Posle Alfe 159 želim brz SUV

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, vidim prošlo je već mesec dana a mog odgovora nema na sajtu, čak mi cela ta rubrika deluje nekako zamrlo. Ne znam ni da li sam ja razumeo, da li sam trebao da dobijem pismeni odgovor i analizu ili je sve trebalo da ostane na onom telefonskom pozivu? Ruku na srce i ja sam bio zazet dosta oko posla pa nisam ranije pisao. Posle što smo se čuli dosta sam detaljno istraživao o Freelanderu koji ste mi uslovno preporučili kao jeftinu opciju, ukoliko je odlično održavan. Spoljni dizajn, dizajn enterijera, nivo opreme, udobnost, off road sposobnosti, sve mi se to svidja.

Ono sto me je razočaralo i dobrim delom udaljilo od Freelandera su performanse. Pogledao sam gomilu klipova kako Freelander ubrzava i ono je veoma sporo. Punto 1.2 16v znacajno bolje ubrzava na putnim brzinama, cak ni 1.2 8v nije znacajno sporiji po onome sto sam ja video. To je veliki korak u nazad za mene jer sam navikao da npr mogu veoma opusteno i sigurno da preticem kamione na Ibarskoj magistrali. Prelaskom sa Alfe 156 1.9 16v na Freelander bih presao u grupu sporijih vozila na putu. S obzirom da bih sigurno 90-95% vremena vozio po autoputu, gradu, magistrali ne mogu da opravdam sve to zbog odlicnih off road performansi u ovih 5-10% slucajeva. Dakle dajem dosta vise nego sto vredi moj trenutni auto, placam skuplje odrzavanje i gorivo a u 90-95% vremena cu imati losiji auto.

Gledao sam jos i ponudu Rav4, koja je bila drugi predlog. Sa cisto emotivne strane, za razliku od Freelandera, taj auto na mene nije ostavio neki utisak. Posebno mi enterijer nekako obicno i siromasno deluje, cak i u vecim paketima opreme. Mozda me je Alfa malo razmazila ali eto tako je. Vidim da se dosta dobro kotira na testovima i sa te strane ne mogu da mu nađem manu, ali ne vidim kako bih opravdao cenu od ~7000e (sa visim nivoom opreme) za 12-13 god star auto iz te klase. Znam ja da je Toyota veoma pouzdana, ali u auto te starosti mora da bude ulaganja i ne vidim zasto bih u zemlji sa niskim radnim satom majstora plaćao premiju zbog pouzdanosti.

Da li ima još neka opcija? Spreman sam da pravim kompromise zarad osećaja u vožnji, ali nisam spreman da vozim spor auto zarad bolje prohodnosti. Koliki mi budzet treba za tako nesto? Neki su mi i predlagali i da kupim specijalno neki jeftiniji auto za te moje izlete (tipa Lada Niva, Suzuki Samuraj i sl). Meni je to preterivanje jer i taj drugi auto treba registravati, odrzavati, parkirati i sl. Toma Paunović.

Testoviautomobila RS LOGO

najbolji-_auto_logo_670-1

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Paunoviću, racionalno i zrelo razmišljate. Održavanje dva automobila, je dvostruki trošak, pri tome vi nikako ne biste bili zadovoljni sa Ladom Nivom, niti sa Suzukijem, jer su to jako spori, nestabilni automobili, a njihove mogućnosti, a tu posebno mislim na Ladu Nivu nikada ne biste mogli da iskoristite u potpunosti.

Rubrika Pitajte Aleksanra Todorovića funkcioniše jako dobro, dobijam više pitanja, nego što mogu da odgovorim, a i sami znate da odgovaram jako detaljno. Problem je u tome što su ljudi spremni da plate dva puta više samo da se njihovo pitanje i naravno deo odgovora ne nađe na mojim sajtovima.

Onda ima puno onih koji ne žele da se vidi njihovi ime i prezime, i onda u celoj toj gužvi ne znam šta da stavim na sajt, a šta ne, a na kraju, meni je cilj da pomognem svakom da kupi ono najbolje za svoj novac, a ne da reklamiram moju rubriku. Pišem sada za N1, i to ne samo za N1 Srbija, već i za N1 Hrvatska, pa imam jako mnogo posla, a napravio sam još dva moja sajta. Priznaćete to je puno posla samo za jednog novinara, urednika.

Toyota RAV4 sigurno opravdava svoju cenu, i sa motorom 2.0 D-4D, ima bolja međuubrzanja od vaše Alfe 159. Ne želim da vas ubađujem da kupite auto koji vam se ne dopada. Toyota je mnogo kvalitetnija od Alfe u svakom pogledu, i RAV4 se proizvodi u Japanu, tako da je kvalitet izvrstan.

Patriot (Compas) je simpatičan, robustan, kvalitetan, komforan i cenovno veoma konkurentan.
Spreman za avanturu zahvaljujući naprednom Freedom Drive I 4 x 4 prenosu.
Kod nas veoma popularni VW-ov TDI (PD) agregat vredno radi i u američkom terencu. Veliki obrtni moment od 310 Nm dobro dođe prilikom preticanja ili kada se nađete na teškom terenu.

Nagib naslona zadnjeg sedišta se podešava, zbog čega se na zadnjoj klupi sedi iznenađujuće udobno.
Upravljač je dovoljno lagan i precizan, ali ne i sportski direktan. Enterijer izgleda dopadljivo, ali se nekima neće dopasti tvrda plastika.

Mali prtljažnik razočarava, a situacija se donekle popravlja obaranjem zadnje klupe. Izuzetno nepregledan automobil, naročito prilikom parkiranja unazad, kada smeta preveliki C stub.

Jeep-Patriot-S-Limited

Jeep je po meri naših puteva. Na tržištu SUV vozila danas vlada veoma oštra konkurencija. Kupci polako napuštaju “dosadne” limuzine i sve se češće okreću nekoj drugoj klasi, bilo da se radi o monovolumenima ili terencima sa skromnijim off-road mogućnostima. Toyotin oprobani i uspeli recept sa modelom RAV4 teško da se može ostvariti ili ponoviti. Međutim, kako su novčanici naših vozača više prazni nego puni, niža cena polovnog Patriota od oko 20% u odnosu na “japansko čudo” deluje primamljivo. Jeep je dobro naučio lekciju iz prošlosti i zato je evropskom kupcu odmah ponudio i dizel verziju – upravo onu koju on najviše voli, sa TDI motorom, iz marketinških razloga preimenovanim u CRD.

Enterijer Patriota pruža poznati osećaj robusnosti: finalna obrada je zadovoljavajuća, plastika je tvrda, ali je ergonomija odlična, što će naši, tradicionalno krupniji vozači posebno ceniti. Sedišta su dovoljno udobna i široka za one više od 180 cm i sa nešto više kilograma, a volan je uvek dovoljno daleko od kolena zahvaljujući činjenici da je veoma lako pronaći idealnu poziciju za upravljačem.

Zahvaljujući relativno velikom međuosovinskom razmaku od 263 cm, na zadnjoj klupi – čiji se naslon može podešavati po nagibu – ima dovoljno mesta i za krupnije putnike, zbog čega duža putovanja lako proteknu bez umora. Prtljažnik od oko 330 litara ne bi se mogao nazvati prednošću ovog terenca, ali ni konačnim faktorom koji bi vas mogao odvratiti od kupovine.

Posebno bi trebalo istaći da je ogibljenje Patriota izvanredno udobno, zbog čega su duža putovanja sa ovim automobilom krajnje ugodna. Jedino Compass u ovoj cenovnoj kategoriji ima za nijansu mekše oslanjanje, dok se sa Patriotom nastojalo da se, uz nešto tvrđe opruge, malo približi sportski nastrojenim vozačima, odnosno japanskoj konkurenciji. Ono što je važnije od dobrih performansi i ponašanja na autoputu jeste način na koji se ovaj terenac nosi sa teškim, blatnjavim terenima: Patriot je daleko najrobustniji SUV u svojoj cenovnoj kategoriji. Za razliku od ostalih sistema za pogon preko svih točkova, Jeepov Freedom I-Drive reaguje mnogo brže na proklizavanje prednjih točkova i automatski prebacuje potrebnu silu na zadnje točkove. Ukoliko je teren veoma težak, vozač može “zaključati” Freedom Drive I, čime se šalje maksimalni obrtni moment na zadnju osovinu do 50%.

Testoviautomobila RS LOGO
Pored toga, on je jedini u svojoj klasi koji za 7500€ serijski ima ESP, izuzetno bogatu opremu i moderni dizel motor. Uz dovoljno atraktivan i prepoznatljiv imidž, umerenu cenu održavanja i mali gubitak vrednosti pri daljoj prodaji, Patriot predstavlja racionalniju kupovinu nego što to na prvi pogled izgleda.

Ozbiljnih mana nema, međutim – kočnice se brže pregrevaju od onih na Toyoti RAV4, a servo upravljač nije dovoljno direktan na brzinama većim od 160 km/h, kada Patriot počinje da “poskakuje” i otkriva svoje američko poreklo. Fabričko obećanje o maksimalnoj brzini od 189 km/h svakako je nerealno, jer i u idealnim uslovima ovaj SUV ne može brže od 180 km/h. Ipak, imajući u vidu namenu ovog automobila i stanje naših autoputeva, kao i činjenicu da skuplja Toyota RAV4 2.2 D-4 (136 KS) nije ni za jedan kilometar brža, ovu “malu laž” lako ćete progutati.

Prosečna potrošnja od 8,8 litara evro dizela izuzetno je povoljna: naposletku, automobil sam testirao pre nekoliko godina i vožen je u zakrčenom Beogradu, sa maksimalnim ubrzanjima koja su na autoputu bila još oštrija.
Za tako forsiranom vožnjom, opet, retko kada ima potrebe – Patriot 2.0 CRD u šestom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h stiže za samo 9,8 sekundi, dok Toyoti RAV4 2.2 D-4D treba oko 12,0 sekundi, a verziji 2.0 D-4D gotovo 15 sekundi. Tvojoj Alfi treba oko 16 sekundi, dakle ima ubedljivo najgore međuubrzanje u klasi, a onaj slabiji motor sa 8 ventila i 120 KS je tek apsolutno neprimeren mogućnistima ogibljenja Alfe 159, i velikoj težini automobila. Istina taj motor od 120 KS je dugovečniji. FIAT-ovi 1.9 Multijet motori jesu jako pouzdani, kvalitetni, ali nude slabije karakteristike motora, manju elastičnost, i slabiji odziv na gas od kompletne konkurencije.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA

Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Menjam kola na 2 godine

Polovni automobili: Civic ili S60?

Yaris, Jazz ili C3?

Polovni Sandero za preporuku ili ne?

Koji polovnjak za 800€?

Audi A4 3.0 TDI ili 2.0 TFSI?

Uporedite mi Civic i Auris sa Accordom

Šta kupiti za 8.000 evra?

Polovna Škoda Yeti 1.2 TSI dobra kupovina?

Pitanje iz Hrvatske: Astra H Vs Focus II

Pitanje iz Splita: Da li Volvo XC60 vrijedi 39.000 evra?

Focus, Astra H ili Grande Punto?

Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?

Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?

Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?

Đorđe Živković: Izgleda da je nameštena priča oko VW-a

Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3

G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda

G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Volvo