POSETILI SMO: Toyotin salon – Integra Dundović, Osijek

Prodavcima automobila nikada nije bilo teže. Kriza sporo prolazi, fizička lica kao kupci su sve ređi. Da nema renta-kara, i velikih firmi, odnosno flotne prodaje, mnogi auto saloni bi stavili katance. Ovo važi kako za Srbiju, tako i za bogatiju Hrvatsku.

Nakon punih 14 godina testiranja auto salona po Srbiji, odlučio sam pomoći i kupcima novih automobila u Hrvatskoj (do sada sam to činio samo preko rubrike Pitajte Aleksandra Todorovića). Ovoga puta posetio sam Osijek. Grad automobila, auto saloni su krcati vozilima, ponuda je odlična, samo je BMW razočarao, jer ima samo 3 vozila u salonu. PSC Osijek Opel me je prosto oduševio. I ponudom automobila i znanjem g.Manuele Pavković. Jednako sam oduševljen i sa g.Lejlom Mukić (PSC Slavonija doo – Citroen). Ali najbolji prodavac je ipak gospodin Marko Kovačević (Toyota Integra Dundović), jer on nije samo vrhunski prodavac, on je jedan izuzetan psiholog, ali i jako dobar čovek.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Prezentacija Renault Megana IV u Istri

Testoviautomobila RS LOGO

Gradonačelnik Osijeka g.Ivan Vrkić je ponosan što u njegovom gradu žive, i rade takvi ljudi, jer moram priznati da me je kontaktirala njegova tajnica čim sam objavio najavu ove rubrike, i kada sam istakao da sam oduševljen i gradom Osijekom, i ljudima u njemu. Jer sam na ulici običnim prolaznicima, ali i damama, isticao da sam iz Beograda i da tražim u Osijeku, te i te auto salone. Ljudi su mi veoma srdačno izlazili u susret, uvek sa osmehom na licu. Pa čekajte, ja sam iz Beograda, sa BG tablicama, jeste li to primetili? Očekivao sam ignorisanje, neprijanost, psovke, pa i gore od toga. Pa šta je ovo ljudi? Hrvati nisu najgori ljudi na svetu?

integra-dundovic-DSC_0413

Oprostićete mi zbog ove digresije, ali kako su za jedan deo Hrvata, Srbi četnici, tako deo Srba percipira Hrvate kao ustaše. Zapravo, bio sam u Osijeku četiri puta za godinu dana, i uvek su ljudi bili jako ljubazni (ni u Vukovaru nisam imao problema). Ne samo da sam pričao sprski, nego sam isticao da sam iz Beograda. Jer kada dolazite iz Srbije, sa srpskim tablicama, pomislite kako ćete u Osijeku, gradu koji je pretrpeo veliko razaranje od JNA vojske, doživeti samo neprijatnosti. Jer ako pratite sprsku štampu, medije, vi kao Srbin u Hrvatskoj ne možete očekivati dobar prijem. Istina, meni je svih ovih godina bilo čudno zašto Novak Đoković letuje samo u Hrvatskoj, i uvek u Hrvatskoj, kad je on Srbenda, u svakom pogledu.

toyota-osijek

Oduševljen sam i gradom Osijekom, i ljubaznim ljudima u njemu. Ja jesam iz Srbije, ali imam dobru volju da pomognem svim kupcima u Hrvatskoj, da za svoj novac odaberu najbolji i najsigurniji auto, ali i da im predočim koji su to prodavci pravi znalci, a ko su amateri. Gospodin Marko Kovačević iz Integre Dudović je pravi znalac. Pa vam svakako preporučujem da dođete u Osijek, ukoliko kupujete Toyotu, čak i ako ste iz Zagreba.

Moraću sada da povučem “ručnu“ i da citiram velikog g.Miroslava Krležu koji je rekao sledeće: „ za mene je pojam ljudske slobode oslobađanje od predrasuda“. Time je sve rečeno, i ostatak teksta ne morate ni čitati, osim ako vas ne zanimaju isključivo automobili, i pomenuti genijalni prodavac u Osijeku.

toyota-integra-DSC_0410

Predrasude vas mogu skupo koštati

Kupci u Hrvatskoj su okrenuti nemačkim automobilima, ali ne i Fordu (iako se modeli konstruišu, i proizvode u Kelnu). U Osijeku je to naročito izraženo, jer sam bio mnogo puta u ovom gradu, i jasno dominiraju VW i Opel. Tako je i kod prodaje novih automobila.

