Novi Renault Captur

Osim odlične pasivne bezbednosti, Captur nudi izuzetnu aktivnu bezbednost (Euro NCAP rejting mu je 88%). Veoma niska potrošnja (na testu samo 5,4 litara) oduševiće one koji prelaze mnogo kilometara. Cena je vrlo povoljna – Capture Tce 90 možete kupiti već za 12.890 €. Nijedan drugi model u ovoj klasi nema tako povoljnu cenu i tako dobre uslove finansiranja (do 8.000 € bez kamate!). Zahvaljujući najboljem Renaultovom dileru u Beogradu, HIT Autu, saznaćete koje su prednosti i mane ovog automobila, kojeg i sami možete provozati. Test vožnju možete zakazati na 011/ 2018 – 038.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

Testoviautomobila-RS-LOGO

Testirani Captur je mogao da se pohvali automatskim klima uređajem i multimedijalnim 7-inčnim displejom osetljivim na dodir, preko kojeg se upravlja audio sistemom, navigacijom, telefonom, bluetoothom i USB konekcijama. Captur sa paketom opreme Dynamique ima sve što vam je potrebno

U gradu je ugodno voziti Captur: ima manje mrtvih uglova od konkurencije, pedala kvačila je ugodno mekana, pa ne zamara stopalo, retrovizori su ugodno veliki, a odlično izbalansirano i još bolje izolovano oslanjanje u dobroj meri će vas poštedeti buke i “kvaliteta” naših ulica, rupa, pruga i svih ostalih uobičajenih pojava na putu, uključujući i ležeće policajce. Dok se vozite Beogradom, imate utisak da je Capture mnogo skuplji, jer tako prefinjeno peglaju neravnine Mercedes i Audi. Naši putevi su toliko sramotno loši, da je jedini spas u tom smislu kupovina francuskog automobila, ukoliko nemate novca za Mercedes ili Volvo, na primer.

Regionalni putevi su idealno mesto da Renault pokaže koliko može. Ne samo jer ispod haube ima elastičan i dovoljno snažan motor, već i zato što je automobil podešen tako da nudi jako mnogo neutralnosti i stabilnosti, te veoma miroljubivo reaguje kada u krivini naglo oduzmete gas. Bukvalno je napravljen sa ciljem da uvek ostane na putu, koliko god da je vozač loš. Mirnoćom i komforom, Captur umiruje vozača, a nudi mu i dovoljno samopouzdanja. Nervoze nema za njegovim upravljačem.

DSC_1598

U krivini Captur deluje jako sigurno i ponaša se bolje od, na primer, Škode Yeti. Pri nagloj promeni pravca i prilikom oštrog kočenja, ovaj Renault reaguje moćno i predvidivo. Zanošenja su minimalna, i to tek na velikim brzinama i na veoma oštrim krivinama. Primetio sam i da je upravljač dovoljno precizan i brz kada to od njega zahtevate. Kada vozite Capture preko granice zakona, oduševiće vas koliko dugo ostaje na putu i koliko je miroljubiv kad jedan ili dva točka siđu sa puta, jer je kočenje (“split kočenje”) i tada jako sigurno. Jako je dobra i pedala kočnice, lako se dozira i nije previše osetljiva, a ni odveć letargična, ima neku svoju “zlatnu sredinu”.

Foto: Branka Todorović

aleksandar-todorovic-captur

Clio IV jeste stabilniji i mirniji, ali Captur je ipak jako dobar imajući u vidu njegov povišeni klirens i visinu. Capture nije sportski automobil, a Clio IV bi to mogao da bude kada bi Renault rešio da ponudi kupcima ovaj model sa nekim mnogo snažnijim agregatom.

Pri brzini od 100 km/h, Captur se zaustavlja za 35,5 metara, Škoda Yeti za 36 m, Mini Countryman 37,3 m. Peugeot 2008 čak 38 m.

Captur ima i dobru zvučnu izolaciju. Osetno je tiši od Peugeota 2008 (Capture pri 130 km/h do putnika šalje 70 dB, Peugeot 2008 74 dB). Jeftiniji od Peugeota 2008.

Na autoputu siguran i stabilan, ali i pomalo bučan

Agregat 1.5 dCi od 90 KS je nedavno blago obnovljen. Novi motor sa četiri cilindra razvija 90 KS pri 4 000 o./min. i obrtni moment od 220 Nm, dostupan već pri samo 1750 o./min. radilice, što je povećanje od 20 Nm u odnosu na stari 1.5 DCI motor od 90 KS, tako da pruža sasvim dobra međuubrzanja. Motor veoma ravnomerno razvija snagu i vrlo je uglađen, tako da manje iskusni vozači neće ni znati da ispod haube radi dizelaš.

