Pitanje: Dobar dan Aleksandre, citam dosta tudjih pitanja i kao i vecina, nisam siguran sta da mislim pa vam pisem sa konkretnim pitanjem. Obzirom da sam iz Nemacke molim vas samo pre nego sto odgovorite na pitanje da mi napisete mejl da se dogovorimo kako i koliko da platim! Preferiram WU jer PP nemam. Zelim detaljniju analizu a ne kratak odgovor. Pritom, ja sam totalna neznalica sto se tice automobila, i automobili me uopste ne interesuju, pa nemojte da se iznervirate ako neki delovi pitanja mozda nemaju smisla. Pitanje cu da probam da postavim malo duze i preciznije da bih dobio odgovor koji trazim. Zivim u Frankfurtu, imam oko 7000 EUR i zelim da kupim auto sa kojim mogu da se odvezem ponekad do Darmstata gde radim, po Frankfurtu ne bih mnogo vozio auto jer je metro fantastican, a najvise bi mi auto sluzio da nekada vikendom odem sa suprugom i provozam se malo po Nemackoj, da skoknemo do Francuske ili do Holandije recimo, nekada do Srbije. Godisnja kilometraza recimo 15000km. Planiramo decu skorije (imamo po oko 30 god) tako da je 4/5 vrata obavezno a bas male aute bih izbegavao. Auto kupujem da me sluzi recimo 5 godina, pre toga ga ne bih menjao. Otprilike taj period bih i ostao da zivim u Nemackoj, dakle ovde radim servise, sipam gorivo i slicno. E sad koji auto bih zeleo. Prvo, dizeli otprilike ne dolaze u obzir (sem ako nisu euro 6, a nisu za te pare) jer Svabe raspravljaju o tome da uvedu plavu plaketu i zabrane dizele u centru grada. Tako da ne bih da ulazim u tu igranku ako ne moram. Dakle benzinac (ako mislite da vec ovde negde gresim napomenite).
Drugo, ispod 1.6 ne bih isao, jer mi se zena jezi jako slabih automobila i koluta ocima. Dakle minimum 1.6. Ne bih ni preko 2.0 jer malo vise trose, a nema potrebe (tu ja kolutam ocima). Dakle, idealno nesto oko 1.6 ili 1.8 pa ako bas mora onda 2.0. Negde sam citao (sad cu mozda da lupim nesto) da pored toga sto hoce da isteraju dizele iz centra grada, Svabe imaju pik i na motore sa direktnim ubrizgavanjem (nemam pojma sta je to, „direkteinspritzung“ kazu) mada mislim da to nije ozbiljno, ali kad odgovarate samo mi napomenite koji auto to ima a koji nema. E sad na to koje aute ja preferiram i oko kojih se dvoumim. U BG imam pezo 206 vec godinama i jako sam zadovoljan i mnogo mi se svidjaju pezoi, a pritom sam od onih kojima je izgled automobila jako bitan, dosadni automobili ne dolaze u obzir jer me i ovako auta ne interesuju tako da dosadan auto ne bih uzeo ni dzabe. Stoga mi je prvi pik da uzmem Pezo 308 1.6 120PS (mislim da obicno uz to stoji Vti, ne znam sta znaci). Drugi pik je 207 1.6 120 PS.
Foto: Aleksandar Todorović
Mozda bih izbegao one od 150PS sa nekim THP, mislim da su oni ti sa direktnim ubrizgavanjem a i da ste vi napisali negde da oni imaju malo vise problema, a vise i trose, a nema ni neke potrebe. Dakle ova dva auta me najvise zanimaju (a skoro su isti) pa bih za njih voleo detaljniju analizu i misljenje. Godiste bi bilo oko 2009, kilometraze im se krecu mahom oko 100.000. Da li su to realne kilometraze ili je to sigurno vraceno? Da li je servisna knjizica bitna ili da je ignorisem obzirom da se i one falsifikuju? Bio mi je u igri i pezo 407, ali nema puno benzinaca u ponudi a i cuo sam da im elektronika nije jaca strana i da sijaju ko bozicne jelke, kratak komentar za njih ako moze. Takodje, kada komentarisete 308 i 207 molim samo blagi osvrt na elektroniku, stric mi rece da 207 ima mnogo manje i da bi stoga mozda bio jeftiniji za odrzavanje i manje se kvario.
