Pogrešan izbor modela – automobila: Košta puno!

Mnogi od vas olako biraju, kupuju automobile. Dobro je poznato da vas mrzi da prebacite auto u provereni servis na kontrolu, pregled, ili ste prosto prinuđeni na to, jer to plac ili vlasnik prosto ne dozvoljavaju. Kada dobijete popust, ili nisku cenu, prelazite preko toga i kupujete loš auto. Problemi tada tek počinju. Isto tako veliki je problem kada kupite model koji vam realno ne odgovara. Ni vama, a ni vašoj porodici. Pre svega ne ispunjava ni minimum vaših očekivanja, a to vas košta i vaših živaca, ali i novca  (ako se mnogo kvari, ili troši znatno više nego što piše u katalogu). Dešava se i da ljudi kupe, odaberu auto koji nudi mnogo manje od konkurencije za sličan ili veći novac, ali to ne mogu da shvate ili ne žele da priznaju. Piše: urednik Aleksandar Todorović. 

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

Kupovina automobila procedura – Preko A.Todorovića!

 

Prevelika potrošnja  – Prvo razočaranje! 

 

Nije lako kupiti, odabrati polovni auto. Dok rešite pitanje kredita, ili dok uštedite novac, prelomite da kupite prođe izvesno vreme, ponekad nekoliko godina, i onda kupite konaćno auto, a on trošu 11 litara umesto 7,4 koliko fabrika tvrdi! Kako je to moguće? Nisu svi eksperti za automobile, i prosečan vozač nema prilike na svakih mesec dana menja automobile, i ustanovi da su fabrička obežanja oko potrošnje uglavnom laž. Manja ili veća. Najveća odstupanju su kod benzinaca, i tu je najveće razoćaranje. Prosto kupac ne može da veruje da fabrika deklariše da auto troši u gradskoj vožnnji recimo 7 litara, a vama taj auto troši preko 11 lit. O čemu se radi? Prosto odtovog je da fabrike istuču nerealno nisku potrošnju goriva kao mamac za kupce automobila! Kada bi bili fer, i navodili pravu potrošnju, koliko bi ljudi kupilo auto sa benzinskim motorom? Mnogo manji broj, definitivno, zar ne?

 

Problem sa potrošnjom se tu ne zavrašava! Motor koji ima iza sebe oko 200.000 km, troši oko 0,7 do 0,9 litara više od novog motora, ili tek razrađenog motora (do 100.000 km). Automobili koji imaju realnih 300.000 km troše za 1,4 do 1,6 lit više od novog automobila sa identičnim motorom! Oni koji su prešli 400.000 km troše više za preko 2.0 litra goriva, ovo je primer za benzince, kod dizelaša je to nešto manje.

 

Motori koji su manji, slabiji, sa malim obrtnim momentima se brže troše, jer se mnogo više naprežu, teže im je povuku često preveliku masu vozila. Mnogo zavisi naravno od načina vožnje, održavanje, izbora ulja, kvaliteta goriva. Naravno, i mnogi dizelaši troše znatno više od onoga što piše u katalogu. Mislite o tome! 

 

Odabrali ste neudoban – bučan auto? 

 

Često se dešava da auto koji kupite razočara tek na auto putu, dužem putovanju. Niko ne misli da će noviji polovni auto od onog koji imate, a koji košta dva ili tri puta više biti toliko bučan, ali to se dešava! Cena automobila najviše zavisi od godišta, i od popularnosti modela, marke. Cena nema nikakve veze sa bukom! Tako da kada date recimo 7.000 ili 9.000 evra za auto, a onda shvatite da je mnogo bučan već na 130 km/h, toliko da vas to zamara, to bude problem. Tako da svako duže putovanje doživljavate kao mučenje, a ne kao uživanje. Gde ste pogrešili?

 

Grešku ste napravili što niste proverili koja je buka u dB, pri određenim brzinama za automobile koje želite da kupite, i kolika je artikulacije buke kod njih, jer nije sve u jačini buke.  Svima koji mi pošalju pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića dobiće odgovor!

 

Znam da vam je teško da shvatite i prihvatite da je vaš auto star 20 godina, tiši od nekog automobila koji ima samo 12 ili 14 godina, ali to se često dešava. Količina buke zavisi od nekoliko faktura. Pre svega od aerodinamike i kvaliteta zvučne izolacije, ali i od kvaliteta spojeva ša čak i od izbora (starosti) pneumatika. Velika buka u vozili loše utiče na bezbednost jer vas iritira, smanjuje vam koncetraciju, put vam traje znatno duže jer praviše ćešće pauze, i jer vozite sporije.

 

Kako je moguće: Udobna sedišta a neudoban auto?

 

Odmah morate znati: ne odgovaraju sva sedišta svakom! Ali stoji i to da je Mercedes svakom vozaču udoban! Zato što Mercedes štedi na opremi (doplaćuje se puno toga, i te doplate koštaju papreno u proseku) ali ne i na kvalitetu sedišta. Da bi jedno sedište bilo udobno, komforno, mora da bude dobro projektovana i da bude izrađeno od ergonomskih materijala.

 

Kupci naprave najveću grešku, što smatraju, da je dovoljno da sede 5 minuta u automobilu koji žele da kupe, i smatraju da mogu da procene udobnost sedišta. Ali nisu u pravu. Zašto? Pre svega nekoliko minuta provedenih u kolima je nedovoljno za bilo šta, pa tako ne možete proceniti realno koliko su udobna ili neudobna. Ako se sedišta od materijala koji vama deluje kvalitetno, ako vam se dopada još i boja, izgled sedišta, vi možete doneti pogrešnu procenu, i ubedite sebe da je to dobro i udobno sedište. Ali tek kada kupite auto provedete u njemu 6,7h….onda shvatite da imate nepodnošljive bolove u leđima, a to je zato što ste kupili auto sa sedištima koja su loše projektovana, od loših materijala. Recimo francuski automobili važe za vrlo udobna vozila, dok se smatra da su nemački automobili tvrđi, neudobniji, ali često to nije tako. Na primer Citroen C5 veliki automobil, ima znatno lošija sedišta od BMW serije 1, ili A klase, i tu mislim na modele koji su stari skoro 20 godina i koji koštaju oko 3.000 evra. Kako je to moguće? Pa prosto, Citroen ima udobno ogibljenje, ali ima ispod prosečna sedišta, koja niti dobro drže u krivini, niti su udobna kao ona u BMW-u i Mercedesu. Nisu to loša sedišta, i nisu najgora u klasi, da ne bude neke zabune, ali se bolje sedi u BMW-u, iako su ta sedišta na prvo sedenje tvrđa. Mnogo zavisi od ogibljenja, kako je podešeno, ali zavisi i od dužine međuosovinskog rastoja, amortizera, opruga, guma.

 

Loše performanse mogu mnogo da vas zabole! 

 

Ovo je tek posebna tema, koja zahteva mnogo vremena. Kako vozači, kupci naprave lošu procenu kada su performanse u pitanju? Prosto, nemaju prave podatke, ili uzmu sve karakteristike u obzir. Većina gleda samo snagu motora, i ako ima dovoljno “konja” (KS), računaju da je to garancija za dobra ubrzanja, i međuubrzanja (od 80 do 120 kmh recimo, od 100 do 150 km/h). Ljudi misle ako su imali auto koji je imao 100 KS i auto čije su performanse bile zadovoljavajuće, da će auto koji kupuju od 110 ks biti jednako brz, a dobiju trom, spor auto koji se recimo muči na usponu kada se ukljući klima. Problem nije samo što je kupac platio taj auto, potom platio veliki i mali servis, i naravno registraciju, kupio možda nove gume, akumulator, već što kada ga proda ne može da izvuče taj novac koji je uložio. A mora da proda takav auto, pre ili kasnije, vrlo često odmah, jer auto ne može da zadovolji minimum minimuma što se ubrzanja tiče.

 

Najgore je kad tvrdoglavi vlasnik ne želi sebi da prizna da je omašio u izboru, proceni performansi automobila, i doživi udes sa tim kolima, jer ne može da se navikne na lošija međuubrzanja, ne može da proceni koliko mu vuše vremena treba za preticanje, Mnogi ostaju zbog toga invalidi, što je ogroman trošak i za državu i za porodicu, i veliki gubitak. Tako da bezbednost, dobra i loša bezbednost kreće od dobrih i loših performansi, jer ruku na srce jako je malo vozača, koji zna gde su limiti svog automobila, a slabašan auto je opasan i nebezbedan.

 

Pored snage motora mnogo je važno kolika je prava masa automobila. A ona često bude za 80, 90 pa i preko 100 kg veća od deklarisane. A jako je važno i koliki je maksimalni obrtni moment i na kojim je obrtajima radilice. Nije to sve jednostavno uporediti, izračunati, posebno što nisu svi menjači isti, treba imati u vidu koliko se momenta gubi u menjaču. Ali zato sam tu ja, i rubrika Pitajte A.Todorovića da vam to precizno izraćunam i objasnim. Ja nikada nikom nisam prodao auto sa slabijim performansama od onih koje je imao na svom poslednjem automobilu. Zato što je to em frustrirajuće za vozaća, em je opasno. Ova tema zahteva puno više pažnje i vremena, pa kad se me budite kontaktirli, i kada se budemo čuli telefonom, sve ću vam to pojasniti u dovoljnoj meri da to možete i da razumete na pravi način.

 

Morati znate i ako motor nije u dobrom stanju, on može imati 20, 30 i više od 40 KS manje nego što taj motor mora imati kada je ispravan, odnosno kada je u fabričkom stanju.

 

Premalo mesta – Premali i nepraktičan gepek! 

 

Nije toliko teško utvrditi da li auto koji kupujete ima dovoljno mesta za putnike ili ne. Pa opet, brinite o toliko toga kada proveravate, kupujete polovnjak da vam ne pada napamet da još nosite metar i merite koliko recimo na zadnjem sedištu imate mesta. Posebno je nezgodno ako treba da kupite auto sedište za bebu ili malu decu, ili čak dva ili tri takva sedišta, pa ne možete dobro da procenite, jer pored širine i dubine sedišta, nije nebitna i visina sedišta.

 

Pogledaju svi gepek pre nego kupe auto, ali često ne baš dovoljno pažljivo. Jer nije najvažniji podatak (fabrički) o zapreminiti gepeka, već su važnije dimenzije gepeka: dužina, širina i visina, a jako je važno i kakav je otvar prtljažnika. Izuzetno je važno kakav i koliki gepek imate kada oborite zadnja sedišta. Ako vaša žena ne može ono napojtrebnije da spakuje u takav gepek, a komoli sve ono što želi, spremajte se na prodaju tog automobila i kupovinu onog koji ima veći gepek. Žene u proseku ne vole mali – gepek, razume se, i ne samo gepek. Bežanje od karavana može skupo da vas košta.  Em morate platiti auto mnogo skuplje nego da kupujete karavan (ako poredimo isto godište, kilometražu, opremu), em dobijate manji i neprkatičniji gepek. Pošto Srbi mrze karavane njihova ponuda na auto placevima je znatno slabija ove godine, pa to otežava traženje i kupovinu polovnjaka.

 

Loš kvalitet limarije – karoserije 

 

Ovo je itekako ozbiljna tema. Ali napisaću samo ono primarno. Često razočaravaju neki japanski proizvođači sa štednjom na zinku, kvalitetu lima, pa dolazi do pojave korozije znatno pre nego kod konkurencije, a iritira i činjenica da se kod nekih brendova guli boja, ili da bledi boja (recimo kod Mazde). Kada odaberete auto na kojem morate sanirati i rđu, onda vam presedne kupovina, a tada stradaju i vaši živcu, a za to ne postoji adekvatna cena. Zato usporite malo sa izborom modela, i nemojte se vezivati samo za jednu ili dve marke automobila.

 

Kako da izbegnete prevaru sa kilometražom!

Najgore što možete da uradite je da verujete prijatelju bez ikakve provere, i kupite auto od njega, koji ima recimo 200.000 ili 300.000 km više nego što je naveo! Dragi moji čitaoci jako puno puta me stavljate u nezgodnu poziciju! Pod broj jedan moja politika nije da vas lažem. Moj izbor novinarstva nije da pišem hvalospeve i neistine, već navodim sve mane modela, i sve nedostatke polovnjaka koji želite da kupite, ili automobila koji vam ja prodajem! Verujem da je tako najbolje, da obraz nema cenu, i da treba raditi profesionalno i biti čovek! U Srbiji portal polovniautomobili nikako da  bar malo pomogne u rešavanju gorućeg pitanja, a to je vraćena kilometraža! Oni mogu da urade puno, a nisu uradili ništa! Zašto? To je pitanje za njih, ali mislim da ne bi izgubili ni četvrtinu klijenata, kada vi radili onako kako mora da se radi u Srbiji da bi se to zlo: vraćenja kilometraža koliko toliko dovelo u neke normalne okvire! Sajt polovniautomobili može da za svaki auto koji ima nerealno malu navedenu kilometražu za godište i konkretni model, da taj oglas istakne, kao oglase gde kilometraža možda nije verodostojna, i da tabelarno izbaci procenu koja je prosečna kilometraža za dato godište. Recimo često stoji u oglasima da je Golf TDI 2008 god. prešao 180 000 km (90% oglašenih automobila u Srbiji ima tu kilometražu).

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Za rubriku Pitajte NOVI RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

F.Stojković: Preporučujem Todorovića!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Da li da kupim C – Max ili Senic?

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

 

 

 

Ali taj Golf dizel star 15 godina realno ima 600.000 km. Može imati 550.000 ili pak 650.000 km ali ne i 180.000 km. Zašto? Zato što dizelaši u proseku prelaze 40.000 km godišnje, a benzinci recimo 25.000 km. Ako zaista nađete Golf 2008.god sa pravih 180.000 km on će koštati znatno više od ostalih automobila, pogledajte mobile.de, kad navedem znatno više to znači da će imati veću cenu za 50, 60% više nego modeli koji su prešli 500.000 km. Gotovo da je sigurno da Golf sa tom kilometražim i star 25 godian ne postoji u Srbiji sa pravih 180.000 km, ako i postoji takav Golf ne ide u oglase, već ostaje u porodici ili se prodaje, poklanja rođaku, jer u Srbiji niko neće da plati 2.000 evra više za auto koji recimo ima dva puta manju kilometražu od ostalih u oglasima. Srbi obično tvrde: Platiću više samo da je kilometraža prava, a to više misle da plate 200 evra više, a ne 3.000 ili možda 5000 evra. Prevaranti, lopovi, šljam od ljudi bez pardona vrati kilometre sa 500 000 na 180.000 km i napiše u oglasu da je kilometraža prava i da garantuju za nju!

 

http://www.najboljiauto.com/hdi-vs-tdi/

 

 

Budite posebno oprezni sa automobilima koji imaju benzinski motor ali i ugrađen gas! Takvi automobili se jako mnogo voze, u proseku kao dizelaši, i prosečna godišnja kilometraža za njih je oko 40.000 km! Dakle ako nađete oglašen auto sa 130.000 km koji je 2008.godište, a ima ugrađen gas, znajte da teško može imati manje od 400.000 km, a možda i tih 600.000 km (gledajte kad je ugrađen gas, ako je to pre 5 godina, onda računajte 5 x 40.000 km to je 200.000 km pređenih u tih 5 godina, a onih 10 godina pre toga računajte 10 godina x 20.000 km (koliko godišnje pređu benzinci – to je 200.000 km), onda saberete 200.000 i 200.000 km i dobijete procenjenu kilometražu od 400.000 km. Da li ćete kupiti takav auto? Vaš odgovor je verovatno ne! Jedino kada bi svi postali svesni da za novac koji imaju mogu kupiti kola sa 400.000 km, i da svi ti shvate da ta kola ako su u dobrom stanju mogu preći recimo još 100.000 km bez problema! Naravno moguće je kupiti kola sa 400.000 km koja su itekako za generalnu. Iako je motor jako lepo radio kada ste došli sa majstorom! Jer prodavci, preprodavci osim što vrate kilometražu sipaju kvalitetne aditive da bi prikrili pravo stanje motora, automobila. To prikrivanje, i ta prevara kreće od pranja motora, pa na dalje!

 

U jako sam delikatnoj situaciju, kada me moj čitalac kontaktira, uplati novac za savet, odgovor, navede da veruje svom prijatelju, i da on njemu nudi odličnu ponudu, auto sa pravih 130.000 km iz 2008.godine sa urgrađenim gasom, i najviše ga zanima kakav je to auto, model, ne sumnja nimalo da kilometraža nije prava! Veruju apsolutno svojim prijateljima! Da li su to jaka prijateljstva? Teško je to reći, ali u 95% slučajeva ja sumnjam da je kilometraža itekako vraćena, jer mnogo odudara od realne! Ja sam dakle plaćen da dam profesionalnu procenu, a rizikujem da ljudima razorim prijateljstvo! Šta mi je činiti? Obično pitam klijenta da li morate da kupite baš taj auto od prijatelja? Desi se da mu je navodno prijatelj šef, ili direktor, i bilo bi jako nezgodno da ne kupi taj auto od njega, jer može dobiti čak i otkaz, ili manje plaćenu poziciju, ili mu može otpistiti ženu ako rade u istoj firmi. Nije stvar zgodna. Kod mene ipak, urpkog svemu tome ne postoji opcija da ja neštp prećutim, posebno ako mi se dostavi broj šasije, i ustanovim da je na 278.000 km rađen remont turba, neke 2016.godine, a sada 2023. auto ima “originalnih” 187.000 km. Šta reći a ne zaplakati, zar ne?

 

 

Čovek koji govori istinu nema puno prijatelja – stara dobra izreka! A znajte i da istina leži unutar uskih i pouzdanih granica, no zabluda je neizmerna (Henry St.John). Zato je bolje da me ne kontaktirate ako vam prijatelj ponudi auto na prodaju, a vam se isti dopada!? Zašto da vam dokazujem da je verovatno vratio kilometražu (ili je njega neko drugi nasamario – pa nije ni svestan da laže vas)? Zašto da vam nađem znatno bolji auto za iste pare, kad vam ionako kola niti su najvažnija, niti živite zbog kola, a prijatelja volite i on je centar vašeg života! Bomarše je tvrdio da ima istina u koje nije dobro verovati! Jer prijatelj vam je za ceo život (pa i kad vas laže) a auto je lim na četiri točka! I da je taj auto, koji ste kupili od prijatelja i najgori auto za pare, ipak ste pomogli prijatelju, gurnuli ste mu pare u džep, a on je vama možda uvalio krš, ali ceniće on to vama! Protiv neprijatnih istina ima samo jeda lek – treba se sa njima pomiriti. Prijateljstvo treba čuvati, u onoj meri u kojoj vi mislite da je to zdravo! Statistika kaže, da su prijatelji biološki očevi u 33% slučajeva u Srbiji, Bosni i Hrvatskoj (nisam hteo da o tome pišem dok nisu počeli da to javno objavljuju drugi). Kad vama nije išlo, išlo je njemu, i od vas napravio Tatu, a od vaše lepše polovine Mamu! Njemu nije bilo teško da se žrtvuje za vas, pa valjda možete od njega kupiti jedan pišljivi auto! I na kraju te statistike mogu biti varljive, a uvek možete uradite DNK i proveriti koji je od vaših prijatelja bio od najveće pomoći! Šalim se naravno, ostanimo mi kod automobila! Ali znajte, Todorović vam sigurno nije napravio dete, tu sam u velikoj prednosti u odnosu na vaše kumove, sveštenike, prijatelje! Glupa šala, shvatite to kalo želite, ali valjda je jasno da istina često nije ni prijatna, a i ne treba vam, lakše se živi bez nje verujte mi!

Ali jednu istinu ipak morate da prihvatite. Većina vas kupuje kola od prijatelja zbog lenjosti i zbog straha. Nije lako obići 20 auto placeva, niti je prijatno okrenuti dvadesetak brojeva – ići nekom u kuću, gledati ga u oči, slušati ga kako laže de je auto koji prodaje perfektan a da se vidi iz aviona da vas drsko laže, treba imati želudac za to! Strah je veliki, jer bojite se da kupite auto koji nije legalan, koji je bio totalno havarisan, ne želite auto iz dva dela, i uvereni ste da je ipak vaš prijatelj malo pošteniji od svih tih preprodavaca (čak i kada to nije). I dragi moji čitaoci, nikako nemojte biti ljutiti na vaše žene, one nas trpe sa našim hirovima, slušaju neprestano priče o automobilima, koje ih ne zanimaju, i ako su čak i zatrudnele sa nekim drugim a ne sa vama, to je zato što vas mnogo vole, i što su hteli da vi postanete tata (još vam je prijatelj uštedeo 25.000 evra  – to je cena veš.oplodnje u Pragu). Nego nije mi ni jedna laboratorija platila reklamu za ovaj tekst? Pokušaću sutra, jer kod mene nema ništa besplatno…… a vaš bi prijatelj za vas učinio sve, ali baš sve, kao i vi za njega zar ne? Ali dragi moji čitaoci: šta može hladna i gola istina protiv blistavih čari laži? Svima želim da kupite auto koji ste hteli, da vas najbolje moguće služi, da mu budete zdravi i veseli, i da imate brdo dece (i to bez pomoći komšija i prijatelja – pustite vi statistike možda nisu tačne!).

 

NAJBOLJIAUTO.COM: Sigurna kupovina polovnih automobila bez prevare

Prodajem vaš automobil!

Koji je najbolji SUV za 10.000 evra?

Dizelaš je mnogo bolja kupovina od benzinca

 

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Sve je stvar poverenja dragi moji čitaoci! Svima želim da kupe što bolji, kvalitetniji,  polovni automobil. Ali ne možete se uvek osloniti na puku sreću! Zar ne? Zato iskoristite moje znanje, koji sam sticao u proveri automobila dve decenije. Saznajte koji je to najbolji auto za vas, jer umem da vam uporedim modele (testirao sam preko 600 automobila), i jer sam napisao na hiljade detaljnih poređenja automobila. Ako ste postali tata, mama, jedno veliko bravo za vas! Tu sam posebno za mlade porodice, koje nemaju puno novca, a žele proveren polovan auto. Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

Uvozi se svašta, ali zato sam ja tu, da vam proverim, i pronađem za vas najbolji primerak. Izbegavam da tražim automobile starije od 10 godina, jer to su islužena vozila, sa mnogo kilometara i potencijalnih skupljih i jeftinijih problema koji vam kidaju živce, i tope novčanik. Ali redovnim čitaocima, starim klijentima, onima koji su dobili bebu, ili imaju malu decu, izlazim u susret, i tražim automobile koji su stariji od 10 godina. Zašto sam odredio ovo ograničenje? Nije mala stvar tražiti i proverati polovnjake dve decenije! Mnogo je to vremena i mnogo polovnjaka. Pre korone, prosečna cena automobila koju sam tražio bila je 7.500 evra. Sada je tu negde oko 4.000 evra, toliko nam se srozao standard. Nikada se nije desilo za tih 20 godina da imam problem sa kolima koja su stara 4, 5 godina. Ni jedan jedini kvar, ni jedna jedina greška. Nemojte misliti da je lako naći dobar auto star 5 godina, jer i na njima ima brdo mana, ozbiljnih kvarova, ili kvarova u najavi. Ali sa svojim znanjem, iskustvom, i uz pomoć dobrih mehničara, sa kolima koja su stara 7,8,9 godina, bude po neki sitniji kvar, vrlo retko kvar koji traži dublje zavlačenje u džep. Za modele koje ja preporučujem, cena traženja je  nešto niža. Najbolje je da prvo uplatite 4.500 dinara za pismeni odgovor, ako želite deteljniju analizu modela onda 6.000 dinara.

U svim tim situacijama, naravno da su vam na raspolaganju moji majstori, koji vas prime preko reda, i koji vam poprave samo to što se pokvarilo (majstori u Srbiji imaju neobičan način da zarađuju tako što vam zamene i ispravne delove) i za minimalnu cenu. To je ono što sigurno mogu da vam obezbedim. Neki moji klijenti se jave i sa najmanjim kvarom, i to rešimo brzo, kvalitetno i za malo nova. Neki drugi kupci, ljutiti što im se dogodio kvar od 100 evra posle godinu dana, biraju drugog, svog majstora, koji im popravku istog naplate 1 000 evra, ali to već nije moj problem. To je problem svakog od vas, koji misli da moji majstori nisu pošteni kvalitetni, i koji misle da auto star 10 godina ne sme da ima ni jedan kvar u godini dana! Imam i one koje smatraju da procureli amortizer, ležaj točka ne spada u redovno održavanje, i da je normalno da se to menja na tako starim kolima.

Ako rešite da me angažujete uplaćujete 6.000 dinara za pismeni odgovor (ako želite i usmeni odgovor cena je 18 000 dinara). Potom vam mejlom pošaljem konkretnu ponudu za traženje konkretnih modela – koje vi želite – i modela koje ja preporučujem. Cena je od 250 evra za kola koja su 3.000 evra, pa do 600 evra za automobile od 8.000 . Honorar naplaćujem unapred, jer moram da kaparišem najbolji auto koji nađem za vas sa 400, 500 evra. Za modele koje ja preporučujem, cena traženja je 300 evra, za automobile koji koštaju do 6.000 evra (ponuda važi do kraja maja), jer su to pouzdani i neproblematični automobili, čija je ponuda na tržištu dobra. Najbolje je da prvo uplatite 4.500 dinara za pismeni odgovor, ako želite deteljniju analizu modela onda 6.000 dinara.

Ako ne želite da vaše ime i prezime bude objavljeno na mojim sajtovima, napomenite to odmah u pitanju. U tom slučaju rok za slanje odgovora je duži, a cena odgovora je za 50% veća. Ukoliko me i angažujete za traženje automobila, nećete dobiti besplatne kontrole u servisu na 4 meseca, niti besplatnu pomoć oko prodaje automobila. Meni je potrebna vaša javna podrška, i znači mi da stoji vaše ime i prezime na mom sajtu.

Dragi moji čitaocinavršava se uskoro 21 godina kako nudim uslugu traženja polovnog automobila za vas! Dok sam pisao i uređivao list i sajt Mojauto, radio sam i deo vezan sa marketing, pa sam još u većoj meri sarađivao sa vlasnicima placeva. Nije mi bilo drago da vidim kako vraćaju kilometražu, kako maskiraju ozbiljne mane motora, automobila. Mehaničari su mi uvek maksimalno pomagali, ali oni nikako nisu svemogući. Ali tužno je što auto placevi mnogo manje varaju ljude, nego što to čine ostali kada prodaju svoj lični auto. Srbin je u stanju da vrati 400 000 km, da napuni auto aditivima, zameni ono najnužnije (naravno sa falš kineskim delovima), i da takav auto prodaje kao kola bez ulaganja! Na auto placevima za isti novac, u proseku (dakle navodim u proseku – jer svaki auto je za sebe) dobijate više, bar dobijate auto koji ima DPF (ozbiljni placevi odavno ne skidaju DPF i katalizator – ali UVEK PROVERAVAJTE!) i u koji su ugrađivani kvalitetni zamenski delovi.

 

Nije lako pronaći dobar, ili bar solidan polovni auto. Očekivanje većine vas su apsolutno nerealna. Prvi korak koji vam može pomoći je ako krenete od cene novog automobila, koji kupujete kao polovan. Ako je cena novog vozila bila 35 000 evra, a vi kupujete takav star 10 i više godina i auto koji sada košta 3.500 evra, dakle on je 10% vrednosti novog automobila, što treba da vam bude znak, da je auto pohaban 90%. Dakle vrlo je blizu otpadu, ili možemu da kažemo vrlo brlizu je generalnom remontu svih mogućih delova, odnosno takav  auto nije rentabilan za eksploataciju, ulaganje. Itekako veliki problem imam sa kupcima koji su fiksirali u svojim željama jedan model, i tačka. Često je to onaj auto koji je najnepouzdaniji u klasi, i model koji ima brdo fabričkih mana. Ja tražim takav auto, želim da klijentu izađem  u susret. Ali se uvek pitam, da li je trebalo da pokušam sve da ga ubedim da postoje bolji, mnogo bolji automobili za novac koji ima. Ovaj drugi pravac mog savetovanja se završava na tri načina. Prvi je 1) Trošio sam bespotrebno silno vreme jer kupac želi samo auto koji mu se dopada – bez obzira što znam da za taj novac neće kupiti dobar primerak  2) Kupac pristaje da mu nađem neki drugi model koji se njemu NE dopada – to za posledicu ima da kupi auto koji mu se ne sviđa, nije zadovoljan, nije oduševljen, kvar od 100 evra doživljava kao da je generelna 3) Kupacc pristaje da mu nađem neku drugi bolji auto za taj novac – Ali kad mu nađem auto, odustaje od kupovine, jer ipak shvata da žarko želi auto koji je insitirao da mu ja nađem. U najvećem broju slučajeva tražim auto koji kupac želi. Tako je bolje za moje klijente, bar tog dana kada kupuju automobil. Dugoročno gubimo svi, i kupac, i ja, ali i diler koju mu je prodao relativno loš auto. Ja nađem najbolji primerak modela, tu nema sumnje, i nema greške. Svaki auto koji ja nađem, može da ga proveri vaš majstor, i može da se prebaci šlepom u vaš servis!