Iako Mazda, Toyota, Honda i Nissan nude neuporedivo kvalitetnije, pouzdanije automobile, to čak priznaje i nemački ADAC i TUV (ali svakako ne u punoj meri, možete misliti kolika je zapravo prava razlika u kvalitetu, naravno u korist japanskih proizvođača automobila).

Logično je da velike firme za svoj vozni park biraju one modele koji se manje kvari, ali bez obzira na sve, daje se prednost Opelu i VW-u, naravno Audiju, BMW-u i Mercedesu kada su u pitanju premijum brendovi.

Fizička lica ipak drugačije biraju i kupuju automobile

Kada kupujete auto za svoj novac, ili kada ga kupujete preko kredita, tri puta ćete razmisliti koji model da odaberete. Tada je jako važna i garancija, ali i koliko opreme dobijate. Kia i Hyundai su tu kao od šale preoteli kupce FIAT-u, koji polako nestaje za tržišta. Novinari ne prikazuju na pravi način kvalitete Mazde i Honde, pa je prodaja modela ovih proizvođača, daleko ispod realnih mogućnosti (jer Hrvati znaju ipak da Mazda i Honda izrađuju vozila vrhunskog kvaliteta), dok se Nissan dobro drži. Toyota je tu negde, između uspešnih i neuspešnih. Prodaju automobile koji se najmanje kvare, najtežim kupcima koji postoje. Kupcima koji svaki kvar doživljavaju kao tektonski poremaćaj u svakom pogledu. Stoga, svakom prodavcu Toyote, treba odati posebno priznanje (I sam sam prodavavao Toyotine automobile 2009.).

Treninzi, obuke prodavaca okrenute ka tehničkim karakteristikama

Svaki brend, ima svoje načine obuke, i svoju politiku ophođenja prema kupca. Ali na treninzima, koju su papreno skupi, i koji definitivno svakog dilera u Hrvatskoj guraju dodatno u dubiozu, uglavnom nisu namenjeni, psihologiji i ophođenju prema kupcu.

aygo-integra-dundovicDSC_04

Na treninzima se uči šta to od nove tehnologije, opreme imaju naravno aktuelni i novi modeli. Nije retkost, da se prodavcima omogući da probaju, testiraju konkurenstke modele.

Pomislili biste onda da ti prodavci znaju istaći, preporučiti prednosti svog modela u odnosu na konkurneciju, ali tu nailazimo na nedostatak talenta, želje i umeća. Uostalom, da li su hrvatski, ali i sprski novinari bolji? Naravno, da nisu, jer u proseku prodavci su mnogo inteligentniji, sposobniji od njih, pa i puno bolji vozači (podsećam vas da 14 godina u Srbiji, i 4 godine u Mađarskoj testiram prodavce automobile, i da sam i sam prodavao nove automobile 2003. i 2009. godine).

Prodavci u velikoj većini nisi zaljubljenici u automobile. Oni na kola gledaju kao na robu, pa pobogu oni su trgovci! Katkada izuzetno vešti trgovci, jer i većina kupaca nisu eksperti, već prosečni ljudi sa iznad prosečnom dubinom džepa, koji žele kupiti ono najbolje za svoje novce. E tu nastupaju odlični prodavci, odnosno tu se pravi ta razlika u kvalitetu, u zadnjim „minutima igre“, i „pobeđuje“ onaj prodavac, koji zabije gol u tim odsutnim trenucima.

Salon-integra-osijek-

Kupac ne sme otići bez informacija, i ne sme otići bez zaključka da mu je prodavac pokazao ne samo dužno poštovanje, već i da je iskazao veliko divljenje prema njegovom znanju i izboru.

Jer dozvolite, svako od nas misli da je najgenijalniji, a ta genijalnost, svakog od kupaca, vrca na sve strane, posebno na Facebook-u, tamo se ogleda sve veličina tih moćnih kupaca. Oni odista jesu moćni, itekako moćni, oni se pitaju da li će Toyota Integra Dundović opstati na tržištu ili ne. Jer manji dileri, niti mogu učestvovati na nameštenim tenderima, niti mogu ispod stola, dogovarati raznorazne kombinacije sa velikim firmama. Diler poput Integre Dundović u Osijeku je itekako okrenut i fizičkim kupcima.

Verujem da je direktor, šef prodaje svestan koliko g.Kovačević vredi, i koliko zna (nećete mi verovati, u Srbiji je nekoliko prodavaca dobila otkaze zahvaljujući mojim testovima, i to oni prodavci koje sam mnogo nahvalio – zasluženo, jer je sujeta direktora, ili šefa prodaje bila toliko velika da tako nešto nije mogao da podnese – Jedan gospodin, neću mu pominjati ime radio je u velikoj Miškovićevoj Delti (Mišković je u Srbiji ono što je vaš Todorić u Hrvatskoj), i Delta Automoto mu se zahvalila na saradnji, jer pobogu, problem je bio zašto nisam opisao šefa prodaje. E zato Delta Automoto u Srbiji, ima sve slabije razultate u prodaji, jer one najbolje bacaju na ulicu.

Muškarci nisu racionalni – kad kupuju kola oni su deca!

Meni zaista nije jasno kako neko može da potroši 15.000€ na nov automobil, a da pri tome razmišlja da li će uštedeti oko 25 € na godišnjem servisu, odnosno oko 2 € mesečno? Priznajte „velike“ su to pare, možda uspete da kupite neke jeftine cigarete. Umalo da zaboravim: model sa više opreme uvek ima nemerljivo veliku prednost. Nije važno što dobar deo te opreme nećete ni koristiti, ali je važno da je spisak što je moguće duži. Vozne osobine, bezbednost, test vožnja, to su neke stvari o kojim kupac u Hrvatskoj manje razmišlja (moram da istaknem da punih 14 godina odgovoram na pitanja kupaca iz cele Hrvatske – rubrika Pitajte A.Todorovića). I na kraju, svako ima prava da svoj „novac“ baci onako kako on voli, na svadbu, na kockanje, ili na automobil koji mu nikako ne odgovara.

Toyota Integra Dundović ima sjajnog prodavca g.Marka Kovačevića koji ima puno više znanja nego što prosečan kupac automobila traži. Integra ima i dovoljno pristojan salon automobila. U ovoj kući je sve racionalno, automobili su odlično raspoređeni, a sama lokacija nije nimalo prestižna. Imate utisak da dolazite u jednu porodičnu firmu, kojoj je jedina prava mana što servisira i Škodine automobile. Mada to može biti i prednost, jer se vlasnici Škodinih automobila susreću sa vlasnicima Toyotinih vozila, pa na licu mesta mogu razmeniti iskustva, što ponekad dovodi do šokova vlasnika čeških automobila, kada shvate da Toyota nije skupa za održavanje, a posebno kada shvate da Toyota zaista poštuje svoju garanciju do zadnjeg slova, i da se pri tome nikada ne kvari, ili da su kvarovi izuzetak, često zbog bahatog ponašanja vlasnika.

Kriza izgleda nije dovoljno velika čim se Hrvati ne okreću Toyoti u velikom broju. Niko realan ne očekuje, da Toyota drži preko 20% tržišta u Hrvatskoj kao u Grčkoj, ali je realno da osvoji bar 10% tržišta, jer kupci Toyote su uglavnom srednja viša klasa, ona klasa, koja radi možda za pristojnu platu, ali od jutra do sutra, jer privatnici u Hrvatskoj, poput onih u Srbiji, u kapitalističkom ustrojstvu, od svakog zaposlenog gledaju da izvuku poslednji kap znoja, krvi i svega ostaloga. Pa kad je tako, i kad već krvavo zarađujete svoj novac moji dragi Hrvati, zašto okrećete glavu od Toyote?

