Qashqai ili Hyundai ix35?

Pitanje: Poštovani g. Todorović, Ne bih da se moje puno ime i prezime, e-mail adresa ili telefon vidi na Vašem sajtu. Pitanje može, ako smatrate da je interesantno za još nekoga. Nameravam da kupim polovni automobil za dve porodice. Jedna porodica je stariji bračni par (cca 65 godina) i zato je najosnovniji uslov da su i kola i sedišta visoka i da se iz kola lako izlazi. 🙂 Druga porodica je mladi bračni par sa bebom, pa je obavezno da pozadi može da se montira sedište za dete i da ima veliki prtljažnik. Zbog troškova registracije, zapremina motora treba da bude manja od 2000 cm3.

Pošto spadam u onu prvu, stariju, porodicu, skoro je sigurno da su ovo poslednja kola koja kupujem. Sledeći, ne manje važan uslov je da kola budu pouzdana, da su delovi na raspolaganju, po mogućnosti da nisu preterano skupi, da servisa ima i da su pristojni, ali da u njima provedem što manje vremena. Što se potrošnje tiče, naravno da treba da bude sto manja, ali tu nemam neku granicu ili uslov. Garažu nemam i zato kola ne bi trebala da budu privlačna za kradju. 🙂 Iz ovoga gore, po meni ispada da je to neki japanski ili korejski SUV. Ne znam da li se varam. Sada malo o željama.

Ne bih automatik. Za 4×4 nisam siguran. Kola će se ponekad voziti u okolini Beograda i po ibarskoj magistrali i okolnim putevima koji ne znam kako i koliko će biti očišćeni zimi. Bio bi veliki plus da su prednja sedišta podesiva po visini. Za predjenu kilometražu nemem uslov jer ne znam koliko se kilometraža vraća i koliko realno neki od modela može da predje bez neke veće intervencije. O kW, KS, Nm, o/min i ostalim stvarima tog tipa takodje neću da govorim, jer ne znam šta jeste a šta nije dovoljno za odredjenu težinu automobila. Sigurno je da sportske vožnje neće biti, ali auto treba da bude dovoljno jak za tu težinu da mogu bezbedno i relativno lako da obidjem nekog ko sporije vozi. 🙂 Godišnje mislim da bismo prelazili manje od 10.000 km, uglavnom gradske vožnje.

Duže relacije bi bile odlazak na more jednom, dva puta godišnje. Budzet je negde izmedju 10000 i 12000. Benzin ili dizel? Bez obzira što je planirana kilometraža relativno mala, mislim da je dizel povoljniji.

Znam da ne bih benzin + gas, jer mi se to čini da je neopravdana komplikacija. Trenutno vozim Hyundai Accent i mislim da ga zadržim. Razmisljao sam o Hyundai ix35, ali je njih u ponudi kod nas dosta malo. Hyundai Tucson ima u ponudi, ali su svi dosta prešli. Razmisljao sam o Hondi C-RV, ali sam video da je u ponudi uglavnom benzinski motor od 1600 cm3, što ne znam da li je dovoljno za tako relativno velik SUV. Nissan Quashqai mi deluje pristojno, mada je mozda niži od ostalih. Kia Sportage je takodje pristojna. Mazda 5 ne znam da li ima dosta visoka sedišta, ali mi se svidjaju zadnja klizna vrata, jako su pogodna za stavljanje bebe (ili kasnije malog deteta) u sedište i ne znam stoji stvar sa delovima. Toyote RAV 4 nema baš mnogo u ponudi. Ovo su neki moji uslovi, želje i razmišljanja.

Ali nista od toga nije krvlju zapisano i svaka nova ili drugačija ideja je dobrodošla. Takodje nisam siguran da li su neki od zahteva kontradiktorni. Ako jesu, onda ću očigledno da pravim kompromise. Kola bih kupovao u drugoj polovini decembra. Ne znam da li je to dobro vreme za kupovinu polovnog automobila, ali takav je sticaj okolnosti. Voleo bih da sva komunikacija bude preko e-maila, jer ne znam da li ću sve vreme da budem u Beogradu. Hvala. Pozdrav, Ivan

 

