Pitanje iz Hrvatske: Volvo XC60 vrijedi više od Nisssan-a?

Pitanje: Cijenjeni gospodine Todoroviću, hvala vam na svim odgovorima do sada. Veliki pozdrav za vas! Hvala vam na svim detaljnom objašnjenjima. Svako dobro u životu i daljnjem radu vam želim! Molim vas za kraj, ujutro idem uplatiti kaparu pa ako može samo u jednoj rečenici. Što je bolje uloženo dobiveno,dati 39 000 evra za Volva XC60 ili pak 31 000 evra za Nissan X trail accenta 2wd?? Da li Volvo XC60 vrijedi toliko više i s obzirom na naše potrebe i godišnju kilometražu (10 000 grad + 6000 autoputa i brze ceste). Pozdrav! Marko Pezo, Split.

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Marko Pezo, moram vam reći da vam ipak, malo zavidim. Život vam je dao da živite na najlepšem moru na svetu, i to vam nije dosta nego još hoćete da kupute i najbolji SUV na svetu?! Volvo XC60 koji sam testirao prethodnih dana, još uvek je kod mene (mislim na redizajniranu verziju XC60 D4 AWD Nordic koji ima popust od 10 000 evra, sada umesto 50 000 košta 39 990 evra), i upravo idem opet na testiranje, i uživanje u njemu. Noćas sam ga probao i na planinama, ozbiljnim krivinama, da vidim koliko su njegovi farovi efiskasni. Mislite da je to nebitno? Ne bih se složio. Vrlo često svi mi vozimo noću, i istina, konkurencija nudi ksenone koji prate zakretanje volana, točkova, ali je ovaj sistem kod Volvoa najjefikasniji. Mercedes je sjajan, BMW je odličan, Infiniti takođe, ali je Volvo najbolji. Mnogo manje smetati onima koji vam dolaze u susret, što nimalo nije loše (osim ako ste mazohista), a vi bolje vidite.

Zapravo, juče sam prešao mnogo kilometara sa tim Volvom, tri puta od Čačka, tri puta do Kragujevca, jednom do Kraljeva i Novog Sada, da Užica nisam stigao. Probao sam ga naravno naTari, na Avali, “mom malom” Košutnjaku, i ovaj Volvo prosto ne umara! Ima dovoljno snage 181 KS, ima vrhunske kočnice, one su vrh klas, ali nije poenta što auto staje samo za 0,5 i li 1 metar brže nego Mercedes GLK il BMW X3, neko je poenta što Volvo sam pojačava kočenje kada je situacija, opasna, a na Ibarskoj magistrali je ona opasna na svakih 5 minuta. Pošto vi Hrvati jednako vozite drsko, bezobzirno, i prebrzo kao mi Srbi, a van auto puta se ponašete kao “kamikaze” (istina manje pijete, jer ste prestali da uvozite najbolju rakiju na svetu – srpsku rakiju),  i pošto vi živite u Dalmaciji, smatram da ima rezona da kupite Volvo!

Nemojte da vas bune moje ocene. Volvo CX60 je najbolji SUV u klasi, bolji je od Mercedesa GLK i BMW-a X3, u svakom pogledu, osim u pogledu maksimalne brzine (Šveđanima to nije bio prioritet!). Nissan X-Trail je najkvalitetniji automobil u SUV klasi, on je Made in Japan, poput Toyote RAV4 (koja je najpouzdanija), i X-Trail je ujedno Best Buy, bez ikakve sumnje. Ali Nissan nije baš sve preuzeo od Infinitija, prilikom konstruisanja Nissana X-Trail, jer bi onda koštao kao Volvo, Mercedes odnosno Infiniti.  Tako da treba porediti Infiniti, Mercedes i Volvo.  To je kao da poredite Škarpinu i Brancin. Vešt kuvar će od svake ribe, koja je sveža napraviti gurmansko remek delo, ali Brancin je Brancin, naravno iz Jadranskog mora!

VOLVO XC60: REVOLUCIJA U BEZBEDNOSTI

Ovaj Volvo kao i svaki Volvo, uvek je na oprezu kada se biciklista ili pešak iznenada pojave ispred Vas, XC60 može to da oseti da bi pripremio kočnice za iznenadno zaustavljanje.

najboljiauto-volvo

Ako zaista nema vremena za čekanje, Vaš Volvo koči umesto Vas da bi izbegao sudar. Povećava ne samo Vašu bezbednost, već i bezbednost ljudi oko Vas.

aca-t-volvo-xc60

Mercedes i BMW kopiraju u tome Volvo, i sjajno je što je tako, ali ako želite najbezbedniji SUV za vašu porodicu, onda je to Volvo, a ne BMW!

Volkswagen Passat izgleda tako tužno i nemoćno pored moćnog Volvoa. Kako je moguće da Volvo izgleda toliko modernije, i atraktivnije?

vw-tuzno-izgleda

Ovaj Passat je stari model, ali proizvodio se do nedavno. Zar je moguće da VW toliko nema stila? Da itekako je moguće, kupci nemačkih automobila, a posebno VW-a jesu naviknuti na tako nešto.

Volvo danas izgleda moderno, avangardno, bolje od konkurencije. Njihovi dizajerni nisu Nemci!

vrhunski-suv-xc60

Martin Magnusson, Safety Engineer: „Vozač može da se zbuni, ali ne i sistem.“

Novi Volvo XC60 nudi i bolje performanse

Sada XC60 pruža bolje kretanje u krivinama, uzbudljivije upravljačke karakteristike i veći obrtni moment, bolji razvod snage, više adrenalina i mnogo uzbuđenja. Zabava za volanom više nije rezervisan za vozače BMW-a!

uzivanje-volvo-xc60

Volvo Xc60 ima i poboljšane elemente sportskog dizajna spolja i iznutra. Da li vam se dopada?

Sve što Volvo radi je u skladu sa ljudskim potrebama, pa svaka inovacija švedskih inženjera olakšava i poboljšava Vaš život.

za-volanom-a-todorovic

Volvo je posebno ponosan na svoj napredak u oblasti efikasne snage, povezivanja i bezbednosti. Za ove oblasti Volvo koristi nazive: Drive-E, Sensus i IntelliSafe.

Volvo 240 je bio najuspešniji Volvo u 20.veku. U novom milenijumu, najprodavaniji Volvo je model pred vama – XC60. Redizajnirana “njuška” s novim poklopcem motora daje agresivniji nastup.

volvo-seks-uzivanje

„Uklonili smo sve crne elemente, tako da je automobil sada praktično jednobojan. Nova svetla izgledaju samouvereno dok nove linije maske hladnjaka naglašavaju širinu automobila“, ističe Fedde Talsma.

Ovaj Volvo XC60 može da pruži svakom muškarcu ono što mu treba pravi orgazam. Pri tome, Šveđanka u ovom automobilu nije obavezna. Naše žene su višestruko mirisnije, elegantnije, oblikovanije, seksipilnije, i maštovitije, i zamislite znaju da za Volvo, a znaju i da vlasnici ovog modela, kriju jednu tajnu, jako važnu za njih. Bitno je da one to znaju. Vi muškarci ćete se i dalje klanjati BMW-u, desetak puta dnevno, poput muslimana u Meki. Šalim se naravno! Shvatite ovo kao šalu, jer previše je ovog gorko za sve vas, ljubitelje nemačkih automobila, koju konstruišu propadnici “arijevske rase”. Zar neko može biti bolji od tih savršenih Nemaca? Zar vam se ne čini da je ovo pitanje pomalo besmisleno, i nepristojno? Ocenite sami.

Nissan X-Trail jeste Best Buy!

Istina, previše liči na manji Qashqai. Relativno slaba servisna mreža – ukupno šest servisa u celoj Srbiji.

Cena Nissan X-Trail je od 24.349 €

testovi-automobila-rs-DSC_1086X-Trail je sa lakoćom moguće voziti gde god želite. Zakrčeni grad, loši seoski putevi, autoputevi, krivudavi planinski putevi, svaka vrsta puta prija ovom Nissanu. Zadnje Multilink oslanjanje daje ovom SUV-u odličnu stabilnost, a odličan, lagan, brz i progresivni elektro-servo upravljač vam nudi uživanje u preciznom nizanju krivina. Kada preterate sa gasom, uvek imate utisak da ste prikočili baš onoliko koliko je i trebalo, jer elektronski sistem nadzora koči umesto vas, za svaki točak odvojeno. Pedala kočnice se veoma lako i lepo dozira – jako je precizna i pruža prijatno mali otpor, a papučica kvačila je mekana kao kod nekog malolitražnog benzinca. X-Trail se vozi sa uživanjem i uz veoma malo zamora. Ovaj SUV može oduševiti totalne početnike za volanom, hronično loše vozače, ali i zadovoljiti iskusnije vozače, koji su navikli da u krivini dodaju gas. ESP su Nissanovi inženjeri podesili fenomenalno, i on na testiranom X-Trailu sa 19-icima funkcioniše besprekorno.

aleksandar-todorovic-urednik-testoviautomobila.rsNovi X-Trail jeste lakši preko 100 kg u odnosu na stari model: ima za nijansu niže težište, mekše oslanjanje, i mnogo bolje podešenu elektroniku. Ostaje mi samo nejasno zašto Nissan ovom modelu nije promenio ime, jer je razlika ogromna. Ako neko misli da ozbiljni SUV-ovi moraju biti ružni i kockasti, onda može i dalje živeti u zabludi. Međutim, novi X-Trail ima ozbiljan 4 x 4 pogon, koji bi Honda ili Mazda rado videli u svojim modelima (CR-V, odnosno CX-5).

aleksandar-todorovic-nissanX-Trail voli grad: prednja i zadnja kamera sa ptičijim pogledom od 360 stepeni učiniće život mnogo lepšim onima koji mrze parkiranje. Elektro-servo asistencija upravljača pri malim brzinama je toliko snažna da za manevrisanje gradom treba utrošiti istu količinu energije kao i za jutarnje prelistavanje novina. X-Trail će žene prosto obožavati, ne samo zbog lakog parkiranja, već i zbog zadnjih vrata koje se otvaraju gotovo pod uglom od 90 stepeni, pa stavljanje i vađenje dečijih sedišta biva mnogo ugodnije. Ogromni prtljažnik od 550 litara sa vratima koja se elektronski otvaraju, i uz doplatu za treći red sedišta, čine ovaj SUV odličnim izborom za porodicu, svakako, ako vam je maksimalna brzina od 182 km/h dovoljna (fabrika optimistično obećava 186 km/h). Međutim, testirao sam automobil koji nije imao ni 1.000 pređenih kilometara, tek registrovan, pa je i motor bio daleko od razrađenog, iako sam dao sve od sebe.

Kad smo kod motora, on naravno ima lanac, kao i svaki agregat koji se nalazi pod Nissanovom haubom, i razvijan je u saradnji sa Renaultom, a jednako dobro radi u Mercedesu C klase (180 CDI). Mercedes i Nissan vole da prećute da je to izvorno Renaultov motor, a moćnici F1 su morali da izmene kompletna pravila kako bi Mercedes ove godine mogao da pobedi Renault (Red Bull Renault), posle pet godina vladavine Renaultovih motora.

Šta je to toliko sjajno kod 1.6 dCi motora?

Kupci su ponekad jako čudni. Žele veoma snažan i jednako toliko elastičan motor koji troši manje od automobila koji su vozili kao studenti. Kupcima SUV-ova nije važno što njihova jedna guma sa alu felnom košta kao prosečna plata, ali im je od životne važnosti da mogu da pređu 200 km sa 10 litara goriva, što ovaj 1.6 dCi motor nudi, iako se nalazi u golemom Nissanu X-Trail. Uostalom, bogataši su uvek plaćali manje, pa je to davno uspostavljena tradicija, koja ne sme da se naruši.

Volvo XC60 ima moćniji motor D4 od 2.4 litra sa 181 KS, on ne može da bude taško štedljivi kao 1.6 dCi! Prosto to nije moguće, ali ovaj egregat nudi bolju elastičnost, više rezerve snage, i ako vam nisu refleksi kao u “dječarca” a vid kao u sokola, možda treba priznati da su vas godine okrnjile, i da vam treba što je moguće bezbedniji automobil.

Ne znam koje ste godiše dragi Danijele, ali ako ste prešli 50 godina, moj vam je savet kupite Volvo, ako možete da ga priuštite, jer vam je to karta za produženja života! Da živite u Holandiji ili Danskoj, ja bih vas savetovao da odaberete Nissan X-Trail jer nudi jednako udobnu, prefinjenu, i lepu vožnju, samo ne nudi tako dobre performanse, a Volvo nudi i karoseriju koja je ojačana švedskim čelikom!

Testoviautomobila-RS-LOGO

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

TESTIRALI SMO: Infiniti FX 3.0d

Testiram: Volvo XC 60 D4 AWD Nordic

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.