Pitajte Aleksandra Todorovića: Da li je Clio IV bolji od Pola?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, uspeo sam da rešim pitanje porodicnog automobila, odabraću Renault Scenic po vašoj preporuci, ali potreban nam je i drugi auto u kući, jer žena vozi, a uskoro i sin, ja sam često na poslovnom putovanju, pa je red da i oni imaju neki automobil. Mnogo mi se dopada Clio IV, moja lepša polovna se u njega zaljubila. Imam VW Polo 1.2, kupljen pre 4 godine, koji nas nije oduševio, prosto se ne nalazimo u tom automobilu, ne mogu da se namestim u njemu, a ne može ni moja žena. Da li je Clio IV bolji automobil od Pola, i da li možete da prokomentarišete polovni Clio IV koji smo pronašli u Autolandu? Milovan Jašić, Beograd.

testoviautomobila-rs-todorovicOdgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jašiću, odavno nisam dobio ovako teško pitanje kao što je vaše. Nisu vama pitanja toliko kompleksna, koliko ne mogu da doprem do vašeg načina, kako procenujete automobile, i kako gledate na neke od karakteristika.

Ergonomija je jako važna, vrlo važna, jer ako se čovek ne oseća dobro u automobile, ako ne može da pronađe idealnu poziciju za volanom, onda se više zamara, slabija mu je preglednost, koncetracija pada, a umor brže dolazi. Sve to loše utiče i na bezbednost, i na važe živce.

Kad jednom uđete u porodicu Renault, teško iz nje izlazite. Za to ima više razloga. Pre svega Renaulti nude jako mnogo udobnosti, komfora, i to na poseban, francuski način, i ne nude samo udobno ogibljenje koje tiho, mirno i efikasno apsorbuje neravnine sa puta, već i udobna sedišta, mekane komande, dobro raspoređene, prosto gotovo da niko ne nudi sličan komfor u klasi. Ako kupujete polovan Renault, koji je dobro očuvan, možete biti jednako na dobrom dobitku, jer Renaulti se kod nas i u Srbiji doživljavaju kao nepouzdani automobili, sa lošom elektronikom, a to nije u potpunosti tačno. Na kraju, ta elektronika je uglavnom Boschova, tako da je nemački proizvođač odgovoran za propuste ako ih ima. Ipak, Renault je imao probleme sa jednom serijom Lagune, ali i sa Meganom, i kada je u pitanju elektronika, ali i elektrika. Ni VW nije idealan, i oni su imali poteškoće sa TSI motorima, jer je turbina brzo otkazivala, ali su sada to rešili, i niko više ne upire prstom u VW, tvrdeći da su TSI motori nekvalitetni, ali tvrde da Renault ima nepouzdanu elektroniku. Renault vam je poput lepe žene, kad izađe na rđav glas, ne mogu ni Sava, ni Dunav da speru „sramotu“ sa nje. Polo vam je poput „ružne dame“, niko i ne veruje da je bila rđava. Šali na stranu, ali ne znam kako plastičnije da vam objasnim zašto VW bolje drži cenu od Renaulta. Doduše, i da uzmemo sa blagom rezervom nemačke podatke iz ADAC-a i TUV-a, treba priznati da je VW pouzdaniji, i kvalitetniji od Renaulta. Da li je VW baš toliko kvalitetniji od Renalta koliko Nemci tvrde? Naravno, da ne! I to potpisujem, ali zato se polovni Renaulti mogu kupiti u Nemačkoj za mnogo manje para od polovnog VW-a.

Što se konkretno tiče ovog polovnog Clia IV iz Autolenda:

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6045807/renault-clio-15-dci-expression

Mislim da nikako nije korektno što vam nedaju garanciju, jer i po zakonu su dužni da vam je daju, čak i neki dileri koji uvoze automobile iz Italije koji su stari preko 10 godina, kad im urade veliki servis daju garanciju na motor, neki i na menjač.
Treba postaviti pitanje zašto vam nedaju garanciju od bar godinu dana? Da li možda nešto kriju? Polovan auto može da skriva puno mana, i puno tajni, čak i kada ima samo par godina, on vam je kao „razvedena žena“ na prvi mah privlačna, lepa, a na drugi prilično tajnovita. Drugim rečima, zašto kupovati polovan Clio IV bez garancije kad možete kupiti nov doduše sa benzinskim motorom sa garancijom? Istina, taj osnovni benzinac u Renaultu od 1.2 litara i 75 KS ne puca od snage, ali nije „snagator“ ni motor u vašem Polu, zar ne?

clio-4-odlican-autoRenault Clio IV i dalje ima ubedljivo najbolje kočnice u klasi! Bolje čak i od VW Pola. Clio IV kad ima zagrejane kočnice koči efikasni kao vrhunski automobili, treba mu samo 34,5 m do zaustavljanja, Polo potroši 34,9 m, nova Corsa 36,2 m, a nova Mazda 2 čak 37 metara. Pri brzini od 130 km/h, ta razlika je dvostruko veća u proseku.
Pozicija sedenja je bolja kod Pola, sede osobe različite građe, pa daju ocenu. Možda vama više odgovora Clio IV, to je individualno.

Clio IV jeste udobniji, ali je veoma udoban i Polo. VW je ipak mnogo tiši, pri brzini od 130 km/h do putnika dopire samo 71 dB, kod Renaulta to je 73 dB. Odnosno naš sluh tu razliku registruje kao 20%. Svakako, Polo bolje drži vrednost, ali mislim da će Clio IV biti prvi Renault koji će kao polovan koštati više od konkurencije. Recimo Alfa Romeo 159 drži cenu bolje od Opelovih i Fordovih modela: Vectre i Mondea, samo jer je mnogo atraktivniji automobil, doduše Alfa 159 je najstabilniji auto u klasi, bolja je čak i od BMW-a serije 3.

OVO JE SAMO DEO ODGOVARA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.JAŠIĆU NA MEJL.

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Klikni ovde i pošalji pitanje.

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.