Pitanje: Gospodine Todoroviću, danima već čitam odogvore na vašta pitanja, posećujem razne forume, i totalno sam moram priznato sluđen. Ja imam specifičan problem Visok sam 198 i imam 120 kg, a kako sada gledam da kupim automobil, voleo bih da mi date savet koje modele da pažljivije pogledam. Dakle, najbitnije mi je da bude komforan, ali da bude ekonomičan, da troši malo, i da nisu preskupi servisi i delovi. Koristio bih ga za vikend putovanja do Tare, i za vožnju po gradu (moja supruga). Nemam neke svoje favorite. Imam oko 4 500 evra. Hvala i puno pozdrava za Vas od Jovana Petkovića.
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Pitajte Aleksandra Todorovića
Tražim najbolji polovnjak za vas!
RAČUN: 285233504000184788
AIK Banka
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Petkoviću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Morate ipak znati da ne postoji dobar, prostran, udoban i kvalitetan automobil koji je jeftin za održavanje. Za naše prosečne plate u Punto je popriličan udar na džep, ako ga kupite sa dosta kilometara iza sebe, o luksuznijim modelima, da i ne govorimo. Zlatno pravilo je da što kupite mlađi i bolji automobil to ćete manje vremena provesti u servisima. Česte posete servisima jesu direktno proporcinalne “rupama” u vašem kućnom budžetu.
Ono što morate da učinite ukoliko kupujete polovan automobil, je da ostavite jedan deo novca za veliki servis, bar dva nova pneumatika, i eventualne nepredviđene kvarove, kojih će biti, pre ili kasnije, jer automobil koji ima više od 5-6 godina starosti, sa kilometražama preko 150,000 km, nisu automobili koji traže samo redovno održavanje.
Limuzine jesu dobro rešenje, ali ako vi želite još komforniji, i prostraniji automobil od Mondea i Volvoa S60, onda vam. preporučujem da kupite miniven, recimo Renault Scenic ili Opel Zafiru, jer se u ovim vozilima nećete grčiti čak i kad napunite 140 kg, a na zadnjem sedištu ovih modela ćete imati uvek dovoljno mesta da povezete celu porodicu, pa čak i taštu, ukoliko i ona ima trocifrenu kilažu.
Kod nas auto dileri gotovo po pravilu imaju u ponudi Renault Scenic i Opel Zafiru. Odmah da znate, ovi automobili nisu jeftini, međutim, dobro drže cenu i kasnije ćete ih svakako lako prodati, pogotovo ako su dizelaši.
Kod nas Opel ima bolji imidž od Renaulta koji je na našim ulicama sve zastupljeniji. Međutim, ukoliko krenemo od motora, prednost je na strani “francuza”, jer je common-rail agregat dCi uglađeniji i tiši, što se primećuje uprkos odličnoj Opelovoj zvučnoj izolaciji. Opel je dosta dugo vremena kaskao za najboljima kada su dizel motori u pitanju, ali se sa novom generacijom DTI agregata sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre približio po performansama HDI, JTD i dCi motorima.
V.Lazarević: Koja je tačno procedura da vas kontaktiramo g.Todoroviću
Opelov motor 2.0 DTI razvija maksimalnu snagu od 100 KS pri relativno visokih (za dizel) 4.300 obr./min, i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.950 obr./min.
Renaultov dizelaš 1.9 dCi je snažniji (105 KS), a maksimalnu snagu ostvaruje pri 4.000 obr./min, a 210 Nm obrtnog momenta isporučuje već pri 1.500 obr./min.
To znači da je Scenic sa ovim motorom primetno elastičniji i agilniji, što se lako primeti čak i u svakodnevnoj vožnji. Ukoliko ubrzanja merite štopericom, ustanovićete da Zafiri 2.0 DTI do stotke treba 14,0 sekundi, a Scenicu 1.9 dCi samo 11,9 sekundi. Renault postiže i veću maksimalnu brzinu od 180 km/h, koju mnogo lakše ostvaruje od Zafire kojoj treba osetno više vremena da maksimalnih 175 km/h.
Ono što Vas svakako više zanima je potrošnja, koje je kod Scenica u proseku 6,5 litara evro dizela, a kod Zafire za 1,0 litar veća. Iako troše malo, servisiranje ovih modela nije nimalo jeftino, a tu pre svega mislim na ovlašćene servise. Uostalom, ovako sofisticirani motori traže modernu dijagnostiku i veoma iskusne majstore.
Pored svega toga, kod motora koji imaju više od 100.000 km nije loše da servisne intervale malo skratite.
Opel je ovde u blagoj prednosti, pre svega zbog razgranatije servisne mreže, i nešto nižih cena rezervnih delova. Međutim, nemački TUV tvrdi da Zafira ima puno “dečijih bolesti”, i nalazi se na neslavnom 89.mestu po učestalosti kvarova, dok je Scenic na dobrom 59.mestu.
Opel Zafira ima veliku nosivost, od čak 550 kg, dok Scenic možete maksimalno opteretiti sa 490 kg. Nemački automobil ima i veći prtljažnik od čitavih 600 litara zapremine (Scenic skromnih 410 litara), ali kada se preklopi zadnja klupa, oba oduševljavaju, Opel sa 1.700 litara, a Renault sa 1.600 litara. Inače u ovoj klasi, posebnu pažnju zaslužuje Citroen Picasso koji nudi čak 2.130 litara raspoloživog prostora (sa oborenim sedištem). Zafira je funkcionalnija, i u ovom segmentu pobeđuje pionira ove klase – Renault Scenic. Pored toga, Opel se može pohvaliti boljom finalnom obradom, kvalitetnijim izborom materijala i ono što posebno iznenađuje boljim i temeljnijim sedištima, napred a posebno pozadi. Ako namete pouzdanog majstora da vam pregleda auto pre kupovine najbolje je da mene angažujete.
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: