Polovan auto: Civic ili Cruze?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, hvala vam na svim odgovorima do sada. Ja još uvek tražim, kupujem automobil. Opredelio sam se za benzinca, jer ne prelazim puno, i uvažio sam vaše savete. Ništa na kraju od kupovine za koju sam bio “zagrejan” tako da sam još uvek u potrazi. Interesuje me vaše misljenje o Hondi Civic 1.8 limuzina iz 2008.godine, i o Chevrolet Cruzu 1.6 iz 2012.godine.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Ovde su linkovi:

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6141963/chevrolet-cruze-16

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6116247/honda-civic-18

Tek posle probe honde donekle sam shvatio zasto ste zaljubljenik u hondu, i mogu vam reci da je ostavila odlican utisak .
ovo je sedan varijanta koja mi vise odgovara ( taj auto sam probao ) , od hecbek-a u kome sam sedeo ali ga nisam probao na putu. Srdacan pozdrav. Zoran Marić.

Odgovara A.Todorović: Poštovani g.Mariću ovi automobili i jesu i nisu za poređenje. Mogu tačno da proverim kakav je Cruze ali to je nov auto, kilometraža je 100% prava, i to je auto koji ima samo 3 godine a Honda ima čak 7 godina, jeste to honda, ali 7 godina je 7 godina, a 3 godine je 3 godine.

Jeste da Cruze 1.8 može da parira Hondi Civic 1.8, a ne Cruze 1.6 koji ima i manji, i slabiji motor ali sa njim se može sasvim lepo putovati

Ja bi dao veliku prednosti Cruzu. Oni koji uživaju u vožnji uz solidan nivo komfora neće ostati ravnodušni prema Cruzu, iako je Civic bolji, ali ta razlika nije tako velika. Chevrolet je napravio vrlo dobar automobil, koji je čak i sa osnovnim agregatom brz, tih, siguran i stabilan.

On zaslužuje i kritike zbog pojedinih mana i nedorečenosti. Iako nije sasvim superioran, pritom nema očajno slab osnovni motor kaorecimo i30 ili cee’d od 1,4 litara i 100 KS. Niko u ovoj klasi ne nudi toliko kao Cruze za sličan iznos novca

Cruze 1.6 ima slaba međuubrzanja u petom stepenu prenosa i veoma je brz jedino na autoputu, gde valjda jedino i možete da jurite relativno bezbedno. Osetno jeftiniji od Honde, Cruze deluje kao mnogo bolja i povoljnija kupovina – što i jeste. Osnovni motor odavno nije prvi izbor “alfa” vozača, ali ni početnika, jer bazni agregat zahteva rad sa menjačem pri svakom preticanju, a i prilično mnogo vozačkog iskustva. Chevroletov agregat koji vuče poreklo od nemačkog, kod nas veoma cenjenog Opela, isporučuje 124 KS, što je dovoljno da natera iglu brzinomera da dodirne oznaku od 200 km/h. Iako se iza toga krije mala laž (realna brzina je “tek” 192 km/h), zaista bi bilo nepošteno reći da je Cruze 1.6 spor, jer on to nikako nije. I sa osnovnim agregatom,

Cruz sa novom Opel Astrom ne deli samo platformu – vidljiva je sličnost i kada su neki instrumenti u pitanju. Zbog toga se spoj nemačke tehnike i korejske cene pokazao idealnim rešenjem za kupce ispražnjenih džepova

U krivinama, motor od 124KS ne može da izbaci ovu limuzinu iz ravnoteže. Ovo je ubedljivo najbolje, najstabilnije ogibljenje na tržištu za ovaj novac. Amortizeri i opruge su izuzetno dobro podešeni, što se ne može reći i za servo upravljač. Mada je lagan, prijatnog izgleda i lepo leži u rukama, nije dovoljno precizan i jedva je prosečan u klasi. Da ne bude zabune, servo upravljač na Cruzu je neuporedivo bolji i direktniji od onog na modelima Epica ili Lacetti, kojeg Cruz nasleđuje, ali je bez sumnje američkog porekla. Srećom, istovremeno je brz i prilično se dobro ponaša na autoputu, kada mi se ne čini da je neprecizan. Deluje kao da je Cruz kombinacija dva automobila – jednog tehnički besprekornog, nemačkog, i jednog “konfekcijskog”, američkog. Opet, on predstavlja odličan kompromis,.