  • Ime i prezime: Ivan #######
  • Mejl adresa: ib”””””@yahoo.com
  • Telefon: 064#######
  • Kada planirate kupovinu?: Druga polovina decembra ili prva polovina januara
  • Kakav auto kupujete?: polovan
  • Koliko novca želite da potrošite?: 10.000 – 12.000
  • Šta trenutno vozite?: Hyundai Accent
  • Između kojih se automobila dvoumite?: Hyundai ix35, Nissan Quashqai, Mazda 5, Kia Sportage
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: google
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : manje od 10000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Ivane, hvala vam na zanimljivim pitanjima, biće mi zadovoljstvo što mogu da razrešim sve vaše dileme. Sasvim vas razumem što želite da izbegnete komplikaciju sa ugrađenim gasom, jer su kod nas gas ugrađivali priučeni majstori sa nedovoljno iskustva, a ugrađivali su svašta. Na kraju uštedu na gasu su pojele skupe popravke na motoru, a ponekad problemi su bili gotovo nerešivi. Dobro iskustvo sa gasom, imaju samo oni koji su ugradili gas u odličnom servisu, i oni koji su toliko čuvali, pazili i milili sa svojim automobilom, da bi na benzin prešli bez problema 1 milion kilometara bez kvara. Kad bi svi vozači vozili tako nežno i polako svoje automobile koji nemaju ugrađeni gas, sasvim sam siguran da ne bi imali ni jedan jedini kvar sa motorom do kraja eksploatacije.  Ova tema je ipak suviše komplikovana, pa nećemo sada analizrati ugradnju gasa. Ali ono što pouzdano znam pošto dobijam mesečno na stotine i stotine pitanja, da svi oni koji su imali automobile sa ugrađenim gasom, nemaju nameru da kupe ponovo auto sa ugrađenim gasom. Zašto? To morate pitate sve te vlasnike, koji su tvrdili kako su mnogo mudri, i ako su prezadovoljni sa ugrađenim gasom, i kako su imali malo problema sa njim. Postavlja se onda pitanje zašto niko od njih neće opet da ugradi gas ili kupi auto sa ugrađenim gasom?

SUV-ovi koji su sa benzinskim mootorima u Srbiji jako često imaju ugrađen gas. Ako njih precrate, shvatićete da je ponuda benzinaca jako mala. Na kraju benzinski motori imaju jako mali obrtni moment, što je u kombinaciji sa teškim i glomaznim suvovima nesretan izbor, posebno ako kupujete auto za vožnju po Srbiji.

Jako je dobro što ste odlučili da kupite neki bezbedniji, veći automobil, jer Hyundai Accent koji sada vozite, imate, je apsolutno nezbedan i za vas, i za vašu porodicu, posebno je nebezbedan za bebu. Možete vi biti obazrivi, možete vi poštovati propise, ograničenje brzine, ali kad neko proleti kroz crveno svetlo i zakuca se u vaš automobil u kojem je beba, jedini spas vam je da imate što je moguće bezbedniji automobil za iznos novca koji možete da odvojite, a za 12.000 evra ipak mogu da se odaberu, pronađu prilično sigurni i bezbedni automobili, ali o njima kada vam eventualno budem tražio auto.

Kad kupujete polovan auto, morate proveriti da li su air-begovi u funkciji, jer se desi često da se auto popravi, zamaskira, a da su vazdušni jastuci aktivirani, odnosno da nisu u funkciju. Osim toga, havarisan automobil nema čvrstoću kao nehavarisan. Pitanje je i kakav je trap, da li ga je moguće nacentrirati. Zato vam savetujem da angažujete vrhunske majstore, i da budete spremni na malo dužu potragu, jer dobrih SUV-ova koji nisu bili udarani, havarisani u Srbiji ima jako malo.

Kupovina polovnog automobila je jako komplikovana, jer dajete puno novca, a mnogo toga vam je skriveno, i jako je teško proceniti pravo stanje automobila. Vraćanje kilometraže je samo jedan od problema, mada ima, istina jako malo, dilera koji ne vraćaju kilometražu. Javno ih neću reklamirati, takve placeve čuvam za čitaoce kojima ja tražim automobil, jer pored njih i ja garantujem za ispravnost kilometraže. Ali uvek proverim kilometražu. Realno stanje, nije lako utvrditi. Najvažnije je proceniti u kakvom je stanju motor. Automobili koji su iz uvoza, jako često imaju motore koji su u daleko boljem stanju od automobila koji su kupljeni i voženi po Srbiji, zbog lošeg kvaliteta goriva kod nas, loših servisa, nekvalitetnih delova, i vlasnika koji ne održavaju svoje automobile adekvatno. Mnogo je vlasnika koji samo menjaju ulje i filtere, i misle da je to adekvatno održavanje, a naš tehnički pregled je prilično neozbiljan, pa tako automobili koji u Nemačkoj ne mogu da prođu tehnički, kod nas prolaze kao od šale.

Hyundai Accent je prošao jako loše na kreš testu, tako da vaša porodica u njemu neće preživeti, čak i ako dođe do manjeg sudara. Moj vam je savet da što pre prodate taj automobil, i da kupite neki mnogo bezbedniji. Kada su kriterijumi na kreš testu bili daleko blaži, Accent nije mogao da dobije ni 2 zvezdice (dobio je samo 1,5 zvezdicu)! 

Pogledajte video, i sami se uverite kakav auto vozite, i koliko nebezbedan automobil vozite:

Detaljni rezultati su vam na slici. Vidite da je zaštita u bočnom sudaru mnogo loša:

Nemojte da vas zavaraju malo bolji rezultati lutke koja je delimično obojena u zeleno (jer je to lutka koja sedi na mestu suvozača), jer Euroncap kreš test ima neku suludu ideju da auto samo jednim delom trpi sudar, levim delom, gde se nalazi vozač. Želim da kažem da će suvozač proći jednako loše ako se desi sudarom celom čeonom površinom. Accent definitino nije auto u koje biste trebali da vozite bebu!

Hyundai ix35, Honda CR-V i Nissan Qashqai nude mnogo više bezbednosti od vašeg automobila, ali za 12.000 evra možete kupiti i daleko bezbednije automobile. 

Bezbednost je jedna tema, a cena održavanja, dostupnost delova, mogućnost krađe nešto sasvim drugo.  Moj vam je savet da sve dobro uporedite, izračunate, trebaće vam jako mnogo vremena i znanja, ali poređenja automobila su veoma kompleksna. Neki pogrešno porede samo opremu, a dobar deo te opreme je čist luksuz, i nema nikakve veze sa bezbednošću automobila, niti sa kvalitetom. Više opreme lakše proda auto, to stoji, ali kod polovnog automobila je mnogo važnije da li je havarisan ili ne, i u kakvom je stanju motor.

Ovlašćeni dileri u Srbiji od Renalta do Mercedesa, prodaju HAVARISANE AUTOMOBILE, koji oni srede, i pri tome tvrde da su u prvoj boji. I to nije dovoljno da izgube licencu. Nemojte se upecati na garancije od 3 godine na polovne automobile, jer je to čista prevara. Prvo na sudu gubite ako ih tužite da nisu poštovali garanciju, jer diler uvek može da tvrdi i da lako dokaže da se garancija na potrošne delove nikada ne daje, a potrošni delovi su i svi pokretni delovi motora. Kad kupujete nov auto, garanciju imate samo na blok motora, nemate garanciju čak ni na glavu motora, karike, a kamoli na dizne. U svakom slučaju trebaće vam vrhunski eksperti za automobile, ako hoćete da kupite SUV u solidnom stanju. Prevaranti su na svakom koraku!

Imajte u vidu da je održavanje SUV-a oko pet puta skuplje od održavanje vašeg Accenta, a ponekad je razlika u ceni i puno veća.  Ponuda delova za ix35 je očajno slaba, čak je i pondua originalnih delova na lageru mizerna, jer se ovaj model u Srbiji jako loše prodavao, a kineskih delova za ovaj model u Srbiji ima jako malo. Kad uzmete u obzir da majstori ne poznaju ix35, onda se problem samo uvećava. Ako želite da održavate ix35 u lošim ovlašćenim servisma mreže Hyundai u Srbiji, odraće vam kožu sa leđa, a dobićete loše održavanje. Tako da ix35 zbog svega toga nikako ne može da bude preporuka broj 1 kada su SUV-ovi u pitanju.

Ono što takođe morate da znate, je da se SUV-ovi kradu više nego “obični” automobili, jer su atraktivniji, tako da nemojte mislite da se kradu samo Golfovi i Passati u Srbiji, kradu se i drugi automobili. Istina šansa da vam ukradu VW Tiguan je puno veća nego da ostane bez Hyundaija ix35, ali ćete Tiguan moći relativno brzo da prodate, on bolje drži cenu od korejskog automobila, tako da izdatak za lavlju kandžu i kasko, na kraju anulira veća prodajna cena kada odlučite da potražite za njega novog vlasnika.

Pogledajte video, ix35 nudi solidnu zaštitu za putnike. Konkurenija nudi više bezbednosti, ali Hyundai nikako nije loš! Veći je problem gde održavati ovaj auto, i kako doćo do delova po razumnoj ceni, jer su oni originalni papreno skupi. 

Hyundai ix35, ako je potpuno tehnčki ispravan nudi sasvim dobru bezbednost. Dobio je maksimalnih 5 zvezdica i 90% na kreš testu, to je savim dobro, ima boljih, ali ima i gorih SUV-ova.  Retko se uvozi, pa je ponuda ovog modela kod dilera loša, a primerci kupljeni i održavani u Srbiji nisu za preporuku, već sam naveo i zašto.

Iako je Nissan Qashqai, koji vi možete da kupite, dakle radi se o prvoj generaciju, ristajling model doduše, konstruisan pre Hyundaija ix35, on nudi više bezbednosti. Gore na slici vidite da Hyundai ne briljira, samo su delovi obojeni zelenom bojom dobro zaštićeni. U bočnom sudaru Hyundai ix35 nudi nedovoljno dobru, marginalnu zaštitu.

Nissan je puno bolji, iako ima i bezbednijih u klasi, Qashqai je u samom vrhu, model iz 2007. nudu mnogo veće šanse da preživite nego Hyundai. Osim toga Nissan je neuporedivo pouzdaniji i kvalitetniji, ali naravno pod uslovom da nađete primerak koji nije havarisan!

OVO JE SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. AKO JE I VAMA STALO DA VAŠA PORODICA BUDE BEZBEDNA, ALI ZAISTA, POŠALJITE MI PITANJE I DOBIĆETE ODGOVOR. AKO NAPIŠETE DA VAM JE BEZBEDNOST DECE VAŽNA, A POSLE USTANOVIMO DA JE VAMA OD ŽIVOTA VAŠE DECE BITNIJI DIZAJN I OPREMA, ONDA VAM JA SIGURNO NEĆU POMOĆI U TRAŽENJU AUTOMOBILA. 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Majstori, majstori: zuji mi nešto u haubi!

Prostran auto za 4.500 evra – šta preporučujete?

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Volvo