Problemi sa plinom

Renault Thalia 1.2 16. Gas ugradjen na 35000 km i nakon 8000 km sa plinom izgorelo dva ventila.Nakon popravke auto vise nije vozen na plin ali sada na 90000 km motor se mora otvoriti jer trosi ulje koji kazu majstori da je izazvao plin
Ja licno nikada necu kupiti auto sa plinom a  ni ugraditi necu.Ja nazalost imam lose iskustva sa plinom. G.Mesaroš

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

Napisao sam ovo pre nekoliko godina, pa sada ponavljam:

 

Evo zašto ugradnja gasa nije dobra

Da li ste se nekada zapitali zašto fabrike uopšte proizvode benzince, zašto ne proizvode automobile koje za pogon motora koriste gas, odnosno tečni naftni plin? Mora da fabrike namerno žele da vas muče, i da vas teraju da auto vozite kod “Pere”, “Mike” ili “Laze” da vam nabudži gasnu instalaciju, koju vaš auto tako radi želi, samo eto, inženjeri u Toyoti, Hondi ili Nissanu su toliko blago retardirani, pa ne nude fabričke Toyote koje idu na plin, ni kupcima u Japanu, ni kupcima u Evropi, ali ni vozačima u Srbiji.

Tekst: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

Nova Ajkula – Novi DS!

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

Testoviautomobila-RS-LOGO

Naravno, neki proizvođači su hteli da kupcima izađu u susret, na primer Opel. Ali Opelovi inženjeri su posebno preradili, doradili motor da sagoreva plin, ugradili su mu kvalitetnije ventile, i uradili veliki broj sitnih dorada na motoru, koje život znače za agregat. Naravno, 99,99% prodatih Opela su verzije na dizel ili benzin, samo se na nekim tržištima nude i verzije na gas, jer ljudi misle da je to ekonomičniji izbod od dizelaša.

Plin će narednih godina u Srbiji malo brže poskupljuvati iz više razloga, a jedan od njih je sve veća akciza, koja će biti izjednačena sa ostalim gorivima.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Tekst: Miodrag Đelmaš, Mirko Milovanović, A.Todorović

KOMP DjelmasautoZbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

Pogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. Na primer, Chevrolet prodaje fabričke kompjutere samo ovlašćenim servisima, a neovlašćeni servis ne može da ih kupi, jer fabrika ne želi da im ga proda. Fabrika neovlašćenim servisima ne želi da proda ili ustupi originalan softver za održavanje automobila. Zbog toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih Chevroletovih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Drugim rečima, u ovlašćenom servisu se vide sve nepravilnosti u radu motora, dok u neovlašćenim samo neke, ili čak ne vide ništa.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Testoviautomobila rsDakle, vi možete kupiti dobar auto na plin, auto koji ima fabrički ugrađeni plin, kao recimo nova Opel Corsa, ali naknadna ugradnja plina ne može da se poredi sa fabričkom. Ako prelazite mnogo kilometara ja vam ipak preporučujem Corsu sa dizel motorom.  Mnogo manje problema je kod starijih motora, koji nisu ni Euro 3, ni Euro 4, ali sasvim je sugurno, da gas i starim agregatima ne produžava životni vek. Ima puno vozača koji misle da je njihov automobila sa ugrađenim gasom ispravan, i da motor funkcioniše besprekorno, a često je istina potpuno drugačija. 

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

Nova Ajkula – Novi DS!

Preporučujemo: CITROËN DS3 1.6 THP SPORT CHIC

 

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo