Pitali ste A.Todorovića: Kakva je Toyota Corolla Verso?

Pitanje: Poštovanje gospodine Todoroviću, imam utisak da što više čitam sve manje manje znam pa sam zato odlučio da Vam se obratim. Vozim Golf III, pošto je Golf star, a porodica se uvećala, imamo troje dece (1, 4 i 8 godina), došlo je vreme da Golfa pošaljemu u zasluženu penziju. Posle mnogo razmisljanja koji bi auto mogao da dođe u obzir kao porodicni auto, pogodan za svakodnevne aktivnosti po gradu (škola, vrtić, pijaca…) a dovoljno veliki da kada krenemo na put možemo svi bez problema da se spakujemo i naravno dovoljno pouzdan. Odluka je pala, mada nije konačna na Toyotu Corollu Verso model od 2004. 2.0 D-4D. Listajuci oglase naleteo sam na ponudu Corolle Verso 2005. ali 1.8VVTI u Toyota Centru Beograd sa pređenih 59.000 po ceni slicnoj kao one na placevima tako da je to pokolebalo moju odluku o dizel varijanti kupljenoj na placu sa mnogo vise kilometara, nadam se da je Toyota centar Beograd ustanova kojoj se može verovati. To bi bilo ono što razum kaže, ali kao što znate razum i srce nisu uvek u saglasnosti. S obzirom da je Toyota dosta skuplja od konkurencije, za sličan novac mogu uzeti Alfu 159 jtdm 2008 godište karavan 110 KW. Moram reći da sam prošle godine sa rodjakovom Alfom 156 2.4JTD karavan išao na more i da sam oduševljen tim autom. Auto je mnogo udobniji nego što sam očekivao, odlično leži na putu i ide kao lud. Jedino što mi je zasmetalo je da u autu ima dosta malo prostora. Na zadnjoj klupi ima manje mesta nego u golfu, gepek nije preterano veliki iako je karavan. Iako je Alfa 159 dosta veća od Alfe 156 brine me da li će ispuniti zahteve ovako velike porodice. Znam da se ova dva auta ne mogu nikako uporediti i da je odluka samo na meni, ipak bih Vas zamolio da date neki svoj kometar ili predlog za nešto treće. Unapred zahvalan. Jovan Milošević.

Odgovara Aleksandar Todorović: Gospodine Miloševiću, turbo dizelaši godišnje prelaze u proseku 25,000-30,000 km, benzinci gotovo upala manje, pa nek vam to bude neki početni orjentir kada je broj kilometara u pitanju.

Odgovor na vaše drugo pitanje je: Toyota Centar je ozbiljna kuća, ovlašćeni prodavac i serviser, koji ima stručne i obučene majstore, i lager rezervnih delova za sve Toyotine modele. Ako neki deo ne postoji na legeru stiže za nedelju dana, lično sam testirao nekoliko puta, i to je zaista tako. Ako je automobil održavan u Toyota Centru garantuju vam i za kilometražu, i zatražite pismenu potvrd da auto ima toliko koliko tvrde i dobićete je. Kada to usto zatražite kod drugog dilera polovnjaka, nećete je dobiti. Izbor je sasvim jasan.

Toyotin monovolumen objedinjuje sve u čemu je ova japanska marka automobila najbolja: vrhunski kvalitet, maksimalnu bezbednost, hi-tech tehniku i izuzetnu varijabilnost. Sve navedeno, uz sportski trim, izdvaja ovaj model iz mora konkurencije. Inovativan i hrabar dizajn možda neće odgovarati svakom, ali vozne osobine, obilje opreme i konkurenta cena sigurno hoće. Nažalost, klasa minivenova na tržištu Srbije igra sporednu ulogu, ali je Verso bez sumnje dobra kupovina.

Verso nudi tako visok nivo kvaliteta da mu je cena pomalo “smešna”: finalna obrada je dovedena do savršenstva, kao i dinamika vožnje jednog monovolumena. Od Versa niko ne očekuje da se u krivinama utrkuje sa Alfom ili Hondom, ali on to ipak može. Od Versa niko ne očekuje udobnost Mercedesa, ali on to nudi. Od Versa niko ne očekuje da bude štedljiv poput nekog malog gradskog automobila, ali on, sa modernim agregatom od 1,8 litrara VVT-i, to ipak jeste, i na otvorenom putu troši samo 5,5-6,0 litara. Verso je ujedno i stabilan, upravljiv i dobro izbalansiran, što ga preporučuje svim onim vozačima koji ne žele samo prostrano, porodično vozilo, već i da ponekad provere limite mašine i svog vozačkog umeća.

alfa-159Alfa 156 spada u manje automobile D segmenta, ali ima više mesta za putnike, napred i pozadi od VW-ovog Golfa III, ali i udobnije oslanjanje. Alfa 159 je primetno veća, prostranija, komfornija i skuplja za održavanje, i od Alfe 156 i od Corollle Verso sa benzinskim agregatom. Kod kupovine polovnog automobila bi trebalo da vam na prvom mestu bude pouzdanost, kvalitet, i troškovi održavana, a u svim segmentima, Corolla Verso je daleko bolja, racionalnija kupovina od Alfe 159 1.9 JTDm.

Mazda Premacy poput Toyote Corolle Verso nudi više mesta za putnike od Alge 159, i naravno zbog svog monovolumenskog koncepta, daleko je praktičnija, varijabilnija od bilo koje limuzine. nema ih puno u ponudi, pa se naoružajte sa strpljenjem, benzinci su pouzdaniji, i jeftiniji za održavanje. Corolla Verso jeste bolja, jer je pouzdanija, udobnija, modernija, sa dugovečnijim i elastičnijim agregatima, ali Mazda takođe nije loš izbor, i uostalom manje se kvari od evropske konkurencije. Mazdin turbo dizel motor ne spada u grupu najdugovečnijih dizelaša.

Ako vam treba detaljniji odgovor, pošaljite vaše pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića. 

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.