Renault Capture ili Škoda Yeti?

Pitanje: Od automobila sam vozio peglicu, Yugo, Renault 4, Ladu samaru, Toyotu corolu (staru – 90 godište) i sad vozim Toyotu Yaris koju sam kupio novu 2005.godine u full opremi (sve što je postojalo – kožni volan, CD sa upravljanjem kod volana itd…) Odmah sam u ovlašćenom servisu ugradio Parrot CK3100 i to i dan danas radi bez greške (iPhon plus Parrot). Takođe, dosta često vozim i Peugeot 206+ koji je inače ženin auto, ali pošto je nov, sa njim smo išli na more ove godine (ima Evropsku garanciju). Ponekad preteram sa brzinom, ali se trudim da se obuzdam kako sam stariji, ozbiljniji itd.. (sad ću u aprilu da napunim 50 godina). Od porodice imam jednog sina koji je poprilično visok (prema krivuljama rasta možemo oćekivati preko 190cm).

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

Testoviautomobila-RS-LOGO

Kod automobila mi je najvažniji klirens, jer imam deo makadamskog puta do kuće na Divčibarama. Gledao sam i 4 x 4 ali je to preskupo (registracija, potrošnja, gume, servis itd…).Ono što je još važnije je bezbednost (zato je otpala Dacia sandero), pouzdanost i onaj osećaj da je auto utegnut da ništa ne škripi, cvrči, pomera se itd… Sigurno je Nissan Qashqai daleko najbolji izbor, ali mi se za 2000 do 3000€ ne uklapa u kalkulaciju. Da imam te pare za njega, ne bih Vam ni pisao.

Kod automobila koji trenutno imam, dopada mi se sve (motor je inače 1.0 i nisam lud za konjskim snagama), osim što je mali. S obzirom da imam vikend kuću i da skoro svaki vikend provodim tamo, i dosta stvari radim sam, uvek vučem neki alat, materijal, gajbu piva itd…Sve automobile sam sagledao sa svih strana, pa tako recimo napisao sam dole šta mi ne odgovara kod Hyundai ix35 i Kia Sportage (previše veliki, nepregledni, skup servis, preskupe gume, nema garnaciju na koroziju od 12 godina itd…). Kod Renaulta Captur osnovna zamerka je nepostojanje 6 brzine za osnovni benzinac, a varijanta sa automatskim je skuplja od dizela. Kod Škode Yeti je nedostatak rezervne gume najveći problem, odnosno to može da se doplati, ali nigde nisam video kako to izgleda (smanji se gepek, nesumnjivo, ali mislim i da korisne stvari kao zakačaljke za mrežu postanu nedostupne).

Takođe, muči me pomisao da Renault Captur ima trocilindrični motor, iako je Renault u formuli 1 pokazao da svakako zna i ume da napravi dobar motor (ali da li je i dugotrajan)? Škoda Yeti mi je opcija broj dva.

Na kraju je, naravno, kao i uvek moja supruga dala solomonsko rešenje. Uzmi ti lepo Captura (koji joj se inače mnogo sviđa), imaš beskmatni kredit na 3 godine, lepo ga otplati, ostavi ga meni, a ti prodaj Peugeot 206+ pa kupi sebi sledeće šta hoćeš. Na taj način bi uvek imali novi auto za neki duži put. Btw, planirao sam da narednog leta idem u Tursku ali autom uz nekoliko spavanja (Istanbul, Troja, itd…) pa mi je vrlo važno da me auto ne izneveri.

Ako se u ovim nabacanim komentarima snađete, svaka Vam čast.Odgovor mi uopšte nije hitan, jer planiram da početkom godine (ili na sajmu) pazarim auto, a do tad ima vremenaI Hvala, i srdačan pozdrav, Bojan Milošević.

renault-capturOdgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Miloševiću, čast mi je što ću imati prilike da vam pomognem. Jako lepo pišete, “plastično”, i konrektno, imam utisak da vas poznajem mesecima, a možda mi se to tako čini jer jako dobro poznajem i Peugeot 206+, koji jedan izuzetno dobar automobil, posebno sa motorom 1.4 HDI (niste naveli koji motor imate u njemu, ali nekako ću se snaći i bez toga), a jednako dobro poznajem i Yaris, koji je stvarno čudo od automobile imajući u vidu njegove gabarite i zapreminu motora, Toyota je već tada uveliko koristila tehnoligiju varijabilnog upravljanja ventilima, što dan danas mnogi proizvođači nemaju u ovoj klasi.

Nema sumnje da racionalno razmišljate bar kada je kupovina i poređenje automobile u pitanju, i da kupujete automobil koji maksimalni koristite, odnosno ne bacate novac na nešto što vam realno i ne treba.

Verujem da ste primetili da ipak postoje značajne razlike između Toyote Yaris i Peugeota 206+, iako pripadaju različitim klasama, nije im ista ergonimija, imaju drugačije podešeno oslanjanje. Peugeot 206+ je ipak zabavniji za vožnju, nije on toliko stabilniji, koliko daje bolje subjektivni osećaj u krivini, a bolji osećaj je i jer je sedište za nijansu niže postavljeno. Kvalitet Toyote jeste bolji, i u to nema nikakve sumnje, ali dobar je i Peugeot, posebno model 206+. Nekako ne mogu a ne primetim da ste preskočili Peugeot 2008, možda vas cena malo odbija, ali ako vam nije hitna kupovina sačekajte nekih mesec dana, jer je novi uvoznik Peugeota za Srbiju (Makedonska kompanija) ozbiljno rešila da popravi poziciju Peugeota u Srbiji, pa će i cene nadam se, biti malo niže, i konkurentnije nego što je to bilo za vreme „vladavine“ Verano Motorsa (koji je imao uvek izvrsne prodavce, nemojte mislite da imam nešto protiv njih, naprotiv, ali nešto je škripalo u njihovom poslovanju). To je dobra vest i za Vas, jer ste vlasnici Peugeota.

enterijer-captureSve što je kod Renaulta Capture dobro, kod Peugeota 2008 je bolje. Posebno je vidljiva razlika kod kvaliteta plastike, spojeva, zvučne izolacije, Peugeot je prosto ozbiljniji, kvalitetniji, upravljiviji i stabilniji automobil, ili bolje reći krosover. Renault je u velikoj prednosti jer nudi garanciju od 6 godina, i kamatu od samo 0%. Capture ima nižu cenu od Peugeota 2008, i primetno bolji benzinski motor.

Foto: Branka Todorović

todorovic-na-zadnjem-sedistuRazočaravajuće je što kod oba modela nema previše mesta na zadnjoj klupi. Bolje se sedi nego u Yarisu, ili Peugeotu 206+, zbog visine zadnje klupe, ali mesta nema previše, posebno mi smeta što je visina naslona mala, pa je meni lično rame daleko iznad zadnjeg sedišta, a glava jako blizu plafona (isti je problem kod Renaulta Capture i Peugeota 2008). Tu je Škoda Yeti bolja, iako ni Yeti nije najprostraniji automobil u klasi, ali ima bolja, temeljnija sedišta od francuskih krosovera ako ste malo krupnije građe (recimo moja supruga koja je 165 cm i 52 kg, je dobila jake bolove u leđima vozeći se u Yetiju nekih 6h, dok nije osetila nikakav umor u Peugeotu 2008). Ergonomija je jako važna, i kod nje je mnogo važnije kako se odnosi telo prema volanu, pedalama, sedištu, enterijeru. Retki su automobili koji nude optimalnu ergonomiju i za osobe visoke 195 i za one koji su samo 165 cm. Meni je recimo Škoda Yeti bila gotovo pa optimalna (184 cm, 82 kg), a u Peugeotu sam se nameštao 5h, i opet mi nije sve bilo potaman, a kod Renaulta Capture je situacija još i gora.

Evo preciznih merenja: kod Renaulta Capture od prednjeg sedišta do plafona ima 101,5 cm, kod Škode 105 cm, kod Peugeota 2008 tačno 97 cm, na zadnjem sedištu kod Renaulta do plafona ima samo 89 cm, kod Škode 102 cm, a kod Peugeota 90 cm (što je jedva 1 cm bolje nego kod Renaulta).

U gradu je ugodno voziti Captur: ima manje mrtvih uglova od konkurencije, pedala kvačila je ugodno mekana, pa ne zamara stopalo, retrovizori su ugodno veliki, a odlično izbalansirano i još bolje izolovano oslanjanje u dobroj meri će vas poštedeti buke i “kvaliteta” naših ulica, rupa, pruga i svih ostalih uobičajenih pojava na putu, uključujući i ležeće policajce. Dok se vozite Beogradom, imate utisak da je Capture mnogo skuplji, jer tako prefinjeno peglaju neravnine Mercedes i Audi. Naši putevi su toliko sramotno loši, da je jedini spas u tom smislu kupovina francuskog automobila, ukoliko nemate novca za Mercedes ili Volvo, na primer.

Osim vrlo dbore pasivne bezbednosti, Captur nudi izuzetnu aktivnu bezbednost (Euro NCAP rejting mu je 88%). Veoma niska potrošnja (na testu samo 5,4 litara) oduševiće one koji prelaze mnogo kilometara. Cena je vrlo povoljna – Capture Tce 90 možete kupiti već za 12.890 €. Nijedan drugi model u ovoj klasi nema tako povoljnu cenu i tako dobre uslove finansiranja (do 8.000 € bez kamate!).

Nisam saznao u kom gradu živite, ako je to Beograd, onda znajte da Škoda Yeti ima čudesno mali prečnik okretanja od samo 10,6 metara, Capture ima 11,3, a Peugeot 2008 11,4 m, pri čemu Yeti ima i nešto bolju preglednost. Znam, vama i vašoj lepšoj polovini je dizajn na prvom mestu, ali vi znatno više sedite u automobili, nego što ga gledate spolja, a Peugeot 2008 ima lepši enterijer od Renaulta Capture, mada o ukusima ne vredi raspravljati. Moram vam priznati da je plastika kod Škode, primetno kvalitetnija. Ali pustimo „srce“ i dizajn. Nosivost kod Renaulta Capture je samo 471 kg, a kod Škode Yeti 545 kg, ta razlika nikako nije mala (Peugeot 2008 ima mizernu nosivost od 447 kg). Yeti je stabilniji na auto putu, posebno na brzinama preko 160 km/h. Škoda ima i bolji, direktni osećaj na upravljaču. Najveća prednost Škode je što postoji verzija sa 2.0 TDI motorom i 4 x 4 pogonom. Captur se ne nudi sa pogonom preko svih točkova, niti se u njega ugrađuje neki snažan dizelaš, tako da ako želite dobre performanse, okrenite se ipak Škodi. 

Garancija na koroziju nije puno bitna, jer je to samo deo marketinga, jer danas svi moderni automobili imaju dobru antikorozivnu zaštitu, ali i problem sa bojom, koje je danas veoma tanka, a to se odnosi i na zaštitnu boju, pa kada se ona ošteti, lako dolazi do korozije, a garancija vam ne priznaje mehaničko oštećenje, tako da vam džaba 12 godine garancije.

Hyundai ix35 i Kia Sportage koštaju manje nego što vrede, i to su krosoveri koji imaju dobre motore, čak je i onaj osnovni 1.6 GDI pristojan, ali naravno ne i optimalan za tu karoseriju.

Dotakli smo se sada motora. I prvog problema. Ako vaša supruga ima u 206-ici 1.4 HDI koji ima prilično pristojan obrtni moment od 170 Nm (68 KS je manji bitno za međuubrzanja), onda će biti nezadovoljna sa motorom od samo 3 cilindra u Renaultu Capture (0.9 TCE). Taj motor je za mene prilično razočeranje, jer je osakaćeni četvorocilindrični motor, ali zaista, dakle uopšte nije razvijan od nula kao fantastični Fordovo 1.0 EcoBoost motor.

Motor 0.9 TCE nije bučan i proizvodi mnogo manje vibracija dok je hladan nego što biste to očekivali. Agregat je razvijen od dobro poznatog četvorocilinričnog Renaultovog 1.2 TCe motora, koji se sada nalazi u Meganu, a ugrađivao se i u Clio III. Dakle, ovde se ne radi ni o kakvoj revoluciji. Sa cilindrom manjka, nestala je i dobra elastičnost, što je prava šteta. Renaultov agregat 1.2 TCE od 103 KS (verzija u Meganu ima čak 115 KS i 190 Nm) je prosto fantastičan: razvijen je na osnovi dobro poznatog atmosferskog motora dodavanjem turbo punjača.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR SAM SVAKAKO POSLO G.MILOŠEVIĆU DIREKTNO NA MEJL.

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovori na vaša pitanja:

G.Todoroviću kakav je Mercedes A140?

Najboljiauto.com: Šta kupiti Škodu ili Toyotu?

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Šta odabrati – Astru, Corollu ili Octaviju?

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Focus Vs i30 Vs cee`d Vs Octavia A5

Koji auto odabrati za sina do 4.500 evra?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA: Da li je Note dobar izbor

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.