Postovani gospodine Todorovicu,
kako ste me uputili na Facebook-u, saljem vam poruku mejlom.
Ja bi volio da mi odgovorite pismeno, jer na takav nacin necu nista zaboraviti i nece mi nista promaknuti. Medutim, nadam se da mi necete zamjeriti, ali ja sam vam uplatio 50 EUR. Mislim da je moje pitanje šire nego što obično dobivate od citatelja, a isto tako bi vas zamolio da ovo pitanje-odgovor bude privatno. AKo ga ipak zelite objaviti na svom webu, onda molim vas da bude anonimno i bez ostalih detalja koje navodim u pitanju. Ovo nema nikakve veze s vama, vec ja osobno volim ostavljati sto manje osobnih informacija javno na Internetu. Isto tako, slobodno uzmite tjedan dana i vise za rok, meni nije zurba s kupnjom, ona ce biti nekad u ovoj godini.
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
PITANJE:
Živim u Splitu sa svojom suprugom i malim djetetom (drugo ce se uskoro roditi) i trenutno sam vlasnik Mercedes B klase (W245, 180 CDI, model 2010). Sa svojim autom sam generalno zadovoljan (pređem oko 10-15k km godišnje), jako je prostran što omogućava lagano i komforno montiranje većih i sigurnijih autosjedalica (npr. Cybex Sirona koja omogucava sjedenje unatrag), posjeduje jako velik prtljažnik, a opet zbog svog sendvič dna uopće nije dugačak što olakšava gradsku vožnju i parkiranje. Tu je još dosta prednosti poput dobre preglednosti (zbog više pozicije vozača) i sigurnosti, no naravno ovi auto ima i mana. Po meni osobno najveca je velik radijus okretanja što itekako otežava polukružno okretanje na raskrižju.
S obzirom da smo i ja i supruga stalno zaposleni, plan je u narednoj godini kupiti još jedan automobil. Ovaj put, to bi trebao biti gradski auto koji će godišnje prelaziti oko 5.000 km pretežno gradske vožnje. Služit će prvenstveno mojoj supruzi za odlazak na posao, vožnju djeteta u vrtić, na plažu, parkove, shoping itd.
Dakle prioritet za kupnju automobila je sigurnost, posjedovanje ISOFIX-a na stražnjim sjedalima i da auto ima 5 vrata. Ono što se nama čini idealno su gradski automobil do 4 metra duljine, poput Toyota Yaris (2. gen), Opel Corsa D, Ford Fiesta (6. gen), Mazda 2 (2. gen), Peugeot 207, Renault Clio III, Honda Jazz (2. gen), Skoda Fabia (Mk2), VW Polo (Mk4) itd. Ako vi smatrate da je dobar izbor i auto nize kategorije (Aygo, Twingo itd.), bit cu spreman poslusati vas savjet. Njih nisam uzimao u obzir do sada jer mi se zbog svojih dimenzija cine opcenito nesigurni na cesti, a isto tako i neprakticni za koristenje autosjedalica.
Glavni prioriteti su već navedeni, osim onog presudnog. A to je da ciljamo na polovni auto do 3500 eura i naravno kao i većina na ovim prostorima, tražimo pouzdan auto na čije ćemo popravke i servis trošiti što manje.
Možda će te se sad zapitati zašto sam onda kupio B klasu. Vjerujem da se masno naplaćuje servis u ovlaštenih servisera, ali ja tamo ne idem već u pouzdanog majstora za Mercedese. Plus što djelove naručujem samo kvalitetne zamjenske preko ebaya direktno iz Njemačke (nema carine u HR). Tako sam npr. za set kvačila naručio LUK-ov po kataloškom broju i prošao višestruko povoljnije, a dobio približnu kvalitetu originalnim (koje isto proizvodi LUK).
Naravno, uz sve navedeno, prilikom izbora novog automobila nisu zanemarive stvari poput radijusa okretanja, prostora za sjedenje, veličine prtljažnika, ekonomičnosti, dodatne opreme i visine od tla (u Splitu je nažalost čest slučaj parkiranje na trotuaru). Od “marke” ne patimo, ni estetika nije od visokog prioriteta, a mislim da nam nisu važne ni neke posebne performanse u vožnji. Ponavljam, auto je za gradsku vožnju.
Izbor se čini velik, a ja bi vas zamolio da mi ga vi suzite i pritom naglasite na što trebam paziti. Za kupnju mi nije žurba, imam vremena da dobro istražim što se sve nudi u oglasnicima. Ovdje bi još naglasio da je vlasnik ovlaštenog Toyota servisa u Splitu moj prijatelj kojem vjerujem i koji mi može provjeriti bilo koje polovno Toyota auto, zbog cega trenutno blago i naginjem upravo za izbor Yaris-ke.
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine, hvala na poverenju. Pišem vam iz sunčane Crikvenice, i žrtvujem vreme za vas, koje bi inače proveo pored mora. Još nisam bio u Splitu, ali planiram u skorije vreme. ISOFIX je odlično, jednostavno i sigurno rešenje. Kod vas u Hrvatskoj je ponuda sa ISOFIX sedištima malo bolja, čak je lako naći ona sedišta koja imaju ISOFIX priključak a koja se mogu montirati tako da beba gleda u suprotni smer kretanja. Sedišta u tom pravcu Kanađani postavljaju sve dok dete ne navrši 3 godine, što je itekako mudra odluka, jer u tom položaju beba, dete ima najveće šanse da preživi sudar. Imajte na umu da je i najmanji sudar za bebu katastrofa i veliko naprezanje. Zato vozite defanzivno. Uvek držite odstojanje. Ne znam kako voze kod vas u Dalmaciji, ali vozači na Kvarneru i Istri, kao i Slavoniji gde se ja vozim itekako drže odstojanje. Kad se desi da mi se neko autom zalepi za “guzicu” to je ili neki nervozni Slovenac (u Istri ih ima više nego Hrvata) ili Srbin. U Srbiji pojam odstojanja NE postoji. Tako da kada dođete u moj Beograd, moj vam je savet uzmite taksi. Ta vožnja na “dupetu” može biti zabavna ako ste mazohista, a još je zabavnije ako se volite trkati na semaforima. Ako se ipak desi da vam se neko zalepi za guzicu u Lepoj vašoj, usporite. Ako ni to nije dovoljno upalite sva četiri migavca. Ako ni to ne pomogne, usporite dodatno, pa onda ubrzajte. Ponavljajte to sve dok “genijalac” iza vas ne skapira da je možda ipak nužno da iza vas ostavi makar par metara prostora. Nikako da napišem tekst o držanju odstojanja, a i čemu to? Oni koji mene čitaju imaju mozak, i uglavnom su normalni ljudi, pa sam ubeđen da drže odstojanje. I nikada mi nije bila jasna ta vožnja na dupetu!? Prvo ne vozite trke F1, drugo i da ih vozite, ako u F1 vozite dugo, a previše bliuzu bolidu ispred sebe, prljav vazduh šteti motoru. Uvek vozite sa upaljenim svetlima čak i leti!
Verujem da nije lako parkirati u Splitu. A znam da mi je lakše usred sezone parkirati u Puli, Rijeci ili Crikvenici nego u Beogradu, pa možda situacija kod vas nije tako alarmantna.
Inače gospodine, pošto sam probio obećene rokove za slanje odgovore, imate do prosinca ove godine besplatne odgovore od mene, ali nemojte da pređe broj od 20 🙂
Svi navedeni automobili su u odnosu na Mercedes B klase obične kante, pa verujem da za vas sledi jedno bolno razočaranje, kada sednete u auto B segmenta, i zapitate se šta vam je ovo trebalo? To je kao da svojim voljom, ponudite
ženi da je vozite u tržni centar? Čemu takva suicidna ideja? Ali ako već od mene tražite da vam preporučim najmanje lošu kantu, u kojoj ćete biti nešto manje frustrirani, ali obrni, okreni bilo koji mali auto će za vašu erekciju biti pogubno. Ko se još raduje malom autu, osim lepih žena i gejeva? A meni se čini, da niste niti jedno, niti drugo….ali može biti da grešim.
Hondu Jazz 2 precrtajte! Niste čitali moje odgovore, testove detaljno! Ima zaista veliki zaustavni put! Koči jako loše! Još je i bučna! Po meni ovo je velika sramota za Hondu, bila i ostalo. Možda je auto prostran, praktičan, motor dosadno pouzdan, ali čemu to? Najgore je što vlasnici ovog automobila nisu ni svesni koliko je ovo nebezbedan auto. Da li moram napisati da je ovo đubre od kola da bi svima vama bilo jasno? Politički nekorektno, ali Jazz II je pobačaj, koji se nije smeo dogoditi. Ružan deo istorije Honde, koja eto pogrešnim potezima, nestaje sa evropskog tržišta (novi Civic je najbolji u klasi, ali šta to vredi kad nema dizelaša, a u Evropi se dizelaši još uvek itekako traže, iako neke retardirane političke partije u Nemačkoj čine sve da povećaju co2 u vazduhu forsirajuću benzince – benzinski motori u proseku izbacuju za oko 40% više c02 nego dizelaši, što povećava efekat staklene bašte, i profit naftnih kompanije za 40% – Možda je gosn.Tramp u pravu kada tvrdi da svi ti ekološki pokreti koriste nedovoljno potvrđene naučne dokaze za borbu protiv ekonomije. Bilo kako bilo hibridni automobili su najkancerogeniji, jer su njihove baterije najtoksičnije. I na kraju električni automobili su tek svojevrsna perverzija, jer koriste struju koja se dobija iz nuklearne energije, ili iz gasa, čijim sagorevanjem opet dižemo udeo c02 u vazduhu.
Foto: Aleksandar Todorović
Nemojte ni pomišljati na A segment, to su malene “konzerve” koje su lagane i nude malo bezbednosti. B segment? Šanse su vam nešto veće da vaša porodica ostane u životu, ali znajte da prilikom sudara sa vozilom koje ima veću masu za oko 200 kg, vaše vozilo biva izgurano sa ceste, da li u more, jarak, stenu, to je manje bitno. Dakle, važno je ostati na cesti! Važno je imati veću masu od onoga koji udara u vas, i važno je da vaše vozilo ima veću čvrstinu. A to ne ispunjava ni jedan model iz B segmenta. Ako već mora B segment zbog te dužine do 4 metra, ja bi na vašem mestu odložio kupovinu i odabrao Peugeot 208. Bezbedan je, stabilan je, upravljiv, dovoljno kvalitetan, a na rodost svih onih sa tanjim džepom brže gubi vrednost od Toyote i VW-a, odnosno Yarisa i Pola, od kojih nudi više za manje novca.
Ako vam je hitno potreban auto, ja bi birao između Peugeota 207, ovaj gore na slici crveni vam je tačno 3.500 evra, i Renaulta Clio 3, ne zato što ga vole i obožavaju Slovenci, več zato što spada u grupu najbezbednijih automobila B segmenta. Nisam siguran da svaka verzija ima ISOFIX, pa nemojte biti lenji, i proverite to pre kupovine.
http://www.testoviautomobila.rs/da-li-mozete-da-pojasnite-kako-trazite-polovne-automobile/
Zbog dinamičnih voznih osobina i sportskog dizajna, zaista mu je teško odoleti. Peugeot 207 je nasledio legendardnu 206-icu akon osam godina vladavine u B segmentu. Tehnološki napredniji i jednako privlačan model 207, je samo učvrstiti pozicije Peugeota u ovoj klasi. Iako nije bilo moguće dostići cifru od 5,3 miliona prodatih primeraka koju je ostvario Peugeot 206, 207 je imao veoma široku ciljnu grupu. Francuski inženjeri su u potpunosti ispratili trend sazrevanja gradskih automobila, koji preko jedne decenije u proseku već prelaze dužinu od 4 metra. Peugeot 207 je u odnosu na svog prethodnika porastao u svakom pogledu, trudeći se da nastupi kao primetno veći i ozbiljniji automobil.
Međutim, iako cifre govore mnogo, ponekad ipak ne otkrivaju sve. Veći i moderniji “lav” dugačak je 403 cm i širok 175 cm, a opet nudi manje mesta za putnike od konkurencije. Ergonomija jeste dobra, posebno ako se posmatra samo položaj vozača za volanom, međutim – zbog krova koji se relativno naglo spušta – nema previše mesta za glave putnika pozadi. Od prtljažnika ne treba očekivati više prostora nego kod 206-ice (razlika u zapremini je minimalna), ali se zato svakako može osloniti na bolju pasivnu i aktivnu bezbednost, koja je odlična.
