Pitanje iz Nemačke: Lexus IS, Audi A4 ili RAV4?

Pitanje: Pozdrav g. Todoroviću, sviđa mi se sadržaj Vašeg sajta (a za vizuelni dizajn molim Vas potrošite par stotina da liči na nešto), i mislim da volite ono što radite, pa se nadam da ćete i meni pomoći da donesem pravu odluku, kao i mnogima pre mene.

Planiram da ciljano pogledam par automobila i izaberem jedan (ovde u Nemačkoj).
Pošto prelazim(o) iz 318d F31 sa automatikom (nas 2 i 2 male dece), biće teško nemati tako dobar menjač. Ja zapravo i ne znam kakvi su drugi automatici jer ih nosam vozio, ali ovaj je prva liga. Znači ako je izbor automatik, da bude kao ovaj, inače bolje manual. Treba li da me brine statistika kvarova kod automatskih menjača, ako se redovno održavaju?

Neki od automobila koje sam razmatrao, sa komentarima, da biste znali šta mi odgovara/smeta:
– BMW F31 kao postojeći, odličan je za vožnju, ergonomija sjajna, osećaj u volanu sjajan, automatski menjač briljantan, navikli se. Mane: malo prenizak prednji spojler i sajtne (čitaj: ivičnjaci i razne grbe ga vole), visoka tražnja za njim pa i cena, skupo održavanje (statistički), arogancija dilera, servisera i svega što ide uz brend. Auto je super kad je nov, ali ne znam kakav je kad je polovan i kad ga sam moraš da održavaš. Plus, nizak je generalno, što sa malom decom predstavlja problem kad se ulazi/izlazi. Mislim sa razlogom je to small executive a ne porodični auto.

– Audi A4 avant. Mislim da je Audi generalno precenjen (Q5 zato i ne razmatram), ali ako se nađe solidan primerak, da li je stvarno dobar? Razne statistike glorifikuju Audi, ali iskustva ljudi su često znatno drugačija. Nešto mi tu smrdi, ali ako je stvarno dobar, ja bi ga razmotrio. Na primer ovaj, koji mi se čini da ima dobru cenu: http://bit.ly/2iEiW8C još je i kvatro…

– Volvo XC60. Mislim da bi bio savršen, ali još ne videh neki za manje od 20k ojera a da ima manje od 100k kilometara. A nekako bi gledao auto sa cca 60-70k na satu, i do 4 godine. Mislim da ljudi koji ga imaju vole svoj auto i nerado ga se odriču pa je i cena takva. Da li grešim? Verujem i da je održavanje “premium”.

– Toyota Rav4. Verujem da je reputacija opravdana. Bilo bi super da je 4×4, da li je veliki hendikep ako je 4×2? Takođe, kakav je njima automatik? Sa ovim autom bi imali povišenu poziciju, komfor, bezbednost i pouzdanost, što su bitni parametri. Mane su… što nije bimer 🙂 gledao bih neki iz poslednje serije, 2013-2016 pa ne može da ima sve.

– Lexus IS. E ovo mi se baš dopada. Malo sam pokoleban jer kažu da je samo IS250 benzinac pravi, a ja sam našao jednog dizela dobrog. Čitao sam neke kritike na račun ovog motora, posebno kako je uparen sa manuelnim menjačem. Ali uporedite ova dva, pa mi recite koji bolje opravdava traženu cenu. http://bit.ly/2iL2Dr4 ili http://bit.ly/2hVJktB

Ja bih potajno najviše hteo Lexus (v6 pa nek ide život), ali ne bih da me emocije vode. Racionalno bi bilo RAV. Možda je A4 zlatna sredina? Znači radije bih platio 15 ali može i 20 hiljada ako je opravdano. Da me služi narednih 5-8 godina, i da mi pruži više uživanja nego glavobolje. Nije potrošnja presudna. Da ga i moja žena voli, rado vozi, i dobro “ceni” u uskim garažama i prostorima. Da su deca bezbedna. Da kad sam sam u autu, mogu da malo zgazim i uživam.

E da, živimo u Nemačkoj, tako da registracija nije na bazi kubikaže, i parametri za odluku nisu isti. Da sam u Srbiji uzeo bih RAV verovatno. Autoputeva ima puno. Ulice nisu tako glatke uvek kako svi misle.

Hvala. Nadam se da pitanja nisu iritantna. Pošto tražim “hitan” odgovor, onda ne mora sad previše detaljna analiza, voleo bih par crtica za navedene modele, i jednu malu rang listu…

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

TESTIRALI SMO: Volvo XC90 D5 AWD

TESTIRALI SMO: Toyota Avensis 2.0 D-4D

TESTIRALI SMO: Volkswagen Passat 2.0 TDI

TESTIRALI SMO: Kia cee’d 1.6 CRDi

Smije li policija proći kroz crveno s upaljenim rotirkama?

VW američkim trgovcima isplaćuje 1,2 mlrd. dolara

Ime i prezime: Igor I.
Mejl adresa: hom######@gmail.com
Kada planirate kupovinu?: za dva dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 15-20 hiljada
Šta trenutno vozite?: BMW 318d F31
Između kojih se automobila dvoumite?: BMW F31, Lexus IS, Toyota RAV4, Audi A4 Avant
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 15000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Ne

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Igore hvala na poverenju, i zanimljivim pitanjima. Želim vam srećnu novu godinu još jednom, i da vam se ispune sva vaše želje.

Vaša očekivanja nisu nimalo realna dragi gospodine. Odakle imate toliko pogrešnih informacija mogu samo da predpostavim, ali na pravom ste mestu.

Ono što morate da znate, je da nikako ne možete porediti SUV sa limuzinom, ili karavanom iz D segmenta. Zna se šta je SUV, a šta je automobil.

Linkovi automobila iz oglasa ne znače ništa. Auto dok se deteljno ne pregleda u servisu, bar 100 tačaka, ne možete da procenite koliko vredi. Kupovina polovnog automobila, izbor je nešto jako naporno, traži mnogo znanja, iskustva, i vremena. Ja mogu samo da vas posavetujem, opišem, koji se modeli statistički manje kvare, ali to nikako nije dovoljno za dobru kupovinu.

Moram lično ja da pregledam automobile, proverim automobile, i da vam preporučim jedan od modela. Odnosno da vam nađem konkretan auto. Cene polovnih automobila u Nemačkoj su paprene, tako da je najgore kupovati polovan auto u Nemačkoj, a imajući u vidu kako se forsirano voze po nemačkim auto banovima, motori u tim automobilima su u znatno gorem stanju nego oni iz Francuske, Belgije, Italije. Naravno da naši ljudi više vole da daju više novca za auto iz Nemačke, ali ko nema znanja, uvek plati više, na svakom mestu.

Audi A4 mogu da vam uporedim Lexusom IS, ali samo delimično, jer Audi A4 i nije premijum automobil, ima prednju vuču, dok je pogon kod Lexusa IS tamo i gde treba da bude na zadnjoj osovini, kao kod Mercedesa.

Namerno pominjem Mercedes, jer Lexus IS ima udobnost Mercedesa, ali i puno bolji kvalitet. Pre svega tu mislim na pouzdanost. Naravno, samo pod uslovom da je Lexus održavan u ovlašćenoj servisnoj Toyota mreži. Ako nije, a i u Nemačkoj ima “genijalaca” koji ne održavaju kola u ovlašćenoj mreži, bežite od takvog automobila.

Nisu realna vaša očekivanja da kupite polovan auto star 4 godine koji će vas besprekorno služiti još 8 godina, jer da je to realno, proizvođači bi davali garanciju na motor 12 godina, a ne 3 godine, na primer.

Popravke su u Nemačkoj toliko skupe, da nije isplativo kupovati polovan auto, mnogo je racionalnije kupiti nov auto, ako prelazite puno kilometara, i ako vam auto svaki dan olakšava život. Prelazite 15.000 km, pa možete kupiti i polovan auto par godina star, ali ne RAV4 ili XC60, jer su SUV-ovi skupi za održavanje, proverite samo pošto su gume za ova dva SUV-a, i sve će vam biti jasno.

Volvo XC60 je SUV, ali nije direktan konkurent Toyoti RAV4.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

TESTIRALI SMO: Volvo XC90 D5 AWD

TESTIRALI SMO: Toyota Avensis 2.0 D-4D

TESTIRALI SMO: Volkswagen Passat 2.0 TDI

TESTIRALI SMO: Kia cee’d 1.6 CRDi

Smije li policija proći kroz crveno s upaljenim rotirkama?

VW američkim trgovcima isplaćuje 1,2 mlrd. dolara

Volvo