Pitali ste Aleksandra Todorovića: Šta odabrati – Astru, Corollu ili Octaviju?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću! Želeo bih da mi pomognete u odluci za kupovinu novog automobila. Poslednjih 8 godina vozim Škodu Octaviu A5 2.0 TDI. Vreme je da menjam kola i imam trilemu oko kupovine novih kola. Konkretno, imam 53 godine, volim da imam kola tipa limuzine koja su pouzdana što se tiče motora i elektronike, dobro leže na cesti i mogu da povuku kada je u pitanju preticanje. Nekada sam prelazio veću kilometražu, ali sada godišnje prelazim cca 15.000 km i od toga 2/3 u gradu i okolini (živim na N. Beogradu i nisam toliko opterećen vožnjom stani-kreni kao u starom delu grada), a 1/3 na auto putu i nekim magistralnim i regionalnim putevima (najviše put u Bosnu i Hrvatsku).

Moja trilema je između kupovine tri modela automobila i to: Opel Astra sedan 1.7 dts 130 ks, škoda octavia 1.6 tdi cr 105 ks i toyota corola 1.6 valvematic 132 ks. Interesuje me da li je motor u astri sedan 1.7 dts 130 ks izvorno isuzuov dizelaš dorađen od strane opelovih stručnjaka, ali isto tako me interesuje kakav je dizel u astri 1.6 dth 136 ks, da li se osim stop-start sistema i cene registracije zbog kubikaže bitnije razlikuju.Drugim rečima koji bi mi dizel preporučili u astri, te isto tako me interesuje s obzirom na kilometražu koju godišnje prelazim, da li mislite da bi primereniji bio benzinac 1,4 turbo 140 ks. Trenutno je kod AC Brajić i Inter Trade Auto Čačak, opel astra na akciji i u nivou opreme drive, dizel varijante su negde 1.000 evra skuplje od turbo benzinca 1.4 mislim da bi bile opravdanije za kupovinu. Da li je obrtni momenat 300/2000-2500 zadovoljavajući u astri 1.7 dts i oseti li se neka značajnija razlika obrtnog momenta od 320/2000 u astri 1.6 dth, a isto tako kako se astra sedan u benzinskoj varijanti ponaša s obzirom na obrtni momenat od 200/1850-4900 kod 1.4 turbo? Večita dilema; dizel ili benzin. Sada sam skloniji dizelu, s obzirom na auto koji trenutno vozim i koji me je u pogledu snage motora zadovoljio, a i u tome kako leži i ponaša se na putu i u njemu se osećam i komotno, takav mi je subjektivni osećaj. To mi ujedno stvara i dilemu zbog octavie 1.6 tdi cr 105 ks, odnosno najveću dilemu mi stvara menjač s pet brzina, iako znam da su hodovi i odnosi brzina drugačiji i da je peta dovoljno duga da se ne oseti toliko nedostatak šeste brzine, ali postoje i neki negativni komentari i loša iskustva s menjačima od pet brzina kod 1.6 tdi i to kod auta u garanciji (loše iskustvo s golfom i novom octaviom A7 1.6 tdi s 5 brzina). Da li bi bilo onda bilo neuporedivo bolje se opredeliti za varijantu octavie A7 s motorom 2.0 tdi cr 150 ks? Kod octavie ne razmišljam o benzincu 1.4 turbo, jer ima dosta negativnih mišljenja o tim motorima i navodno je kod opela benzinac 1.4 turbo bolja i sigurnija varijanta benzinca 1.4 turbo kod octavie. Da li vam je poznato i da li je tačna tvrdnja da kod opel astre s motorom 1.4 turbo 140 ks, turbina se hladi vodom, a ne uljem kao kod drugih motora i ako jeste koliko je to pouzdanija varijanta, jer pored dizni, turbina je skupa stavka.

Nastavak pitanja: Sve te dileme su me opredelile da razmislim i o Toyoti Corolli 1.6 valvematic 132 ks. Taj auto mi se izgledom dopada, izvedba gepeka je u vizuelnom pogledu najsiromašnija. Iako mi je poznato da statistički gledano toyota pravi najpouzdanija i najtrajnija auta, malo me odbija njen motor koji je bez turbine. Da li je to nešto usavršeniji atmosferski motor ili nešto drugo? Kakva je kod corole 1.6 vvti potrošnja benzina u usporedbi sa astrom 1.4 turbo? Inače, planiram da auto koji kupim vozim na duže staze, narednih deset godina, ako bude i malo sreće u odabiru modela. Vizuelno, onako na oko, na prvom mestu mi se dopada najviše astra sedan, zatim corola, a onda octavia. Kod corole nisam opet razmatrao dizel varijantu 1.4 dtd, jer sam subjektivnog mišljenja da me taj motor ne bi zadovoljio.

