Novi FIAT 500

Četvrti jul je uvek bio obeležen crvenim slovom za Fiat 500: „veliki mali auto“ i simbol masovne motorizacije u Italiji, sa skoro 3,8 miliona prodatih primeraka, koji se čvrsto usadio u kolektivnu svest, predstavljen je na taj dan 1957. godine. Pedeset godina kasnije, 2007. godine, Fiat je odlučio da iskoristi to nasleđe i krene dalje u budućnost: novi 500 je rođen i odmah je zabeležio uspeh. Osam godina kasnije, sa preko 1,5 miliona prodatih primeraka, ovaj model predaje štafetu novom modelu 500, sa kojim se Fiat priprema da se izbori sa novim tržišnim izazovima, ne zaboravljajući svoje duboke korene. Proizveden od strane Centro Stile Fiat, ovaj model ima osvežen dizajn eksterijera i enterijera, koji je karakterističan za model 500 ali još privlačniji. Nije povećan, ali sadrži više tehnologije, više verzija motora i ideja za prilagođavanja: samo na ovaj način ovaj legendarni model može da evoluira i dodatno unapredi svojstva koja su od njega načinila remek delo.

Testoviautomobila RS LOGO

 

Dostupan u dve verzije (limuzina i kabriolet), novi model 500 će po predstavljanju imati tri nivoa opreme: Pop, Popstar i Lounge. Prvi nivo uključuje sedam vazdušnih jastuka, Uconnect Radio 5” sa šest zvučnika, AUX-IN i USB priključke, komande na upravljaču i LED dnevna svetla kao standardnu opremu. Popstar verzija ima i manuelni sistem za kontrolu klime, hromirana kućišta za retrovizore i retro čelične radkapne. Lounge verzija novog modela 500 je još sadržajnija, sa dodatnim sofisticiranim detaljima, poput panoramskog staklenog krova, aluminijumskih felni od 15 inča, hromirane prednje maske, info-zabavnog sistema Uconnect Radio 5” LIVE sa ekranom na dodir, kao i upravljača sa komandama presvučenog kožom, što omogućava integrisanje pametnog telefona, upotrebu mnogih aplikacija u tom sistemu kao i da ostanete povezani.

Ponuda motora za novi model 500 uključuje motor 0,9 TwinAir (85 ks ili 105 ks), 1,2-litarski motor sa 69 ks i 1,2-litarski TNG motor sa 69 ks na dve vrste goriva. Motori sa dva cilindra se posebno ističu svojim rekordnim performansama: 90 g/km za motor sa 85 ks i 99 g/km za motor sa 105 ks. ’Eco’ konfiguracije 1,3 Multijet motora sa 95 ks i 1,2-litarskog motora sa 69 ks (dostupne nakon izbacivanja na tržište) ograničiće emisiju na 99 grama CO2po kilometru. Ukratko, ovaj najnoviji model je još više fokusiran na održivu budućnost vožnje. Ponuda motora za novi model 500 će na nekim tržištima uključivati i atmosferski motor TwinAir 0,9 sa 65 ks i 1,4-litarski benzinski motor sa 100 ks.

Odvažan i zavodljiv, novi model 500 ima čak 1.800 inovativnih detalja, od kojih su svi dizajnirani da uvećaju originalnost i istovremeno učine njegov stil još prefinjenijim. Novine obuhvataju prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, zadnje svetlosne grupe, paletu boja, kontrolnu tablu, materijale: novine su značajne, ali u skladu sa karakterističnim stilom modela 500. Nije slučajnost što je kultni Fiat manifest novog koncepta mobilnosti; on predstavlja „tihu revoluciju“ na putevima širom sveta jer je u stanju da spoji naizgled nespojive vrednosti. Novi model 500 je sada osvežen u znaku estetskog kontinuiteta i tehnološke evolucije. Ovo je magična formula modela 500, jedinog modela sposobnog da koherentno spoji suprotnosti: ekskluzivan je, a ipak dostupan; to je svetski bestseler, ali je u srcu italijanski; to je elegantan proizvod, ali je i pun zabave. Veoma je ličan, iako je već prodat u preko 1.500.000 primeraka. Štaviše, novi model 500 kombinuje tehnologiju i emocije kako bi se pozicionirao kao standard u svom segmentu sa svih aspekata.

Lingoto u Torinu
Lingoto u Torinu je odabran kao lokacija za svetsku premijeru novog modela 500. Ovo nije slučajnost, jer je ova simbolična lokacija adaptirana tokom vremena i evoluirala, ostajući verna svojoj tradiciji, baš kao i kultni model 500. Otvorena 1923. godine, Fiatova fabrika je i danas cenjena zbog svog modernog stila i elegantnog vertikalnog razvoja. U to vreme, odluka da se izgradi probna staza na krovu zavredila je divljenje arhitekte Le Korbizijea. Čak i pre nego što je završena, zgrada koja je dizajnirana kao mesto za rad postala je simbol italijanske industrije u procvatu i ubrzo je učvrstila svoju poziciju u kolektivnoj svesti nacije. Automobili koji su silazili sa proizvodnih traka proputovali su decenije i doprinosili motorizaciji Italije sve dok proizvodnja nije premeštena u modernije fabrike. Nakon što je prestala sa radom, fabrika Lingoto je renovirana za potrebe izmenjene urbane sredine: od dobrog primera industrijske arheologije, fabrika je prošla kroz dug proces renoviranja enterijera, dok je njen spoljašnji izgled ostao nepromenjen. Novi Fiat 500, naslednik legendarnog modela koji je tokom 1950-ih testiran na stazi na krovu fabrike, biće predstavljen u Lingotu, čime se obnavlja duboka veza između Lingota, novog modela 500 i grada Torina.

Esencija italijanskog stila

Novi model 500 je kompaktan, dužine 357 cm, širine 163 cm, visine 149 cm i međuosovinskog rastojanja od 230 cm. Dizajn prednjeg i zadnjeg dela je promenjen, ali je ipak ostao veran sebi. Izgled eksterijera novog modela 500 ima sve prepoznatljive elemente tradicionalno povezane sa klasičnim modelom iz 1950. godine, a sada utvrđuje svoj identitet uz potpuniji tehnički sadržaj. Najočiglednija referenca na prošlost su gornja prednja svetla – koja su i dalje okrugla ali imaju dinamičniji nagib koji im daje odvažniji izgled – zajedno sa donjim svetlima, koja spajaju dnevna LED svetla i prepoznatljivi spoj prednjih ukrasnih lajsni i Fiatove oznake. Danas, gornja prednja svetla koriste inovativni polieliptični modul za jasan noćni vid i dodatnu bezbednost: njegove „oči“ uvek gledaju na put. Oborena svetla i pokazivači pravca su ugrađeni u ovu grupu. Donja svetlosna grupa sadrži duga svetla, dnevna svetla i bočna LED svetla, koja prate njen kružni profil. Time se postiže efekat grafičkog prikaza nula iz naziva modela 500. Novi model 500 će se isticati čak i u mraku zahvaljujući svojim prepoznatljivim odlikama.

novi-500-testoviautomobila

Hauba je zadržala svoj obuhvatajući oblik, savijajući se na dole na stranama: ovaj tipični element stila modela 500 uklopljen je sa prednjim delom, koji sadrži veoma harmonični, klasični trapezoidni prednji deo sa elegantnim hromiranim prednjim ukrasnim lajsnama. Danas je središnja izbočina smelijeg izgleda, dok je pomoćni otvor za ventilaciju trodimenzionalna rešetka sa hromiranim dugmadima na Lounge verziji, što izgled auta čini još prijatnijim. Istovremeno, hromirane oznake, koje usmeravaju pogled na blatobrane, naglašavaju robusnost i jaku ličnost ovog modela. Na ovaj način, novi model 500 je još izražajniji i ima zavodljiv pogled.
Profil je mek i kružan i daje novom modelu 500 drzak izgled koji izaziva osmeh saučesništva pri suočavanju sa gužvama u saobraćaju, malim prostorima i užurbanim načinom života. Uz karakteristični, privlačni oblik, ovaj auto ima velike bočne prozore, minimalni prepust i veoma kratku haubu. Štaviše, pojasna linija je blago nagnuta unapred, što povećava njegovu robusnost. Zadnji deo ima veliku hromiranu ručku karakterističnog oblika koja podseća na svetlo za tablice na prvom modelu Fiat 500, a danas se uklapa sa ekskluzivnim novim svetlosnim grupama. Ovo je jedini model u svom segmentu koji ima „prazne“ svetlosne grupe – prstenastu strukturu koja u sredini sadrži boju karoserije – sa svetlosnim modulima čiji oblik prati vijugavi profil karoserije, od zadnjeg prozora pa do novog branika. Na ovaj način, svetlost izvire iz karoserije, stvarajući efekat koji izgleda kao „svetlosna tetovaža“. Zadnja svetla za maglu i svetlo za kretanje unazad smeštena su ispod, na krajeve crne ili hromirane, tanke i dinamične rešetke. Ova podela je funkcionalna i obezbeđuje veću efikasnost svetala.

Takođe su dostupne aluminijumske felne od 15 i 16 inča sa novim dizajnom i dijamantskom obradom. Paleta boja uključuje 13 nijansi karoserije (sedam pastelnih, jedna troslojna i pet metalik), uključujući nove Corallo Red (koralno crvena) i Opera Burgundy (tamno crvena). Dostupne su i dve upečatljive crno-žute i crno-crvene verzije u kombinaciji sa prilagođenom „Second Skin “(drugom kožom), koju novi model 500 nudi kako bi zadovoljio različita raspoloženja i kreativne potrebe. Svako može da prilagodi model 500 po svojoj želji i da mu pruži uvek drugačiji izgled. Ulazak u salon će pomalo biti kao da ulazite u kuću visoke mode.