Ali su RETKI iskusni mehaničari koji će vam reći kupi ovaj polovnjak ili nemojte ga kupiti! Jer je to veoma nezahvalan posao! Posao koji ja radim nije zahvalan, pun je rizika, problema. Ali nastavljam da ga radim, jer je 90% mojih kupaca zadovoljno kolima koje nađem, i meni je to veliki podstrek da nastavim da pomažem porodicama da dođu do solidnog automobila. Ako ste kreditno sposobni, uvek gledajte da kupite auto za više novca. Jer rata keš kredita je malo veća ako podignete 7000 evra umesto 5000 evra, ali je auto od 7 000 e često neuporedivo bolji od onog koji košta 5000 e, ako naravno govorimo o modelima koje ja preporučujem. Sigurno NE možete kupiti dobar Audi A6 za 7.000 evra, već možete kupiti krš, ali za 7.000 evra možete kupiti dobar Peugeot ili Ford na primer. Garanciju dobijate za automobile koji su stari 4, 5 ili 6 godina! Daje vam diler gde kupite auto. Jer diler bolje od mene zna koliko je dobar taj auto, diler zarađuje mnogo više od mene. I diler je lice koje vam prodaje auto, a ne ja. Za kola stara 10 i više godina, svaka garancija je nerealna. Neki dileri je daju, ali zahtevaju veliki servis u ovlašćenom servisu, zahtevaju da se svaki kvar tamo popravlja, i niz drugih nerealnih zahteva. A i kada ispunite te zahteve, diler ne želi da vam izađe u susret, iako je dao pismenu garanciju. Garanciju na dizne nemate ni kod novih automobila. Najgori su mi kupci službenih automobila. Celog života su vozili nova, i to službena kola. Sada im ja tražim kola za 4.000 evra, prilična stara,  sa puno km, koja nemaju ništa slično sa novim vozilima. Razmislite dobro, koliko mogu da vam pomognem, i da li vam znači da za to malo novca što imate dobijate preporuku, najbolji primerak za vaš novac i brižno održavanje. Nisam čarobanjak, i ne mogu da vam ponudim ono što vi želite, već ono što je realno, i iza čega mogu da stojim. Svaki auto možemo da prekontrolišemo 70%, maksimalno 80%. Ostalo je nagađanje.

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Poštovani gospodine Todoroviću,

Pre dve nedelje sam kupio Peugeot 308 koji ste mi našli.  Kupovina automobila preko vas je za mene jedno novo i drugačije iskustvo. Čitao sam vas godinama, i kada sam konačno skupio dovoljno novca, definitivno sam rešio da mi vi preporučite i nađete odgovarajući automobil. Muka mi je raznoranih prevaranata, i ne želim da kupim sumnjiv auto. Imao sam prilike konačno da doživim i vidim kako taj proces funkcioniše i hteo sam da sa Vama i čitaocima podelim to iskustvo, jer verujem da se mnogi potencijalni kupci lome da li da vas angažuju ili ne, sumnjičavi su prema internetu, i vole da biraju boju, opremu, i imaju hronični nedostatak poverenja. Svima predlažem da odvoje par meseci, pa i godinu dana, da zaprate objave urednika Todorovića na njegovim facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najbolji Auto, i da se uvere na koji način piše, deli savete, komunicira sa čitaocima. To je čovek kome je cilj da se prevarantima stane na rep, i novinar koji je meni, ali i mojim prijateljima svojim tekstovima razjasnio mnogo toga. Usluga košta, ali meni je Todorović uštedeo mnogo vremena, natezanja sa prodavcima, majstorima. Posle pet dana nestrpljivog iščekivanja, dobio sam slike, sve specifikacije najboljeg automobila koji je našao za mene. Dobio sam auto u boji koja mi nije omiljena, ali evo vozim taj auto par nedelja, sve funkcioniše besprekorno, ja sam prosto prezadovoljan!
Zašto sam nekom drugom prepustio odabir auta, a ne samom sebi?
 
Kao i svaki prosečan Srbin, volim lep izgled auta, komfor… Još i ako on podiže društveni status, apsolutno onda znam šta bih birao. Ali pošto sam svoj prvi auto imao Renault, odlučio sam se da se još malo zadržim na ovo, brendu jer mi pruža udobnost a i imali su dobre benzince. Barem sam ja dobrog našao. Samo što taj auto sada ima 20 godina. Moj prvi odabir je bio Renault Megane 1.6 benzinac, godišta negde oko 2010, jer mlađi nisam mogao da nađem. Korona i ratovi su poremetili sve, tako da je odabir auta sada mnogo teži nego što je bio.
Nisam uspeo da nađem model koji mi odgovara jer to što sam tražio, brzo se prodalo. Kad sam krenuo da tražim alternativu, vidim da ta podela na benzinac/dizelaš nije uopšte više tako jednostavna. Ovi novi turbo-benzinci su jednako složeni i ništa jeftiniji za popravku od dizelaša. Vozio sam benzinca sa mišlju da su popravke jeftinije a sada pojma nemam šta je jeftinije.
E onda kad ne može kako ja hoću, sad ću iz inata da uzmem za te pare nekog matorog BMW-a ili Audija i obavezno limuzinu sa puno opreme i sebi oči povadim posle šta sam uradio. Naravno postoji velika verovatnoća da je taj auto dušu ispustio i da od tog auta više nikad ne bih napravio POUZDAN AUTO.
U stvari to me je nateralo da razmišljam. Šta ako sad uložim sav ovaj novac u tako neki auto i on se ispostavi kao kompletan promašaj? Pokvari se dok sam ja vlasnik, i sad ne mogu ni da ga prodam za te pare a još i treba da ga popravim. A ja podigao keš kredit. I sad ostajem sa kršem od auta koji jedva mogu da prodam a za pare koje mi ostanu od prodaje mogu samo skuter da kupim. A rata kredita ide još 6 godina.
 6 GODINA KREDITNOG ROPSTVA da bih ja uživao jedva mesec dana u svom superiornom statusu neke kao face u gradu. Neće ovo ići. Ja ne mogu da se odrekem pogodnosti auta. Da stižem od tačke A do tačke B kad god želim i da ne mislim da li ću stići. Ja moram da stignem tamo gde želim. To je potreba i život 21. veka. Kakav god da je auto. Ma i da je najružniji, ipak meni treba da on ide, da se vozi…
Moj izbor je definitivno Aleksandar Todorović

Čovek radi već dugo vremena. Ima bezbroj tekstova na internetu. Ja sam lično za njega čuo pre 7-8 godina. I još tad sam sebi rekao da bih ga mogao angažovati kad skupim para za neki ozbiljniji auto. Evo sad prilike. Ne znam šta više mogu da izgubim. Čovek kaže pouzdanost i bezbednost na prvom mestu! Apsolutno se slažem.

Ono što sve kupce zanima je taj prvi kontakt. Što sad ja njemu da platim a ne znam ni šta ću dobiti? Pa isto je i kad odeš kod doktora prvi put. Danas više ni ne znaš da li je to možda mesar sa one strane koji je samo kupio diplomu. Mislim neko poverenje mora da postoji. Ili imate poverenje ili ga nemate.

Znači ako je neko napisao stotine tekstova o automobilima a ja nijedan u životu, ja ne znam zašto bih ja bio bolji u odabiru auta od čoveka koji se bavi ovim u kontinuitetu? Znači ja sam odlučio da ipak verujem više gospodinu Todoroviću nego sebi. Zato sam uplatio 6000 dinara jer čovek ne zna jesam li ja ozbiljan ili nisam. Njemu pišu desetine ljudi dnevno. On čovek živi od toga. A 50 evra naspram uloženih 7000 evra nije ništa. U prvom mejlu sam gledao da budem što kraći i konkretniji. Vozio sam to i to, želeo bih to i to. Imam budžet toliko. Auto mi treba jer za to i to jer prelazim toliko i toliko godišnje.

Mislim da gospodin Aleksandar Todorović iz tih informacija izvuče jako dobro vaše potrebe i stil života. Mislim da je sjajan u proceni toga šta Vama treba. Samo treba rešiti to sa samim sobom. Ili hoću da mi neko drugi traži auto ili neću. Ne razumem odluku da mu platim 6.000 din ili čak 18.000 dinara a da nisam spreman da prihvatim činjenicu da je taj moj auto iz snova, ta prelepa školjka iz spolja zapravo jedna kršina iznutra koja će me zakopati za dugi niz godina… Znači trenutak kada mi se saopšti ta ružna istina, ja odustajem i odlazim nezadovoljan a samim tim i gospodin Todorović ostaje nezadovoljan jer Vam nije pomogao a niste ni Vi sami sebi pomogli. I potpuno mi je jasno zašto u svim njegovim tekstovima stoji ili imate poverenje i dajte mi odrešene ruke da Vam nađem auto ili nemate poverenje i bolje ne ulazite u ceo ovaj proces jer se neće završiti nikako dobro.

Ja sam popodne uplatio iznos koji se vezuje za moje pitanje i dobio odgovor veoma brzo. Gospodin Todorović je prihvatio da mi pomogne u pronalaženju auta i rekao svoje uslove.

PRVI PAKET: Imam opciju da dobijem savete i da sam tražim auto.

DRUGI PAKET: Imam opciju da njemu prepustim da mi nađe auto. A to znači da ću dobiti u izboru bar tri automobila koja su na tržištu dostupna i ispunjavaju kriterijum pouzdanosti i bezbednosti koji gospodin Todorović drži kao osnovni.

TREĆI PAKET: Imam opciju da doplatim taj drugi paket i da tražim isključivo model koji ja želim. Ova treća opcija za koju se odluči oko 70% ljudi mi je apsurd. To Vam je kao da ja platim čoveku da mi dojavi rezultate utakmice. Na primer platiću čoveku dojavu za utakmicu Francuska – Argentina. Ali kad mi on bude rekao da će Argentina pobediti i da uplatim komotno pare na pobedu Argentine, ja kažem ne. Neću tako. To se meni ne sviđa. Ja volim kad Francuzi pobede. Ja hoću da Vam platim da Vi meni kažete da će Francuska pobediti (iako se to na primer verovatno neće desiti). Znači Vi hoćete da platite stručnjaka da Vam nađe dobar auto koji ste Vi odabrali da ne bude nikad dobar. Eto… Nemam šta da kažem dalje…

Ja sam u sebi prelomio i u roku od tri sata od prve uplate od 6.000 dinara, ja sam gospodinu Todoroviću uplatio ceo iznos koliko košta DRUGI PAKET usluge. Odmah sam odlučio da idem sada do kraja sa ovim. Siguran sam da će mi pronaći auto koji je dobar. Ako je baš toliko ružan, voziću ga kratko pa ću ga prodati. Barem je dovoljno ispravan da se može prodati. Bio sam siguran da ću dobiti poprilično ispravan auto, a za ostatak jednostavno moram verovati čoveku koga sam sam birao. Ja sam njega birao. Znači niko meni nije iznudio pare. Ako sam ja birao onda ću ovo sprovesti do kraja. Znači želim uži izbor najboljih polovnih automobila u Srbiji koji zadovoljavaju neke osnovne kriterijume pouzdanosti u budžetu koji imam. Moja jedina želja je bila komfor. Eto. Ako već ne mogu da biram koji je to model auta, želim da ima komfor, udobnost na kakvu sam navikao.

Peugeot 308
 

Kao što gospodin Todorović kaže, kod Golfa se plaća ime. Golf 6 je bio nekako moj prvi izbor. I bilo ga je u ponudi ali mi ne pruža svaki Golf tu udobnost i komfor koji sam tražio. Nemaju svi naslon za ruku koji sam ja tražio.  Plus na to sve je skuplji samo zato što je popularniji. A i udobnost francuza je već dugo poznata. Definitivno je preporuka da idemo na francuza. Pežo 308 nisam nikada imao prilike da vozim. Čak nikada nisam vozio ni jedan Pežo osim nekog službenog pikapa na kratko vreme. Ali nikada nisam vozio neki porodični auto marke Pežo. I logično je da ga možda i ne bih birao čak ni među prva tri auta. Opet bih odlutao na stariji raskošniji auto nego na njega. I pogrešio bih.

Upravo sam prešao oko 400 kilometara sa ovim Pežoom 308. Svidela mi se ta utegnuta unutrašnjost. To je sve čvrsto. Ona plastika ne škripi nigde. Sve je uklopljeno kako treba. Jako lep materijal unutrašnosti. Udobna sedišta. Jako pregledan auto. Imam čak i panorama staklo. Odlična je vidljivost iz auta. To mi se jako sviđa. Gospodin Todorović me je pitao za kvačilo, da li je meko. Sedeo sam na parkingu a auto još uvek nije bio skroz ugrejan. Mislio sam da je tvrđe od mog Renoa, međutim pogrešio sam. Izuzetno meko kvačilo. Samo je trebalo malo da se krene u vožnju sa autom i sve je nekako postalo meko i udobno. Nivo izolacije je sjajan. Ja sam često na otvorenom putu imao prilike da čujem udarce guma preko rupa i neravnina. Sad kod 308-ice ne čujem ni da li sam pokupio neku rupu. Zaista dobra izolacija. Među najboljima koje sam imao prilike da vidim, to jest čujem. Jedan opšti utisak je da me je osvojio. Brzo sam se jako navikao na njega. Oprema u autu je sjajna. Dobio sam model sa možda 90% opreme koju taj model pruža. Dobio sam i parking senzore koji mi nisu bili prioritet. A naravno da sam ih želeo. Bio sam spreman da se odreknem tempomata ali sam i to dobio. Jako mi se sviđa retrovizor koji ima antirefleksiju. Jednostavno auto me je kupio komforom i udobnošću.

Definitivno dobar izbor. Izbor kakav ja sam ne bih napravio, a ipak sam se odlučio na njega. A i logično da ne bih, kad ga nikada pre toga nisam vozio. Zato nekad treba slušati savete iskusnijih.

Za kraj

Ovaj način poslovanja gde ja moram da verujem čoveku koga nisam nikada upoznao uživo, i da on posle veruje meni da ću se ja pojaviti kada on kapariše auto koji sam ja pristao da kupim, ne može opstati bez poverenja. I ja se nekad čudim kako je gospodin Todorović uspeo sve ove godine da posluje sa našim mentalitetom ljudi.

Kada sam prvi put uplatio ceo iznos pomislio sam: „Da li to znači da ću sad dobiti šleper sa prikolicom?“ Pošto tražimo najbolji auto, a ono se pojavio izuzetno pouzdan kombi hladnjača i jako pouzdan šleper sa prikolicom. Malo se šalim ali tako čovek danas razmišlja. Naravno da se ne traže vozila koja nisu u segmentu koji tražite. Mislim da je gospodin Todorović jako dobro razumeo moje zahteve. Tražio sam hečbek ili limuzinu. Nisam hteo karavan, niti šleper sa prikolicom i on mi to nikada nije ni nudio. Jednostavno je kroz moje poruke shvatio moj posao, moje potrebe, moje kretanje autom, porodični status koji je jako važan.  Važno je da li imate porodicu ili je planirate. Ta porodica mora biti bezbedna a auto pouzdan što je više moguće.

 

Znači ja sam bio najviše za varijantu hečbeka i to sam odmah i dobio. Sve varijante su bile u tom segmentu. Svaki dinar je bio isplaniran. Znači do te mere smo dobro isplanirali kupovinu da sam potrošio tačno koliko sam planirao, računajući put do Beograda, mali i veliki servis i cenu vozila.

U roku od tri dana sam imao auto za kupovinu. Dalje ne moram da Vam pričam. Sve sam već rekao. Samo mogu da se zahvalim gospodinu Todoroviću na odabiru auta. Mislim da sam ovim odabirom sačuvao novac. Svakako da će polovan auto uvek tražiti neko ulaganje ali sam rizik smanjio na minimum.

Na kraju je zaključak da me je cena ove usluge koštala oko 7% od vrednosti auta, što u poslovnom svetu uopšte nije velik procenat. Da Vi dobijete uslugu konsultacije i na kraju realizacije za manje od 10% cene je po mom mišljenju sasvim korektno, čak i povoljno. Pogledajte samo usluge agencija koje kupuju i prodaju stanove ili sajtovi na internetu preko kojih se vrši prodaja usluga. Sve te ptovizije idu u tim granicama a negde čak i mnogo skluplje. Znam ljude koji su kupovali automobile u vrednosti od 6.000 evra i već prvog meseca imali havarije od 2.000 evra. To je čak 30% štete. Bačene pare, stres… Možda sam ja lud što sam dao pare da bi mi drugi odredio šta ću voziti, ali ja sam svoju misliju ispunio. Ja se pred same praznike vozim bez puno brige od tačke A do tačke B. Dostupan sam svima i mogu da stignem gde god želim a to je ono što sam tražio i to sam i dobio. Znači moja preporuka je stavite sve na papir i recite sebi koji su zaista Vaši kriterijumi i šta Vi zaista želite od tog auta. Da li želite auto u garaži i da ga provozate samo po selu i da koke padaju na kolena ili želite auto da ide i ide i ide dokle god Vam ne dosadi a on ide ide i ide…? Veliki imali servis je odradio Todorovićev mehaničar Vukašin, i sada sam bezbrižan. Nije mi bilo isplativo da jurim nekog majstora, ionako u majstore koje znam nemam dovoljno poverenja, a ovlašćeni servis Peugeota nije za moj džep. 

Hvala gospodine Todoroviću na uspešnoj saradnji i daj Bože još budućih saradnji. Srećni praznici i želim Vam pre svega bezbedno putovanje a na kraju i fantastičnu udobnost.

Srdačan pozdrav

Bojan Tokić

 

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako želite da kupite pouzdan i proveren polovni automobil na pravom ste mestu. Ukoliko ne znate koji je najbolji model u klasi, koji motor najviše odgovara vašim potrebama, preporuke i savete dobijate besplatno putem e mail-a ukoliko me angažujete! Ukoliko želite samo odgovore na vaša pitanje, poređenje modela (do 3 automobila), plaćate PISMENI odgovor, cena je kao i do sada 6.000 dinara.

Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas. Detaljne odgovore pišem onima koji me angažiju i svima ostalima koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila, a pošalju sken uplate. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 8 000 dinara – za USMENI ODGOVOR – NISTE u obavezi da me angažujete  – dužina razgovora je 30 minuta. Ako želite da razgovaramo duže, recimo 1h, cena odgovora je 10 000 dinara.  Ukupna cena za traženje automobila zavisi od vašeg izbora modela. Ako zahtevate da vam tražim auto koji je redak na tržištu moj honorar je srazmerno veći.  – Cenu honorara formiram i u odnosu na cenu vozila koju vam tražim, nije isto za auto od 3.000 e i vozilo od 10.000 evra, to je takođe sasvim razumljivo. Najbolje je da prvo uplatite 6.000 dinara za pismeni odgovor, na RAČUN: 105000000250737463  AIK Banka Aleksandar Todorović u kome dobijete deteljnu analizu do tri modela iz iste klase, i tačan iznos mog honorara za traženje automobila. Preporuke modela naplaćujem 18.000 dinara, mnogi od vas uplate 6.000 dinara i traže preporuke – nadam se dragi čitaoci da sam vam ovo sve lepo pojasnio. Obično preporuke traže oni koji kupuju kola za 20.000 ili 30.000 evra iako uplate samo 6.000 dinara. Molim vas nemojte mi slati pitanja pre uplate. Hvala na razumevanju.

Ako ste iz Hrvatske, Nemačke, Austrije uplaćujete 80 eura za poređenje do 3 automobila – odnosno 200 eura za preporuke modela – preko Western Uniona (imate ga u svakoj banci i pošti) podaci za uplatu Aleksandar Todorović, Beograd, Srbija (samo mi pošaljite MTSCN broj) 

 

 

Kupovina automobila procedura – Preko A.Todorovića!

Izbegnite stres, izbegnite prevaru – kupite proveren polovni automobil!

Potraga za idealnim polovnim automobilom mora da bude naporan proces, jer se na tržištu nudi mnogo vozila sa skrivenim manama, koje su jako skupe za popravku. Nebitno je što je auto recimo 2017. ili 2018.godište, ako ima 100.000 km iza sebe, što nije tako mala kilometraža može da ima brdo problema, a otklanjanje tih kvarova može vas koštati i više od par hiljada evra. Nemojte kupovati mačku u džaku, angažujete proverenog mehaničara, prebacite desetak automobila koji se vama dopadaju i dobar servis na temeljnu kontrolu. Taj uloženi novac vam se sigurno vraća, jer kupićete na taj način bolji automobil. Sve to mogu ja umesto vas dragi kupci da uradim, jer se bavim proverom i nalaženjem automobila preko dve decenije. Glavni urednik Aleksandar Todorović www.najboljiauto.com i testoviautomobila.rs.

 

D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

Havarisan auto je auto koji NIJE U VOZNOM stanju!

 

Kupovina automobila preko urednika Todorovića – Procedura:

 

  • 1) Pročitajte prvo tekst šta nudim, kako tražim i proveram automobile za vas (Kliknite ovde)
  • 2) Nakon toga uplaćujete 6.500 dinara ako želite da se čujemo telefonom, ili 4.500 dinara ako želite kratke odgovore i ponudu za traženje automobila preko e – maila. RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka Aleksandar Todorović, Beograd.
  • 3) Potom šaljete detaljno pitanje na sajt testoviautomobila.rs rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (kliknite ovde).
  • 4) Dobijate odgovor za manje od 24h, kao i ponudu za traženje automobila. Ako vam cena odgovara, novac uplaćujete na gore navedeni račun. Tražim modele koje ste vi naveli, koji se vama dopadaju, ili automobile koje se najmanje kvare, koji su najbezbedniji koje vam preporuči glavni urednik Aleksandar Todorović. Za modele koje ja preporučujem, cena traženja je  od 300 do 600 evra. Honorar naplaćujem unapred.
  • 5) Krećemo sa traženjem polovnjaka za vas – u proseku je potrebno 3 do 5 dana, da pogledamo sve što je za gledanje, a najbolji primerak, prebacujemo u servis na detaljnu kontrolu  i pregled.
  • 6) Najbolji automobil rezervišemo za vas, tako šta ga kaparišemo, dakle platimo vlasniku ili češće auto placu da auto čuva narednih nekoliko dana (koliko vam je potrebno da dođete u Beograd, na plac, ili kod notara, ako je u pitanju fizičko lice)
  • 7) Dobijate na Viber detaljne slike pregleda automobila, sa svim eventualnim manama, ogrebotinama, i tačnim iznosima koliko koštaju dodatna ulaganja ako ih ima (koja su dosta niža od drugih lošijih automobila koje smo gledali za vas) i tačnu cenu velikog i malog servisa sa rukama (koji varira od 300 do oko 500 evra). Veliki servis ne morate da radite ako ne želite. A možete i kod svog majstora, ako u njega imate više poverenja (ali ostaje nejasno zašto vam onda on nije tražio auto).
  • 8) Dolazite na auto plac, ili kod notara, ako je prodavac fizičko lice (zbog sve slabije ponude na placevima, gledam i registrovane automobile). Ja ću vas naravno dočekati na auto placu, ili kod notara, i tu sam za vas i pored vas narednih sat vremena. Pogledate, proverite auto, možete da povedete i svog mehaničara (ali onda se opet postavlja pitanje zašto njega niste angažovali). Ako je onako kako sam opisao, i ako je stanje isto kao na slikama koje sam vam poslao (slikam svako oštećenje) kupujete, plaćate auto,  u evrima, vlasniku auto placa, odnosno prodavcu ako je u pitanju fizičko lice – nakon overe kod notara.
  • 9) Nakon toga vozite auto kod mog mehaničara na veliki i mali servis, eventualnu zamenu pločica, možda diskova ili recimo stabilizatora, ako želite, ako mislite da servis nije potreban ili nećete da ga radite vaš izbor i pravo.
  • 10) Ako ste kupili auto na auto placu, mogu vam organizovati da se odradi tehnički pregled, ako ste iz Beograda, do kraja dana
  • 11) Ako ste iz Beograda, mogu vam preko agencije (ona to naplaćuje 3.000 dinara) organizovati da umesto vas odu do MUP-a i izvade vam tablice i saobraćajnu dozvolu.
  • 12) Ako niste iz Beograda, a kupili ste auto na placu, idete taksijem do agencije koja izdaje probne tablice, vratite se do placa, stavljate probne tablice  i vozite auto ako želite do mog mehaničara na veliki i mali servis. Ako ne želite veliki servis ne morate da ga radite, vaš auto, vaš izbor, vaša odluka. Ja veliki servis itekako preporučujem, prvo jer ste mirni narednih 5 godina, drugo jer sprečavate tako da dođe do pucanja zupčastog kaiša ili istezanja lanca (često se desi na lanac NE mora da se menja – pa kod automobila sa lancem, radimo samo mali servis, možda zamenu pločica na primer), i na taj način sačuvate motor od havarije. Popravka motora ako pukne kaiš može koštati preko 3.000 evra, zato mislim da vam se rizik ne isplati. Kola dugo stoje na placu, i pitanje je koliko je kaiš izgubio elastičnost.
  • 13) Imate besplatne kontrole (ne i besplatne popravke) na 4 odnosno 6 meseci kod mojih mehaničara u prvih godinu dana (plaćam ih ja)
  • 14) Imate gratis pomoć oko prodaje automobila koji ste kupili preko mena, kada rešite. Oglašavam vaš auto na mojim sajtovima i facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najboljiauto.
  • 15) Za narednu kupovinu imate popust od 30%. To važi i za članove vaše šire porodice.

 

 

 

 

ZA PRENOS VLASNIŠTVA POLOVNOG AUTOMOBILA SA PRODAVCA NA KUPCA POTREBNO JE SLEDEĆE :

1. Uraditi kupoprodajni ugovor.
2. Podneti poresku prijavu i platiti porez u Poreskoj upravi na opštini prebivališta prodavca.
3. Promeniti saobraćajnu dozvolu (a ukoliko je drugo registarsko područje) i tablice u MUP-u.

1. KOD JAVNOG BELEŽNIKA

Da i uradili kupoprodajni ugovor ili ugovor o poklonu potrebno je da prisustvuje i kupac i prodavca sa važećim ličnim kartama i saobraćajnom dozvolom. Ukoliko ste kupili vozilo od lica koje ima ovlašćenje od prodavca da u njegovo ime može da izvrši prodaju vozila, onda prisustvo prodavca nije potrebno, nego ovlašćeno lice sa svojom ličnom kartom i original ovlašćenjem koje obavezno mora da ima delovodni pečat sa brojem pod kojim je taj ugovor zaveden isključivo kod javnog beležnika.  Ali ja vam preporučujem da ne kupujete vozilo od prodavca koji nije vlasnik tog automobila, a razloga ima mnogo. Postoji mogućnost da se ugovor overi i parcijalno u razlićtim gradovima i u različito vreme, recimo prodavac overi svoj potpis u Nišu, kupac overi svoj potpis u Kraguejvcu, ali kada onda dati, primiti novac? Izbegnite ipak ovaj način kupovine! 

 

 

2. PORESKA UPRAVA

Nakon što potpišete kupoprodajni ugovor, znajte da imate rok za plaćanje poreza na prenos apsolutnih prava 15 dana. Ako je vozilo sa drugog registarskog područja od opštine na kojoj je prodavac, moraju se odjaviti tablice u mestu izdavanja registarskih tablica i tu platiti porez. Visinu poreza možete videti na poratalu E uprave,  Drugačije je kada je  PRODAVAC PRAVNO LICE I OBVEZNIK PDV-a).

 

– Online na e upravi dobijate tačan iznos poreza.
– Potrebno je 2 overena primerka kupoprodajnog ugovora dostaviti poreskoj upravi. Takođe Poreska uprava izdaje potvrdu o plaćenom porezu nakon uplate i to po protoku od 2 do 5 dana u zavisnosti od opštine.
– Ako se registarsko područje novog vlasnika razlikuje od registarskog prodručja prodavca, kupac nakon overe može sam da  odjavi vozilo, i  da izvrši promenu vlasništva u svojoj Policijskoj Upravi.

3. MUP

Nakon odjave vozila (ako je ona bila potrebna), neophodno je izvršiti promenu vlasnika motornog vozila u nadležnoj Policijskoj Upravi. Ako je do isteka registracije vozila ostalo više od mesec dana, da biste dobili saobraćajnu dozvolu na ime kupca, potrebno je:
– Poništena stara saobraćajna dozvola (poništena saobraćajna dozvola je probušena od strane službenika u Policijskoj upravi i naravno taj podatak eidentiran u IT sistemu MUP-a gde je vozilo odjavljeno)

kupoprodajni ugovor  sa potvrdom o plaćenom porezu u nadležnoj poreskoj upravi

– lična karta
– stara polisa
– uplata za administrativnu taksu za novu saobraćajnu dozvolu.

 

  • Kupovina na autoplacu je jednostavnija i svu potrebnu dokumentaciju ćete uglavnom dobijati od prodavca

 

 

Odlična FIAT Croma 1.8 Benzinac na prodaju!!!

Euro 6 automobili za 4.500 evra

Svećice – kad se menjaju?

Pitajte Aleksandra Todorovića – Uštedite novac!

 

 

 

Volvo