Nov ili polovan?

Poštovani Aleksandre,

Potrebna nam je Vaša pomoć prilikom odabira modela automobila i Vaša preporuka. Unapred se izvinjavamo na dužem emailu.
Trenutno vozimo: Reno Megan, 2004. godište. 1500 kubika, 110 konja, dizel, kožni volan, panorama, troje vrata….

Kupili smo auto 2009. godine i veoma dobro nas je služio ovih 8 godina. Ukupno za tih osam godina smo prešli oko 110.000 kilometara, što će reći u proseku oko 14000 godišnje. Uglavnom Beograd, u proseku svaki drugi vikend Smederevo, leti more, zimi planina i eventualno neki izleti tokom godine po Srbiji….

 

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Konačno smo uspeli da dođemo do neke cifre od 10.000e i kupimo neki auto. Autom se najčešće vozimo suprug, ćerka od tri godine i ja. Nadamo se da ćemo se uskoro širiti na još jednog člana 🙂

Potpuni smo laici što se tiče automobila, ali pokušaćemo da objasnimo neka naša razmišljanja na temu kupovine. Početkom godine smo znali da ćemo uzimati auto u julu ili avgustu i tada su razmišljanja bila u potpunosti u pravcu kupovine polovnog automobila. Nakon sajma i popusta koji se tamo nude dosta se naših kolega pohvalilo novim automobilom i nekako nas ubedilo da ipak pogledamo novi automobil iz sledećih razloga: ne razumemo se u automobile, našom vožnjom za 10 godina koliko bi ga vozili to bi i dalje bio nov auto sa 150.000 pređenih, ne moramo kod majstora osim za redovni servis, ne planiramo da prodajemo auto, garancija, novo je ipak novo, miriše 🙂 i ubediše nas….

Krenuli smo da gledamo i kako nemamo baš nešto mnogo keša gledali smo da to bude do iznosa oko 15000 ili 16000 – 10000 keš i ostalo kredit pa da otplaćujemo. Krenuli smo od salona do salona da vidimo šta se nudi. Nismo znali ni koji model hoćemo ni šta zapravo hoćemo, da li istu klasu kao naš Megan ili neku limuzinu ili nešto treće. Na kraju smo šetajući shvatili da ne želimo nešto kao Megan, jer smo stalno nešto u stisci sa prostorom i odlučili da ne uzimamo u razmatranje te tipove automobila. Očekivali smo da će nas i prodavci malo više ubeđivati da je baš njihov auto za nas, ali se to nije desilo i ostali smo prepušteni sebi. Ono što se negde izdvojilo tj bar se nama učinilo u tom trenutku je Toyota Corrola, Elantra i Suzuki SX4 Cross. Zašto? Cena, a i nekako smo se najlakše snašli sa nivoom opreme koji se nudi, nekako je jasnije nego kod evropskih automobila. Npr Elantra – dva nivo opreme i možeš par sitnica još da dodaš i eto ga, slično je i sa Toyotom i Suzukijem…dok su npr u Fordu za Cmax nudili da mi sastavimo automobil, treba da izaberemo kolika kubikaža, konjaža, a da ne pričamo o opremi koja je u prospektu za Cmax na 10ak strana, možda to jeste prednost za nekog ko zna, ali za nekog ko ne poznaje ni tipove, brendove niti bilo šta mnogo je lakše da mu to neko servira :). Tako da je sličan slučaj bio sa Pežoom, VW, Škodom,…a nekako nam se činilo i to da ovi azijski automobili kada kažu full oprema mnogo više daju nego evropljani, tipa Škoda Oktavia pod full opremom smatra senzore za parking a Toyota kameru…a da ne pričamo da npr cmax u full opremi ispadne preko 20000evra…E sad, dođemo mi kući sa prospektima, kontaktima i čudima i pokušavamo da donesemo odluku. Ali kako se mi suštinski ne nalazimo u ovim automobilima, već koliko para toliko muzike sve se više odaljavamo od odluke. Toyota i Elantra su limuzine a mi se vidimo u SUVu ili Mini Vanu. SX4 cross jeste neki SUV, ali nam se učinilo da je enterijer očajan i da tri godine garancije nije nešto što nam uliva poverenje u odnosu na 7 ili 5. Najradije bi njega, ali je Toyota sa svojim enterijerom pobedila definitivno ova dva…a Elantra se nameće sa oko 1500 evra manjom cenom u odnosu na Toyotu pa se pitamo da li u startu dati više para i koliko to dobijamo.

Dalje nas je smorilo i to što je naš drug kupio Toyotu u jednom više nivou opreme i dobio besplatno Toyotin safety paket za isti novac koji bi mi dali za sadašnju akciju koja se nudi. Ukoliko bismo želeli to što je on dobio morali bi 2000evra da dodamo a to je onda u odnosu na elantru 3000evra više a i prelazi budžete i kida živce :). Znamo da je drug zakačio neke sajamske bolje popuste, ali baš nas to i nervira, što nije sajam i što znamo da kada bi mogli da čekamo i pratimo, mogli bi da uzmem nešto što se daje na nekom dobrom popustu. Skoro su kolege uzimale i Nissan Qasqai-a za približno isti novac 🙁 Kako mi ne možemo da čekamo, jer smo već prodali Megana(predajemo ga novom vlasniku u avgustu) a nismo našli auto u kojem se vidimo narednih 5, 8, 10 godina opet su nam razmišljanja išla u pravcu polovnog automobila, ali naravno za maksimalnih 10000evra koje bi za njega izdvojili. Malo smo se presabrali u međuvremenu i skontali da i nov auto iziskuje godišnje za redovni servis oko 150, kasko oko 200/300, što bi za npr 5 godina bilo uz kredit koji bi uzeli fin izdatak pa nas i to nas možda opet vraća na dobar polovni. Ne kažemo da ne bi to mogli da ispratimo, ali opet natežemo se za auto u kome se ne vidimo realno. Možda jedino Suzuki, ali opet da je njegov enterijer lepši i garancija duža možda ne bi ni pisali ovaj email.

Znači, negde kada bi podvukli crtu mi bi želeli neki SUV ili Minivan, nadamo se da se tako kaže za taj tip vozila, npr kao što su: Nissan Qasqai, Reno Kadjar, Mercedes B180, Pežo 3008, ….Znamo da nemamo para za novi takav auto, ali nameće nam se polovni.
Gledali smo na mobilede i polovnim automobilima neke od tih modela, ali kako se ne razumemo u automobile ne znamo razliku između npr Mercedes B180 i B200, tj koji više vredi gledati u našem slučaju… da li Nissan Qascai ili ipak Pežo, da li automatik ili manuelni menjač…i slično.

E tu smo došli i do ovog emaila. Ono što generalno najviše želimo od Vas je da nam pomognete da donesemo odluku – nov ili polovan u odnosu na sve činjenice koje smo pokušali da objasnimo iznad.
Pitanja na koja nam treba odgovor:
Novi automobili oko 16.000 ili polovni do 10.000?
Ukoliko je odgovor da je bolja opcija novi onda su pitanja sledeća:
Koji nam brand i model preporučujete (nevezano za favorite koje smo pomenuli gore)?
Ukoliko je više brendova/modela da li možete da nam rangirate te modele uz kratko obrazloženje kako bismo mogli fokus da stavimo na najbolju opciju?

Koji nivo opreme ?
Ukoliko je odgovor da je bolja opcija polovni onda su pitanja sledeća:
Koji nam brend i model preporučujete u navedenom cenovnom rangu? Da li pored Nissan Qascaia, Pežoa 3008 i Mercedesa B klase treba ubaciti još neke modele koji su vredni razmatranja?
Da li možete da nam rangirate ove alternative uz kratko obrazloženje kako bismo mogli fokus da stavimo na najbolju opciju?
Da li imate još neki savet za koji smatrate da je važan prilikom kupovine polovnog automobila (kilometraža, nivo opreme, održavanje, registracija…)

PS dok sam sastavljala ovaj email videla sam da je na akciji Opel Mokka i da je u nekoj opremi oko 16000….da li vredi gledati njega ukoliko je ipak nov automobil izbor za nas? 🙂

Hvala unapred,
Sanja Jovanović

Ime i prezime: Sanja Jovanović
Mejl adresa: san#####@gmail.com
Telefon: 0641######
Kada planirate kupovinu?: Do mesec dana
Kakav auto kupujete?: Nov
Koliko novca želite da potrošite?: 16000
Šta trenutno vozite?: Reno Megan 1.5dci
Između kojih se automobila dvoumite?: Nov ili polovan? Suv ili minivan ili ipak nešto treće….
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Guglanjem
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 14000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Svaka vama čast g.Jovanović, jako ste temeljni i detaljni. Logično analizirate kupovinu automobila. Prelazite jako malu kilometražu, samo 14.000 evra, pa je logičnije da kupite polovan auto, ako vam su vam bezbednost i komfor ono najvažnije, jer za taj novac možete kupiti odlične premijum automobile, a ne na primer FIAT Tipo koji ima samo 3 zvezdice na EuroNCAP kreš testu i samim tim je veoma nebezbedan automobil.

POŠTO JE GOSPOĐA JOVANOVIĆ NAPISALA JAKO ZANIMLJIA PITANJA, ODGOVORI SU JEDNAKO KORISNI I ZANIMLJIVI, ALI NEĆE BITI OBJAVLJENI NA SAJTU. AKO I VI ŽELITE DA VAM REŠIM VAŠE DILEME, POŠALITE I VI VAŠE PITANJE, UPLATITE 4.000 DIN ZA USMENI ODGOVOR, ILI 6.000 DINARA ZA PISMENI ODGOVOR, UKOLIKO NAMERAVATE DA POŠALJETE OVAKO MNOGO PITANJA. 

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo