Renault zabranjuje ugradnju gasa!

Renault zabranjuje ugradnju gasa u svoje modele, motore, osim u agregat 1.6 16V koji se nudi u modelu Megane III, koji uskoro odlazi u penziju. Renault je dugo nih godina čak nudio i modele sa fabrički ugrađenim gasom, ali su sada rešili da se okrenu benzinu, dizelu, i hibridnoj tehnologiji, kao i električnim modelima.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Ugrađeni gas na automobilima koji imaju 20 ili 25 godina, ukoliko je odrađen kako treba, nije pravio velike probleme, čak ima jako puno vlasnika koji su prešli jako velike kilometraže, bez ozbiljnih problema.

Prilično su zadovoljni i neki vlasnici Euro 3 automobila, oni koji su imali te sreće da kupe modele, koji su imali motore koji dobro podnose gas. Već sa Euro 4 motorima nastaju razni problemi, a sa Euro 5 agregatima se oni samo udvostručuju.

To znači, ako ste imali Clio, i ako vas je služio dobro sa ugrađenim gasom 300 000 km, to se nikako neće desiti ako ugradite gas u novi Clio IV sa provererenim 1.2 16V motorom, koji je sada Euro 6.

najbolji-_auto_logo_670-

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Tekst: Miodrag Đelmaš, Mirko Milovanović, A.Todorović

KOMP DjelmasautoZbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

lap top DjelmasautoPogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Foto: Branka Todorović

aleksandar-todorovic-captur

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. Na primer, Chevrolet prodaje fabričke kompjutere samo ovlašćenim servisima, a neovlašćeni servis ne može da ih kupi, jer fabrika ne želi da im ga proda. Fabrika neovlašćenim servisima ne želi da proda ili ustupi originalan softver za održavanje automobila. Zbog toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih Chevroletovih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Drugim rečima, u ovlašćenom servisu se vide sve nepravilnosti u radu motora, dok u neovlašćenim samo neke, ili čak ne vide ništa.

Volvo

2 komentara

  1. Dusko Kukuleča

    Ovde bi moglo da se autoru postavi zaista mnogo pitanja. Da li se na slobodnom tržištu dijagnostičkih uređaja nalaze samo kineski uređaji? Ni jedan evropski, japanski ili američki proizvođač dijagnostičkih uređaja ne radi softver za Chevrolet? Da li je svaki ugrađeni autogasni sistem jednakih mogućnosti i kvalitete, pa da svi dovode do istih posledica? I jesu li njiihova znanja zaista jednaka, da bi se moglo govoriti o istim rezultatima nakon ugradnje gasa u vozilo? Da li ste sigurni da mapiranje ne može da se uradi ispravno sa nekim od dijagnostičkih testera koji se nalaze na slobodnom tržištu, i koja to njima funkcija nedostaje koju poseduje originalan tester? Da li se mapiranje gasa uopšte radi originalnim dijagnostičkim testerom, ili softverom i testerom proizvođača autogasnog sistema? Da li zaista benzinska pumpa radi samo kod startovanja motora (ili radi uvek, čak i kad se auto vozi na gas)? Da li na trajnost i pouzdanost automobila utiču i drugi faktori, kao što je kvalitet majstora koji ga održavaju, i da li su najbolji majstori u gradu zaposleni baš u Chevrolet ovlaštenim servisima? Da li se upravo uskraćivanjem prodaje originalnih dijagnostičkih testera i servisnih informacija otežava rad slobodnih servisa (koji nisu pod ugovorom sa proizvođačima automobila) ? I da li bi doslednom primenom antimonopolskog zakona (koji bi omogućio i slobodnim servisima da pod istim uslovima kupuju dijagnostičke insformacije, alate, softvere, delove i obuke kao i ovlašćeni servisi) smanjile poteškoće sa kojima se slobodni servisi susreću u želji da pruže kvalitetnu i efikasnu uslugu? Duško Kukuleča

  2. Gospodine Kukuleča pre svega hvala na komentaru. Na neka vaša pitanja postoje odgovori, samo pažljivije čitajte. Mislite da radi pumpa za benzin dok motor sagoreva gas? Pumpa “ubacuje benzin” i meša ga “sa gasom”? Da li ste vi ikada radili u bilo kom ovlašćenom servisu? Da jeste, znali biste koliko je skupo nabaviti samo orginalne kompjutere, alat softver. Da li znate koliko moćnu podršku imaju servisi od svojih centrala? Ja sam gledao kako auto u servisu priključen na dijagnostiku šalje podatke inženjeru Chevroleta u Ameriku, i kako ovaj amer telefonom objašnjaca direktoru servisa Mirku, u Đelmaš Autu šta je problem! Da neće vama neko u vašem servisu da dajem smernice iz Amerike? Tek pišem ovih dana novi tekst, o gasu, nadam se malo bolji od ovoga, pa se nadam da ćete i njega pročitati. Poenta teksta nisu Chevroletovi ovlašćeni servisi. Mislim da ste propustili poentu.

Leave a Reply to Dusko Kukuleča Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.