Kao odeća, kao druga koža
Novi model 500 nudi još jednu izvanrednu mogućnost koja neće prestati da vas iznenađuje i stimuliše maštu i stil, pridržavajući se spontane prijatnosti koju je kultni Fiat uvek odavao. Naziva se „Second Skin“ i predstavlja ekskluzivno prilagođavanje koja vam omogućava da svoju ličnost prenesete na karoseriju i uz to uvek budete zadovoljni njenim italijanskim ukusom i elegancijom.
Kupci mogu da biraju između „Male“ verzije, koja ima geometrijske, moderne etničke šare duž pojasne linije, i „Srednje“verzije, u kojoj okviri prozora i krov – a u nekim slučajevima i hauba i zadnja vrata – imaju četiri različita šablona: „Lord“ (klasični tartan), „Comics“ (pop dekoracije) u kombinaciji sa novom šemom karoserije sa dve boje, „Navy“ (sveže i živahne) i „Camouflage“ (moderni vojni stil). Kao kod odeće krojene po meri, svako može da izrazi svoju ličnost uz jedinstveni, upečatljivi stil sa kolekcijom „Second Skin“ novog modela 500.

Elegancija i inovativnost za vanvremenske enterijere
Enterijeri su potpuno novi, počev od dizajna instrument table, u koju je sada integrisan inovativni info-zabavni sistem Uconnect sa 5-inčnim ekranom (osetljiv na dodir na verziji Lounge) izvanredne vidljivosti, skladno umetnutim u pažljivo dizajniranu ergonomsku celinu. Enterijer je kao celina nov i visokotehnološki, ali i dalje karakterističan za model 500.
Putnička kabina je i dalje obmotavajućeg oblika, prepuna sitnih detalja koji upućuju na prošlost, ponovo osmišljenu na moderan način i ukrašenu ekskluzivnim materijalima. U toj perspektivi, tasteri i kućište instrument table su redizajnirani, baš kao i upravljač: komande su sada raznovrsnije i kompletnije, a hromirane ivice daju izraz preciznosti. Detaljnije putnička kabina novog modela 500 predstavlja savršen primer kompletne, moderne i ergonomične opreme i dizajna insirisanog klasičnim modelom 500.
Instrument tablu karakterišu koncentrični krugovi analognih instrumenata koji vozaču pružaju sve neophodne informacije u jednom pogledu: brzina se očitava na spoljašnjem krugu a kilometar sat je smešten ispod. Informacije koje daje ugrađeni kompjuter, putem digitalnog pokazivača goriva i termometra, prikazuju se na sredini.
Treba pomenuti i inovativni 7-inčni TFT ekran instrument table (dostupan na zahtev), razvijen u saradnji sa brendom Magneti Marelli, međunarodnim liderom u projektovanju i proizvodnji visokotehnoloških sistema i komponenti za automobilsku industriju. Konkretno, ovaj uređaj pruža sve informacije koje su vozaču potrebne, i izražava, još jednom, „trend-seterski“ duh ovog modela, legende koja je uvek jedan korak ispred.
Vozač može istovremeno da prati podatke sa merača brzine, kilometar sata i putnog računara. Štaviše, centralni deo displeja – sa slikom automobila – može se konfigurisati tako da se odabere koje podatke putnog računara da prikazuje, kao na primer pređena kilometraža, trenutna potrošnja goriva, domet, vreme putovanja. Veoma uočljive su i poruke upozorenja, poput onih o otvorenim vratima, temperaturi, itd i „GSI“ sistemski indikator (Indikator promene brzina), koji savetuje kada promeniti brzinu da bi potrošnja goriva bila najefikasnija pritiskom na određeni simbol.

Sve ovo je savršeno integrisano u Uconnect™ 5” Radio LIVE i Uconnect™ 5” Radio Nav LIVE sisteme tako da plejer medijskih sadržaja, telefon i navigacija mogu deliti zajednički ekran. Pored ovoga, LCD ekran prikazuje signal za aktiviranje tastera Sport na verziji motora 0.9 TwinAir Turbo od 105 ks.
Ovaj element zajedno sa centralnom konzolom i setom otvora za radio i ventilaciju može biti boje slonovače ili crne, radi naglašavanja zahtevanog stila ili spotske crte automobila. Osim ovoga, nova instrument tabla novog modela 500 je idealna kombinacija retro izgleda i moderne tehnologije. Novi hromirani naglašeni delovi ističu se na ujednačenoj celini što je prijatno na dodir i na pogled ali je istovremeno i praktično: ima obilje pametno uređenih pretinaca a komande na volanu su standardne na svim verzijama. Takođe, standardan je i sistem za klimu i novi otvori za vazduh sa paralelnim krlicima za precizno usmeravanje vazduha i podešavanje brzine protoka. Gornji deo karoserije odaje sofisticiranost i posebnost što je naglašeno prednjim maskom u boji karoserije, dok je donji deo super-funkcionalan uz brojne nove pretince za stvarčice. Ručica menjača se nalazi na instrument tabli radi lakog rukovanja i izgleda kao sofisticirana mehanička komponenta, sa hromiranim delovima i sa efikasnom glavom koja može biti sjajno crna ili hromirana u zavisnosti od verzije. Grupa najčešće korišćenih tastera je inspirisana lampicama upozorenja i ručicama iz klasičnog modela 500. Lako se prepoznaju i koriste.

Tapacirung je dostupan u devet kombinacija boja. Uz garantovani komfor kakav samo možete poželeti, novi setovi se prave uz čak više ergonomskih materijala dizajniranih tako da olakšaju pristup putnicima ka zadnjim sedištima. Sedišta za Pop opremu obuhvataju ševron šablone koji se po bojama slažu dok one kod Lounge verzije odlikuje tzv. „Glen plaid“ sa slonovačom. Opciono može i crni, burgundijsko crveni ili tapacirung boje duvana od veštačke kože sa logotipom 500 izvezenim na polumesecu sa kontrastnom bojom slonovače ili svetlo plavi polumesec za burgundijsko crvena sedišta.
Zadnje sedište je veoma udobno za dvoje putnika i istog je dizajna kao i prednja sedišta. Štaviše, gornja kontura naslona za leđa izlazi iz gornje ivice da bi pružila bolju podršku i da bi oblikovala naslon za leđa ergonomičnije, te da bi se naglasio stvaran prostor koji je na raspolaganju. U Lounge verziji, zadnje sedište se može podeliti u odnosu 50/50 i preklopiti da bi se prilagodilo svim potrebama tovara na najbolji način.
Novi koncept tapacirunga i tabli odaje utisak autentičnog izvanrednog kvaliteta modela pri samom pogledu. Konkretnije, paneli vrata su dekorisani kontrastnim tapacirungom koji odgovara sedištima i plastičnoj strukturi obuhvatajući pretinac za velike predmete i zvučnike. Na kraju, hromirane ručice na vratima u obliku kuke podsećaju na glavnu karakteristiku klasičnog modela 500.
Dalje, mada je mali po veličini, novi model ima dosta prostora što je rezultat pametne raspodele pretinaca za predmete: ima dva pretinca na instrument tabli (jedan za vozača i jedan za saputnika), praktičan pretinac na strani putnika, koji se sada i zatvara, i pretinac na panelima vrata i u prostoru između dva sedišta. Na kraju, kapacitet prostora je velik: 185 litara koji se mogu pretvoriti u 550 spuštanjem zadnjih naslona sedišta. Pored toga, novi 500 ima nizak prag kako bi olakšao utovar predmeta.
Ima još nešto što se ne može videti ali se odmah oseti i ceni: automobil je opremljen panelima otpornim na zvuk u prostoru za točak i zaštitnoj barijeri čineći unutrašnjost za putnike još udobnijom i tišom.
Uvek povezani uz UconnectTM
Veliki ekran sistema UconnectTM izdvaja se na sredini kontrolne table novog modela 500, između otvora za ventilaciju koji su smešteni niže nego u prethodnoj verziji. U Pop nivou konfiguracije, sistem uključuje radio, šest zvučnika, kontrole na upravljaču, AUX-IN i USB priključke, sa hands-free sistemom i Bluetooth-om.
Novi model 500 u Lounge verziji nudi sistem Uconnect™ 5” Radio LIVE sa ekranom na dodir, kao sledeći nivo info-zabavnog sistema, u okviru standardne opreme. Ovaj sistem uključuje širok niz funkcija, poput Uconnect™ LIVE i muzičkih opcija koje su standardne opcije za period od 5 godina, kao i FM/AM radio, Bluetooth hands-free sistem i prepoznavanje glasa. Vozač može da poveže multimedijalne uređaje preko USB-a ili 3,5mm priključka, a može i da pušta muziku sa kompatibilnog pametnog telefona preko Bluetooth-a. DAB digitalni radio je dostupan na zahtev. Ovaj sistem takođe ima čitač za čitanje SMS poruka sa kompatibilnih telefona uz pomoć tehnologije koja pretvara tekst u govor.
Usluge Uconnect™ LIVE, koje su uključene u cenu vozila, debitovaće u novom modelu 500. Uconnect™ LIVE aplikacija se može preuzeti sa Apple Store ili Google Play Store za pametne telefone. Čim se pametni telefon konektuje na novi 500 Lounge, mnoge aplikacije se mogu pregledati i koristiti na ekranu na dodir UconnectTMsistema. Aplikacije su redizajnirane i prilagođene za upotrebu tokom vožnje, kako bi vozač ostao usredsređen na put. Uconnect™ LIVE će biti postepeno dostupan u mnogim državama širom Evrope; trenutno je dostupan u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Španiji, Austriji, Belgiji, Švajcarskoj, Holandiji i Luksemburgu za Uconnect™ 5” Radio i Radio Nav za Android i iOS pametne telefone.
Uconnect™ LIVE omogućava direktan pristup TuneIn Internet radiju preko ekrana na dodir, a uključuje preko 100.000 stanica iz celog sveta, sa uslugom „Deezer Internet music“ sa preko 35 miliona pesama za „Deezer Premium“ korisnike, usluge Rojters-a, kako biste bili u toku sa najnovijim svetskim vestima, kao i Facebook i Twitter kako biste ostali u kontaktu sa prijateljima. Konačno, ovaj sistem se može koristiti i da pristupite aplikaciji eco:Drive, nagrađivanoj aplikaciji za način vožnje koja vam omogućava da smanjite potrošnju goriva za do 16% i koja doprinosi smanjenju emisije CO2 tako što vam daje savete za vožnju u realnom vremenu.
Štaviše, Uconnect™ LIVE se direktno povezuje na my:Car sa upozorenjima u realnom vremenu, obaveštenjima o rokovima za servisiranje, kao i interaktivnom uputstvu za vozače za što bolje održavanje vozila. Kada povežete pametni telefon preko Bluetooth-a, najbitnija upozorenja se prebacuju na Uconnect™ LIVE lični nalog, što čini servisiranje lakšim nego ikad.

Konačno, Uconnect™ 5” Radio Nav LIVE sa TomTom 2.5D i glasovnim kontrolama dostupni su na zahtev. Vožnja čak i kroz najkomplikovanije raskrsnice i saobraćajnice sada je jednostavna zahvaljujući moćnim uslugama, poput naprednog indikatora traka. Pored toga, funkcija TomTom IQ Routes® je najjednostavniji način da izračunate najbrži put na osnovu stvarnih prosečnih brzina. Na kraju, uputstva za skretanje se mogu bezbedno prikazati na instrument tabli dok su druge funkcije aktivne na radiju.
Uconnect™ LIVE sa TomTom LIVE uslugama
Uconnect™ 5’’ Radio Nav LIVE uključuje TomTom Live usluge sa glasovnim komandama i kvalitetnim informacijama o saobraćaju, koje čine svako putovanje efikasnijim uz aplikaciju Uconnect LIVE. Vozači novog modela 500 sada mogu da iskuse kvalitetnu povezanu navigaciju TomTom usluge i da se priključe na najveći svetski izvor informacija o saobraćaju, sa preko 100 miliona kilometara saobraćaja sa svakodnevnim ažuriranjem. Sistem za navigaciju se ažurira svaka dva minuta, a UconnectTM predlaže brže puteve i daje tačnije procene vremena dolaska uz pomoć naprednog procesora. Pored informacija o saobraćaju u realnom vremenu, korisnici takođe dobijaju informacije o lokacijama fiksnih i pokretnih radarskih kontrola brzine (tamo gde je dostupno) i vremensku prognozu u realnom vremenu. Konačno, korisnici TomTom Search & Go mogu da pretražuju, po kategoriji ili vrsti, objekte poput benzinskih pumpi ili supermarketa i da dobiju uputstva kako da stignu do tamo.
Ekološki motori
Novi model 500 poseduje sjajne i istovremeno ekonomične motore koji su ekološki još čistiji, što potvrđuje usklađenost sa standardom Euro 6. U kombinaciji sa mehaničkim menjačima sa pet ili šest brzina ili poluautomatskim menjačem Dualogic, linija motora dostupnih na početku prodaje uključivaće 1,2-litarski motor sa 69 ks, TwinAir sa 85 ks ili 105 ks i dvocilindarski motor od 1,2 litre i 69 ks EasyPower (TNG/benzin).
Motor TwinAir zapremine 0,9 cm3dostupan je u dve verzije: od 85 ks i od 105 ks. Prosečna potrošnja goriva za prvi motor iznosi 3,8 litara /100 km, uz emisije gasova koje su ispod 90 g/km CO2, što predstavlja izuzetan rezultat ekološke održivosti i još jedan dokaz konkretnih i pristupačnih tehničkih rešenja koja je Fiat učinio dostupnim veoma širokom spektru korisnika, kako bi se postigli najbolji ekološki, ali i po vlasnika finansijski najpovoljniji rezultati. Konkretno, motor TwinAir izdvaja se kao očit primer toga kako se pomoću tehnologije mogu smanjiti potrošnja i emisije, uz povoljnu cenu.
Nakon početka prodaje, linija novog modela 500 biće proširena motorom od 1,2 litre i 69 ks u „Eko“ konfiguraciji i 1,3-litarskim turbodizelom 16v Multijet II od 95 ks. Konkretno, prvi model poseduje mali alternator, poseban aerodinamični paket opreme i nove gume od 14 ili 15 inča koje garantuju nizak otpor kotrljanja i visoku otpornost na habanje. Ova evolucija se u celini pretvara u realnu uštedu na troškovima korišćenja i pozitivan uticaj na ekološku održivost. Iznos je isti za sve: emisije CO2iznose samo 99 grama po kilometru.
Novi model 500 je jedini automobil u svom segmentu pored modela Panda koji nudi mali dizel motor koji predstavlja najbolje tehničko dostignuće današnjice: u pitanju je 1,3-litarski 16v Multijet II od 95 ks, koji emituje samo 89 grama CO2 po kilometru i ispunjava zahteve standarda Euro 6.
I na kraju, kako bismo odgovorili svim potrebama pokretljivosti, za određena tržišta, novi model 500 može biti opremljen i 0,9-litarskim motorom TwinAir sa prirodnim usisavanjem i 65 ks i 1,4-litarskim benzinskim motorom od 100 ks.
Jasno je da je novi model 500 posvećen očuvanju okoline jednako kao i njegov prethodnik, koji je zbog svojih karakteristika odabran za mnoge inovativne projekte održive pokretljivosti. Nije slučajnost to što se flote modela 500 danas koriste za projekte deljenja prevoza u najvećim italijanskim gradovima: u pitanju su efikasne, jednostavne i korisnički orijentisane usluge koje pružaju iskustvo svesnije, deljenje upotrebe, uvek u znaku zaštite životne sredine.

Bezbednost i udobnost u vrhu segmenta

Stvoren da zadovolji najzahtevnije standarde, Fiat 500 je jedan od najbezbednijih automobila u celom svom segmentu. Već stabilno i efikasno kočenje dodatno je unapređeno na verzijama opremljenim 1,2-litarskim motorom FIRE od 69 ks, uvođenjem sistema predimenzionisanih diskova. Pored toga, efikasni, izvanredni motori garantuju dobro ubrzanje i predvidljivo ponašanje na putu. Kraće rečeno, ovaj automobil sa lakoćom prevazilazi kritične situacije.
Novi model 500 je takođe opremljen sa sedam vazdušnih jastuka (dva napred, dva na prozorima, dva bočna i jedan za zaštitu kolena)koji spadaju u standardnu opremu. Pored toga, novi model primenjuje najsofisticiranija tehnička rešenja kako bi obezbedio potpunu kontrolu vozača nad automobilom (aktivna bezbednost): ABS sa elektronskom preraspodelom kočenja (EBD), napredna elektronska kontrola stabilnosti (ESC), sistem protiv proklizavanja (ASR), uređaj Hill Holder – koji pomaže vozaču pri pokretanju vozila na uzbrdici – i sistem hidrauličnog kočenja (HBA) koji pomaže kod naglog zaustavljanja.
Novi 500 takođe poseduje dinamične i komforne karakteristike koje ga čine savršenim za bezbedno i udobno obavljanje svih putovanja. Ove kvalitete dodatno unapređuje i raspored vešanja: prednji sistem je izveden u obliku nezavisne McPherson konfiguracije, dok zadnje vešanje poseduje povezane (tj. polu-nezavisne) točkove sa torzijom. Na bazi dizajna Magneti Marelli obe konfiguracije su prerađene na odgovarajući način i razvijene za novo vozilo na takav način da omoguće odlično upravljanje i vrhunski udobnu vožnju.
Linija modela: odgovor na sve potrebe

Na početku prodaje, novi model 500 ima tri nivoa opreme, Pop, Popstar i Lounge, i dostupan je kao limuzina i kabriolet, osim za model sa EasyPower motorom koji je dostupan samo kao limuzina.Ispod ćete pronaći opis verzija namenjenih celom regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike, koje, u zavisnosti od tržišta, imaju određene razlike u sadržaju (standarnom ili opcionom) kako bi što potpunije zadovoljile potrebe svakog pojedinačnog tržišta. Da bi ste videli liniju modela dostupnu u svakoj zemlji, posetite www.fiatpress.rs
Standardna oprema ponovo uključuje sedam vazdušnih jastuka, Uconnect Radio sa šest zvučnika, AUX-IN i USB priključke, komande na upravljaču i dnevna LED svetla. Verzija Popstar poseduje i ručni sistem za kontrolu klime, hromirana kućišta za retrovizore i retro čelične radkapne. Još raskošnija je Lounge verzija novog modela 500, koja donosi još više sofisticiranih detalja poput panoramskog staklenog krova, 15-inčnih aluminijumskih felni, kožnog volana, hromirane prednje maske i Uconnect 5-inčnog Radio LIVE info-zabavnog sistema.
Motori, svi u skladu sa Euro 6 standardom, zadovoljavaju sve potrebe. Benzinski motori od 1,2 litra i 69 ks (oba sa Start&Stop tehnologijom), TwinAir 0.9 od 85 ks ili 105 ks (oba sa Start&Stop tehnologijom) kao i motor od 1,2 litra i 69 ks EasyPower (na benzin i TNG), svi sa pogonom na prednje točkove ili Dualogic automatskim menjačem biće dostupni od početka prodaje. Linija modela će kasnije biti proširena sa 1,2-litarskim motorom sa 69 ks u ‘Eco’ konfiguraciji i 1.3 16v Multijet II turbodizel motorom od 95 ks.
Postoji 13 boja (pastelnih, metalik i troslojnih), uključujućii nove Corallo Red (crvena)i Opera Burgundy (tamno crvena); osam aluminijumskih felni, od 15 i 16 inča i deset različitih postavki enterijera.
Novi model 500 je kao odeća napravljena po meri. Iz ovog razloga, tri različita paketa prilagođavanja su u ekskluzivnoj ponudi uz nivo opreme Lounge i pružaju interesantne prednosti u odnosu na kupovanje svake stavke pojedinačno. Na primer, paket„Style“sastoji se od 16-inčnih aluminijumskih felni, bočnih lajsni i svetala za maglu, dok paket „Cult“ uključuje kožni enterijer, 7-inčne TFT digitalne instrumente, sjajno crni krov i retrovizore. Za kupce koji traže vrhunsku udobnost, isključivo uz novi model 500 u izvedbi limuzine, u ponudi je paket „City“: dvozonska automatska kontrola klime, praktični senzori za parkiranje hromirani prednji retrovizor sa elektro-podešavanjem.

Magneti Marelli za novi model 500: najsavremenija tehnologija i komponente
Međunarodni lider u inženjeringu i proizvodnji visokotehnoloških automobilskih sistema i komponenti, Magneti Marelli isporučuje veliki deo tehnologije koja se koristi na novom modelu 500. Ovo uključuje instrument table, sisteme za prednja i zadnja svetla , amortizere, sistem vešanja, izduvni sistem, elektronske kontrolne jedinice, usisnu granu, Dualogic poluautomatski prenos, pored pedala, komandnih tabli i drugih plastičnih komponenti.
Instrument tabla koju proizvodi Magneti Marelli, pored analogne verzije, dostupna je takođe i uz 7-inčni TFT digitalni ekran, projektovan prema najrazvijenijim HMI standardima. Tabla sa TFT ekranom pruža sve korisne informacije vozaču, kao što su brzinomer, obrtomer i putni kompjuter, sve pregledne i dostupne u isto vreme. Pored toga, ekran prikazuje sve informacije iz UconnectTMu različitim varijantama.
Centralni deo ekrana – na kom se nalazi slika automobila – može biti prilagođen izborom prikaza podataka sa putnog kompjutera, kao što su pređena razdaljina, trenutna potrošnja goriva, opseg i vreme putovanja. U zavisnosti od verzije novog modela 500, digitalni TFT ekran je dostupan u dva osnovna grafička rasporeda – za limuzinu i kabriolet – i može da menja izgled u zavisnosti od odabranog načina vožnje (Normal, Sport i Eco).
Što se tiče svetla, kompanije Magneti Marelli i Fiat su zajedno radile na stvaranju novih prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, koje su jedan od najprepoznatljivijih elemenata novog modela 500. Konkretnije, dizajn i ergonomičnost karakterišu gornji element prednjih farova, koji uključuje modul za halogena oborena svetla i pokazivače pravca, dok donji element integriše modul za duga halogena svetla i – po prvi put – LED bočna svetla i halogena dnevna svetla (DRL). Ksenonski farovi, koji mogu da povećaju i usmere snop svetlosti i uštede energiju, dostupni su na zahtev. Nove svetlosne sisteme automobila upotpunjavaju zadnje svetlosne grupe koje su savršeni izraz dizajna i sofisticiranosti i identifikuju zadnji kraj na jedinstveno prepoznatljiv način.
Konačno, poluautomatski prenos sledeće generacije Dualogic™ su zajednički kreirali Fiat i Magneti Marelli. Ovo je automatska elektro-hidraulična verzija ručnog menjača koja kombinuje udobnost korišćenja i smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova elektronski optimizujući menjanje brzina. Ovo rešenje omogućava vozačima da brzine menjaju ili sekvencijalno bez upotrebe kvačila ili potpuno automatski. Ukratko, DualogicTM je idealan instrument za izbor odgovarajućeg stila vožnje u datom trenutku: opuštenog i udobnog uz automatski prenos; ekološkog i štedljivijeg po pitanju goriva u EKO načinu ili agilnog i sportskog uz upotrebu sekvencijalnog menjanja brzina uz pomoć ručica na upravljaču.
Ekskluzivni dodaci i usluge brenda Mopar

Pretvaranje vašeg automobila u jedinstveni, personalizovani objekat: ovo je cilj bogate kolekcije dodataka i usluga koje je kreirao Mopar, referentni brend za usluge, brigu o potrošačima, originalnim rezervnim delovima i dodacima za Fiat Chrysler Automobiles, za novi model Fiat 500.

Više od 100 posebnih dodataka

Ovi dodaci, svi vrhunskog kvaliteta, savršeno se slažu sa tehničkim i stilskim karakteristikama novog automobila za potpuno, kompletno prilagođavanje. Katalog uključuje aluminijumske felne veličine 14, 15 i 16 inča različitog dizajna, boja i završne obrade, kućišta retrovizora, hromirana ili u velikom broju boja, prepoznatljive bočne oznake, hromirane krovne lajsne, zadnji spojler i nalepnice za bočne strane i krov. Radi povećanja funkcionalnosti novog automobila, dostupan je i nosač koji se montira na zadnja vrata sa dva sistema za transport opreme za zimske sportove, kao što su skije i daske za snoubord.
Linija proizvoda uključuje tri namenska Sport paketa – Black, Red i White – koji se sastoje od obojene trake duž pojasne linije automobila koja se završava kockastom šarom blizu zadnjeg prozora, kućišta retrovizora u boji koja se slaže sa bojom karoserije i dve karakteristične navlake za ključeve. Druga pakovanja navlaka za ključeve mogu se kupiti posebno da biste u svom džepu nosili obeležje svoje ličnosti i svog automobila – kao što su svetlucavo Swarovski pakovanje sa logoom modela 500, ekskluzivno Corallo Red pakovanje ili pakovanje ’Italy’ sa ševron šarom u bojama italijanske zastave.
Novi kompleti za prilagođavanje biće dostupni sa originalnim zaštitnim folijama za krov i kućišta retrovizora. Dostupno je pet boja: microcarbon crna, mat srebrna, mat titanijumska, vojnički zelena i boja džinsa. Microcarbon crna i vojnički zelena varijanta se takođe pružaju do komandne table, unoseći poseban eksterijer u unutrašnjost automobila.
Konačno, novi model 500 može biti izmenjen uz pomoć originalnih dodataka, kao što su ofinger na naslonu za glavu, patosnice, čelična zaštitna ploča i sportski komplet sa aluminijumskim navlakama za pedale i naslonom za stopalo. Bez obzira na izbor, proizvodi brenda Mopar mogu da pretvore legendu autentičnog automobilskog dizajna u jedinstven primerak.

Moparova zaštita vozila

Kupci novog modela 500 mogu se osloniti i na ‘Mopar zaštitu vozila“ ugovor o servisiranju, jedini za koji garantuje kompanija FCA. „Mopar zaštita vozila“, koja je lansirana u regionu Evrope Bliskog istoka i Afrike 2013. godine, trenutno prisutna u preko 36 zemalja sa preko 50 proizvoda, je razvila čitav dijapazon ugovora o pružanju usluga koje ubuhvataju kompletne serije opcija u smislu trajanja i pređene kilometraže, a koje imaju za cilj da pomognu kupcim da se staraju za svoj auto najbolje što mogu. Paketi usluga „Mopar zaštita vozila“obezbeđuju maksimalnu spokojnost uz sveobuhvatno pokriće za mehaničke delove i detaljne planove usluga. Pored toga, sve radnje se vrše od strane visoko spcijalizovanih tehničara koji koriste isključivo originalne rezervne delove.
Planovi o produženoj garanciji su dostupni za novi model 500 kao i posebni planovi za pružanje usluga: ‘Maximum Care’ pokriva električne i mehaničke komponente automobila;
‘Powertrain Care’ za mehaničke probleme motora, prenosni mehanizam i upravljački modul;
‘Easy Care’ za kupovinu zakazanih usluga održavanja unapred po konkurentnim cenama;
‘Top Care’, najkompletniji program kojim se produžava garancija proizvođača i zakazane usluge održavanja. Interesantno je da paketi „Mopar zaštite vozila“ podrazumevaju sve lagodne usluge pomoći na putu širom Evrope i sve pogodnosti plana koje su, u slučaju prodaje vozila, na raspolaganju novom vlasniku.

Proizvodni asortiman
Asortiman ekskluzivnih proizvoda za ljubitelje legendarnog modela Fiata i one koji vode računa o stilskim detaljima koji kombinuju inovaciju i dizajn: majica sa ugrađenim slušalicama savršena za džoging, zvučnici sa pojačalima za pametne telefone, ručne torbe sa pametnim punjačem za mobilne telefone, ili specijalna sočiva za poboljšanje kvaliteta fotografija snimljenih vašim mobilnim telefonom.
Svi elementi kolekcije koji su posvećeni novom modelu 500 ističu se po svojoj brizi za detalj i atraktivnim grafikama koji će se svideti svim ukusima, i muškaraca i žena podjednako. Ostali proizvodi ovog asortimana su majice dugih katkih rukava sa logoom modela 500 ili umecima inspirisanim automobilskim nalepnicama, pored brojnih šarenih ikonica koje se odnose na svet modela 500

Volvo

1 komentar

  1. Savo

    Da li se motor fiat twin air može ugraditi u fiću i ladu nivu? Snaga, broj obrtaja,obrtni moment, smer okretanja motora, potrošnja?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.