Renault 4: Ljubav vaše mladosti i starosti!

Renault 4 je najuspešniji Renault ikad proizveden, i automobil koji se u bivšoj Jugoslaviji proizvodio u Novom Mestu, Slovenija. Bio je jako kvalitetan, pouzdan, spor, i “ružan” na jedan poseban način. “Kišobran” umesto “menjača”, zadnja vrata iako je bio mali automobila, pristojna nosivost, i jako dobro ogibljenje činili su ga omiljenim automobilom kod Francuskih seljaka, ali i onih koji su želeli praktičan i štedljiv automobil. Naši seljaci su više voleli Warburg, ili Fiću, a Renault 4 su vozili profesori, lektori, “kolektori” (mada potonji su više voleli “Spaček” – Citroen 2CV, i samo fine dame.

Tekst: Aleksandar Todorović urednik www.Testoviautomobila.rs

Fića – FIAT 600 slavi 60 godina

Testoviautomobila-RS-LOGO

Renault 4 je bio poseban automobil. Lepo se nosio sa šinama u gradu, ivičnjacima, a bogami mogli ste da ga poterate i preko livade bez ikakvih problema i oštećenja. Voleli su ga ribolovci, ali i švaleri, tate, mame, tetke i strine, ali i kompletan komšiluk koji je znao da vam se uvaljuje u ovaj automobil.

reno_4_GTL

Mene je Renault fascinirao kako je mogao da prati “Bubu” – VW 1300 na auto putu, i kako je mogao da “postigne brzinu od 130 km/h”! Kasnije sam saznao da ipak nije mogao brže od 125 km/h, iako je Renault skromno obećavao 120 km/h.

Motor od 1100 kubika razvijao je samo 34 KS! Ali je zato trajao, a bio je i prilično štedljiv, neki su uspevali da sa 6 litara pređu i koji kilometar preko 100 km.

Klinci se danas srame ovog automobila, i niko ne traži od svog dede ključeve Renaulta 4! I ne znaju koliko je deda proveo lepih trenuka u ovom automobilu, i koliko je žena usrećio u njemu, spašavajući ih od kiše, snega, poledice, i ljutitog šefa.

reno-4

To su bila neka druga vremena, tada je bilo važno šta imate u srcu, i šta umete sa rukama, odnosno sa volanom! Nije bilo toliko bitno da li je crveno I na kraju oznake TDI.

enterijer-r4

Enterijer je bio praktičan. Imali ste volan, menjač, pregrade za sitnice, zar vam je trebalo još nešto?

Ovu priču neka vam završi vaš deda, ili baka, a možda bi i otac imao koju da prozbori na ovu temu. Oni će vam ispričati mnogo zanimljivije priče o ovom genijalnom automobilu. A koja je vaša priča?

Fića – FIAT 600 slavi 60 godina

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

8 komentara

  1. Milan Vukicevic

    Veoma pouzdan i trajan auto, grejanje u GTL-u kao u sauni,veoma dobre karakteristike je imao po snegu zbog polozaja menjaca i motora iznad prednje osovine.Nocna mora majstora za popravke,da bi se zamenile cetkice na alnaseru morate skinuti usisnu i izduvnu granu motora koje se nalaze jedna iznad druge(tj.predstavljaju celinu)…..Milan Vukicevic

  2. Milan Vukicevic

    Limarija je bila slaba tacka GTL-u,i komplikobano resenje kod zadnjeg trapa u vidu torzionih sipki sa sa gumenim silent blokovima koji propadaju i pocinju da lupaju, retki su bili majstori koji su umeli da repariraju zadnji trap,a da nakon reparacije auto stoji pravo,vise je bilo ruzno izdignutih…Milan Vukicevic

  3. Ljubomir Lekic

    Lepo je što nekad pišete o starim automobilima. Imao sam nov Reno 4, otac je sa njim bas dosta presao i nikad ga nije izdao. Pozdrav.
    Ljubomir Lekic

  4. Andrija Veljanoski

    Vozio sam ga do pre dve god,i STETA sto se vise neproizvodi jer da ga ima OPET bih ga kupio. Andrija Veljanoski

  5. Andrija Veljanoski

    Čitam komentare i analize Gospodina Vukicevica, ali MOJE iskustvo je sledeće : Vozio sam R4 tačno 21 god. i sem potrošnog materijala ( svecice,ulje i filteri za ulje,dva puta promenio gurtne i jednu razvodnu kapu i dvaputa gume na tockovima ) drugo APSOLUTNO nista nije dirano. I kad sam da prodao limarija je bila kao nova ( nigde nije bilo korozije.A da kazem i to da sam je prodao sa PRVOM farbom. Sve u svemu IZVANREDAN auto,za svakodnevnu upotrebu.Andrija Veljanoski

  6. Milan Vukicevic

    Zbog velikog Ajnslaga cesto su pucale manzetne na homokinetickim zglobovima pa samim tim i cesto su menjani isti,propadale su i manzetne na zupcastoj letvi,motor je bio okrenut naopako pa su mnogi mucili muku dok su naucili da nasteluju paljenje motora,prilikom voznje na kratkim relacijama u izuzetno hladnim uslovima kondezat u auspuh je na krivini kod zadnjeg trapa znao da smrzne, mnogi danima nisu mogli da pokrenu auto,majstori su plakali ne znajuci o cemu je rec dok ne otopli ili ga smestite u radionicu koja se greje onda je cudesno palio a ni sami majstori nisu znali zasto vecu su to pripisivali svom znanju i vesto uzimali novac vozacima… Milan Vukicevic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *