je užasan. Volim da imam rezervu snage i obrtnog momenta da brzo i sigurno izvršim preticanje kada je to potrebno.

Pored Toyote Rav4 u užem izboru su mi i Nissan Qashqai i X-trail. Razmišljao sam i o Hondi CR-V, ali nakon Vašeg teksta kada na ulici vidim CR-V 4×4, prva asocijacija mi je kako naokolo vuče 400kg prenosnog mehanizma koje ste spomenuli u nekom od tekstova :). Ako bih se odlučio za automobil koji nije SUV/Crossover, verovatno bi to bio Volvo V40 ili eventualno nova Corolla Hatchback, ali trenutno ne razmišljam u tom pravcu, spomenuo sam ako može da pomogne da me bolje razumete.

Što se tiče budžeta, napomenuo sam da nemam spremljen keš, iako solidno zarađujem (pogotovo za uslove u našoj zemlji, jer vlast još uvek nije uspela da uništi IT industriju) solidno i trošim, jer živim normalno i ne odričem se ničega. Nemam određenu sumu na umu, ali razmišljam da bih za novi automobil bio spreman da potrošim 23-24K, a za polovan manje. Polovan automobil bi trebao biti 3-4 godine star i da nije prešao više od 70-80K. Vi ćete mi reći koliko je pametno da to bude dizel.

Dopada mi se novi Rav4, ali pošto ne bih da okolo vučem baterije i pritom ih skupo platim, a posle i skupo plaćam registraciju. Dakle ostaje samo benzinac 2.0, koji opet u iole pristojnijoj opremi značajno prelazi 30K, nisam siguran da želim toliko da potrošim, možda je bolje da kupim garsonjeru :). Slično je sa X-Trailom, nov se prodaje samo u najvišem nivou opreme, 2.0 DCi, 4×4 sa cenom oko 35K.

Dakle, nov automobil prema prethodnim kriterijumima je praktično samo Qashqai (ukoliko nemate nekog keca u rukavu). On je trenutno na popustu, u opremi koje je prva ispod najviše (sve što se tiče bezbednosti je uključeno, koža i 18 felne nisu i ne žalim zbog toga, naročito ne zbog 18-tica) sa 1,3 benzincem od 160KS cena je 22,5K. To mi izgleda fer. Polovan bi mogao biti Rav4 ili X-Trail, ali željeni odnos kilometraža/cena se teško nalazi, pa ne znam ni da li je uopšte realno.

Pitanja koja mi se motaju po glavi su:
Da li biste mi predložili još neki automobil, pored ovih što sam spomenuo? Da li sam suviše ograničio?
Da li Qashqai sa benzincem 1,2 ili 1,3 ima dovoljno snage kada je skroz natovaren i sa uključenom klimom? Može li npr. u takvim uslovima da ubrza uz Rudnik? Moj Rav može.
Smatrate li da grešim i da bih ipak trebao da potrošim više od navedene sume? Da li ta razlika u sumi opravdava razliku između njih?
I naravno da mi na bazi prethodno napisanog date neki predlog/pravac razmišljanja.

I na kraju ne bih želeo da se moje pitanje objavljuje na sajtu, a uplatu sam izvršio.

Puno sreće u radu i srdačan pozdrav,

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine hvala vam na poverenju.  Napisali ste jako mnogo pitanja. Nema smisla porediti nove i polovne automobile. Nov auto se isplati ako prelazite preko 40 000 km godišnje, naravno ako ga poredimo sa proverenim polovnim automobiloma, a pošto sami birate polovnjak, namete stručne majstore, ne želite da mene angažujete oko kupovine automobila, verujem da ćete morati da odaberete onu skuplju, nerentabilniju opciju, u kojoj gubite 25% od vrednosti, u prvoj godini.

Ako želite da vaše pitanje ne bude objavljeno na sajtu cena je dva puta veća. Pošto mi niste potvrdili da sta ponovo izvršili uplatu, niti da ste dobili moj mejl, ja prenosim ceo odgovor na moje sajtove, pošto to uvek činim, kad mi neko ne potvrdi da je dobio odgovor od mene.

Poštovani gospodine, napisao sam to javno stotinu puta, i mojim odgovorima, a i vama lično mojim odgovorima koje sam mejlom poslao, da ja NE preporučujem modele, ukoliko vam ja ne tražim automobil. Smatram da je 3 000 dinara premalo za moje savere, i prpeoruke. Kad vam nađem automobil, ako se to radi o nekom polovnom automobilu od  15.000 evra, moj honorar za traženje i preporuku je 400 ili 500 evra. To je verujem simbiličan iznos, imaju u vidu kakvi se sve polovni automobili prodaju u Srbiji, sa veoma ozbiljnim a odličnom skrvenim manama.

Na ostala pitanja koja ste postavili dobićete precizne odgovore. Napomenuo sam vam i nekoliko puta, da prestajem sa pisanjem pismenih odgovora, prosto mi oduzimaju jako mnogo vremena. Usmeni odgovor vam nije odgovoarao, iako sam vam napomenuio da je on mnogo bolji, prosto jer možete besplatno da postavite dodatna pitanja.

Volvo