Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Američki brend Dodge je na starom kontinentu prilično nepoznata marka automobila. Zaljubljenici u sportske modele respektuju ovaj brend, pre svega zbog Vipera, kabrioleta sa desetocilindričnim agregatom od 8,2 litra. Dodge je poznat i po robusnim pickupovima, sa motorima od 8 cilindara u V rasporedu, koji su u Americi, ali i Kanadi veoma popularni. Zapravo, Dodge je u koncernu Chrysler (koji sada zajedno sa Mercedesom čini novi koncern) zadužen za sportske verzije porodičnih četvorotočkaša. Međutim, ovoga puta, marketing Dodga je procenio da sa novim modelom mogu napraviti uspeh i u Evropi. Zbog toga su američki inženjeri osmislili Caliber, automobil koji se po svojim dimenzijama može smestiti u kompakt klasu, ali i u klasu minivenova, jer mu je karoserija visoka tačno 153 cm, a mnoga rešenja u putničkom prostoru podsećaju na rešenja svojstvena monovolumenima. Na primer, ručica menjača je gurnuta gore, napred, kako bi ostalo više mesta za laktove, a i pozicija za upravljačem je takva da se sedi pomalo povišeno, odnosno kao u minivenovima. Tekst i foto: Aleksandar Todorović.

Aleksandar Todorovic fotoCena polovnog Calibera sa paketom opreme SXT je veoma konkurentna, i iznosi u oglasima od 6.000 evra. Za taj novac dobijate automobil dužine od 4,4 metra, težine od 1320 kg, sa Mitsubishijevim agregatom (u razvoju ovog motora učestvovao je i Hyundai, kao i Chrysler) od 1.8 litara koji razvija tačno 148 KS, doduše pri visokih 6.500 o/min. Agregat je četvorocilindrični, sa 16 ventila, dva bregasta vratila i dualnim varijabilnim razvodom ventila. Maksimalni obrtni moment od 168 Nm postiže tek pri 5.200 o/min, što znači da uprkos modernoj tehnologiji ovaj motor nije preterano elastičan.

Dizelaš na slici CRDi je bolji, ali skuplji izbor: nudi nižu potrošnju i skuplje održavanje.

Aca Todorovic urednik testoviautomobila rsZapravo, ukoliko želite ubedljiva ubrzanja, potrebno je da motor zavrtite na preko 5.000 o/min, jer agregat ispod 4.000 o/min vuče ravnomerno, ali prilično letargično. Odnosno, motor ima mnogo sportskih gena, i dobro je uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, koji je zadivljujuće precizan (čini se da su i njega “pozajmili” od Mitsubishija). Svakako, zbog reltivno velike težeine karoserije, Caliberu 1.8 do stotke iz mesta mirovanja treba oko 12,0 sekundi, a maksimalnu brzinu od 180 km/h postiže u četvrtom stepenu prenosa na veoma visokom broju obrtaja. Odnosno, u petoj brzini ne može brže od 170 km/h, najviše zbog predugačko izračunatog petog stepena prenosa, ali iz bog tek prosečne aerodinamike, koja definitivno nije bila primarna američkim inženjerima.

Aleksandar Todorovic Foto Dodge CaliberSvakako, Caliber 1.8 je dovoljno brz, i u četvrtom stepenu prenosa lepo i brzo ubrzava pri brzinama od 130-140 km/h, kada na auto putu poželite nekog da preteknete. Ono što je mene kod ovog modernog, i nadasve originalnog automobila iznenadilo je relativno niska potrošnja od 9,5 litara u uslovima gradske vožnje, a na otvorenom putu je ona i znatno niža. Ogibljenje je takođe za svaku pohvalu, jer je izuzetno udobno podešeno, a uz to nudi i dovoljno stabilnosti i sigurnosti, a u tome umnogome doprinose i pneumatici velikog prečnika (od 17 coli) – 215/60 R 17, koji su inače Continentalovi (iste montira i Mercedes na svoje modele). Inače, ima više nego dovoljno mesta za pet odraslih putnika, prtljažnik od 523 l će svakoj porodici biti dovoljan, a mekane komande će oduševeti svakog vozača.

Aleksandar TodorovicDoduše, Caliber nema direktan i precizan servo upravljač, ali je isti svakako dorastao brzim putovanjima na auto putevima, a prilikom manevrisanja je dovoljno lagan. Moćne farove takođe treba pohvaliti, dok su kočnice zadovoljavajuće, ali ne i vrhunske. Kada svemu tome pridodate šta sve spada u serijsku opremu, počevši od ABS-a sa EBD-om, četiri vazdušna jastuka sa prednjim i bočnim vazdušnim zavesama, alu felni od 17 coli, klima uređaja sa rashladnom ostavom za piće, CD-plejera sa 4 zvučnika, putnog računara, i još mnogo toga, onda shvatite da je gore pomenuta cena izuzetno povoljna za ono što nudo Caliber 1.8 SXT.

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copyOriginalan i upečatljiv dizajn dobijate gratis, a budite uvereni da ćete kao vlasnik ovog “Amera” biti itekako primećeni. U svakom slučaju, mogu Vam toplo preporučiti ovaj automobil, posebno ako Vam je bliska američka filozofija u auto industriji, koja na prvo, drugo i treće mesto stavlja udobnost putnika. Meni se ta filozofija dopada, a Vama?

Volvo

4 komentara

  1. Pingback: Najboljiauto.com: Polovnjak nedelje Dodge Caliber |

  2. Rudic Mladen

    Da li je moguće na dodge 1.8 2006 ugraditi npsače na krovu ili pak tregere?Pozdrav i hvala unapred.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.