Preporučite mi auto za 20.000 evra

Pitanje: Dobro veče gospodine Todoroviću, zanima me ako možete da mi pomognete prvenstveno savetima oko izbora novog automobila. Živim u Francuskoj sa ženom i dvoje male dece (blizanci godinu dana). Do sada sam vozio peugeot307 1.6 dizel 110KS 2008 godiste i želeo sam vozilo koje sada ima preko190.000km da ostavim u Srbiji roditeljima, inače sam bio i sada jos uvek zadovoljan ovim autom. Zbog dece ,povecanog zahteva za prostorom(prtljaznik od 500l recimo) odlucili smo se za kupovinu. Budžet ne preko 20.000€. Kilometraža oko 10.000-15.000km od toga pola na relaciji Beograd Pariz tokom leta eventualno Beograd Grcka.

Ostalo gradska voznja vikendom Pariz i malo po okolnim zemljama. Izbor za mene je komplikovan u izboru učestvuje i supruga skoro usla u svet vozaca (ja 39 god zena35). A sada navescu zelje. Žena bi zelela neki suv koji dobro vuce na uzbrdicama moze4X2 , problem je sto su suv ovi dosta skupi i po meni dosta skuplji od limuzina (berlin)verzije istih. Stvar mode,ja sam po prirodi prakticniji i bio bi spreman i za drugu varijantu. Modeli koje smo gledali qashqai i razocarali smo se malim prostorom unutra(glava mi skoro dodiruje plafon iako imam 175cm a gepek vrlo mali),drugo iskustvo sa huyndai tucson ali isto ovog puta ja razocaran enterijerom, pedala za gas ko na kamionu , mada zeni se svideo spolja,meni i ne. Skraticu na modele Suv nissan Xtrail, MazdaCX5, Huyndai tucson, Kia sportage šta mislite.(strana moje zene). Sa druge strane Limuzina verzije Peugeot508, Mazda6 ili jos neki predlog (moja strana). Ja licno mislim da mogu vise da dobijem za 20000€ ako se odlucim za limuzinu da li gresim? Do kojeg godista mogu da idem (najmladje moguce)za te pare. Nisam neki strucnjak tako da detaljne analize cenim ali ne znam da li cu se izgubiti u svim detaljima koje nesumnjam poznajete.Vise bih zeleo nekog strucnog koji bi nas vodio do resenja nalazenja pouzdanog vozila koja cemo voziti dugo jer nismo oni koji menjaju cesto kola(zaljubimo se u njih i cuvamo ih dugo). Izvinite ako sam bio konfuzan ispisao sam sto vise podataka da bi vam opisao nas i nase potrebe,po potrebi dopunicu ako vam treba jos podataka. Unapred hvala. Vladimir Janić.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Janiću hvala vam na poverenju. Jako ste mnogo pitanja postavili, i poredite realno ono što je jako teško uporediti.

Kada dvoje biraju automobil, potrebno je napraviti jako puno kompromisa. Koliko ste vi to u stanju, ne mogu da procenim, ali SUV-ovi  i limuzine su dva sasvim različita sveta.

Sasvim ste u pravu, kada ste naveli da su SUV-ovi moda, i to je tačno. Ali imajte na umu da su SUV-ovi i potreba, ponekad sasvim realna. Možda će se naljutiti oni koji se prepoznaju u ovom opisu, ali i sami znate da je barat samo sa činjenicama, a to je da su ljudi sve gojazniji i gojazniji, pa najnovije studije pokazuju da vozači biraju SUV-ove, jer u limuzine ne mogu da se udobno smeste zbog previše sala, a premalo kondicije. Kad pominjem kondiciju mislim na ulaženje i izlaženje iz automobila, a to je mnogo lakše kod SUV-a jer je sedište postavljano na većoj poziciji.

Moj vam ja savet da slušate lepšu polovinu, posebno kada je u pravu. Šalu na stranu, nisam ekspert za bračna savetovanja, ali sa sigurnošću mogu da vam kažem da imate samo jedan život, da se novac jako teško uštedit, i zaradi, i da se bojim da nećete moći da ispunite ni delić vaših želja, bar kada su automobili u pitanju (za ostalo ne znam), te da stoga, mogu samo delimično da vam pomognem. Naravno, samo pod uslovom da ovo ne čita vaša supruga. Možete joj reći da SUV-ove biraju uglavnom oni sa prekomernom težinom, i oni koji su u poznim godinama. Mladi ljudi, još uvek daju prednost limuzinama. Limuzine kupuju i oni koji su mladi duhom.

Šalu na stranu (mada u svakoj šali ima mnogo istine), žene biraju SUV-ove jer se u njima osećaju sigurnije, oni su masivniji, i odvraćaju druge vozače od vas. Sigurnost, odnosno osećaj sigurnosti nema cenu. Kada je već tako, i kada vam je rodila decu, i verujem da želi kao i vi, da ta dece stignu bezbedno na odredište, odaberite Nissan Qashqai, jako je stabilan za tu klasu vozila, i ima veoma dobru aktivnu bezbednost već sa srednjim paketima opreme. Dalje u tekstu sam vam detaljno opisao našta sam tačno mislio.

U Srbiji su cene novih automobila niže nego u Francuskoj, pa za 20.000 evra možete kupiti i Qashqai, kada je na akciju, i naravno Tuscon, odnosno Kiju Sportage. Doduše sa benzinskim motorima. Dizelaši su ipak skuplji. Ja vam preporučujem ipak Nissan Qashqai, ne samo jer je najkvalitetniji automobil, već jer ima najbolje izbalansirane osobine, i jako je blizu po voznoj dinamici onome što su nudile limuzine pre jednu deceniju.

Prethodna generacija Nissana Qashqai je bila poznata po malom broju kvarova, što su evropski kupci umeli posebno da cene – Qashqai je najprodavaniji japanski automobil u Evropi, iako nije ni najmanji, a ni najjeftniji. Kupci su prepoznali kvalitet i prednosti ovog svestranog vozila, koji se može kupiti i sa pogonom 4×4, ali samo sa najsnažnijim 1.6 DCI motorom od 130 KS.  Dobar je izbor i sa turbo benzinskim motorom (1.2 DIG-T), ali svakako, ako je vaša “glad” za performansama umerena. Bolje vuče od atmosferskog 1.6 motora, ali ipak dizelaš 1.5 DCI nudi osetno bolja međuubrzanja, i naravno opušteniju vožnju. Najbolji izbor je svakako gore pomenuti 1.6 DCI motor.

Benzinac sa turbo punjačem i start-stop sistemom vrlo je racionalan prema gorivu u vašem rezervoaru: pri prosečno brzoj vožnji, on troši oko 6,0 litara goriva, zagađuje okolinu veoma malo i nije skup za održavanje. Nećete imati brigu sa plivajućim zamajcem, diznama, turbinom, DPF filterom, i svim ostalim boljkama modernih dizelaša. Pri tome treba imati u vidu da slabiji 1.5 dCi common-rail turbo dizelaš od 110 KS (inače temeljno obnovljen) nudi neznatno bolje performanse od benzinca sa 115 KS (koji ima nešto manji obrtni moment). Novi Nissanov turbo benzinac je pun pogodak – idealan pogon za novi Qashqai, njegove vozne osobine i mogućnosti.

Puno napredne tehnologije: vrhunska aktivna bezbednost

Qashqai II generacije je kontruisan izuzetno kvalitetno i ozbiljno. U enterijeru se nije nimalo štedelo. Finalna obrada bi mogla da postidi kompletnu nemačku konkurenciju, a cena ugrađenih materijala japansku. Sedišta su začuđujuće udobna, razlog: potpuno nova sedišta konstruisana su u saradnji sa vrhunskim ortopedima i NASA-om.

DSC_3851Sedišta zaista jesu veoma udobna, dobro profilisana: konačno i pozadi ima dovoljno mesta.

Modernom utisku o enterijeru doprinose maštoviti kokpit i centralna konzola, kao i atraktivna kombinacija sa automatskim klima uređajem i Connect navigacionim sistemom, koji, između ostalog, objedinjuje Bluetooth, USB i iPad/iPhone konekciju, sa ekranom osetljivim na dodir i Google™ “Send to Car” tehnologijom. Ova tehnologija omogućava vam da na kućnom računaru odaberete određenu rutu puta, te da je putem interneta prosledite navigaciji u automobilu.

QQ EURO NCAP

Novi Qashqai je na Euro NCAP kreš testu postavio novi rekord za Nissan u ovoj klasi vozila: osim što je dobio maksimalnih pet zvezdica, čime sada može da se pohvali 90% novih modela, on nudi dobru zaštitu pri bočnom i frontalnom udaru za bukvalno sve delove tela. Pogledajte sliku sa Euro NCAP kreš testa i videćete da su svi delovi lutke obojeni u zeleno.

CR-V Euro NCAP

 

 

 

 

Kod skuplje Honde CR-V, na primer, to nije slučaj – kod ovog modela su zaštita za toraks i noge ocenjene rezultatom adekvatno, a ne dobro (na slici su ovi delovi obojeni žutom bojom).

Šteta je što je Nissan dobio za zaštitu putnika pri udarcu od pozadi (Whiplash protection) skromna 2,4 poena. Vratni pršljenovi su dobro zaštićeni samo putnicima na zadnjem sedištu, pa se nameće zaključak da Nissan ovde može (mora) i bolje.

DSC_3812U odnosu na konkurenciju, Nissan ima napredniju tehnologiju aktivne bezbednosti, koja je jednako važna kao i pasivna bezbednost. Novi Qashqai ima tri bezbednosna sistema, koji su objedinjeni u takozvanom Nissan Safety Shield – sigurnosnom štitu. Pogledajte video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=faH3pkWzabk[/youtube]

OVO JE SAMO SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU NA MEJL. NEMOJTE DONOSTI ZAKLJUČKE NA OSNOVU MOJIH SKRAĆENIH ODGOVORA, JER ONO NAJVAŽNIJE NIKADA NE OBJAVLJUJEM NA SAJTU. HVALA NA RAZUMEVANJU, I SLOBODNO MI POŠALJITE PITANJA, CENE SU SIMBOLIČNE.

 

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo