Testoviautomobila.rs, Najboljiauto.com i N1 na prezentaciji Megana IV u Istri. Prekrasna Istra ugostila je najbolje novinare iz regiona, koji su imali prilike da testiraju DCI verzije novog Renaultovog kompakta. Renault je ponudio bolji automobil od Golfa VII za samo 13.990 evra.
Novi Megan IV je nokautirao Golf. Renault je u svakom segmentu mnogo bolji! Jaka kiša i snažan vetar koji je menjao smer tokom vožnje kroz planinske prevoje od Zagreba ka Istri nije ometao Megane, koji me je prosto oduševio. Ovako stabilan automobil sa prednjim pogonom u C segmentu ne postoji. Golf VII, Honda Civic, Peugeot 308 i nova Astra prosto ne mogu da pariraju novom Meganu. Renault je nadmašio čitavu konkurenciju!
Aleksandar Todorović eksluzivno iz Zagreba, Vrsara, Rovinja i Rijeke.
Udoban, dinamičan, štedljiv i maksimalno bezbedan, novi Megane predstavlja nova merila klase. Uživao sam u testiranju Renaulta Megane dCi 110, na putu prema Buzetu, Vrsaru i Rovinju, gde je upriličeno službeno predstavljanje. Agregat 1.5 dCi snage 110 KS, kakav pokreće Mercedese A180 d i B180 d oduševio je sve prisutne pripadnike sedme sile.
Foto: Aleksandar Todorović
Za upoznavanje sa novom generacijom popularnog Megana odabrao sam verziju sa manjim turbo dizelašem 1,5 dCi od 110 KS koji će kupci u Srbiji najviše tražiti. Od skoro 30 Megana, ni jedan nije bio sa benzinskim motorom. Na pitanja organizatora zašto je to tako, dobio sam nedovoljno precizan odgovor, ali u suštini je da u Renaultu, računaju da će kupci u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj pre svega birati dizel verziju, koja će koštati 15.900 evra. Benzinac će moći da se kupi već za 13.990 evra (1.6 115 kS), ali Srbi uvek biraju verziju koja manje troši. A novi 1.5 DCI motor ima nižu potrošnju od čak 20% u odnosu na stari agregat. Oni što sam ja izmerio je manja potrošnja od oko 15% u odnosu na 1.5 DCI motor , koji se ugrađivao u stari Megane. Dizelaš je veoma tih, miran, a vibracije su minimalne, zapravo pomislite da je benzinac čim ga startujete. VW-ov 1.6 TDI motor prosto ne može da parira Renaultovoj mašini, jer je bučniji, i nepouzdaniji.
Foto: Aleksandar Todorović
Stari 1.5 DCI, nakon 2007.godine (kada su rešili problem sa Delphi diznama prelaze preko 600 000 km bez problema, jer kada izmerim kompresiju na Renaultovim motorima sa tom kilometražom, jako prijatno se iznenadima da je ona gotova fabrička.
Renault je ovoga puta rešio da osim kvalitetnog motora, napravi i kvalitetan automobil. Odabrao sam najgore serpentine u Istri, po seoskim putevima, kako bi od plastičnih spojeva “iscedio” neki zvuk, ali Megane je toliko dobro napravljen, da može postideti jedan Golf VII. Dakle VW ili Renault? Ko je kralj “Golf” klase? Odgovor je sasvim jednostavan novi Megane! Da li nam Renault sprema ovako prijatno iznenađenje i kada je u pitanju Formula 1? U Renaultu skromno kriju da ne, ali ja verujem da će već ove godine, bar pred kraj sezone Renault F1 pokazati da može da sustigne Mercedes. A kad smo kod Mercedesa isti ovaj motor se nalauo u A i B klasi, a to je samo dokaz koliko je Renault kvalitetniji.
Da je VW bolji, Mercedes bi za svoju A klasu, kupio motore koji se ugrađuju u Golfove i Passate. Da je VW bolji izbegao bi skandal sa emisijom gasova. Da je VW bolji, pa valjda bi makar jedne godine nešto pokazali u F1. Zapravo, čekajte malo, VW se nikada nije ni pojavio u Formuli 1. Sigurno zato što ne želi bruku, jer u F1 je pouzdanost ono glavno, pored snage razume se!
I da, na kraju, ovog uvoda, da li bi ja kupio Renault Megane IV? Sasvim sigurno da, jer je to danas najstabilniji, najkvalitetniji, najudobniji automobil u kompakt klasi! Ako ne volite Renault, ipak mu se zahvalite! Zašto? Pa zato što je postavio nova merila u klasi, i to tako visoko, da će konkurencija uskoro morati da izbaci potpuno nove modele. Modele koji će moći da pariraju Meganu.
