Pitanje iz Podgorice: Kakav je Chevrolet Cruze 2.0d

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću treba mi hitno vaša pomoć. Čitao sam vaše tekstove o Chevrolet Cruze, i čini mi se da imate jako pozitivno mišljenje o ovom automobilu. Moj prijatelj ima Cruza 1.6, benzinca i jako je zadovoljan, probao sam njegov auto, ali on meni ne odgovora, jer vozim Golf V 1.9 TDI, nekako mi slabo vuče. Dobio sam ponudu da kupim auto od firme, Chevrolet Cruz 2.0 dizel za 11.500 evra. Od opreme dobijam skoro sve samo nisu kožna sjedišta. Auto ima i tempomat što je meni jako važno. Mene interesuje jer sam iz Podgorice kolika ce biti gradska potrošnja ovoga automobila jer se moja voznja 80% zasniva na gradu i ako nekoliko puta odem do mora, takođe me interesuje je li pouzdan ovaj agregat i kako se pokazao. Da li biste vi kupili Cruze koji ima malo više od tri godine za 11 000 evra? Prešao je samo 81 000 km. Hvala puno i nadam se brzom odgovoru pozdrav iz Podgorice. Nikola.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Nikola ponuda je jako povoljna, za te pare ne možete kupiti ništa slično. Mislim na performanse, komfor, udobnost, bezbednost. Cruze jeste jako dobar automobil, i ja bih ga rado posedovao, da mogu da ga priuštim.

Što se potrošnje u gradu tiče, meni je na testu u Beogradu, stani-kreni vožnja, po špicevima trošio između 8 i 8,5 litara goriva, mada ja imam malu težu nogu na gasu. Doduše ako na svakom semaforu maksimalno ubrzavate potrošnja će biti i preko 10,0 litara, pa nemojte onda mene da krivite ako po Podgorici budete jurili preko 100 km/h, što em nije pristojno, em kršite zakon. Sa umerenom vožnjom, i uz poštovanje ograničenja brzine od 50 km/h, potrošnje će vam biti između 7,5 i 8,0 litara goriva. U zimskom periodu kada su temperature ispod nule, računajte da će potrošnja biti bar za jedan litar gorva više. Ovo je novi, savremeni common-rail turbo dizel agregat, jako je elastičan, pouzdan i proveren.

Naravno morate voditi računa gde sipate gorivo, jer ima jako osetljive dizne, kao uostalom bilo koji moderni turbo dizel, a možete svoj novi Cruze častiti aditivom za gorivo na svakih 2,000 km, sipajte ga u rezervoar pre tankanja evro dizela, da bi se aditiv lepo smešao sa gorivom. Dakle, kupujete aditive za evro dizel, odnosno za pobošljanje cetanskog broja dizela. Inače vama u Podgoroci može da troši samo manje nego meni u Beogradu, nikako obrnuto. Ako ga budete vozili pretežno u gradu, skratite interval zamene ulja i filtera na pola predviđenog intervala.

Foto: Branka Todorović

najboljiauto-chevroletMožda će vas u servisu gledati malo čudno, ali to su smešne pare, imajući u vidu da time smanjujete rizik na minimum da se nešto dogodi sa motorom. U gradskim uslovima vožnje, motor je jako napregnut (zbog hladnog starta, hladno ulje ne podmazuje efikasno pokretne delove motora), nikad ne radi kako treba, ne sagoreva kako treba, i stvaraju se nečistoće na gotovo svim pokretnim elementima motora. Motoru prija vožnja na otvorenom putu, sa konstantnim opterećem, pa ili malo češće idite na more, ili na planinu, sasvim sve jedno.

Kada uparkirate Cruze, ne gasite motor, i ne izvlalite ključ bar desetak sekundi, a poželjno je i 20 sekundi, ako ste bili malo nervozni sa pedalom gasa, morate dati dovoljno vremena turbini da se ohladi, i ako tako budete činili nećete sa njom imati problema. Kad je motor hladan, nemojte prelaziti 2.500 o./min u prvih desetak minuta vožnje. Drugim rečima turbo dizel vam je kao “dama” traži “predigru”, nežno, postepeno zagrevanje. Ovo navedeno vredi za sve turbo dizel agregate, i gotovo “sve žene”.
Cruze ima ubedljivo najbolje, najstabilnije ogibljenje na tržištu za ovaj novac. Amortizeri i opruge su izuzetno dobro podešeni, što se ne može reći i za servo upravljač. Mada je lagan, prijatnog izgleda i lepo leži u rukama, nije dovoljno precizan i jedva je prosečan u klasi. Da ne bude zabune, servo upravljač na Cruzu je neuporedivo bolji i direktniji od onog na modelima Epica ili Lacetti, kojeg Cruz nasleđuje, ali je bez sumnje američkog porekla. Srećom, istovremeno je brz i prilično se dobro ponaša na autoputu, kada mi se ne čini da je neprecizan. Deluje kao da je Cruz kombinacija dva automobila – jednog tehnički besprekornog, nemačkog, i jednog “konfekcijskog”, američkog.

Na strani Cruza je niz prednosti: veoma povoljna cena, dobra osnovna oprema, pouzdan i veoma snažan motor, komforno oslanjanje, udobna sedišta, velika maksimalna brzina, dobra izolacija od buke, dinamičan i stabilan automobil, garancija od čak pet godina, povoljne cene održavanje, umerene cene rezervnih delova. Ima i dopadljiv dizajn, ugodan je za vožnju, i totalno je nezanimljiv lopovima.Po mom skromnim mišljenju kupujete best buy turbo dizel u ovoj klasi. Uživajte u novom automobilu, neka vam je sa srećom, i setite se ponekad ove rubrike, i vašeg i našeg sajta, jer nam je posećenost jako bitna. Nadam se i da je odgovor bio dovoljno brzo napisan. Očekujem pitanja vaših sugrađana, posebno ako Cruze bude tačno onakav kako sam ga opisao. Uživajte u sjajnom automobilu, i životu, razume se.

Slike – Sajam automobila u Beogradu – 2015.

Beogradski sajam: Salon automobila 2015.

Testoviautomobila.rs: TOYOTA na dohvat ruke!

 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

V.Stanišić: Koliko je BMW bolji od Golfa V?

Astra H bolji auto od FIAT-a 500L?

Kakav auto je Mitsubishi Carisma?

Pitanje iz Crne Gore: ZAMENA ZUPČASTOG KAJIŠA

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

Polovan auto: Civic ili Cruze?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.