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).
Za ove automobile da li ima neko godiste koje ima problem sa necim ili su sva godista OK (ne uzimam ispod 2008 godista), ili preferirate neki drugi benzinski motor od ovih koje sam ja napisao? Dakle, generalno, vase objektivno misljenje o ovim automobilima tog godista otprilike i da li ih vredi uzimati. Sledeci auto koji bi mozda dosao u obzir je Opel Astra. Svapski auto i sve sto uz to ide u smislu odrzavanja dakle prakticno, dobro, originalno i mozda jeftinije. Izgleda ok.
Varijanta H je jeftinija i mislim da bi se za nju odlucio, J mi je lepsa ali se tesko nalazi za 7000 EUR, mada bih mozda mogao da skrpim ako je dosta bolja od H, ali onda mislim da za te parice ima i boljih opcija. Chevrolet Cruize mi je jako zanimljiv, jako lep, veliki, ima ih 1.6 mada ako ima 1.8 pre bih njega, da li ima smisla uzimati tako veci auto 1.6 uopste. Sta mislite u odnosu na pezoe ili astru. Ford Focus mi je ok, nije ruzan, deluje mi dobar auto. Mogao bih da se zamislim u njemu ako je bolji od ostalih gore. Izlistacu i jos par automobila koje bih voleo da prokomentarisete. Ne zelim da budem nepristojan i izlistam previse automobila i tazim za svaki detaljnu analizu ali ako neki od ovih dole preferirate u odnosu na ove gore voleo bih objasnjenje.
Takodje, ako imate iz nekih drugih mejlova opis ovih dole automobila copu-paste bi bio koristan, ili ako vam je praksa da date detaljan opis za sve automobile koji su izlistani to bi bilo lepo i naravno pozeljno. Automobili su izlistani redom koliko su mi zanimljivi. Honda Civic mi je recimo jako lep, cini mi se dobar, malo je zenski (cak vise od pezoa) ali ako je dosta bolji razmislio bih. Mazda 3 deluje OK, pristojnog izgleda, verujem da je ok auto, ako mislite da je bolji od onih gore voleo bih da cujem zasto. Ne bih imao problem da uzmem ovaj auto. Reno Megan – ne svidja mi se puno, uzeo bih ga ako je bas bolji od prethodnih Citroen C4 – uopste mi se ne svidja i uzeo bih ga samo ako je mnogo mnogo bolji od prethodno pomenutih. Jedan komentar bih voleo za BMW 116i, lep je, dobar auto, oko 2009 godiste, benzinac 1.6 a ista cena kao oni pezoi gore. Tu se samo brinem za odrzavanje da ne kosta previse. Rekao bih da je ozbiljniji auto, ali zasto je onda cena slicna. Video sam da ste negde napisali da je Seat Ibiza OK, da li je mnogo ili malo bolji od gore pomenutih. Auti koji ne dolaze u obzir a znam da su verovatno bolji od ovih koje sam ja nabrojao jesu svi VW i sve Skode jer su jednostavno previse dosadni. Ne mogu da vozim auto koji mi ne daje ni malo satisfakcije. Dacija Sandero vidim da se pominje kao dobar izbor jer je nova ali ja jednostvno ne mogu da dam pare za to, mislim da bi crko. Tojota znam da je super, ali za te pare ima cini mi se samo Auris, a i ona mi je jako jako dosadna. Renoi tipa Clio jednostavno ne. Dakle moji kriterijumi su redom: da ok izgleda i da ja imam malo satisfakcije kad ga vidim na parkingu, da bude pouzdan i da odrzavanje ne bude skupo i cesto, i tek na kraju da on bude jak i startan i tome slicno. Ako imate neki auto na umu koji nisam izlistao a da je bolji od gore navedenih molim za preporuku. Radujem se vasem odgovoru. Ocekujem prvo mejl da se dogovorimo kako i koliko u evrima da platim pa tek onda vas molim da pocnete da pisete odgovor. Dakle zelim detaljnu analizu koja kosta 3000 din, po mogustvu placanje preko WU. Srdacan pozdrav, Uros Djuric
-
Ime i prezime Uros Djuric - Kada planirate kupovinu?
za par nedelja - Kakav auto kupujete?
polovan - Koliko novca želite da potrošite?
do 7000 EUR - Šta trenutno vozite?
nista, u srbiji imam pezo 206 - Između kojih se automobila dvoumite?
Pezo 308/207, Opel astra H, Chevrolet Cruize, Ford Focus - Gde ste čuli za ovaj sajt?
internet google - Koliko kilometara godišnje prelazite?
15000 - Da li biste platili da vam pronađem auto?
Da
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Đuriću, hvala vam na poverenju, i na zanimljivim pitanjima. U Nemačkoj, kao i u svakoj drugoj ozbiljnoj državi u EU se mnogo vodi računa o ekologiji i izduvnim gasovima. Za 7.000€ dizel koji ispunjava Euro6 normu nije moguće naći u Nemačkoj a da ispunjava vaše želje i potrebe.
Niste mi napisali koji motor imate u Peugeotu 206. Pošto ne volite automobile sa slabim motorima, mogu da pretpostavim da ste kupili bar verziju sa 1.4 motorom od 75 KS ili dizelaša 1.4 HDI sa 68 KS.
Sasvim vas razumem, i vas, i vašu suprugu, što ne želite mali auto, i što se ne osećete sigurno u automobilu koji ima slabašan motor, jer u Nemačkoj na auto banovima skoro svi voze jako brzo, i sa slabim motorom ste obično smetalo na putu, a kada vas svi obilaze, pretiču, to je jako naporno, i stresno, jer morate uvek da budete maksimalno koncetrisani kada menjate traku, nemate dovoljno snage da ubrzate do željene brzine. Sve to stvara dodatni stres, i nervozu, umesto da vam putovanje do Holandije i Francuske bude kao pesma.
Ako mislite da benzinski motor od 1.6 litara pruža dovoljno dobra međuubrzanja na auto putu, moram vam reći i da jeste, i da niste u pravu. Vozači sve manje koriste ručicu menjača. Obilaze sporija vozila u petoj brzini, a u petoj brzini benzinac od 1.6 litara pri recimo 100 km/h ima prilično loše međuubrzanja. Bolja vam ubrzava Peugeot 206 1.4 HDI od 68 KS koji ima obrtni moment od 170 Nm. Obrtni moment je važnije kod međuubrzanja od snage, a još je važnije na kojim obrtajima je on raspoloživ.
Peugeot 308, sad dosta hvalio, moji utisci o ovom modelu kao novom vozilu su bili prilično dobri, istina sa 1.6 HDI motorom. Peugeot 308 sa 1.6 VTi motorom nisam nikada preporučivao. Pod broj jedan, jer nudi mnogo manje elastičnosti od 1.6 HDI motora, jer mnogo više troši, i jer se jako brzo pokazalo da 1.6 VTi motor ima silnih problema.
Znam da vas itirira činjenica, što uskoro sa dizelašima koji nisu Euro 6 nećete moći u centar grada (bar u Nemačkoj, Holandiji, Francuskoj), ali zar niste napisali da na posao idete metroom? I da vam automobil treba za vikend putovanja?
U Srbiji vozači obično biraju dizelaše jer troše mnogo manje. Recimo 1.6 HDI u gradu troši oko 7,0 litara, a benzinac 1.6 VTi oko 10,0 litara. Benzinac troši i jako mnogo ulja. Vlasnike izluđuje što na 2.000 km moraju da doliju 1.0 litar ulja, i što u Peugeotu tvrde da je to normalno. Nekad je ta potrošnja ulja i mnogo veća. Ovo sve važi za verzije sa manje od 100.000 km. Za one koje imaju više kilometara iza sebe od toga, a to su verzije koje vi možete da kupite, imaju još veću potrošnju ulja, i još više problema.
Peugeot 308 je kvalitetnije napravljem od modela 307 kojeg je nasledio, ima manji broj kvarova, ali i dalje spada u grupu automobila koji se mnogo kvare, ili koji se najčešće kvare.
Peugeot 206 je bio mnogo jednostavniji, i samim tim pouzdaniji. Ali jako puno prijatelja znam, koji su kupili Peugeot 206, nov u Srbiji, pa im se boja gulila posle par godina. Oni su to reklamirali, automobili su ponovo farbani u Veranu, sa originalnim bojama, i boja im se opet gulila.
Problemi sa Peugeotom 307 su mnogo brojniji. Mislim da MUP Srbije ni sa jednim modelom nije imao toliko problema kao sa 307-icom. Ali da se mi vratimo modelu 308.
Pre toga, moram da vam napomenem da je Peugeot 207 prilično mali automobil. Naveli ste da nikako da dolazi u obzir, izbor, kupovina malog automobila. Ali Peugeot 207 je mali automobil. On je po dimenzijama nešto veći od 206-ice, ali što se ponude prostora tiče, razlika je mala.
Pošto uskoro dolaze i deca, ipak dajte prednsot većem modelu 308 jer je mnogo bezbedniji od 207-ice. Istina oba modela su dobila maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP kreš testu, ali 207 je primetno lakši. Kad se 207-ica sudari sa 308-icom u frontalnom sudaru, zbog veće mase, 308 će ostati na putu, dok će 207 završiti u reci, jarku, brdu, prosto će ga 308 izgurati.
Ponekad se i ja pitam čemu služi Euro NCAP kreš test? Da bi nekom malom, nebezbednom automobilu dodeli 5 zvezdica? I da bi neka porodica kupila taj auto misleći da su odabrali bezbedan auto. Oni dodeljuju zvezdice u okviru svake klase ponaosob. Pošto se u EU na svaki mogući način forsira kupovina novog automobila (i ja jesam za nove automobile, ali sa ipak nekom rezervom), pa se svakih par godina i izmišlja nova EURO norma, koju proizvođači ne mogu da ispune, pa je onda lažiraju, kako bi naterali kupce da menjaju kola na 3 ili 4 godine.
Vama je očigledno dizajn najvažnije kod izbora automobila. I trudiću se da vam opišem modele, koji vam se dopadaju. Od navedenih automobila, najmanje kvarova, najbolji motor, najbolje performanse nudi Honda Civic 1.8. Ako poredimo benzince, razume se. To je motor od 140 KS sa kojim nećete biti inferiorni na putu. Istina je morate ponekad vratiti ručicu menjača u treći stepen prenosa, pritisnuti gas do poda, ali prosto to su atmosferki benzinsi sa malo obrtnog momenta, i to što imaju od obrtnog momenta nalazi se na “plafonu” (na visokim obrtajima).
Odmah da budem jasan. Ako vi želite Peugeot 308, kupite ga. Ja nemam nikako nameru da vas odgovaram od kupovine polovnog Peugeota 308 1.6 VTi. Statistika je vrlo čudna. Ako od 100 vlasnika Peugeota 308, njih 90 bude nezadovoljno, a vi spadate u onih 10 zadovoljnih ili prezadovoljnih, da li je Peugeot 308 onda sjajan ili loš auto?
Kod kupovine polovnog automobila uvek kupujete mačku u džaku. Manje ili više.
OVO JE SAMO UVOD.
KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU, SA SVIM PROBLEMIMA KOJE IMA MOTOR 1.6 VTI.
a pošaljite i vi vaše pitanje na www.najboljiauto.com/pitajte
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).