Pitajte A.Todorovića: Koji auto je najštedljiviji?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, kupujemo drugi auto u porodici i potreban nam je kompromis izmedju upravljijvosti, štedljivosti i ekonomičnog održavanja. U najužem izboru su Fiat Punto 1.3 mjt, Seat Ibiza 1.4 TDI, Ford Fiesta 1.4 tdci i Opel Corsa 1.3 cdti (god. 2002 – 2005). Poznato nam je da Fiesta važi za najupravljiviju ali i za auto sa dosta skupim održavanjem. Da li su možda Punto ili Corsa prava mera? Ibiza je sjajan veoma direktan automobil, pitanje je samo da li trocilindraš iz nje može da se poredi sa modernim mjt ili tdci motorima? Šta nam savetujete? Planiramo da prelazimo preko 20 000 km godišnje pa nam je potrošnja jako važna. Hvala najlepše! Veliki pozdrav! R.Jestrović.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jestroviću, hvala vam na poverenju, i zanimljivom pitanju. Svi automobili koje ste naveli imaju moderne common-rail turbo motore. Svi automobili koji ste naveli mogu biti jako skupi kada dođe do kvara menjača, pumpe, turbine, motora. Turbo dizelaši su skuplji za odžravanje, ono redovno, od benzinca za 20 do 30%, ali zato kada se pokvare koštaju dva puta više, za recimo polugeneralnu ili generalnu. Osim toga, polovan benzinac star 6-7 godina iza sebe ima osetno manje kilometara od dizelaša, što znači da ima motor u boljem stanju, i da su mu u proseku sve komponente od trapa da limarija u nešto bolje stanju. Naravno od svake statistike ima izuzetaka, ali dobar polovnjak vam niko neće prodati, ili vam neće prodati za malo novca.

Da prelazite do 15 000 km godišnje savetovao bih vas da kupite benzinac. Jer su benzinci jeftiniji, a sa tim novcem možete puno da se vozite, ukoliko imate laganu nogu na papučici gasa. Tačno je da u gradskoj vožnji, benzinci potroše i do 2,0 litra više goriva, ali je na otvorenom putu ta razlika oko jedan litar goriva na 100 km, što nije puno.

Pogledajte sajt whatcar.com ili kupite Auto Motor und Sport specijalni katalog posvećen polovanjacima, tu imate podatke koji su tačni, dakle sve je crno na belo. Ja se oslanjam na ova dva izvora, ali i na nemački ADAC i TUV, pa to učinite i vi.

Delovi za Ford Fiestu nikako nisu skuplji od delova za Opel Corsu. Razlika je možda u tome što se za Opel više i češće nude falš delovi, V klase, koji ne bi ni smeli da se ugrađuju u vozilo. Pozovite ovlašćeni servis Forda i Opela, po vašem izboru, i pitajte koliko košta da se uradi veliki servis, sa zamenom svih kaiševa, španera, i pumpe za vodu. Videćete da su cene jako slične.
Iz svog ličnog iskustva znam da VW-ov motor sa 3 cilindra nikako ne spada u najdugovečnije motore, ali takođe ne mogu da kažem da je to loš motor. Jeste da VW-ov 1.4 TDi zvuči kao traktor, i jeste da ima neprijatne vibracije kada je hladan, ali je to odlika skoro svih trocilindričnih agregata. Fiatov 1.3 Multijet motor je sjajan, ali kada je nov, ima jako osetljive dizne, a naše gorivo ima bar četiri puta više sumpora nego što je to propisano u EU. Više sumpora, dakle više nečistoća u sagorevanju. Više nečistoća, više naslaga na diznama što dovodi do njihovog začepljenja.

Kupite Ford Fiestu 1.4 16V ili Seat Ibizu 1.4 16V, nude slično, koštaju slično, i ponašaju se jako lepo i stabilno na putu. Odlična alternativa je Škoda Fabia. Od navedenih dizelaša, najpouzdaniji je Peugeotov agregat 1.4 HDI, koji se u Fordu zove 1.4 TDCI (to je isti motor). Vodite računa da se ja ovde oslanjam na statistiku: to znači možete kupiti Polo 1.4 TDI u perfketnom stanju, i Ford Fiestu 1.4 TDCi toliko zapuštenu da je za generalni remont. Kupite model sa petoro vrata, jer su verzije sa troja vrata na našem tržištu često bivši “venovi”.

Možda je racionalnije da kupite neki auto sa dizel motorom, jer vozite dosta, ali imajte na umu da će vas puno koštati pumpa, turbina, zamena dizni, tako da sva ušteda u nižoj potrošnji nestane kao od šale. Da kupuje nov auto, onda bih vam svakako rekao da kupite dizelaš, jer 20 000 km godišnje nije nikako mala kilometraža. Nov dizelaš jeste skuplji, ali bolje drži cenu, lakše se proda, i manje troši, kad dođete na 150 000 km, oglasite ga i prodajte ga, pa neka ga neko drugi popravlja po servisima, i lomi glavu. To je realnost.

Ako kupujete polovan auto sa dizel motorom, dajte prednost Fiatu Grande Punto, jer 1.3 Multijet nema plivajući zamajac. Nema ga ni PSA motor od 1.4 litara, dok je Opel u Corsu (1.3 CDTI) ugradio plivajući zamajac, kako bi Corsa bila sa manje vibracija nego Fiat (Opel je kupio motor od FIAT-a). Najmanje troši Peugeot 206 1.4 HDI, ako vas zanimaju mane ovog modela, napisaću vam detaljnu analizu.

Fiat Grande Punto 1.3 Multijer košta manje od konkurencije a ima najpouzdaniji motor. 

 

Želim da mi nađete auto za 4.000 evra

grande-puntoDRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.