Polovna Škoda Yeti 1.2 TSI loša kupovina?

Pitanje: Da li je dobra kupovina Skoda Yeti 1.2 tsi sa predjenih 100.000 – 120.000 km. Poštovanai. Trenutno vozimo Fabiu koja je presla 200.000 km, najvecim delom jer se sa njome putuje na posao 18 km i nazad. Obzirom na dvoje dece,postala je mala za dalja putovanja pa razmisljamo o drugom automobilu, s tim da nam je opcija da Fabiu zadrzimo jer ima ugradjen TNG pa jos uvek pokriva troskove odrzavanja i svakodnevnog putovanja na posao. Izuzetno nam se dopada Yeti ali se bojimo eventualnih problema sa troskovima odrzavanja obzirom na relativno nov agregat i probleme koje je Skoda imala sa turbinama i westgatom na ovom modelu. Zanima me da li smatrate kupovinu ovog automobila sa predjenih 100-130 000 km (cene ovakvih automobila kupljenih kod nas su od 6800-7800 eur) dobrom? Dalibor.

Da li ste već uplatili novac?: Da
Da li danas planirate da uplatite novac?: Da

Foto: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion

najbolji-_auto_logo_670-1

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Živkoviću, ja nikada nisam preporučivao kupovinu polovnog automobila sa 1.2 TSI motorom. Sam motor je jako elastičan, nije previše žedan, pruža sasvim dobre performanse, posebno snažnije verzije, recimo od 110 KS. Problem što i dalje postoji problemi sa kaiševima (lancem – iako konkretno 1.2 TSI nema lanac već zupčasti kaiš), turbo punjačima, i izgleda VW to nije rešio.

Turbine čak otkazuju u prvih godinu dana, ili posle 40 000 – 50 000 pređenih kilometara.

Prosto 120 000 km je previše za 1.2 TSI motor.

Ispravite me ako grešim. Vi želite da zadržite polovan auto sa ugrađenim gasom, koji će uskoro početi da vam pravi probleme, i da kupite još jedan polovan auto koji će vam sa 1.2 TSI motorom praviti još više problema? Plaćate dve registracije, plaćate minimum dva servisa godišnje, a bogami ćete plaćati i popravke za oba automobila vrlo skoro, i da neće biti uvek baš tako jeftino, umesto da kupite, nov, novcat auto sa garancijom? Ja tu nigde ne vidim ni miligram logike. Ako je vi vidite, onda ja “moram” da se složim sa vama.

Foto 1.2 TSI: Aleksandar Todorović

tsi-todorovic

Da je Zastava, Lada ili neka tamo Mahindra napravila motor koji se raspada na 100 000 km, to bilo dočekano na nož, ali pošto je to uradio VW, a taj motor ugrađivao u Audi, Seat i Škodu, onda se sve to završava sa gunđanjem vlasnika.

Istina je taj motor 1.2 TSI nije tako loš, i tako nepouzdan, koliko ljudi, vozači nemaju ni minimalno znanje, kako se postupa sa turbo benzincima. Elementarno nepoznavanja rada turbo punjača ga jako brzo uništava.

Najgore od svega je što su svi ti kupci mogli da kupe Honde, Mazdu ili Toyotu za slične pare, i da pređu najmanje 500 000 km bez problema.

Ali ko još “sluša” savete Aleksandra Todorovića?

Kupci  u Srbiji, Hrvatskoj, BiH, ali i u Poljskoj, Češkoj, Rumuniji, radije daju prednost VW-u, Škodu i 1.2 TSI motorima nego Hondi, koja ne drži ni 1% tržišta u ovom zemljama.

Vi posle svega želite da kupite još i polovan auto sa 1.2 TSI motorom?

Kad ste pročitali, i gde ste pročitali da sam ja preporučio kupovinu ovog motora, posebno kada se radi o kupovini polovnog automobila?

yeti-a-todroovic

Naravno da niste čitali moje tekstove, jer da jeste ne biste ugradili gas u motor i na taj načim mu smanjili životni vek, i to poprilično. Pitanje ja kakve delove kupujete u koliko štedite na njima, kad “štedite” na gorivu?

Imajte u vidu da je Ford napravio mnogo bolji motor 1.0 Ecoboost. Iako je to agregat sa manjom radnom zapreminom, on je projektovan da izdrži 500 000 km, i to zaista može.

Čak je puno kvalitetniji i Renaultov mali turbo benzinac 0.9 TCe, koji takođe ne spada u grupu motora koji se malo kvare.

TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion

Na ovom sajtu imate sve probleme sa 1.2 TSI motorima objašnjene do detelja:

Other cases of TSI engines defects

Potrošiti 8 000 evra na polovnu Škodu Yeti, još sa 1.2 TSI motorom je stvarno loš potez.  Ali novac je samo vaš, pa ga možete baciti i u “bunar”.

Za 8.100 evra imate nov Logan 1.2 16V, ili Sandero, ali on ima manji gepek, pa preporučujem Logan.

Dacia Logan je mnogo udobnija od Škode Yeti, a nov auto dolazi i sa garancijom od 5 godina.

Na kraju taj motor 1.2 16V u Loganu je jeftin za održavanje u prelazi gotovo 400 000 km bez problema. Istina 75 KS nije puno, ali ako ne idete na trke, sasvim je dovoljno i za duža putovanja.

Renault Captur je mnogo udobniji, moderniji i u svakom pogledu bolji automobil od ostarele Škode Yeti.
Imajuću u vidu da vozište Škodu Fabiju, moguće je da ne znate šta to značu udoban automobil. Jer je Clio III osim što je mnogo bezbedniji od Fabije, daleko udobniji.
Captur takođe nudi mnogo više bezbednosti od Škode Yeti, i aktivne, i pasivne, pa me čudi vaša neozbiljnost da se opredelite za Yeti iako imate malu decu.
Za postoji nešto važnije kod automobila od bezbednosti?
Razočaravajuće je što nema previše mesta na zadnjoj klupi. Bolje se sedi nego u Fabiji, zbog visine zadnje klupe, ali mesta nema previše, posebno mi smeta što je visina naslona mala, pa je meni lično rame daleko iznad zadnjeg sedišta, a glava jako blizu plafona (isti je problem kod Renaulta Captur i Peugeota 2008).
Tu je Škoda Yeti bolja, iako ni Yeti nije najprostraniji automobil u klasi, ali ima bolja, temeljnija sedišta od francuskih krosovera ako ste malo krupnije građe (recimo moja supruga koja je 165 cm i 52 kg, je dobila jake bolove u leđima vozeći se u Yetiju nekih 6h, dok nije osetila nikakav umor u Capturu). Ergonomija je jako važna, i kod nje je mnogo važnije kako se odnosi telo prema volanu, pedalama, sedištu, enterijeru.
Retki su automobili koji nude optimalnu ergonomiju i za osobe visoke 195 i za one koji su samo 165 cm. Meni je recimo Škoda Yeti bila gotovo pa optimalna (184 cm, 82 kg).
Evo preciznih merenja: kod Renaulta Capture od prednjeg sedišta do plafona ima 101,5 cm, kod Škode Yeti 105 cm, kod Peugeota 2008 tačno 97 cm, na zadnjem sedištu kod Renaulta do plafona ima samo 89 cm, kod Škode 102 cm, a kod Peugeota 90 cm (što je jedva 1 cm bolje nego kod Renaulta).
aleksandar-todorovic-capur
U gradu je ugodno voziti Captur: ima manje mrtvih uglova od konkurencije, pedala kvačila je ugodno mekana, pa ne zamara stopalo, retrovizori su ugodno veliki, a odlično izbalansirano i još bolje izolovano oslanjanje u dobroj meri će vas poštedeti buke i “kvaliteta” naših ulica, rupa, pruga i svih ostalih uobičajenih pojava na putu, uključujući i ležeće policajce. Dok se vozite Beogradom, imate utisak da je Capture mnogo skuplji, jer tako prefinjeno peglaju neravnine Mercedes i Audi. Naši putevi su toliko sramotno loši, da je jedini spas u tom smislu kupovina francuskog automobila, ukoliko nemate novca za Mercedes ili Volvo, na primer.
Osim odlične pasivne bezbednosti, Captur nudi izuzetnu aktivnu bezbednost (Euro NCAP rejting mu je 88%). Veoma niska potrošnja (na testu samo 5,4 litara) oduševiće one koji prelaze mnogo kilometara. Cena je vrlo povoljna – polova Capture Tce 90 možete kupiti već za 9.000 €. Nijedan drugi model u ovoj klasi nema tako povoljnu cenu.
Ako vam bezbednost nije bitna, znajte da Škoda Yeti ima itekako svoje prednosti: Nisam saznao u kom gradu živite, ako je to Beograd, onda znajte da Škoda Yeti ima čudesno mali prečnik okretanja od samo 10,6 metara, Capture ima 11,3, a Peugeot 2008 11,4 m, pri čemu Yeti ima i nešto bolju preglednost.
Moram vam priznati da je plastika kod Škode, primetno kvalitetnija. Ali pustimo „srce“ i dizajn. Nosivost kod Renaulta Capture je samo 471 kg, a kod Škode Yeti 545 kg, ta razlika nikako nije mala (Peugeot 2008 ima mizernu nosivost od 447 kg). Renaultu Capture 0.9 TCE je solidan. Uopšte nije razvijan od nule kao fantastični Fordov 1.0 EcoBoost motor. Motor 0.9 TCE nije bučan i proizvodi mnogo manje vibracija dok je hladan nego što biste to očekivali. Agregat je razvijen od dobro poznatog četvorocilinričnog Renaultovog 1.2 TCe motora, koji se sada nalazi u Meganu, a ugrađivao se i u Clio III. Dakle, ovde se ne radi ni o kakvoj revoluciji.
Sa cilindrom manjka, nestala je i dobra elastičnost, što je prava šteta. Renaultov agregat 1.2 TCE od 103 KS (verzija u Meganu ima čak 115 KS i 190 Nm) je prosto fantastičan: razvijen je na osnovi dobro poznatog atmosferskog motora dodavanjem turbo punjača. Oba motora su daleko pouzdanija od 1.2 TSI agregata.
Volvo