Dok sam na lošim putevima proveravao buku, utvrdio sam da je ogibljenje, iako sportski podešeno, jako udobno. Mekše je od Honde Civic, a nudi istu stabilnost. Pod udobnim ogibljenjem podrazumevam da jako dobro upija neravnine sa puta, po čemu u ovoj klasi postoje samo dva mekša automobila: novi Megane i Fluence. Naravno, u krivinama se u kritičnim situacijama malo više naginje, ali Cruze nije limuzina stvorena za reli vožnju. Zvučna izolacija je jako dobra, kao i ona od vetra, ali su i pod vozila i motorni prostor dobro zaštićeni i sportski zvuk motora čuje se samo kada obrtaji pređu 4.000 o./min.

Pedala kočnice se ne dozira baš idealno – naprotiv. Kočnice su vrhunske, ali problem je što pedala nije dovoljno osetljiva i tek na pola hoda počne da šalje informaciju kočionim klještima da želite da usporite ili stanete. ABS radi efikasno, s tim da kontrola proklizavanja malo kasni i traži malo vremena za navikavanje.

Sedišta zaista izgledaju pomalo jeftino, ali su od žičane konstrukcije, koja odlično drži osobe od 80 i više kilograma, a na dužim putovanjima uopšte ne zamaraju. Mogu da pariraju sedištima na Hondo. Međutim, premda udobna, u oštrijim krivinama nedovoljno dobro drže telo, tako da će putnici ovde imati problem. Civic je tu bolji.

Takođe, preglednost je prilično loša. Preveliki B i C stub, u kombinaciji sa krovom koji se strmo spušta, čine parkiranje prilično napornim. Tu je i Civic jednako loš. Dobro je što osnovni motor od 1,6 litara ima 124 KS, tako da, ne morate brinuti ako nemate dovoljno novca za snažniji motor – bićete u grupi bržih automobila na putu. Osim toga, Chevroletova servisna mreža je vrlo razgranata, cene rezervnih delova su umerene, a cene servisa su više nego prihvatljive, i servisi će morati da rade minimum još 5 godina ovi ovlašćeni,a možete da održavati i u nekim Opelovim servisima.

Ako vam ne smeta što Cruze više ne može da konkuriše najboljim u klasi i što nemate značku na nosi nekog nemačkog proizvođača, ustanovićete da se Cruzom možete biti veoma srećni

Preveliki krug okretanja otkriva Cruzovo američko poreklo. Već sam nekoliko puta do sada napisao da zakošeni krov smeta i putnicima na zadnjem sedištu – ako ste visoki 185 cm, dodirivaćete krov glavom. Iako mi kvalitet audio uređaja u automobilu nije među prioritetima, nisam mogao a da ne primetim da je kvalitet ugrađenih zvučnika skroman, kao i da CD plejer nije vrhunskog kvaliteta. Na primer, Honda Civic ima primetno bolje zvučnike od Cruza.

Uprkos svim ovim manama, nekoliko detalja mi je u velikoj meri popravilo raspoloženje. Veliki retrovizori stvarno daju odličan pregled o onome što se dešava pozadi. Pošto se brzina u ovom automobilu ne oseti, gledajte u brzinomer, koji je pregledan i naročito prijatan noću zbog ugodnog plavog osvetljenja. Ceo dizajn kokpita je moderan i čini boravak u autu još prijatnijim. Svakako, dopalo mi se i to što je na Euro NCAP kreš testu Cruz osvojio maksimalnih pet zvezdica.

Ako i vama treba detaljna analiza nekih automobila, precizno poređenje na nekolikostranica, onda pošaljite pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (klikni ovde).

Klikni ovde i pošalji pitanje.

 

Saveti: Potrošnja ulja u motoru

Upozorenje!: 90% oglašenih automobila ima vraćenu kilometražu

Polovnjak: VW Golf IV

 

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

 

Foto: Aleksandar Todorović – BG sajam automobila 2015

vujovic-marina

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.