Jedna Toyota je neuporedivo kvalitetnija i pouzdanija od VW-a ili Opela. Pa zar mislite da bi nemački ADAC to tek tako priznao? Pa rezultati su takvi da toliko puno idu u prilog Mazdama, Nissanima, Hondama i Toyotama, da ni Nemci ne mogu više naštimovati podatke. Ovo ističem, jer morate biti svesni da nemačka propaganda, njihova mašinerija, drži preko 70% printa u Evropi. Auto Bild i Auto Motor i Sport su svuda. A na njihovim uporednim testovima moraju pobediti nemački VW i Škoda (da Škoda je 100% nemačka za razliku od Opela koji nije). Toyote se i iz tih Testova uporno izostavljaju. Zašto? Pa nismo deca dragi moji Hrvati, nismo, a nismo ni tako naivni. Volite Nemce? Više od svog džepa? Više od svoje porodice? Razmislite još jednom šta sam vas pitao.

Kupujem auto za firmu

Pošto je ovo prvi moj tekst namenjen hrvatskom tržištu, i hrvatskom kupcu, objasniću ukratko moju ideju, procenjivanja ocenjivanja auto salona. Odmah da znate, u tekstu ne mogu opisati baš sve, i napisati sva pitanja koja sam postavio prodavcu. Takođe, u tekstu ne mogu baš svaku ocenu obrazložiti, a ocene dajem po kriterijumu, koji sam uspostavio pre 14 godina.

Osijek je grad automobila. Ljudi su ovde zaljubljenici u kola, a auto saloni su zaista krcati automobilima. Čini se da prodaja u Osijeku nije tak loša, jer od 7 auto salona koje sam obišao (za sada) u šest auto salona sam morao da sečekam na isporuke automobila, kupci su bili u auto salonu! Da zaista! Zapravo, ne postoji lepše mesto za kupovinu automobila od Osijeka, jer je grad miran, lep, vozači staloženi i ne trube! Koliko puta sam se pogrešno prestrojio skrenuo, milio, i to sa BG tablama, i nikada me niko nije opsovao, i popreko pogledao. Kad to kažem običnim ljudima na ulicama Osijeka, i prodavcima u auto salonima, oni se baš i ne slažu puno sa tm, a mnogi od njih tvrde da im se čini da se u Srbiji opuštenije, i bolje vozi, i da kada su u u Beogradu, da je naša policija mnogo toleratnija od one u Osijeku (policiju u Hrvatskoj još nisam testirao i nadam se da neću morati za mog života). Pa čekajte o čemu se ovde radi? Ja dobro znam da se u Srbiji bahatije vozi, i da se više krše propisi, da li to ljudi u Osijeku žele da hvale Srbiju i Beograd, da bi se meni dodvorili? Mislim da je to slučaj ovoga puta. A možda mešaju brzu i bahatu vožnju, jer u okolini Osijeka nisu retki Hrvati koji regionalnim putevima jure brzinom od preko 150 km/h (ne samo u nemačkim automobilima). Srbi više vole „makazice“ preticanje u krivini, a više vole i da voze pod od uticajem rakije (a rakija nama jeste vrunska, tu nema nikakve dvojbe).

Osijek je jedan od najjeftinijih većih gradova za život u Hrvatskoj, i ako želite otvoriti firmu, kao stranac nema problema. Gradonačelnik g.Vrkić sve drži pod kontrolom (svestan sam da je branitelj, ne mogu osuđivati čoveka što nije dozvolio da mu JNA pregazi grad, samo zato što sam ja Srbin).

G.Marko Kovačević je prosto odličan prodavac

Odavno nisam imao prilike da testiram jednog tako ljubaznog, uljudnog, raspoloženog i motivisanog prodavca kao što je g.Kovačević.

Čim je primetio da pokušavam da se parkiram ispred auto salona, gde jeste bilo jedno mesto, ali nedovoljno široko da mogu lepo da stanem, i izađem iz automobila, on mi je samo pokazao da skrenem, i uđem u njihov servis, tu sam se lepo parkirao, i na moje čuđenje, jer je automobil bio sa BG tablama, pri tome još i Renault, svi su bili veoma, veoma ljubazni. Svaki majstor koji je prošao pored mene, pozdravio me srdačno sa dobar dan, i sa osmehom, a naročito su bile ljubazne dame. Ja nisam kriv što se gospođicama u Osijeku dopada moj naglasak (šalim se malo, naravno, oženjen sam).

Neću preterivati. Sve to nema nikakve veze što sam ja iz Beograda. U Osijeku je kao u Rijeci, gledaju kakav si čovek, i imaš li ili nemaš novca, odnosno kakav si platiša, možeš dolaziti i sa Marsa, ako ih poštuješ. A ja svakog poštujem. Pa čak i prodavce koji nemaju blage veze šta prodaju. Ali znajte da g.Marko nije takav prodavac, on se itekako dobro razume u tehničke karakteristike.

G.Kovačević je sasvim sigurno mnogo umešniji, bolji i veštiji prodavac automobila od moje malenkosti, pa nisam sasvim siguran da li ću umeti na pravi način da ga opišem. Zapravo, g.Kovačević je najbolji „psiholog“ kojeg sam upoznao u životu. Unapred je znao šta ću ga pitati, i unapred je znao šta ću odgovoriti na njegova pitanja. Čovek je prosto genije za prodaju automobila, i novi budući direktor na ovom, ili nekom drugom mestu. Prodavci automobila koje sam pre više do 10 godina ocenio ovako visokim ocenama kao što ću oceniti g.Marka, sada sede kao direktori marketinga (recimo u Renaultu – Vladimir Jeremić, Beograd – koji mi je i ustupio auto za testiranje auto salona u Osijeku), jer za tako težak posao kao što je prodaja automobila, i marketing, potrebna je jedna svestrana, i veoma inteligentna osoba, koja ima i dovoljno obrazovanja.

Prodavac g.Kovačević je insistirao da probam, provozam Yaris Hybrid, pošto je shvatio da ću prelaziti preko 40 000 km godišnje, i da mi je prostor na zadnjem sedištu, kao o veličina gepeka sasvim nebitno. 

yaris-HIBRID

Jesam pokušavao trik pitanjima da g.Marka „izbacim iz koloseka“ ali on je prema svojoj konkurenciji toliko korektan, ili bolje reći otmeno fin, da je prosto neverovatno koliko je ovaj gospodin pravi džentlmen prema svojim kolegama i koleginicama. Od njega nećete čuti ništa loše ni za automobile marke Dacija, ni za prodavce automobila u Škodi, iako oni umeju da tvrde da je Octavija najbolji auto na svetu.

Prodavac mora da zna kad mora da sluša, i kada mora da zaćuti

Dobar tajming je ono najvažnije u životu. Nimalo se ne šalim. Jer ako ženi svog života priđete u pravom trenutku, onda kada je kupila svoje omiljene cipele, ili tog dana kada se rešila celulita na laserskom tretmanu, ukoliko vam se pogledi i glasovi sretnu na istoj talasnoj dužini, vaše šanse nisu male. Ako priđete dami, onog dana, kada je shvatila dase ugojila pet kila „preko noći“, vaše šanse su ravne nuli, pa sve i da se zaista čovek njenog života. Šta želim da vam kažem?

Svaki kupac je za priča za sebe, komplikovan sklop osećanja, znanja i neznanja. Prodavac mora „pročitati“ kupca. Mora mu uhvatiti „nit“, saznati kakav je tip vozača, kako gleda na automobile, šta mi je bitno, a šta ne, i naravno mora što pre utvrditi koliko novca želi potrošiti na auto, i da li je pravi kupac ili ne.

Na trenutak mi se učinilo, da sam „ulovio“ nekoliko njegovih grešaka, ali zapravo njegovi odgovori „uvek piju vodu“. Jer ako se i desi da neki podatak ne zna napamet, g.Marko će neprimetno pogledati traženi podatak na prospektu, i kupac će dobiti tačnu informaciju.

Meni je bilo toliko ugodno u Osijeku, posebno u Toyotinom salonu automobila da bih ovde svakako kupio automobil, iako živim u Beogradu.

