Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Pitanje: Poštovani Gospodine Todoroviću, želim da vam poželim puno sreće sa vašim novim sajtovima. Pravim vas godinama, još od portala Automarket, do sada sam vozio tatin auto, ali kako sam se konačno oženio, i dobio sina, red je da kupim i svoj automobil. Moram da istaknem da je malo i stranih sajtova koji tako duboko i precizno odgovaraju svojim čitaocima, a o domaćim da ne govorim. Mene muči sledeća dilema. Spremam se da kupim veći porodični auto, koji je udoban i brz. Prelazim godišnje oko 15. 000 kilometara, što nije mnogo, ali pogotovo kada idem na duže relacije volim da mogu sa automobilom da održavam malo žustriji tempo.

Posle višenedeljnog razmišljanja i analiziranja dva kanditata koji su finalisti su Honda Accord 2.0 i Škoda Octavia 1.9 TDI. Iako ova dva automobila nominalno ne pripadaju istoj klasi, neto rezultat je da su oni praktično iste veličine, slične opreme, a i po ceni na tržištu polovnjaka su približno isti, mislim na 2006-2007.godište.

Honda mi se više dopada i spolja i iznutra, i naravno i-Vtec 2.0 motor. Nisam imao priliku da je probam. Posle ovoga dolazi veliko Ali, jeste da se Honde ne kvare ali delovi su ljuto skupi, razgranatost servisa slaba, a dalja prodaja problematična. Zatim većina ljudi kaže Honde su tvrde, ogibljenje im nije za naše puteve. Octavia 1.9 Tdi je sledeći kandidat, jer kada hladne glave analiziram, to je prosto najracionalnija ! kupovina za automobil te veličine. Nije da sam ljubitelj dizelaša, ali u gami Oktavije po meni ovaj motor daje najbolji odnos cena/mogućnost, a i naravno tu je manja potrošnja. Servisna mreža je razgranata, delovi su pristupačniji, motor je dobro poznat majstorima, a zbog iracionalne ljubavi kod nas prema VW tehnici dalja prodaja je jednostavna. Imao sam priliku da je probam, motor je elastičan i odlično vuče, pošto je dizelaš ima i odlična međubrzanja, i iako je ogibljenje tvrđe podešeno(što mi odgovara) jako dobro se nosi sa našim putevima. Molio bih vas da mi uporedite ova dva automobila sa posebnim osvrtom na Accord tj. kako ona podnosi naše puteve, zatim njeno održavanje itd. Svestan sam da su po karakteru ovo dva različita automobila tako da poređenje nije jednostavno. Zbog toga vam se i obraćam. Šta poslušati, glas razuma ili srca. Srdačan pozdrav Rajić Vladan.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Rajiću, drago mi je da ste zadovoljni kvalitetom mojih odgovora, pogotovo jer puno vremena provedem analizirajući modele. Čestitam vam, i nek vam je sin živ i zdrav, i nadam se da će postati ljubitelj automobila kao što je to tata.

Morate znati, da biste dva automobila detaljno uporedili morate ih dobro poznavati, a još više od toga – morate o njima sakupiti relevantne podatke – koji su maratonski testovi od 100.000 km, izveštaji TUV-a, ADAC-a i sličnih institucija koje beleže broj i vrste kvarova svakog modela ponaosob, i na kraju krajeva morate obraditi što više testova, ali uzeti takođe u obzir i mišljenja vlasnika pomenutih automobila. Sve je to mnogo teže ukoliko se radi o novim modelima, a osetno lakše ukoliko upoređujemo dobro poznate automobile. Svakako, ja sam oba modela nekoliko puta detaljno destirao, i najviše se oslanjam na ono što sam ja primetio, izmerio, zabeležio.

Ukoliko sve ovo gore navedeno ne uzmete u obzir, odgovor postaje subjektivan a ne objektivan, i tada najbolja namera da se nekom pomogne propada, a kupac koji čeka odgovor dobija neupotrebljive ili da preciznije kažem netačne informacije.

Ovakav uvod sam napravio da bih Vam skrenuo pažnju na to koliko poređenje dva automobila može biti kompleksno. Pored toga, Vaše pitanje je odličan primer kako očigledan izbor ne mora biti i onaj pravi. Pa da krenemo redom.

