Prostran auto za debelog muškarca

Pitanje: Gospodine Todoroviću, problem sa kilogramima, debeo sam. Visok sam 196 i imam 120 kg, a kako sada gledam da kupim automobil, voleo bih da mi date savet koje modele da pažljivije pogledam. Dakle, najbitnije mi je da bude komforan, da ne moram da se grčim u njemu, da bude ekonomičan, i da nisu preskupe opravke i delovi. Koristio bih ga za vožnju po gradu, ali i po neko duže putovanje. Svaki predlog je dobrodošao! Hvala i puno pozdrava za Vas.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar TodorovićGospodine Periću, mislim da i vi možete pronaći dovoljno komfora u automobilima kao što su Ford Mondeo i Volvo S60, ali e za vas mnogo bolje rešenje recimo Opel Zafira. Iz Zafire je mnogo lakše izaći, i zbog položaja sedenja, pojas vas mnogo manje “guši”.  Renault Scenic je takođe za preporuku.

Ne postoji dobar, prostran, udoban i kvalitetan automobil koji je jeftin za održavanje. Za naše prosečne plate u Punto je popriličan udar na džep, ako ga kupite sa dosta kilometara iza sebe, o luksuznijim modelima, da i ne govorimo. Zlatno pravilo je da što kupite mlađi i bolji automobil to ćete manje vremena provesti u servisima. Česte posete servisima jesu direktno proporcinalne “rupama” u vašem kućnom budžetu.

Ono što morate da učinite ukoliko kupujete polovan automobil, je da ostavite jedan deo novca za veliki servis, bar dva nova pneumatika, i eventualne nepredviđene kvarove, kojih će biti, pre ili kasnije, jer automobil koji ima više od 5-6 godina starosti, sa kilometražama preko 150,000 km, nisu automobili koji traže samo redovno održavanje.

Limuzine jesu dobro rešenje, ali ako vi želite još komforniji, i prostraniji automobil od Mondea i Volvoa S60, onda vam preporučujem da kupite miniven, recimo Renault Scenic ili Opel Zafiru, jer se u ovim vozilima nećete grčiti čak i kad napunite 140 kg, a na zadnjem sedištu ovih modela ćete imati uvek dovoljno mesta da povezete celu porodicu, pa čak i taštu, ukoliko i ona ima trocifrenu kilažu.
Kod nas auto dileri gotovo po pravilu imaju u ponudi Renault Scenic i Opel Zafiru. Odmah da znate, ovi automobili nisu jeftini, međutim, dobro drže cenu i kasnije ćete ih svakako lako prodati, pogotovo ako su dizelaši.

Kod nas Opel ima bolji imidž od Renaulta koji je na našim ulicama sve zastupljeniji. Međutim, ukoliko krenemo od motora, prednost je na strani “francuza”, jer je common-rail agregat dCi uglađeniji i tiši, što se primećuje uprkos odličnoj Opelovoj zvučnoj izolaciji. Opel je dosta dugo vremena kaskao za najboljima kada su dizel motori u pitanju, ali se sa novom generacijom DTI agregata sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre približio po performansama HDI, JTD i dCi motorima.

Opelov motor 2.0 DTI razvija maksimalnu snagu od 100 KS pri relativno visokih (za dizel) 4.300 obr./min, i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.950 obr./min.

Renaultov dizelaš 1.9 dCi je snažniji (105 KS), a maksimalnu snagu ostvaruje pri 4.000 obr./min, a 210 Nm obrtnog momenta isporučuje već pri 1.500 obr./min.

To znači da je Scenic sa ovim motorom primetno elastičniji i agilniji, što se lako primeti čak i u svakodnevnoj vožnji. Ukoliko ubrzanja merite štopericom, ustanovićete da Zafiri 2.0 DTI do stotke treba 14,0 sekundi, a Scenicu 1.9 dCi samo 11,9 sekundi. Renault postiže i veću maksimalnu brzinu od 180 km/h, koju mnogo lakše ostvaruje od Zafire kojoj treba osetno više vremena da maksimalnih 175 km/h.

Ono što Vas svakako više zanima je potrošnja, koje je kod Scenica u proseku 6,5 litara evro dizela, a kod Zafire za 1,0 litar veća. Iako troše malo, servisiranje ovih modela nije nimalo jeftino, a tu pre svega mislim na ovlašćene servise. Uostalom, ovako sofisticirani motori traže modernu dijagnostiku i veoma iskusne majstore.

Pored svega toga, kod motora koji imaju više od 100.000 km nije loše da servisne intervale malo skratite.
Opel je ovde u blagoj prednosti, pre svega zbog razgranatije servisne mreže, i nešto nižih cena rezervnih delova. Međutim, nemački TUV tvrdi da Zafira ima puno “dečijih bolesti”, i nalazi se na neslavnom 89.mestu po učestalosti kvarova, dok je Scenic na dobrom 59.mestu.

Opel Zafira ima veliku nosivost, od čak 550 kg, dok Scenic možete maksimalno opteretiti sa 490 kg. Nemački automobil ima i veći prtljažnik od čitavih 600 litara zapremine (Scenic skromnih 410 litara), ali kada se preklopi zadnja klupa, oba oduševljavaju, Opel sa 1.700 litara, a Renault sa 1.600 litara. Inače u ovoj klasi, posebnu pažnju zaslužuje Citroen Picasso koji nudi čak 2.130 litara raspoloživog prostora (sa oborenim sedištem). Zafira je funkcionalnija, i u ovom segmentu pobeđuje pionira ove klase – Renault Scenic. Pored toga, Opel se može pohvaliti boljom finalnom obradom, kvalitetnijim izborom materijala i ono što posebno iznenađuje boljim i temeljnijim sedištima, napred a posebno pozadi.

Zafira nije “nemački” tvrda, ali Scenic ima primetno mekše i udobnije oslanjanje, što se na našim putevima itekako oseti. U krivinama, Opel leži mirnije, neutralnije od Scenica, ima precizniji i direktniji upravljač i prava je šteta što nema bolji, snažniji motor.
Takođe ima i bolje kočnice koje se teže pregravaju, iako su i one kod Scenica prilično dobre.

Kada se sve sabere i oduzme, pobednik na “papiru” je Opel Zafira 2.0 DTI. Ipak, treba dobro razmisliti da li ovaj nemački automobil vredi 1.000 do 1.500 evra više, koliko je skuplja Zafira 2.0 DTI od štedljivijeg Scenica 1.9 dCi sličnog godišta. Takođe treba imati u vidu da se sa Scenicom ugodnije i brže putuje, ali i da se manje kvari.

Nadam se da sam predložio zanimljive automobile, koji mogu da ispune vaše želje. U svakom slučaju želim vam srećnu kupovinu, i uspešnu dijetu, naravno ukoliko se odlučite na nju.

OVO JE SKRAĆENA, SAŽETA VERZIJA ODGOVORA. 

Ako uplatite 1 899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU svih modela iz vašeg pitanja, I mogućnost da mi do kraja meseca postavite do 5 dodatnih kraćih pitanja, besplatno.
 
Za korisnike iz Srbije:
RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.