Polovnjak: VW Golf IV

Iako je veoma teško naći očuvani primerak Golfa IV za manje od 3.500 evra, potražnja za ovim modelom nije mala. Golf IV svakako nije jeftin za održavanje poput Golfa II. Golf IV nudi manje mesta u putničkom prostoru od konkurencije i u proseku ima skromnu opremu. Zašto je onda toliko popularan, tačnije – kako glasi recept za večiti uspeh ovog modela?

Na prvom mestu, odgovor treba tražiti u odličnim turbo dizel motorima – TDI, pouzdanoj mehanici i tradicionalno dobrom nemačkom kvalitetu. Broj zadovoljnih vlasnika ovog, ali i starijih modela Golfa je veliki, što je po nepisanom pravilu najbolja preporuka za jedan model. Osim toga, i ovaj Golf, kao i svaki Golf jako dobro drži cenu, i brzo pronalazi put do kupaca.

Tekst: Aleksandar Todorović

Vraćanje kilometraže u Srbiji na placevima

golf-4-testoviautomobilarsIzbor motora je izuzetno bogat, počev od slabijih benzinaca od 1.4 i 1.6 litara sa 16 ventila, preko atmosferskog dizelaša 1.9 SDI sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre i 68 KS, do turbo dizelaša (TDI) od 90 do 150 KS. Kod nas se nešto ređe sreću verzije sa snažnijim benzincima: 1.8T, 2.0, 2.3 V5, 2.8 V6 i 3.2 V6, koje po pravilu kupuju oni željni brze vožnje.

Najzastupljenije su verzije sa troja i petoro vrata. Karavan nosi oznaku varijant, dok je kod nas kabriolet verzija prava egzotika. Uz jače agregate, mogao se dobiti i pogon na svim točkovima – 4moušn, čime je ponuda bila zaokružena.

Uzor drugima

Folksvagen je modelom Golf IV samo potvrdio dominaciju u ovom segmentu tržišta. Godinama se nalazi na vrhu liste najprodavanijih automobila. Nemački kvalitet je dokazan širom sveta, a golf na svim meridijanima važi za dobar automobil. Uvek je za korak ispred konkurencije, uprkos višoj ceni i siromašnijoj opremi, originalnog, ali ne preterano upadljivog dizajna. Svima je privlačan: starijim, mlađim, sportski nastrojenim vozačima, ali i uvek za volanom nesigurnim ženama. Kod nas se kupuje i zbog statusa, jer je u siromašnoj Srbiji pojam posedovati golf IV, makar on bio i benzinac.

Pored toga, koliko god ga platili – što je, po pravilu, više nego što on realno i vredi, nećete biti na gubitku, jer kao polovan dobro drži cenu pa ga je prilično lako prodati.

Golf ima i uzornu finalnu obradu, kao i kvalitet skupljih limuzina u manjem pakovanju. Prtljažnik od 345 litara je nešto manji od onoga što nudi konkurencija, dok su tu s druge strane solidna sedišta, koja su tvrda ali i dovoljno ugodna na dužim putovanjima. Na zadnjoj klupi nema baš previše mesta za kolena, ali je zato ogibljenje na visini zadatka, odnosno na pola puta između sportskog i udobnog.

Uspešno postignuti kompromisi na ovom modelu imali su za posledicu činjenicu da ovaj automobil svi vole. Dovoljno je lak za upravljanje i manevrisanje po tesnim ulicama, dok je sa druge strane na auto putu upravljač dovoljno direktan, mada ne i sportski. Možete ga voziti otmeno, ali i vraški brzo, sve u zavisnosti šta imate ispod haube, odnosno – kakvu ste ergelu motornih konja izabrali.

Ovaj automobil je u proseku klase kada se o pouzdanosti radi, bar po statistikama po kojima zauzima tek 51. mesto na rang listi nemačkog TUV-a sa 17,5 poena. Međutim, evidentan pad kvaliteta nije uticao na popularnost ovog modela, pogotovo ne u zemlji kakva je naša.Zato je bezbednost svakako na visokom nivou. Na uglednom EURO NCAP testu osvojio je 4 zvezdice sa ukupno 25 poena, što je pre 7 godina bio impresivan rezultat. Golf se može pohvaliti i odličnim kočnicama koje se lako doziraju i teško pregrevaju.
TDI pre svega!

Najpopularniji 1.9 TDI agregat radne zapremine od 1.896 ccm nudio se u nekoliko verzija snage – od 90 do 150 KS. Motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre po VW-ovom sistemu pumpa-brizgaljka je i danas jedan od boljih. Iako moderniji komon-rejl motori (HDI, JTD, dCi, D-4D) ravnomernije i mirnije rade, VW-ovi TDI motori ostvaruju čak bolje performanse uz istu potrošnju. Vibracije i buka su prisutni u nešto većoj meri nego kod gore pomenutih motora. Međutim, impresivni obrtni moment od čak 320 Nm pri samo 1.900 o/min (verzija od 150 KS) nudi ubedljiva ubrzanja (do stotke za 8,6 sekundi), te fenomenalna međuubrzanja sa kojima iza sebe kao od šale ostavlja i jače benzince. Uprkos velikoj snazi, potrošnja je mala i u proseku iznosi 5,4 l evro dizela (fabrika), dok je u realnim uslovima vožnje manja od 7,0 litara.

Kod nas je najpopularnija TDI verzija sa 110 KS sa maksimalni obrtnim momentom od 235 Nm pri niskih 1.900 o/min. Odlične performanse uz prijatno nisku potrošnju od 5,1 litara (fabrika) ga stavljaju na listu želja svakog prosečnog vozača u Srbiji.

Na žalost, za 7.000 evra je moguće kupiti samo neku benzinsku verziju. Najlakše je doći do modela sa osnovnim 1.4-litarskim agregatom sa 75 KS i 16 ventila. Iako je dovoljno uglađen i tih, ali i prilično elastičan, ne pristaje karoseriji teškoj 1.160 kg. Bolji izbor svakako predstvalja jači, 1.6-litarski agregat od 100 KS. Doduše, on u proseku troši i preko 8,5 litara goriva, ali zato pređe više kilometara pre generalne od najslabijeg agregata. Za one kojima je brzina najvažnija, najbolji izbor predstavlja rasni V6 od 2.8 litara i 240 KS.

Obratite pažnju na…

thumbs-downSvaki polovnjak ima slabih tačaka. Kod Golfa IV, pogotovo kod TDI verzija, česti su problemi sa setom spojnice, a pored toga ni amortizeri nisu preterano dugotrajni. Statistike kažu da ima često problema sa elektronikom, a zabrinjava i suviše veliki broj primera sa gubitkom rashladne tečnosti zbog poroznih creva. Glavni kočni cilindar se pokazao kao još jedna slaba tačka, a nerviraju i česti kvarovi elektro-motora za podizanje stakla.

Pošto je golf IV konstruisan za neke druge puteve, često stradaju silen blokovi. Redovnim pregledom donjeg postroja se zaključuje da ovaj automobi itekako oseća posledice naših dobrih puteva. Kada je reč o TDI motorima, među prvima na listi kvarova je osetljivi protokomer. Može lako da strada i pumpa visokog pritiska.

thumbs-upInače, cena održavanja ovog automobila je u proseku klase. Ponuda rezervnih delova je odlična, pogotovo onih turskog porekla. Zbog činjenice da je veoma interesantan lopovima, ovakav auto je mudro i adekvatno obezbediti.Iako nije najpouzdaniji u klasi, Golf IV zauzima neki prosek i predstavlja mudru investiciju. Naime, uvek ga je lako prodati i to uz minimalan gubitak novca, pošto naši vozači jednostavno vole ovaj automobil.

www.amarket-auto.rs

Vraćanje kilometraže u Srbiji na placevima

POSETILI SMO: Volkswagenov salon – Amarket Auto, Kragujevac

 

TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion

 

TESTIRALI SMO: VW Golf VII Variant 1.6 TDI BlueMotion

TESTIRALI SMO: Volkswagen UP! 1.0

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.