Pitali ste Aleksandra Todorovića: Focus Vs i30 Vs cee`d Vs Octavia A5

Pitanje: Gospodine Todoroviću, molim vas pomozite mi, imam prilike da kupim tri godine stare automobile po jako povoljnim cenama. Svi su kupljeni u Srbiji, svi imaju servisne knjižice, i automobile prodaju ovlašćeni dileri, iz sistema staro za novo. Zanima me da li mi se se uopšte isplati uzimati dizelaša, odnosno koja je tačka ekonomske isplativosti. Vozio bih automobil narednih 5 godina, i to će nam biti jedini auto u kući, dakle voziće ga i sin kad položi vozački. Bitno mi je da automobil ima dovoljno snage, da se ne guši kad uključim klimu na uzbrdici, da dobro ubrzava, da ne bude “tromiji” od Golfa V 1.6 benzinac, primarno vozim auto po Novom Sadu, ali želim automobil koji može opušteno i tiho da ide 160km/h na auto-putu neko duže vreme. Unapred hvala od Miroslava Jojića.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Jojiću, hvala na pitanju, i hvala na poverenju. Prelazite za naše uslove veliku kilometražu. Odnosno oko 25.000 km godišnje opravdava kupovina dizelaša, pa se izbor TDI motora ne dovodi u pitanje. Moderni turbo dizel motori nisu samo osetno štedljiviji od benzinaca, već su i elastičniji, i nude mnogo bolja međuubrzanja, uz manje naprezanja motora zahvaljujući većem obrtnom momentom. Takođe, kasnija preprodaja dizelaša je mnogo brža i jednostavnija, jer kod nas svi žele auto sa dizel agregatom, čak i ako godišnje prelaze samo 10.000 km.

Vaša Golf V 1.6 ima dobar motor, sa dva bregasta vratila, 16 ventila i 102 KS, koji raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 148 Nm još pri 3.800 o./min radilice. Za svoju kubikažu dosta je elastičan motor garantuje pristojna međuubrzanja. Maksimalnu brzinu od 184 km/h, vaš VW postiže sa lakoćom, pa je održavanje konstantne brzine od 160 km/h za ovaj nemački automobil mačiji kašalj, posebno jer je Golf V veoma stabilan, i veoma upravlji na toj brzini, zahvaljujući najdirektnijem servo upravljaču u klasi. Samo Ford Focus nudi sličan filing, on u krivinama leži još i bolje od Golfa V, ali su na auto putu izjednačeni.

FocusFord Focus sa benzinskim agregatom od 1,6 litara i 100 KS, raspolaže sa skromnih 150 Nm obrtnog momenta, i to tek pri 4.000 o./min, što je daleko manje od sile koju pruža common-rail 1.6 TDCi od 215 Nm pri samo 1.750 o./min. Benzinac je agilniji samo na semaforu, jer mu do 100 km/h iz mesta mirovanja treba 12,0 s, a dizelašu 12,7 s. Focus 1.6 TDCi od 80 do 120 km/h stiže za 17,0 s (Focus 1.6 16V za 19,0 s), dakle za nijansu je tromiji, kako vi to kažete od vaše Vectre, ali samo u slučaju kada sagorevate benzin. Međutim, benzinac troši oko 9,0 l, a dizelaš samo 7,5 l. Kia, odnosno Hyndai sa CRDi agregatom pružaju međuubrzanja od 80 do 120 km/h za oko 15,0 s, dok benzinac 1.6 16V od 109 ili 115 KS, to isto ostvaruje posle 18,5 s. Odnosno, mnogo je lakše održavati putnu brzinu od 160 km/h sa turbo dizelašima, nego sa benzincima, bez obzira da li se radi o nemačkom ili korejskim automobilima.

Pošto želite da se vozite tiho, onda obratite pažnju na činjenicu da je i30 ubedljivo najtiši. Pri brzini od 130 km/h do putnika u Hyundaiju dopire samo 68 dB, dok ste kod ostala tri modela izloženi osetno većoj buci, odnosno od 71 dB. Dakle, u Focusu, Octaviji i cee`d-u je pri brzini od 100 km/h, jednaka količina buke kao u Hyundaiju pri 130 km/h. Zvučna izolacija u Vectri 1.8 16V je na nivou onoga što pruža Focus ili Octavija A5.

Golf V je prilično uravnotežen automobil, i ima i takvo oslanjanje, na pola puta između udobnog i sportskog trima. VW ima jako dobar upravljač. Dobro je podešen i servo upravljač kod Škode, i zapravo češki automobil je dovoljno stabilan, ali i tvrd. Drugim rečima, svi navedeni automobili deliju dovoljno sigurno i bezbedno na brzinama od 160 km/h, i mirno upijaju neravnine. Najmekše komande imaju korejski automobili, tako da oni u vožnji gradom i najmanje zamaraju.

Iako vam bezbednost nije primarna, imajte na umu da je Octavija A5 sa 27 poena (4 zvezdice) primetno bolja. Moderniji Hyundai i30 nudi veće šanse za preživljavanje sa 33 poena (4 zvezdice), dok je cee`d osvojio 34 poena (5 zvezdica), odnosno Focus 35 poena (5 zvezdica). Znate već da Hyundai daje najdužu garanciju od 7 godina, kao i Kia, pa su polovnjaci ovih brendova tri godine stari još uvek pod garancijom što je jako važno.

Napisaću vam detaljniji odgovor kad mi dopunite vaše cenjeno pitanje. Niste mi naveli koliko su prešli navedeni automobili, niti od kojih dilera ih tačno kupujete.

Postavi pitanje!

 

Koji auto odabrati za sina do 4.500 evra?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA: Da li je Note dobar izbor

G.Todoroviću kakav je Mercedes A140?

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Vectra C: Da li je 1.9 CDTI pouzdaniji od Opelovog 2.0 DTI motora?

Kakvo je vaše mišljenje o OMV dizelu MaxMotion?

Kupujem polovan auto, da li je Accent bolji izbor od Corse i Getza?

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.