Peugeot 407 – Najčešći kvarovi

Peugeot 407 se odavno ne proizvodi, ali je još uvek čest gost na našim putevima. Ako ovih dana razmišljate o kupovini polovne limizine, sigurno ste primeili da 407 – ica ima veoma povoljne cene, jeftnija je čak i od Citroena C5 (i to osetno) istog godišta.  Cena polovnih automobila zavisi najviše od ponude i potražnje, ali i od imidža marke, kao i rejtinga modela. Peugeot je francuski automobil, a to na većini tržižta Evrope, nije nešto što je za preporuku. Ni Srbi, kao vozači nisu veliki poklonici francuskih automobila, bar je tako bilo dugi niz godina. Peugeot 407 nije kvalitetniji (naprotiv) od Lagune III, ali ima prihvatljiviji, dopadljiviji dizajn, i ostim toga 407 – ica je nasledila solidnu 406 – icu, koja imala dosta manje problema sa elektronikom od Lagune II, koju ni jedan plac u Beogradu neće da uzme u zamenu, niti će bilo koji ozbiljni diler da uveze ovaj model iz inostranstva. Ali vratimo se Peugeotu. Na tržištu se pojavio davne 2003., a proizvodio se punih 7 godina. Ovaj model nije poneo laskavu titulu automobila godine, ali je bio finalista izbora za auto godine 2005., što znači da ovaj automobil ipak čime da se podiči.

Priredio: Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Kod polovnih automobila svakavi kvarovi mogu da vas iznenade, pa zato obavezno angažujete vrhunske majstore u proceni ovog vozila, posebno je mudro da se posavetujete sa majstorima koji održavaju Peugeot, jer oni znaju bar većinu mana ovog modela. Istina, ni jedan majstor koji održava Peugeot, neće vas odvraćati od kupovine 407-ice, njemu je važni da kupite auto koji je skup za održavanje, i koji se realativno često kvari, da bi on kao majstor imao zaradu. Ne znam da li vam to zvuči logično, ali razmislite malo, dajte sebi dovoljno vremena. Ovo je model koji pripada D segmentu, i konkurisao je modelima kao što su Toyota Avensis, Renault Laguna, Citroen C5, Ford Mondeo, VW Passat.

Četiri benzinca i četiri dizela u ponudi su činili sasvim solidnu paletu motora. Benzinac od 1.8 litara se najviše muči sa ovom karoserijom u gradu prosečno trošo 11 litara, i zbog malog obrtnog momenta, traži od vas često pun gas, i vredno šaltanje brzina. Snažniji benzinac od 2.0 litra je nešto žedniji, ali lakše nosi poveliku masu ovog automobila, i u svakom slučaju je bolji izbor, posebno ako prelazite malo kilometara. Mnoge verzije u oglasima imaju već ugrađen gas, to je ekonomično rešenje po meri srpko džepa. Ako je gas ugrađen nestručno, imaćete silnih problema, kao uostalom sa bilo kojim drugim modelom.

Srbi ipak više vole HDI motore. Neki čak biraju onaj najslabiji 1.6 HDI koji je izuzetno štedljiv, ali realno on nije idealan izbor za ovako veliki Peugeot.

EGR ventil je kod njih često zapušen, a moguć je i problem sa diznama, posebno sa našim kvalitetom goriva. Dizne često mogu da se očiste, i to radite redovno, jer su nove dizne papreno skupe.  Često su problemi turbo punjačem. čiji remont košta od 350 e pa naviše ukoliko se na vreme javite. Ako čekate da turbina otkaže, može doći do gubtika ulja na njoj, a samim tim i na motoru, pa vam onda sleduje i generalna motora.

1.6 HDi sa 110 KS,  ima problema sa podmazivanjem, i to svi iskusniji majstori istuču. Kod ovogo motora morate da menjate ulje  na 10.000 km, i to ono koje je propisala fabrika. Ako sipete ulje koji nije originalno, vaš motor neće dugo trajati.  Neki majstori preporučuju da se pri svakoj drugoj zameni, dakle  na 20.000 km očisti sito ispod pumpe ulja. Ako to ne uredite blokira se protok ulja, usled taloženja katrana pa najpre strada turbo punjač, potom i motor (gore sam to već opisao). Pošto Srbi retko sipaju originalno ulje, posebno ne na 10.000 km, izbegavajte primerke vožene u Srbiji, a ako je iz uvoza, dobro prekontrolišite motor.

Fabrička greška je primećena na provodnicima goriva koji su propuštali dizel gorivo, a opoziv je uključivao i 206-ice i 307-ice. Opoziv je registrovan oznakom R/2005/047.

Imao je problem sa sottverom: softver je slao signal električnom pokretaču motora, koji je pokretao motor čak i bez ključa u bravi. Ukoliko je automobil bio “u brzini”, počeo bi se kretati. Serviseri su rešili problem instaliranjem novog softvera, a opoziv je registrovan oznakom R/2005/164. Ovo je bio jako opasan problem.

Provodnici goriva koji su bili blizu senzora pritiska bili su preuski, čime se sprečavalo uobičajeno snabdevanje sistema gorivom. Štaviše, gorivo je i curilo na sastavima provodnika. Na opozvanim primercima zamenjeni su neadekvatni provodnici, a opoziv je registrovan oznakom R/2006/213.

Česti su i problemi sa električnim motorom ventilatora rashladnog sistema koji se pregrevao i  tako mogao izazvati požar ispod poklopca motora. Motor je zamenjen na svim opozvanim primercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2007/039.

Čest je problem je bio izražen na kočionoj vakumskoj pumpi (kod skoro svih Peugeota), a manifestovao se kroz veći otpor papučice kočnice i smanjenu efikasnost kočnica. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/015.

Često dolazi do curenja kočionog ulja iz sistema. Ulje curi na ventilu kočionog servo uređaja, a samim tim se smanjuje kočiona sila.

Sredinom 2008. godine opozvano je 7.360 primeraka modela 207, 307, 407, 308 i Partner proizvedenih od 27.02.2008. godine do 09.06.2008. godine. Peugeot je naredio svim servisima zamenu kućišta kompjutera koji upravlja radom svih elektronskih sistema u automobilu. Naime, kućište nije napravljeno prema odgovarajućim specifikacijama, što je dovodilo do otkazivanja funkcionisanja dodatne opreme. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/094.

Problem je bio i sa provodnicima dizel goriva koji nisu bili adekvatno učvršćeni. Vibriranje je dovodilo do oštećenja provodnika goriva, koji su ispuštali dizel gorivo. Na opozvanim primercima provodnici su učvršćeni, a oštećeni delovi su zamenjeni. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/106.

 

Znajte da 2.0 HDI i 1.6 HDI motori loše podnose Chip tuning, tako da ako je on rađen na ovim motorima, takav primerak preskočite odmah!

Problemi sa vešanjem nisu retki, što je posebno izraženo u vožnji neravnim putvima,. Zbog toga o tome treba posebno povesti računa kod kupovine  polovnjaka. Dakle: potreban je pregled na dizalici, a tada, uz vešanje, treba temeljito pregledati stanje poda, prednje kočione diskove i naravno pogledajte stanje izduvnog sistema.

  • Ja volim uvek da pregledam automobile na dizalici, jer mi taj pregled mnogo govori i o automobilu, ali i  o samom vlasniku. Prosto, najbolje možete procenite kako je auto održavan ako proverite kakvo je stanje poda automobila, odnosno da li je samo menjao oni što mora, ili je temeljno i lepo održavao auto. 

Modeli stariji od 2008. godine, imali su problema sa nedovoljno izolovanim električnim instalacijama centralnog displeja na konzoli. Naime, velika temperatura koja se stvarala iza centralnog dela konzole dovodila je do topljenja izolatora i stvaranja kratkih spojeva na trakastim električnim vodovima, što je onemogućavalo normalan rad displeja. Jedini način saniranja oštećenja je potpuna zamena displeja i ožičenja.

Ako želite da vam ovaj model uporedim, sa nekim drugim modelom ove klase, pošaljite mi pitanja na www.najboljiauto.com/pitajte/

Pre kupovine, izbora polovnjaka, ne bi bilo loše da se podsetite kolika vam je plata, i koliko su troškovi vašeg domaćinstva, jer vam se može učiniti da zbog povoljne cene 407-ice, možete sebi priuštiti ovu limuzinu, koja nije nimalo jeftina za održavanje, a ni kvarovi nisu tako retki. Znajte da su kvare i Honde, i Toyote, i da su delovi za ove japanske automobile u proseku skuplji, i da nema savršenog polovnog automobila, pa spisak problema ovog modela shvatite kao upozorenje, šta sve može da vam stvare probleme. Naravno da se kilometraže često vraćaju, pa stoga nikak nemojte kupovati automobil samu.

Stroža pravila na tehničkom put do bezbednije vožnje!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo