Poređenje automobila: Corsa, Polo ili 307?

Pitanje: Poštovani Gospodine Todoroviću, već dva meseca nemam auto, obilazim placeve, i gubim živce.   Da li kupiti dizelaš ili benzinac? Ne treba mi veći motor od 1.6 litara. Imam negde oko 6 500 evra. Dopadaju mi se sledeći automobili: Opel Corsa, VW Polo, Pežo 307 HDI 1,6, ako ima neki bolji četvrti. onda mi to napišite. Koji je od ovih automobila najkvalitetniji i naj racionalniji izbor u pogledu svega. Hvala vam puno. Milan.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorvić: Poštovani g.Milane, hvala vam na zanimljivom pitanju. Automobili koji su stari oko 9 godina, a dizelaši su imaju u proseku 250 000 i 350 000 kilometara, dakle više od 200 000 km koliko se vi nadate. Ako hoćete da kupite auto sa manje od 150 000 km, a da je 2006. godište, odaberite benzinca. Ako nađete dizelaša sa manjom kilometražom, on je skuplji, ali to ne znači i da je bolji, posebno ako je vožen i održavan po Srbiji.

VW Polo i Opel Corsa su daleko manji automobili od Peugeota 307. Zbog toga, nemački automobili gube u direktnom poređenju sa većim, udobnijim i modernijim Peugeotom 307, kada uporedimo vozne karakteristike, bezbednost, i stabilnost. Pa ipak, VW Polo se kvari osetno manje od Peugeota, bolje drži cenu, i kasnije ga ja lekše prodati. Što se Corse tiče, mislim da ima veliki broj automobila koji nude više za manje novca. Ako vam se već dopada Corsa, nikako nemojte kupiti verziju sa jako lošim trocilindričnim agregatom od 1.0 litra. Pravo je čudo šta ga Opel i dalje uporno ugrađuje.

307-polovan-autoAutomobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine bio je Peugeot 307. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama, ovoga puta je služba javnog reda i mira možda i nenamerno napravila odličan marketinški potez za Peugeot. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, ali i kabriolet verzije 307 CC, koja je uspešno nastavila već dobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u C segment, kako po dimenzijama tako i po ceni. U kompakt klasi samo Renault Megane Toyota Auris. Kod nas se prodavao sa tri benzinska i četiri turbo dizel common-rail motora.

Sa cenom od 5.500 evra za model 307 1.6 HDI iz 2007. godie, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi (trenutno ga u ponudi ima Toyota Centar) . To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Ovaj Peugeot napred krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i solidan kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora. Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila. Plastika je sasvim dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni.

Sedišta su prosečna, ugodno mekana i napravljena od relativno izdržljivih materijala. Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno. Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je takođe prosečan, uvek vam je na raspolaganju 341 litar, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora.

HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani. Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj najštedljiviji 1.6 HDI i 109 KS popije u proseku 6,0 litara evro dizela. Razvija maksimalnu snagu od 109 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 240 Nm pri samo 1.750 o/min. Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 188 km/h.

Tipični nedostaci su: lupanje u prednjoj osovini, problemi sa elektrikom, i diskovima koji se jako brzo troše. Prisutni su jako često problemi sa farovima, a kod dizelaša 1.6 HDI i 2.0 HDI dolazi da zapušavanja dizni. Što se pouzdanosti motora, i mehanike tiče, tu je Peugeot večiti fenjeraš u odnosu na konkurenciju iz Japana, Evrope i Koreje. To ne znači da je Peugeot 307 loš automobil, već da se kvari češće od konkurencije. Zato ima povoljnu cenu, pa kupac polovnjaka može naći veoma očuvan Peugeot po niskoj ceni.

Pouzdaniji benzinci su priča za sebe. Motori su proverenog kvaliteta, relativno su uglađeni i rado primaju gas. Onom najmanjem od 1.4 i 75 KS fali malo snage, ali vozačima koji se zadovoljavaju sa ubrzanjem od 15,7 s do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 167 km/h biće prihvatljivo rešenje. Pogotovo što je potrošnja samo 6,7 litara, dok je kod jačeg modela od 109 KS 7,2 litara. Upravo je ta jača mašina naša preporuka, ako ste se već rešili da idete na bezolovni benzin. Do stotke vas povuče za 11,6 s iako su mnoga merenja pokazala da mu je dovoljno i pola sekunde manje. Auto putem bez problema može krstariti brzinom od 190 km/h, i ima izuzetnu elastičnost. Bićemo fer i pohvalićemo iskreno ovaj agregat koji je trenutno najbolji u klasi, čak je za malu nijansu ispred onog u Corolli 1.6. U kombinaciji za odličnim ogibljenjem, koje je izuzetno udobno, čak dobro upija neravnine i na našim putevima, ali je isto tako i dovoljno sigurno. U odnosu na konkurenciju nudi brže prolaze kroz oštre krivine, čak se može gotovo ravnopravno meriti sa Hondom Civic, novim Golfom V i Meganom II. Upravljač je dovoljno precizan i direktan, ali i lagan kada manevrišete po gradu. Ima se utisak da se radi o ozbiljnom proizvodu, i da je kvalitet uznapredovao. Menjač ipak ne zaslužuje najviše ocene, ali je solidan, te umerenim vozačima omogućuje relativno brzu promenu stepena prenosa.

Automobil nudi skoro sve kao i veći i sad već pomalo ostareli model 406 za manje novca. Iako priznajemo da je u većem-starom modelu izbor materijala bio kvalitetniji, i da je automobil bio gotovo potpuno imun na neravnine. Sve u svemu za ovaj novac poštena ponuda, a ako su vam japanski automobili iz nekog razloga mrski, onda ovaj Peugeot zaista spada u uži izbor, posebno ljubiteljima udobne vožnje.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Pouzdan auto sa velikim gepekom za malo para

Grande Punto ili Ford Focus?

Da li Juke bolji izbor od Honde i Forda?

Koji auto se retko kvari?Kakva je Toyota RAV 4 2003. godište?

Kupila sam nov auto – Kako da razradim motor?

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Da li je Bravo dobar auto?

Delphi loša pumpa – 1.5 DCI

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.