Pitanje: Pišem iz Hrvatske. Na raspolaganju imam oko 7 000 €. To može ići malo gore ako to znači da ću ugrabiti ponudu koja je, gledano po vrijednosti za novac, osjetno bolja. Godišnje prelazim oko 10,000 km. To je dominantno gradska vožnja, s 3-4 godišnja izleta na duže staze i autocestu. Rijetko prevozim više od jednog putnika ali vjerojatno će se događati par puta godišnje, kad se ide na duže staze. Dosad sam imao Corsu iz 2005.
Sad bih volio nešto malo jače i veće, dakle auta iz C segmenta. Smetalo mi je što kad krenem pretjecati s više ljudi u autu, znalo se dogoditi da moram odustati jer auto pretječe presporo. A i ne sviđa mi se kako izgledaju mali auti. Primjerice, sviđaju mi se Astre i Megani jer mi dobro izgledaju. Pri tome ne mislim biti rigidan; ako procijenite da mi prema mojim potrebama zaista ne treba auto iz C segmenta, onda može i manje. Isto tako, ako kažete da je bolje novi mali, može i novi mali – ako je tako zaista bolje. Budući da je kredit od 7000 € za mene sam po sebi dosta opterećujući, ne bih volio još k tome dobiti auto koji će me povremeno dodatno financijski gušiti. Otvoren sam za sugestije. Neiskusan sam s autima i lako je moguće da ću napraviti bilo kakvu početničku grešku pri kupovini.
- Ime i prezime: Hrvoje Kraljević
- Kada planirate kupovinu?: kroz 3-4 mjeseca obavezno
- Kakav auto kupujete?: polovan
- Koliko novca želite da potrošite?: otprilike 7 000 €
- Šta trenutno vozite?: Opel Corsa C iz 2005.
- Između kojih se automobila dvoumite?: Astra, Megane, sve što dobro izgleda iz C segmenta
- Gde ste čuli za ovaj sajt?: Google
- Koliko kilometara godišnje prelazite? : 10,000 km
- Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Kraljeviću, hvala vam na poverenju, i zanimljivim pitanjima. Morate imati u vidu da od 2017. godine, poskupljuju automobili u Hrvatskoj. Hrvatska je rešila da znatno poveća namete na modele koje ispuštaju više od 120 g CO2, pa će tako recimo Dacia Duster koja ima atmosferski motor 1.6, biti skuplja za preko 3.000 evra, što je veliko poskupljenje. Minimalno će poskupeti automobili, koji imaju male emisije CO2, a to su uglavnom, mali, moderni turbo benzinci.
Opel Corsa C je na našim prostorima izuzetno popularna. Ovaj Opelov model je prosek proseka B segmenta, ali je imao i jako slab osnovni motor od 1.0 litara i tri cilindra. Slab, bučan na visokim obrtajima, nedovoljno elastičan, bio je ipak prilično loš izbor. Jedino što je bio štedljiv, ali već na 150.000 km, a često u puno ranije je pokazivao znakove istrošenosti. Onaj snažniji 1.2 ipak se pokazao kao puno bolji izbor, ali ni on nije raspolagao sa puno obrtnog momenta, posebno ispod 3.000 o,/min, kao i svaki atmosferski benzinac ove radne zapremine.
Za 7.000 evra imate zaista veliku ponudu polovnih, odnosno rabljenih automobila kako vi to kažete. Ali znate i sami da je kupovina polovnog automobila veliki rizik. Ja ću vam na mejl poslati spisak dilera koji su za preporuku, ali i kod njih morate biti oprezni, jer polovan auto je ipak samo polovan auto, čak i kada je redovno održavan.
Danas je auto industrija konačno ponudila pravu stvar vozačima, male, štedljve, ali veoma elastične turbo benzinske motore. Oni nisu jeftini, ali na njih su davanja mnogo veća, pa na kraju je isplativo kupiti jedan takav auto.
Ponuda polovnih turbo benzinaca nije velika, ali možete kupiti recimo Astru J sa 1.4 turbo benzinskim motorom.
Opel Corsa 1.0 ima samo 88 Nm maksimalni obrtni moment i to na 3.800 o./min, a Corsa 1.2 110 Nm na visokih 4.000 o./min. U proseku ti obrtaji ne štete radu motora, pod uslovom da je motor zagrejan, na optimalnu radnu temperaturu, a ispod tih obrtaja je izuzetno lenj. Čak i na maksimalnom obrtnom momentu, ne dešava se ništa spektakularno, osim što vas Opel počasti sa puno buke, kao i bilo koji drugo auto sa atmosferskim benzincem male radne zapremine. Corsa C je teška 980 kg što i nije baš tako malo.
Ako vam je za utehu, Corsa D nudi još i gore performanse, jer se gotovo isti ovi motori ugrađivali u auto koji ima masu od 1.140 kg. Zamislite tek kako “juri” Corsa D (mislim na verzije sa benzinskim motorima).
Osim toga, benzinac 1.2 osim što je bučan, a pri tome nije dovoljno elastičan, nije u gradu baš ni štedljiv, jer je jako teško sa njim potrošiti manje od 9,0 litara.
Zato su se kupci okrenuli dizelašima, ne samo zbog mnogo manje potrošnje, već zbog mnogo većeg obrtnog momenta. Na primer Corsa sa FIAT-ovim dizelašem 1.3 Multijet koji se u Opelu zove 1.3 CDTI ima 170 Nm maksim.obrtni moment.
U prevodu, kad iz dizelaša sednete u benzinac imate utisak kao ste da promenili pol, ali bez vašeg odobrenja. Na kraju, u Corsi 1.0, ili 1.2 muda vam uopšte nisu potrebna. Možete da se slobodno osećate kao žena, i da vozite kao dama.
Odnosno, želim da vam što je moguće direktnije objasnim, da je vožnja Corse 1.0 ili 1.2, jako naporna, izazovna, frustrirajuća, posebno van grada. Ni na auto putu nije bolja situacija, jer ste u levoj traci laka lovina za bilo koji auto, pa čak i za kombije koji su natovareni, a koji imaju jako mnogo obrtnog momenta. Svako preticanje, pa i ono na auto putu je jako zamorno, posebno što u Hrvatskoj većina vozača držu brzinu od oko 150 km/h, (presretači tolerišu brzinu od 153 km/h).
Ako kupite veći automobil, sa benzinskim motorom od bar 1.6 litara, osetićete olakšanje, recimo Astra J 1.6 nudi 150 Nm, ali je masa automobila 1.370 kg, odnosno teža je od Astre H za oko 110 kg u proseku. Drugim rečima tih 115 KS i 150 KS se malo bolje nosi sa masom od 1.370 kg, nego vaših 75 KS i 110 Nm sa 1020 kg( Corsa C 1.2), ali ne puno bolje.
Šta je onda rešenje? Koje modele predlažem? Sa kojim motorima? Dragi gospodine Kraljeviću upravo ću vam navesti šta predlažem.
OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.KRALJEVIĆU, JER JE PLATIO ZA SAVETE.
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:
Koji je Najbolji japanski auto za 7.000e?
Koji je najbolji auto za ćerku?
Šta da kupim Polo ili Fabiju II?
Provera automobila: Kakav je ovaj C-Max?
Pitajte Aleksandra Todorovića
Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI. Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara. Za 1 499 dinara dobijate odgovor na kratko pitanje. Ako uplatite 1.899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU jednog modela iz vašeg pitanja. Za 3 000 dinara dobijate analizu svih modela iz vašeg pitanja, koji naravno pripadaju istoj klasi!
Za korisnike iz Srbije:
RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank
Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce, Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor. Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora, ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.
Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu. Besplatno ne odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena.
Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?
Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je od 25 evra, a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako vam je hitno potreban odgovor za 24h onda 20 evra.
Cena je tri puta veća preko PayPal-a, dakle 45 evra.
Izbegnite prevaru pri kupovini automobila
Alfa Romeo 147 loš izbor za mlade vozače
Koji je najbolji auto za ćerku?
Da li su Civic i Auris bolji od Focusa?
Provera automobila: Kakav je ovaj C-Max?
Da li je Megane III za preporuku?
Pitanje iz Nemačke: Koji je najbolji auto za 7.000?
I.Popović: Da li je ceed 1.4 najbolji izbor?
ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM
PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).
Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?
Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V
Koji auto kupiti za 4.500 evra?
Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?
Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane
Koje ulje da sipam u Focus II?
Polovni automobili za 2.000 evra
Da li je Toyota zaista kvalitetna?
Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?
Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?
G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€
Plivajući zamajac: sve prevare
Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?
Renault Capture ili Škoda Yeti?
Remont plivajućeg zamajcaajstora
Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?
Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI
Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?
Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?
Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI
Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?
Kakva je Opel Vectra C?
Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8
Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…