Nova FIAT Panda iz Kragujevca

Juče je objavljeno da će su u Kragujevcu od 2024. godine proizvoditi električna Fiat Panda. Kako bi novi model mogao da izgleda, kojoj će klasi pripadati i na kojoj će se platformi raditi? Danas takođe Nemačka i Italija planiraju da pre naredne zime pokrenu svoje elektrane na ugalj, jer neće biti dovoljno gasa za proizvodnju struje. Košmarna politika EU – za zalenu politiku a protiv ruskog gasa i Rusije je protiv zdravog razuma. Kako će se to odraziti na planove u Kragujevcu?

Kupujem Ford: Da li će poskupeti polovni automobili?

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 285233504000184788
AIK Banka

Stellantis grupa (FIAT je njen deo) ima za cilj da uskoro počne da proizvodi Fiat Pandu na električni pogon,. Upravo zbog toga, već postoji niz konceptnih rešenja i prikaza kako bi novi model na struju mogao da izgleda.

Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u fabrici u Kragujevcu, umesto modela Fiat 500L koji se trenutno proizvodi. Novi “Fića” će imati paprenu cenu, očekuje se da koštati oko 20.000 evra.

Panda će biti bazirana na konceptu Centoventi iz 2019. godine. Tehnološki bi trebalo da bude slična električnim modelima iz Stellantis grupe – Peugeot e-208 i Opel Corsa-e.

Dimenzijama bi bio sličan aktuelnoj Pandi, dakle kompkatni gradski model. Dizajn novog malog automobila koji će debitovati sledeće godine, već je odobren. Da li se vama dopada ovaj dizajn?

 

Najbolja vest je da će biti dostupna i hibridna a ne samo potpuno električna varijanta, a novi Fiat biće na aktuelnoj CMP platformi jer Stellantis neće početi sa upotrebom nove STLA platforme za manje automobile do 2026. Država Srbija je spremila ogroman novac za ovu investiciju, a nova fabrika koja će se graditi trebalo bi da 2024. godine krene sa proizvodnjom. Za montažu potpuno električnih automobila biće potrebne potpuno nove proizvodne linije, i oko 4 puta manje radnika nego do sada, tako da su otkazi za većinu uposlenih u Kragujevcu već spremni. Sve je to pod velikim znakom pitanja, jer nedostatak struje će biti veliki narednih godina, zbog rata u Rusiji, i težnje EU da prekine sa uvozom gasa iz Rusije, a upravo većina elektrana u Nemačkoj, Austriji i Italiji radi na gas. Veće eksploatacija prljavog uglja,  a samim tim i veće emisije C02 nije po željema zelenih stranaka u Evropi. Po meni budućnost jesu hibridni automobili i automobili na vodonik, a ne potpuno autonomni električni automobili. Da li sve ovo znači da će litijum eksploatisati u Srbiji i da možemo da se pozdravimo sa zdravom zemljom, vazduhom, vodom, decom? Meni se čini da su električni automobili zapravo smrt za ekologiju, jer je litijum izuzetno otrovan. Zar nije bolje da se pređe na automobile koji sagorevaju vodonik? Ili prosto mora da se obezbedi profit za rudarske kompanije po cenu rata? Piše: Tanja Todorović. 

 

 

 

Ovde možete pročitati neke od mojih odgovora. Naravno da su kompletni odgovori poslati čitaocima direktno na mejl, ovde su skraćene verzije, jer ako je neko platio za odgovor, red je da samo on dobije kompletne informacije, zar ne? Hvala na razumevanju.

Kakav je VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Da li je dobra ova Corsa bez klime a sa plinom?

Provera automobila: Kakva je ova Corsa iz oglasa?

Proverite mi automobile iz oglasa: Golf V, Astru i Vectru

Da li je ovaj Nissan Note oglašen na Mojauto.rs dobra kupovina?

Provera automobila i procena kilometraže

Testoviautomobila.rs: Kakva je Astra J iz oglasa?

G.Todoroviću proverite mi Mazdu 3 i Hondu Civic iz oglasa

Kakav je ovaj Avensis iz oglasa? Kojoj klasi pripada Mazda 3?

 

Volvo