S obzirom na trenutnu akciju kod Opela, najbliži sam opredeljenju za Astru sedan. Interesuje me i vaše mišljenje, koliko i kako utiče veličina točkova i pneumatika na snagu motora i potrošnju, osim što je udobnost vožnje s većim pneumaticima verovatno bolja (kod astre u nivou opreme drive su točkovi 17″, a kod nivoa enjoy točkovi su 16″)i što su pneumatici većeg obima u odnosima 17″ naspram 16″ skuplji cca 30-40 eura.

Isto tako, po vašoj proceni, koliko je klimatizacija i osvetljenje farova kod corole lošije nego kod astre i octavie? Nedostatak oslonca za levu nogu kod corole mi je baš neuobičajen i to može da na dužem putu i te kako da iritira, zar ne? Dakle, gospodine Todoroviću, prvenstveno me interesuje pouzdan auto po pitanju motora i elektronike, da se dobro ponaša i leži na putu, da se u njemu ne osećam skučeno, da potrošnja i u gradu ne bude baš velika, a sva tri ova modela me zadovoljavaju u vizuelnom smislu. Zamolio bih vas vaše cenjeno stručno mišljenje o mojim dilemama i koji bi mi vi auto preporučili u cenovnom rangu do nekih 18.000 evra? Unapred vam zahvaljujem na odgovoru. Pozdravljam vas do sledeće naše komunikacije. Dobrivoj.

Aleksandar TodorovicOdgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Bojiću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na jako zanimljivim i veoma detaljnim pitanjima. Svi automobili koje želite da kupite nude više bezbednosti i komfora, u odnosu na vašu Octaviju A5 2.0 TDI, ali problem je što svi ti modeli nude slabije performanse od VW-ovog motora. VW-ov motor 2.0 TDI (PD) je impresivan u svakom pogledu (osim što je bučan kada je hladan), i ne samo što ima impresivnih 320 Nm (zapravo realno ima oko 350 Nm, tako pokazuju precizna merenja), već ih isporučuje na zaista niskuh 1.750 o/min radilice. I ne samo to, Octavija A5 ima fantastičan VW-ov menjač sa šest brzina koji jako malo snage i obrtnog momenta redukuje u prenosu do točkova. Želim da vam kažem da recimo 100 KS i 200 Nm do točkova dolazi preko menjača, ali nekih oko 80 KS odnosno oko 160 Nm, ili manje od toga, a to zavisi od kvaliteta i konstrukcije menjača. Jako je važno i kakva je trakcija.

Foto: Aleksandar Todorović

Astra Sedan Todorovic FotoBenzinski motori imaju mnogo manji obrtni moment od turbo dizelaša, i to se mnogo oseti kod preticanja ukoliko vas mrzi da menjate brzine, a oseti se i ako prebacite ručicu menjača u treći stepen prenosa, recimo kod Toyote Corolle koja ima atmosferski motor sa dvostrukim varijabilnim upravljanjem usisnih i uzduvnih ventila, ali taj motor prosto nudi 160 Nm, što vama koji ste navikli na 320 Nm prosto nije dodovoljno. To je kao da vas neko iz Zastave 101 sa motorom 1.1 vrati u „fiću“ Zastavu 750, bar kada su međuubrzanja u pitanju. Da ne bude zabune, Toyotin motor zaista ima 132 KS, i koju „konjsku snagu“ preko, i kao od šale održava putnu brzinu od recimo 180-190 km/h, sa manje naprezanja od turbo dizelaša iste radne zapremine (dakle 1.6 litara), ali zahteva više strpljenja, i iskustva na regionalnim putevima. Na auto putu i nije toliki problem što ćete utrošiti više vremena prilikom ubrzanja recimo od 150 do 190 km/h, jer se na auto putu mnogo opušteniji vozi, i bitnije je da motor recimo na 190 km/h radi na obrtajima koji su što dalje od crvenog polja. Kod Toyote Corolle 1.6 je šesta brzina dugačko proračunata. Dobro ste procenili da vas Toyotin motor od 1.4 litra i 90 KS neće zadovoljiti, a neće vas zadovoljiti ni VW-ov common-rail 1.6 TDI agregat od 105 KS, on jeste jako dobar, elastičan, odličan za klasu kojoj pripada, ali on prosto ima osetnu manju zapreminu od agregata 2.0 TDI (PD) i nikako ne može da mu parira. Svakako da je bolji izbor motor 2.0 TDI sa šestostepenim menjačem.

