Pitanje: Da li je dobra kupovina Skoda Yeti 1.2 tsi sa predjenih 100.000 – 120.000 km. Poštovanai. Trenutno vozimo Fabiu koja je presla 200.000 km, najvecim delom jer se sa njome putuje na posao 18 km i nazad. Obzirom na dvoje dece,postala je mala za dalja putovanja pa razmisljamo o drugom automobilu, s tim da nam je opcija da Fabiu zadrzimo jer ima ugradjen TNG pa jos uvek pokriva troskove odrzavanja i svakodnevnog putovanja na posao. Izuzetno nam se dopada Yeti ali se bojimo eventualnih problema sa troskovima odrzavanja obzirom na relativno nov agregat i probleme koje je Skoda imala sa turbinama i westgatom na ovom modelu. Zanima me da li smatrate kupovinu ovog automobila sa predjenih 100-130 000 km (cene ovakvih automobila kupljenih kod nas su od 6800-7800 eur) dobrom? Dalibor.
Da li ste već uplatili novac?: Da
Da li danas planirate da uplatite novac?: Da
Foto: Aleksandar Todorović
TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Živkoviću, ja nikada nisam preporučivao kupovinu polovnog automobila sa 1.2 TSI motorom. Sam motor je jako elastičan, nije previše žedan, pruža sasvim dobre performanse, posebno snažnije verzije, recimo od 110 KS. Problem što i dalje postoji problemi sa kaiševima (lancem – iako konkretno 1.2 TSI nema lanac već zupčasti kaiš), turbo punjačima, i izgleda VW to nije rešio.
Turbine čak otkazuju u prvih godinu dana, ili posle 40 000 – 50 000 pređenih kilometara.
Prosto 120 000 km je previše za 1.2 TSI motor.
Ispravite me ako grešim. Vi želite da zadržite polovan auto sa ugrađenim gasom, koji će uskoro početi da vam pravi probleme, i da kupite još jedan polovan auto koji će vam sa 1.2 TSI motorom praviti još više problema? Plaćate dve registracije, plaćate minimum dva servisa godišnje, a bogami ćete plaćati i popravke za oba automobila vrlo skoro, i da neće biti uvek baš tako jeftino, umesto da kupite, nov, novcat auto sa garancijom? Ja tu nigde ne vidim ni miligram logike. Ako je vi vidite, onda ja “moram” da se složim sa vama.
Foto 1.2 TSI: Aleksandar Todorović
Da je Zastava, Lada ili neka tamo Mahindra napravila motor koji se raspada na 100 000 km, to bilo dočekano na nož, ali pošto je to uradio VW, a taj motor ugrađivao u Audi, Seat i Škodu, onda se sve to završava sa gunđanjem vlasnika.
Istina je taj motor 1.2 TSI nije tako loš, i tako nepouzdan, koliko ljudi, vozači nemaju ni minimalno znanje, kako se postupa sa turbo benzincima. Elementarno nepoznavanja rada turbo punjača ga jako brzo uništava.
Najgore od svega je što su svi ti kupci mogli da kupe Honde, Mazdu ili Toyotu za slične pare, i da pređu najmanje 500 000 km bez problema.
Ali ko još “sluša” savete Aleksandra Todorovića?
Kupci u Srbiji, Hrvatskoj, BiH, ali i u Poljskoj, Češkoj, Rumuniji, radije daju prednost VW-u, Škodu i 1.2 TSI motorima nego Hondi, koja ne drži ni 1% tržišta u ovom zemljama.
Vi posle svega želite da kupite još i polovan auto sa 1.2 TSI motorom?
Kad ste pročitali, i gde ste pročitali da sam ja preporučio kupovinu ovog motora, posebno kada se radi o kupovini polovnog automobila?
Naravno da niste čitali moje tekstove, jer da jeste ne biste ugradili gas u motor i na taj načim mu smanjili životni vek, i to poprilično. Pitanje ja kakve delove kupujete u koliko štedite na njima, kad “štedite” na gorivu?
Imajte u vidu da je Ford napravio mnogo bolji motor 1.0 Ecoboost. Iako je to agregat sa manjom radnom zapreminom, on je projektovan da izdrži 500 000 km, i to zaista može.
Čak je puno kvalitetniji i Renaultov mali turbo benzinac 0.9 TCe, koji takođe ne spada u grupu motora koji se malo kvare.
TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion
Na ovom sajtu imate sve probleme sa 1.2 TSI motorima objašnjene do detelja:
Other cases of TSI engines defects
Potrošiti 8 000 evra na polovnu Škodu Yeti, još sa 1.2 TSI motorom je stvarno loš potez. Ali novac je samo vaš, pa ga možete baciti i u “bunar”.
Za 8.100 evra imate nov Logan 1.2 16V, ili Sandero, ali on ima manji gepek, pa preporučujem Logan.
Dacia Logan je mnogo udobnija od Škode Yeti, a nov auto dolazi i sa garancijom od 5 godina.
Na kraju taj motor 1.2 16V u Loganu je jeftin za održavanje u prelazi gotovo 400 000 km bez problema. Istina 75 KS nije puno, ali ako ne idete na trke, sasvim je dovoljno i za duža putovanja.
Servis turbo punjača
Zašto je opasno zimi voziti auto sa letnjim gumama
OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL GOSPODINU ILIŽU NA NJEGOV MEJL.
TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI
Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:
Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića
Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?
Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?
Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas
Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?
TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi
Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?
Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste
Koji auto preporučujete za 3.500€?
Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?
Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?
Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?
Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?
Focus, Astra H ili Grande Punto?