Na prvom mestu, pošto godišnje prelazite 15.000 km prednost treba dati Hondi, posebno jer kupujete auto koji u proseku ima sigurno više od 100,000 km, a kvarovi kod dizelaša su neuporedivo skuplji. U svim karakteristikama koje su Vama bitne pobedu odnosi Honda Accord. Uz sve to, priznajem da sam o Vašem pitanju dugo razmišljao, koje jeste logično koncipirano, ali samo na našim prostorima. Američki kupac bi se na Vaše pitanje i zaključak smejao jedno pola sata, doduše cene goriva u Americi su sasvim nešto drugo od onih u Evropi, ali nije u pitanju samo to, već i imidž Honde, kao brenda koji je preko “bare” izuzetno cenjen. Stvari se doduše menjaju i u Evropi, Honda beleži rast prodaje, sada ima i odličan dizel motor od 1.6 litra (onaj 2.2 je bio najbolji u klasi, kao što je to ovaj od 1.6 litara ali on se ugrađuje samo u Civic i CR-V), a kod nas i ozbiljnog, moćnog uvoznika – Deltu.

Pored toga, u Srbiji ima sasvim dovoljno ljubitelja japanskih automobila, pogotovo onih koji voze i vole Hondine automobile, a vlasnici istih su u proseku odlični vozači i još bolji poznavaoci svetske auto-industrije. To znači, da ćete Accord kroz 5-6 godina relativno lako prodati, ali isto tako trebate znati da ćete u tom slučaju izgubiti manje novca, jer Honda ipak bolje drži cenu od Škode Octavie, koja jeste odličan automobil ali ipak nema (još uvek) imidž Volkswagena.

Mogućnost održavanja velike brzine na auto putu zavisi ponajviše od dva faktora – međuubrzanja na velikim brzinama (od 120 do 160 km/h) i od toga koliko je motor opterećen na brzini od 180-190 km/h. U onom prvom faktoru, Accord nudi bolja međuubrzanja, jer Hondin motor raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 190 Nm na 4.500 obr./min, dok VW-ov TDI (PD) motor svoj najveći obrtni moment isporučuje na 1.900 obr./min, što je odlično kod međuubrzanja od 80 do 120 km/h, ali ne toliko superiorno i u slučaju kada u petom stepenu prenosa želite da ubrzate od 120 do 160-170 km/h, kada dizelaš pomalo gubi dah. Uz sve to, Hondin motor je primetno snažniji – 155 “japanskih” KS je mnogo više od 105 KS koliko deklariše Škoda za “svoj” agregat. Pored toga, maksimalna brzina Octavie II 1.9 TDI je 191 km/h, koju postiže na oko 4.000 obr./min, odnosno na obrtajima koji ne prijaju previše TDI motoru. Sa druge strane, Accord brzinu od 190 km/h održava sa lakoćom, pre svega jer maksimalnu brzinu od 217 km/h postiže daleko odopasnih obrtaja motora, i ovaj japanski agregat je konstruisan tako da bez ikakvih problema podnosi visoke obrtaje duži vremenski period.

Skoda   Octavia   2005Dakle, sa Hondom Accord 2.0i možete lakše održavati žustriji tempo nego sa Octaviom 1.9 TDI.

Udobnost je druga priča. Na prvom mestu, Accord ima temeljnija, udobnija sedišta, nudi više mesta za kolena putnika, a zbog dužeg međuosovinskog rastojanja za 10 cm i ubedljivijih amortizera ponaša se mirnije na velikim brzinama (preko 160 km/h) od Škode. Iako je Accord širok 176 cm a Octavia II 177 cm, u putničkom prostoru širina je kod Honde 148,5 cm, a kod Škode 142 cm. Ipak na predjnim sedištima, češki automobil nudi 1 cm više za glave, tačnije 102 cm naspram 101 cm Accorda (misli se na rastojanje od sedišta do krova). Dalje, što se komfora tiče, naveli ste da volite tvrđe podešeno ogibljenje, pa ukoliko je tako, znajte da Honda ima za oko 20% tvrđe oslanjanje od Octavie II, što se itekako oseti na lošim putevima. Što se buke tiče, ona je 70 dB pri 140 km/h kod Accorda, odnosno 72 dB kod Octavie, stim što razliku od 2 dB ljudski sluh registruje kao dvostruko veću buku. Na kraju, Accord ima i direktniji upravljač, primetno precizniji menjač.

Accord u pokretuHonda ima osetno bolje kočnice koje Accord pri brzini od 100 km/h zaustavljaju za 37,5 m dok Škodi treba 41,0 m. Ne treba posebno ni da Vam ističem, da Accord kasnije podupravlja od Octavie, i da je jednostavno upravljiviji automobil.

Što se servisne mreže tiče, nema govora da je vlasnicima Škoda neuporedivo lakše, jer servisa za ove češke automobile ima dovoljno, dok Hondinih servisa ima samo nekoliko u Beogradu, pa ako živite 300 km daleko od glavnog grada to može svakako biti otežavajuća okolonost. Što se rezervnih delova tiče, oni nisu jeftini ni Octaviu, tako da se nemojte zavaravati jeftinim održavanjem. Inače, naši majstori dobro poznaju TDI (PD) motore, ali i njihove probleme, koji nisu uvek povezani sa “kvalitetom” našeg evro dizela. Međutim, Hondini motori jesu pouzdaniji.

Na kraju, kada imate u vidu da Accord u proseku troši 8,5 litara bezolovnog benzina, a Octavia 1.9 TDI samo 6,5 evro dizela, lako je utvrditi koliko ćete sa Škodom uštedeti kroz 50.000-60.000 km. Međutim, ukoliko već imate automobil za grad, na otvorenom putu Octavia troši 5,5 litara dok je Accord neznatno žedniji sa potrošnjom od 6,0 litara.

Uz sve to, Honda je ukupno gledano i bezbednija, osvojila je 28 naspram 27 poena Octavie II na uglednom Euro NCAP kreš testu, što uz bolje kočnice i sigurnije ležanje daje veće šanse putnicima da prežive u eventualnoj nesreći. Inače, kod nas zaista vlada iracionalna ljubav za VW-ovom tehnikom. Volkswagenovi TDI motori jesu dobri, ali su miljama daleko od savršenstva i kvaliteta Hondinih agregata, to i sami znate.

Na kraju, Accord predstavlja zaista racionalnu kupovinu. Škoda Octavia 1.9 II TDI takođe ima svoje adute, a na Vama je da se odlučite da li zaista želite brz automobil. Da sam ja na Vašem mestu (što bi bilo lepo) ne bih se mnogo razmišljao, jer vožnja Honde Accord predstavlja pravo zadovoljstvo.

Uostalom, ako ste već zaradili 6.000 evra, i rešili da ih uložite u automobil, zašto ne biste sebe malo obradovali. Uživajte u vožnji i životu, jer ako možete već da priuštite kvalitetan automobil zašto bi se toga lišavali? Pa nećete živeti večno (na žalost) gospodine Rajiću, zato sebe obradujte jednom novom Hondom. Ja bih joj kupio i nove alu felne, a Vi?

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

Volvo

1 komentar

  1. Sanja Mikulic

    Poštovani gospodine Todoroviću. Prije tjedan dana sam konačno dočekala isporuku Passata B8 2.0 TDI 150 ks. Pročitala sam Vaš test o istom vozilu u kojem ste naveli da isti automobil ustvari raspolaže sa 175 ks a ne 150, te naveli bolje ubrzanje i max brzinu nego što stoji u tvorničkim podacima. Da li je automobil koji ste testirali bio “čipiran” ili je to slučaj kod svakog Passata od 150 ks? Još jedno pitanje, u prodajnom salonu su mi rekli da motor ne treba razrađivati , da je tvornički razrađen i da slobodno “propušem mašinu”.
    Unaprijed zahvaljujem na odgovorima i nadam se još puno zanimljivih i edukativnih tekstova od Vas.
    Srdačan pozdrav,

    Sanja

Leave a Reply to Sanja Mikulic Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.