Testoviautomobila-RS-LOGOŠto se kvaliteta tiče, jeste da su mi se javljali mnogobrojni čitaoci sa dokazima crno na belo da imaju probleme sa petostepenim menjačima kod motora 1.6 TDI, kod Golfa VII, i Octavije, ali ti problemi su samo izraženi kao povećani nivo buke, vibracija, dakle ti menjači besprekorno rade. Iskreno, vrlo je moguće da je problem samo na nekoj seriji menjača, jer sam lično u nekoliko navrata testirao recimo Passate 1.6 TDI, par godina stare sa preko 200,000 km, gde su menjači funkcionisali besprekorno, ali bukvalno kao novi. Takođe sam svedok, da velika većina vozača, vlasnika loše rukuje sa menjačima, šaltaju brzo, na prevelikom broju obrtaja, jer ljudi nikako ne mogu da shvate da 1.6 TDI motor nije sportski motor, niti je konstruisan za sportsku vožnju. Ako vam je 2.0 TDI preskup, moj vam je savet da kupite Octaviju 1.4 TSI, nedavno sam detaljno testirao jednu, i motor je perfektan, sigurno najbolji turbo benzinac te radne zapremine u ovom trenutku, dosta uglađeniji, tiši, i štedljiviji bar za 1,5 litar u odnosu na Opelov 1.4 Turbo benzinac, koji vam moram reći statistički gledano bolje stoji, kada upoređujemo broj kvarova. Ja verujem da je VW odavno već rešio problem sa turbinom, koju su imali na prvim serijama TSI motora. Zapravo ako već hoćete maksimalni kvalitet za svoj novac, onda birajte novi Hondin dizelaš od 1.6 litara i 120 KS (izmereno preko 130 KS), koji može bez problema da parira motoru koji već imate, ali morate da se zadovoljite sa Civicom, u hečbek, ili karavanskoj verziji. Civic pripada Golf klasi, ali je ipak zaista puno bolji automobil od nove Octavije A4, Astre ili nekog drugo nemačkog automobila za taj novac. Prosto Honda ima takav kvalitet motora, mehanike, elektronike, da su jedan Audi i Mercedes u odnosu na nju smešni. Jeste da je kvalitet plastike slabiji, jeste da je dizajn previše Hi-Tech, i jeste da Civic nominalno pripada C segmentu, ali je to veoma prostran automobil sa veoma velikim gepekom.

Mnogo detaljniji odgovor je poslat direktno na mejl g.Bojiću. Na sajtu je objavljen samo jedan manji deo. 

Interauto-Trade-NajboljiautOdgovor Opelovog dilera Interauto-Trade:

1. S ozbirom na to da prelazi svega 15.000 km sada godisnje, preporuka nas i servisa je da se opredeli za 1.4 turbo benzinac, zbog troskova odrzavanja istog. Sto se ubrzanja/brzine tice, benzinac ima manji obrtni moment (200 Nm), ali u veoma sirokom opsegu 1850-4900 tpm, za razliku od dizela koji ce verovatno imati nesto snazniju isporuku snage na 2000 obrtaja, ge mu je maksimalni obrtni moment od 320 Nm, ali sve nakon toga ide u prilog benzincu koji isporucuje snagu konstantno do visokih obrtaja. Dizel 1.6 od 136 ks je moderniji dizelap, ali mislim da bolje ide benzinac.
2. Motori A17DTR / A17DTJ jesu Isuzu motori, tj, jeste uzeta osnova od njih i to je Isuzu oznaka, ali motori su sada modifikovani i doradjeni od strane Opela.
3. Kod turbo motora 1.4 od 140 ks, turbina se hladi uljem
4. sto se pneumatika tice, kupac moze izabrati aluminijumske felne od 16″ i u Drive paketu, nema doplate, ali nema ni oduzimanja od cene.

POSETILI SMO: Opelov salon Interauto – Trade Čačak

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.