Renault danas ima jedan Clio IV, koji je osvojio kupce, i ovaj Megane će to uspeti, a moje mišljenje je da će i nadmašiti Renaultov model iz B segmenta. Novi Megane je revolucija, iako su u Renaultu, pokušali ovoga puta sa nešto manje avangardnim dizajnom da to “prikriju”. Zapravo, Renault je hteo da oduševi kupce, i da napravi najbolji auto u klasi. Uspeo je i jedno, i drugo. Da li se vama dopada? To procenite sami. Da li ste svesni koliko je Megane dobar auto? Verujte mi da niste, jer ga niste vozili. Sačekajte 22.februar kada počinje njegova prodaja, zakažite test vožnju, pa mi pošaljite komentar. Biće mi drago da provedete par ugodnih sati u najboljem automobilu na svetu, u ovoj klasi.
Zar je Renault baš toliko dobar? Renault Megane četvrte generacije je ostvarenje mojih snova, nudi dinamičnu, a udobnu vožnju, sa vrhunskom zvučnom izolacijom jednog Mercedesa C klase, jer je od A klase osetno tiši, ne samo zbog odlične aerodinamike, već zbog kvalitetnih materijala koji efiksno apsorbuju buku.
Prekrasna Istra ugostila je najbolje novinare iz regiona, koji su imali prilike da testiraju DCI verzije novog Renaultovog kompakta. Renault je ponudio bolji automobil od Golfa VII za samo 13.990 evra. Udoban, dinamičan, štedljiv i maksimalno bezbedan, novi Megane predstavlja nova merila klase. Uživao sam u testiranju Renaulta Megane dCi 110.
Gotovo tridesetak Megana odvozilo je turu od Zagreba, preko Buzeta i Vrsara do krajnje destinacije, do Rovinja. Dvadeset godina nakon lansiranja Renault Meganea, prodatog u više od 6,5 miliona primeraka širom sveta, Renault obnavlja najvažniji model svoje palete i otkriva novi Megane, četvrti pod tim imenom. Testirani Megane niži je za 2,5 cm, a tragovi točkova širi su mu za 4,7 cm napred i 3,9 cm pozadi u odnosu na Megane treće generacije, tako da sjajno leži na putu.
Njegove proporcije čine elegantnu siluetu s dužim međuosovinskim razmakom (+2,8 cm) te kraćim zadnjim prepustom. “Precizne i napete linije usmerene prema napred protežu se bočnim površinama. Zajedno sa isklesanim bokovima, te linije novom Renaultu daju dinamičnost i karakter “, navodi Frank Le Gall, dizajner spoljnog izgleda Megana.


U kuloarima se priča kako je Carlos Ghosn, autoritarni šef Renault-Nissana još 2013. godine lupio šakom o sto, rekavši “Dosta je inferiornosti prema Golfu, Astri i Focusu.” Rezultati se već danas vide. Megane je napravljen na novoj koncernskoj modularnoj platformi CMF-CD, na kojoj je nastao Talisman. Korišćenjem visokočvrstog i ultra-visokočvrstog čelika čvrstoća strukture povećana je 40 posto, a ukupna masa smanjena za 100 kg.
Sve se to itekako oseti u vožnji. Novi Megane nije samo udobniji od Golfa VII, već je i stabilniji, a može se pohvaliti i boljom zvučnom izolacijom. Fenomenalan koeficijent otpora vazduha od 0,27, i još efikasniji 1.5 DCI agregat (temeljno dorađen za novi Megane) krivac je za prosečnu potrošnju od 4,7 litara na Meganu koji sam testirao.
Foto: Aleksandar Todorović
Novi je model dostupan u benzinskim verzijama TCe 100, 130 i 205 (koje nismo imali prilike testirati, jer nam je Rnenalt ponudio dizelske verzije) te dizel dCi 90, 110, 130 i 160. Prve su dvije (tržišno najzanimljivije) verzije slavnog 1.5 dCi , a najsnažnija je već dokazani 1.6 dCi sa 130 KS.
Volan je postao mnogo osećajniji i direktniji od prethodnika, a menjač koji je već dosad bio odličan postao je još brži za šaltanje. Time pomaže dobrim performansama i uz kvalitetno šasija lako je postići uverljive performanse kroz krivine. Kišni su uslovi bili kao stvoreni za kontrolu prijanjanja. Gorski Kotar mi je pružio priliku da vozim novi Megane i po snegu a kasnije i po suncu. Hrvatska je postala poželjna destinacija za velike automobilske kuće i to danas nije više nikakvo čudo. megane
Renault konačno ima Best Bui auto u kompakt klasi! Golf VII pored Megana deluje umorno, staro i dosadno. Renault sada nudi u svom kompaktu bolji hendling od nemačke konkurencije. To je veliki šamar za Opel, Ford i naravno VV. Premijerno sam za N1 vozio novi Renault Megane, najbolji automobil u kompakt klasi. Bazni dizelaš dCi 90 Life Energi za 15.990 evra je najisplativiji. Najbolji Megane GT raspolaže turbo benzincem od 205 konja i ošta 24.490 evra!
VIDEO: Proizvodnja najboljeg automobila u klasi – Megana!
Pogledajte test najsnažnijeg Megana, sa benzinskim motor, koji je uradio moj kolega iz Francuske: