Oštetio sam felnu u žešćoj rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitanje: Lupio sam auto u žešću rupu, iskrivio malo prednju desnu felnu i to istog dana kad sam uzeo auto iz salona. Imam utisak da kada prebacim u prvu brzinu malo brže da se čuje tuplji zvuk negde u kabini napred,…kao da se malo nešto pomeri. Da li to može da bude zbog rupe,mada sam vozio auto do ovlascenog servisa i videli su da je trap skroz ok, istina auto ne vuče ni u jednu stranu, ni pri kočenju. Da li je moguće da je poluosovina ili neka guma sad prepreka pa se ovo čuje ili je to normalno i spada u period razrade menjača? Čuje se kad se malo agresivnije pogura menjač u prvu a kad se lagano ubaci tada uglavnom nema tog zvuka i
osećaja? Hvala unapred. Matic Andrija.

Ime i prezime: Andrija Matić.

Šta trenutno vozite?: Toyotu Auris 1.6 valvematic 2014.

Gde ste čuli za sajt?: Preko brata.

Koliko kilometara godišnje prelazite? Imam auto nepunih mesec dana, prešao sam 2.300 km

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Matiću nov automobil vam je kao „nova devojka, ili žena“, odnosno morate sa njim postupate nežno, pažljivo sa mnogo ljubavi. Šalim se malo naravno, ali u svakom šali ima puno, ili malo istine kako god gledamo. Niste mi napisali gde ste kupili Toyotu, i u kom servisu održavate Tototu, a to je ono meni presudno. Moj vam je savet da posetite Toyota Centar u Beogradu, i zamolite ih u servisu da zajedno sa vama provozaju vaš Auris objasnite šta se dešava, i šta se čuje.

Ne postoji realno period razrade menjača, ali to ne znači da vi sada sa vašim novim menjačem morate da vozite bez ikakvog limita. Toyota Auris nije sportski automobil, i taj menjač nije sportski. Pogrešili ste model, ja shvatam da ste vi želeli Toyotu GT86, ali morate da se zadovoljite sa Aurisom.

Trap novog Aurisa je prilično robustan, i vrlo verovatno je sa trapom sve u najboljem redu, osim toga i u servisu su to potvrdili. Imajući u vidu da nemam nikakvih nepredviđenih zvukova kada normalno prebacujete brzine, i kada normalno ubrzavate, verujem da je trap sasvim ispravan.

Šta ste uradili sa felnom? Da li ste je bacili, ispravljali? Ako su velika oštećenja, ta felna nije više kao nova, može da se ispravi, ali ona nikada više neće imati karakteristike nove felne. Moja vam je preporuka da kada budete imali novca, kupite novu felnu, niste mi napisali ni da li je alu felna, ili je čelična felna. Alu felne su od mnogo mekših legura pa se jako mnogo krive i pri manjim udarcima.

Gurajte tu ručicu menjača, malo nežnije, sa razumevanjem, i neće biti problema, ponašajte se prema tom Aurisu kao da je vaš automobil, ponekad vlasnik pomisli da je Toyota neuništiva, ali Toyota nije tekn, iako to neki vlasnici od nje očekuju. Žao mi je što nisam u prilici da provozam vaš Auris, pa da vam konkretno pomognem, to će umesto mene morati da uradi čovek koji je za to plaćen, majstor u Toyota Centru.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.