Progresivni servo upravljač je izuzetno lagan pri dosadnom manevrisanju, ali kada na auto-putu dostignete brzinu “sa one strane zakona”, upravljač postaje mnogo direktniji i čvršći. Zvuk motora oduševljava svojim ravnomernim, a dovoljno rezonantnim tonovima koji dobro prikrivaju nedostatak obrtnog momenta.
Benzinac 1.4 šesnaestoventilac sa 88 KS i sa maksimalnim obrtnim momentom od 133 Nm pri umerenih 3.250 o/min. nema sportskih pretenzija, ali nizbrdo ide sasvim, sasvim pristojno. Prava je šteta kupiti 207-icu sa benzinskim motorom. jer je ovaj auto izuzetno ugodno voziti brzim zavojima, a toga imate u Dalmaciji dovoljno. Promena stepena prenosa vrši se precizno i lagano kao kod mnogo skupljih limuzina, što je činjenica koju su nemački novinari redom propustili da konstatuju. Zato odaberite motor 1.6 HDI i bićete prezadovoljni! Platićete ga manje nego Yaris 1.3 VVTi koji na papiru sa 99 KS zvuči kao pristojna motorizacija, ali kada je natovaren ima se utisak da se kreće poput babe, stalno stenje i stalno se dere. Zapravo šta god radili, on obrtnog momenta nema pa nema, a ako ga mnogo silujete pomislićete da vam neko probušio rezervoar jer će potrošnja preći 11 litara. Kod 1.6 HDI motora nikada nećete trošiti preko 7 litara.
Koji god motor da odaberete kod 207 ice pedala kočnice je izuzetno osetljiva i “brza”, tako da imate utisak da upravo ovaj automobil ima najkraći zaustavni put u klasi. Pri brzini od 100 km/h, Peugeot se zaustavlja za 39,0 m, a što se fadinga tiče predstavlja neki prosek u klasi. Uz prilično mekano, ali ne preterano dobro izolovano oslanjanje, 207-ica je izuzetno ugodno prevozno sredstvo koja vrlo malo zamara putnike, a još manje vozača. Na kreš testu je dobila pet zvezdica i bolje je od proseka klase.
Kad smo kod 207 ice, primetio sam jako čudan fenomen, voze je jako lepe žene. Istraživao sam malo na tu temu, i došao do samo jenog zaključka: kad imate štikle, dajete prednost automobilma sa mekanim kvačilom, sa pedalom kočnice za koju nije potrebna drvena noga da biste je pritisli do poda. Sve u svemu, 207 ica se lako, ugodno vozi. Francuzi su hteli, i uspeli da naprave autić koji ima kvalitetno odrađene spojeve. U Peugeotu ništa ne cvrči kao u Renaultu ili FIAT-u, a i plastika izgleda pristojnije, e ne kao guzica nosoroga (Toyota Yaris II). Šalim se malo, iako je guzica nosoroga krajnje neprvlačna pojava, a nije puno lepša ni plastika u Toyoti. Šteta, jer se Yaris II jako malo kvari. Ponosni vlasnici Toyote obožavaju što ih njihov auto nikada ili skoro nikada nije ostavio na cesti, i što nikada nemaju problema sa elektronikom. Dizelaš 1.4 D-4D je redak kod Yarisa, ako ga i nađete, vlasnik će tražiti pravo malo bogatsvo za njega, kao da prodaje Mercedes. I kad samo kod Mercedesa, da li znate da za oko 4.000 evra možete kupiti A klasu!!! Izvrstan automobil koji staje u tih vaših 4 metra, koji je daleko kvalitetniji od svih ovde pobrojanih, i koji 100% ima ISOFIX.
OVO JE SAMO JEDAN OD ODGOVORA KOJI SAM POSLAO GOSPODINU IVI. POSLAĆU MU ODGOVORE NA SVA DODATNA PITANJA. KAO SVIMA OSTALIMA KOJI SU PLATILI ZA ODGOVOR. MENI JE 4.000 DINARA NIŠTA. ALI SAM UVEO NAPLATU ODGOVORA JER NEMAM VREMENA DA SVIMA PIŠEM. A VAMA