I na kraju, kada sam pomislio da g.Marko poredi „babe i žabe“ tvrdeći da je benzinski motor 1.3 od 99KS dovoljno jak, i da pruža isto što i dizelaš 1.4 D-4D od 90 KS, ako planiram da putujem često auto putem Osijek – Zagreb – Rijeka. Prodavac je precizno objasnio da na auto putu oba motora postižu gotovo jednaku maksimalnu brzinu, i da je pri tome benzinski motor manje opterećen od dizelaša, jer su obrtaji radilice mnogo dalje od crvenog polja nego dizel verzije. Mislio sam da mi ovo ni jedan prodavac u Srbiji nikad neće reći (ima onih koji to znaju, svakako da ima, ali prodavci u Srbiji su uvek veoma defanzivni, i retko kada daju savet, i pokušavaju da utiču na prosečnog kupca), i kada sam upitao g.Marka kako on zna da mene, sve što sam pitao zaista i zanima, prodavac mi je odgovorio da je odmah primetio da ja volim automobile, i da želim da dobijem sve informacije. Još je istakao, da ima kupaca koje zanima samo rok isporuke, i ponuđene boje, te da takve ne „bombarduje“ suvišnim informacijama.

U ovom Toyotinom salonu je ponuda bila vrlo dobra, pa gotovo odlična, modeli koji nedostaju u samom salonu, parkirani su ispred njega. Imaju i tri test vozila, imaju prodavca koji zna svoj posao, a Toyota ima i pristojnu servisnu mrežu u Hrvatskoj, i niske cene rezervnih delova. Ko ima novca, i ko može da bira, toplo mu preporučujem da poseti ovaj salon, popriča malo sa izuzetno ljubaznim prodavcem g.Markom, i lično proveri šta sam ga ja sve pitao.

Jer može vam se desiti da nemate sve informacije o nekom Toyotinom modelu, a da je upravo Toyota, auto koji treba vašoj porodici. Od mene toliko, napisao sam i više nego što je trebalo (kao po običaju). Svima koji me čitate želim da se jednog dana probudite sa dovoljno novca da možete sebi kupiti nov automobil po vašoj želji, u Osijeku, ili na nekom drugom mestu, sasvim nevažno. Sutra sam možda u vašem gradu,

Kupovina automobila u Integri je za mene bilo jedno novo prijatno iskustvo, i još jedan u nizu dokaza da Osijek ima izvrsne trgovce, i prodavce automobila. Nemojte biti lenji, dođite do Osijeka, i proverite kako automobile prodaju dileri u ovom prelepom gradu. Adresu imate, a kontakt telefon je: +385 31 54 04 54 ili +385 /99 – 73 – 13 – 551.

I to nikako nije sve! Kada sam gospodinu Marku, rekao u 16h da želim pogledati i Opel Astru, ali da se slabo snalazim po Osijeku, on je prosto seo u svoj Aygo, i rekao vozite iza mene. Pola sata je on utrošio da me odveze do Opelovog dilera PSC! Nije hteo novac da uzme za gorivo, samo se osmehnuo, i rekao znam da ćete kupiti Toyotu, ali provozajte Astru jako je dobar auto!

Foto: Aleksandar Todorović urednik

astra-koju-sam-vozio-DSC_04

Pozivam vas da posetite ovaj auto salon i pošaljete vaše komentare.

Foto: Aleksandar Todorović urednik Testoviautomobila.net Hrvatska i testoviautomobila.rs

auris-testoviautomobila-net

Toyotin auto salon : Integra Dundović, Osijek
Lokacija : 8,0
Izgled : 7,5
Parking : 8
Ponuda : 8,5
Probna vožnja : 9
Servis : DA
Prosečna ocena : 8,2

LOGO.NET

Prodavac Marko Kovačević : Toyota Integra Dundović
Ljubaznost :10
Tehnička stručnost : 10
Informisanost – kreditiranje :9
Upornost : 10
Odnos prema konkurenciji :10
Izgled (urednost) : 8,5
Prosečna ocena – 9,6

Adresa auto salona je J.Hutlera 31, 31 000 Osijek, Hrvatska

TESTIRALI SMO: Dacia Sandero 1.5 dCi 75

TESTIRALI SMO: Toyota Verso 1.6 D-4D

TESTIRALI SMO: Nova Toyota Aygo

aygo-todorovic

N1-automobili-960x160

Volvo