DSC_1581

Menjač je dosta dobar, mada ponekad poželite šesti stepen prenosa kada jurite maksimalnom brzinom od 174 km/h (fabrika skromno obećava 171 km/h). Utešno je to što je peti stepen prenosa dugačko izračunat, tako da nema razloga da brinete kada krstarite brzinom od 140-150 km/h, jer su tada obrtaji radilice prilično daleko od opasnih obrtaja. Brže ot toga ovaj Renault može, i to bez naprezanja, ali postaje bučan, što je cena njegove visine. Ako ste od onih koji vole da voze sa gasom do poda, kupite Clio IV, koji je osetno tiši na velikim brzinama, a pritom manje troši, jer je niži i ima bolju aerodinamiku.

KOMPLETAN TEKST, TEST RENAULTA CAPTUR PROČITAJTE NA OVOM LINKU DOLE, KLIKNITE NA NJEGA:

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

hit-auto-capture

 

palac-goreVeoma štedljiv, elastičan, dovoljno snažan i tih agregat. Sjajno podešeno ogibljenje, mekano i dobro izolovano. Odlično se ponaša na brzinama od preko 140 km/h. Bolji farovi nego kod konkurencije. Veoma udobna prednja sedišta. Odlična pasivna i aktivna bezbednost (za aktivnu bezbednost dobio je 81%, Peugeot 2008 tek 70%). Vrhunske kočnice koje se lako doziraju. Najkraći zaustavni putevi u klasi. Dobar komfor na prednjim sedištima. Umereni troškovi održavanja. Dopadljiv i veoma praktičan enterijer sa puno fioka i ostava za sitnice. Atraktivan dizajn i veoma bogat paket opreme Dynamic. Garancija od šest godina. Beskamatni kredit od čak 8.000 €. Osetno tiši od Peugeota 2008 (Capture pri 130 km/h do putnika šalje 70 dB, Peugeot 2008 74 dB). Jeftiniji od Peugeota 2008.

mane-palac-doleNedovoljno mesta na zadnjoj klupi za kolena i glave krupnijih putnika. Smeta i buka na brzinama preko 150 km/h (Clio IV je tiši) – do 130 km/h je veoma tih. Ima veći prečnik okretanja od konkurencije – Capture potroši 11,3 metara, Citroën C4 Cactus 11,2 metara. Neki plastični materijali su jeftini na dodir. Finalna obrada nije na nivou one kod VW-a, Opela ili Mazde. Osnovni benzinac od 90 KS nedovoljno ubedljiv (ali bolji od Peugeotovog benzinca 1.2). Nedovoljno dobra paleta motora (samo jedan dizelaš, moderniji i bolji 1.6 DCI nije u ponudi za Capture). Mali rezervoar goriva od 45 litara (kompletna konkurencija nudi 50 l). Nosivost tek 446 kg, što je za 54 kg manje od Peugeota 2008. Nedostatak šeste brzine. Slabiji od konkurencije pri nagloj promeni trake. Sporiji u slalom vožnji, koju prolazi sa prosečnih 55 km/h, Peugeot 2008 i C4 Cactus sa 61 km/h.

Cena od 12.790 €

KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE NA OVOM LINKU DOLE:

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

 

DIMENZIJE SPECIFIKACIJE
Dužina 4.120 mm
Širina 1.790 mm
Visina 1.570 mm
Međuosovinski razmak 2.608 mm
Prtljažnik 377/1.235 l
Težina 1.285 kg

DSC_1606

MOTOR SPECIFIKACIJE
Zapremina 1.461 ccm
Snaga 90 KS pri 4.000 o./min
Obrtni moment 220 Nm pri 1.750 o./min

DSC_1567

PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,5 s
Maksimalna brzina 171 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje) 3,6 litara
Potrošnja na testu 5,4 litara
Euro NCAP kreš test 5 zvezdica

POSETILI SMO: Renaultov salon – Jevtović Auto d.o.o., Čačak

TESTIRALI SMO: Renault Twingo Sce 70

Kako da razradim motor – Kupila sam novu Alfu

Jevtović Auto vam nudi Renault Captur na test vožnju, zakažite i uživajte na telefone 032/30-111-0 ili 063/64-8446

snezana.jevtovic@jevtovic-auto.rs

jevtovic-auto-o-nama

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.