Rešite problem sa startovanjem automobila

Kupili ste nov akumulator, napolju je skoro 30 stepeni, a motor teško startuje? Nemojte ga paliti guranjem, jer kod modernih automobila možete samo napraviti još veći problem. Nisu uvek loši kablovi problem. Niste čuli za releje? Niste sigurni gde se nalaze? Anlaser ste remontovali bar jednom od kada ste kupili polovan auto?

Testoviautomobila RS LOGO

Odlazak u servis, može biti veoma neprijatan po vas, posebno ako niste utvrdili pravi uzrok kvara. Ponekad zamena releja može da vas spasi “bankrota”, jer majstori se neće truditi da vam uzmu šta manje novca, nego što više, tako da će preskočiti sve ono što je bezbolno po vaš džep.

kljuc

Probajte da se setite kada se manifestovao vaš problem, i naravno posetite nekoliko servisa. Polovni anlaseri sa garancijom nisu skupi, a još je jeftiniji njihov remont, zamene se takozvane “četkice” i radiće još dugi niz godina.

Ukoliko u vožnji, motor sasvim normalno radi, lepo prima gas, i ne dimi prilikom naglog dodavanja gasa, vrlo moguće da je rešenje vašeg problema prilično bezbolno po vaše porodične finansije. Nemojte samo žuriti, sa odlaskom u najskuplji servis, jer problem može biti i banalne prirode.

Ponekad je to voda u rezervoaru. Da dobro ste pročitali, jer rezervoari se ne čiste po 20 godina, a u njima se pored prljavštine, nakuplja i voda. Nije loše da kupite aditiv, jeftini su, onaj koji rastvara vodu i prljavštinu u rezervoaru. Nakon toga zameniti filter goriva, on zaista nije preskup, i to sve možete učini sami. Ukoliko problem ovim niste rešili, novac niste bacili, jer filter za gorivo nije loše promeniti jednom godišnje, a takođe je preporučljivo povremeni očistiti rezervoar, makar sa aditivima.

Kad prikopčate automobil na dijagnostiku nema nikakve greške?

Kompjuteri nisu svemogući, a nije ni dijagnostika. Zbog toga proverite sva creva, stari automobili imaju naprsla creva, ponekad su oštećenja takva da u njih ulazi vazduh.

Senzor na bregastoj osovini ume da pravi silne problem, a ponekad dijagnostika ne prijavljuje da nije ispravan.

Ponekad zamislite zamena svećica (ako je benzinac, dizelaši ih nemaju 🙂 ) reši probleme sa startovanjem motora, naravno da majstori to gledaju na kraju, jer tu ne mogu mnogo da vas oderu. Kupite one kvalitetnije, na takvim stvarima ne treba štedeti.

Ako vam motor pali iz prve kad je hladan, a otežano kad je vruć, kao uzrok problema može biti više kvarova. Ponekad je spas u reprogramu softvera (recimo kod TDI (PD) motora je to čest problem).

Nije  loše da proverite sve kablove, i nemojte kupovati one jeftine kineske, osim ako niste prinuđeni.

kvar

Uvek proveriti stanje akumulatora. Ako ste ga kupili pre godinu dana, to ne znači da ima dovoljno struje, jer akumulatori koji stoje u radnjama se itekako brzo prazne. A da li ste ga propisno napunili kad ste ga kupili? Naravno da niste!

Bobina nije skupa, a niste je nikad menjali? Regler paljenja takođe, i njega možete zameniti sami. Sve zavisi koji automobil imate, i da li ste otišli u dobar servis na vreme, ako već niste vični da se samo borite sa elektronikom i elektrikom.

Nije mudro da bilo koga pustite da se igra sa vašim automobilom. Iditite samo kod majstora po preporuci!

majstor

Video: Nova Lada X-Ray

 

Kupujete polovan ili nov automobil? Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš A.Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

3 komentara

  1. FIAT STILO JTD 1.9 iz 2002 god. posle medjugradske voznje kad koristim klimu u autu posle zaustavljanja nemogu ponovo da upalim auto. Kad okrenem kljuc upale se sve lampice, kad zadrzim kljuc u fazi palenja lampice se pogase a ostane znak volana i akomulatora. Auto se moze upaliti na nizbrdici, sa pomoci akomulatora iz drugog automobila dok motor radi, sam akomulator nije dovojan. Posle auto radi normalno, nemra ni svaki put kad je toplo, kad je ukljucena klima da nece da upali. Sledeci postupak paenja je sacekati nekoliko sati da se auto ohladi i opet pali iz prvog puta. Akomulator je od dve godine 77 ah proveren u servisu za akomulatore.
    Cetkice na anlaseru zbog istog problema menjao sam pre dve godine kad i akomulator, a prosle jedne godin zbog istog kvara u Fiatovom servisu u Tivtu elektricar je skinuo anlaser i iskontrolisao i vratio ga natrag kao ispravan.

  2. Jovan

    Imam audi allroad.tesko pali prvi put mora dugo da se vergla pa tek onda upali.bos pumpa je ispravna i filter je pun nafte.cim upali posle je sve normalno i kad ostoji duze opet isti problem

  3. dalibor stojanovic

    Imam proble sa zafirom 2001 sa prvim paljenjem duze vergla nekih 7do 8 sekundi posle sve normalno pali sta bi mogo biti problem bos pumpa je rađena pre godinu dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.