Prema novom pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila trajaće pola sata, a teretnih vozila 45 minuta, a pod posebnom lupom delovi koji ugrožavaju bezbednost. Biće znatno detaljniji i rigorozniji, automobil će morati da bude potpuno ispravan!
– Nećemo tolerisati neispravni uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinsku koroziju, neispravne svetlosno signalne uređaje, oštećenu ili nečitljivu identifikacionu oznaku – naglašava načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.
FOTO: ALEKSANDAR TODOROVIĆ UREDNIK TESTOVIAUTOMOBILA.RS
Nebezbedni automobili: Tipo, Duster, Peugeot 301
Koliko košta da mi pogledate auto?
Kad 7 majstora ne može da reši problem
Grčka/Hrvatska: Potrebna dokumenta
Lažni presretači haraju Srbijom
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Radnici na tehničkom pregledu moraće da vrate prljavo vozilo sa pregleda jer će na osnovu fotografija inspektori saobraćajne policije utvrđivati da li je vozilo bilo čisto ili ne odnosno da li je kontolor mogao da vidi stanje, recimo, krajeva spona. To znači da ćete morati da odete i u perionicu pre kontrolnog pregleda.
Takođe, treba znati i da je tolerancija na oštećenja vozila do pet odsto postojala i da to danas ne važi.
Tolerišu se oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila. Dubinska korozija kod šasija kamiona i autobusa nije dozvoljena ili kod putničkih automobila dubinska korozija na nosećim elementima kao što su pragovi, stubovi, krila. Mnogo je bitno da se iz kanala pregledaju vozila, na mnogim automobilima su oko amortizera čašice raspale od korozije i kada vozilo udari u jaču rupu ispadne amortizer. Svakako na našim putevima je previše rupa, i velika je šansa da vam se tako nešto desi na automobilu koji je stariji od 20 godina, a takvih je na našim putevima mnogo. Osim starosti voznog parke veliki je problem što narod nema novca ni za kineske, one najjeftnije delove, pa krpi to što ima.
Automobil sa polomljenim prednjim farom može da prođe tehnički, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara.
Naprsla šoferšajbna
U saobraćajnoj policiji objašnjavaju da se neće tolerisati velike naprsline koje pri većim brzinama mogu dovesti do potpunog lomljenja stakla. Ipak, ne treba da brinu vlasnici vozila čije “šoferke” imaju naprsline od svega nekoliko centimetara.
Takođe, da bi registrovali prepravljeno vozilo vlasnici moraju da imaju uverenje o ispravnosti. Na primer, prilikom ugradnje TNG uređaja.
Ove neispravnosti se naročito neće tolerisati na tehničkom pregledu:
– neispravni uređaj za upravljanje
– dubinska korozija
– neispravni uređaj za zaustavljanje
– neispravni svetlosno-signalni uređaji
-oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka
– oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama
PROVERAVAĆE SE I NIVO IZDUVNIH GASOVA. U PRELAZNOM PERIODU OD TRI GODINE TOLERISAĆE SE MANJE ODSTUPANJA, ALI OD 2021.GODINE BIĆE RIGOROZNO, MORAĆATE DA IMATE DPF FILTER KOJI NIJE ZAPRLJAN I MORAĆETE DA IMATE KATALIZATOR! BEZ TOGA NEMA REGISTRACIJE. AKO VAM JE AUTO EURO 5 ON MORA DA ISPUNJAVA EURO 5 NORMU. AKO VAM JE AUTO EURO 3 DOVOLJNO JE DA ISPUNI NORMU EURO 3.