Saveti: Potrošnja ulja u motoru

Morate znati da svaki motor troši ulje, i da to nije ništa opasno, već je fabrički predviđeno. Čak i ako vam je nivo ulja u karteru konstantan, vaš agregat ipak troši malo ulja, jer u njega može da dođe i mala količina goriva. Potrošnja ulja u motoru zavisi pre svega od konstrukcije motora, izbora ulja, ali najviše zavisi od načina vožnje. Normalna potrošnja ulja je u proseku od 0.3 do 0.5 litara na 1.000 kilometara, a može biti i manje od toga, ako se pridržavate nekih pravila vožnje. Kod nas se obično misli da potrošnja ulja od 1 litar na par hiljada kilometara nije puno, ali zapravo se radi o motorima koji su zreli za polugeneralnu. To ne treba puno da nas čudi, jer prosečan automobil u Srbiji ima u proseku više od 150,000 km. Svaki motor koji ima više od 100.000 km spada u grupu starih motora. Svakako da ima motora koji bez “otvaranja” mogu da pređu i više od 300.000 km, ali takođe ima i puno agregata, koji i daleko pre 100.000 km počnu da troše previše ulja, a to svakako nije dobro.

Tekst: Aleksandar Todorović

Koliko košta da nam nađete auto g.Todoroviću?

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Kako da vam motor automobila duže traje

Testoviautomobila-RS-LOGO

Forsiranje hladnog agregata, neće produžiti radni vek motoru, niti smanjiti potrošnju ulja, desiće se upravo suprotno. Benzinski motori su posebno opterećeni u uslovima gradske vožnje stani-kreni. Dobro je poznato da benzinski motori loše podnose rad sa delimičnim opterećenjem, kakav je režim gradske vožnje. U tom slučaju, benzinski motori ne rade optimalno, i ne sagorevaju benzin onako kako bi trebalo, a time se stvaraju talozi u motoru, naslage na ventilima, i dolazi do takozvanog “ulenjivanja” motora.

Za vas pronalazim polovne automobile!

 

Loše gorivo, negativno utiče na ulje u karteru, a samim tim i na potrebni viskozitet ulja. Hladni startovi motora, izuzetno puno skraćuju životni vek svakog agregata. Motor koji ne radi na potrebnoj radnoj temperature, a za tako nešto je potrebno da radi u proseku 10 minuta, se prosečnom temperaturom vazduha od 15 stepeni selzijusovih, troši mnogo više goriva, i više ulja. Imajte na umu da kada motor postigne potrebnu radnu temperaturu rashladne tečnosti, antifriza, da je još bar 5 minuta u proseku daleko od toga, da i ulje postigne idealnu temperaturu, pri kojem je podmazivanje pokretnih delova motora “idealno”. Drugim rečima, ukoliko stalno startujete motor, da biste se vozili 3-4 km, vi stalno vozite sa motorom koji ne postiže potrebnu radnu temperaturu. Time trošite više goriva, više ulja, i skraćujete životni vek motoru.

max-life-uljeNormalno je da motor troši malo ulja. Naime, treći uljni prsten (“strugač ulja”), kad klip ide iz gornje u donju mrtvu tačku, potpuno ne ukloni, “ostruže” uljni film, jer je nužno da na pokretnim delovima motora bude malo ulja, jer bi agregat inače zaribao, Uljni film, pravi mala količina ulja, koje potom izgori.

Znajte da se kod benzinskog agregata, male količine goriva “talože” u motoru, i time se blago povećava nivo ulja, odnosno time se “kompenzuje” izgoreno i potrošeno ulje, pa se nivo ulja u karteru zadržava na potrebnom nivou. Tada postoji privid da motor ne troši ulje. U svakom slučaju poželjno je povremeno dolevati ulje, ako vam motor troši ulje, jer se time popravlja viskozitet ulja, ali je najbolje skratiti servisne intervale zamene ulja i filtera na 4.000 – 5.000 km, ili bar jednom godišnje.

Ako je potrošnja ulja veća od 0.5 litra na 1.000 kilometara, onda nešto nije u redu sa motorom, ili sa vašom vožnjom.

Za atmosferske motore, dakle bez turbo punjača, nije preporučljivo koristiti potpuno sintetičko ulje 5W-40, ako imaju više od 100.000 km. Postoje ulja za motore sa preko 100.000 km. Bolje je odabrati neko gušće ulje, recimo polusintetičko 10W-40, koje je uz to i puno jeftinije. Naravno, polusintetičko ulje slabije podmazuje motor koji je hladan, pa ako imate upravo takvo ulje u karteru, onda morate još biti nežniji sa papučicom gasa dok agregat ne postigne potrebnu radnu temperaturu. Motor troši jako puno ulja kada ga vozite pod maksimalnim opterećenjem, i pri maksimalnoj brzini.

Pronalazim za vas polovnjake sa pravom kilometražom!

 

 

Najbolje je da menjate ulje na svakih 5.000 km, zajedno sa filterom, i kupite onaj originalni, na njemu nemojte štedeti. Kvalitetno, originalno ulje mnogo znači za radni vek motora!

Ako želite da vam motor dugo traje, izbegavajte gradsku vožnju, česte hladne startove, I vožnju zimi kada su temperature ispod nule. Odaberite gore pomenuto ulje za starije motore, ali polusintetičko, Valvoline MaxLife 10W-40. Menjajte ga na 5.000 km, naravno i filter ulja. Izbegavajte aditive za ulja, osim kada ste na to prinuđeni, ili kada nemate novca za “osvežavanje” motora.

Kako da vam motor automobila duže traje

Kad je plivajući zamajac za zamenu?

U dizel automobil greškom sipan benzin: šta da radim?

Za vas pronalazim polovne automobile!

Čuveni Klarkson je izjavio: Svi automobili proizvedeni nakon 2008. godine su lošeg kvaliteta! Engleski novinar ume i voli da pretera, ali moram reći da ovoga puta nije daleko od istine. Ako uspeli da kupite sami dobar polovni auto sa malo znanja i bez detaljnih provera pre 5 ili 10 godina, ili ako se radi o modelima koji su stariji od 2008. onda je jasno da NE razumete u kakvom ste problemu ako poželite da kupite polovnih auto koji je star desetak godina danas. Kvalitet benzinskih motora je postao očajno loš, a cena generalne paprena, preko 2 000 evra za jednostavnije motore. Dizelaši jesu dugotrajniji, ali treba izbeći loše održavane primerke. Pismeni ODGOVORI su za sve kojima tražim automobile BESPLATNI! Usmeni odgovori su sada namenjeni samo onima kojima tražim automobile. Prosto nemam vremena da svima odgovorim, i ne želim da svakom pružam informacije kako proveramo automobile, i šta sve gledamo.

Veliki i mali servis su obavezni odmah po kupovini, ukoliko želite da vas taj auto solidno služi. Ukoliko NE želite da odradite veliki servis i to je OK, ali ako vam sutra ili istog dana pukne zupčasti kaiš, i napravi štetu od 2500 evra naravno da to sve plaćati sami. Auto koji kupite preko mene, morate na proveru kod mojih majstora na 4 mseca (na 5 meseci mlađi automobili od 6 godina) jer sam primetio da skoro niko ne provera nivo ulja, kočione tečnosti, antifriza. Polovan auto zahteva stalne kontrole i brigu ako želite da vas služi. Ukoliko auto vozite po dubokoj vodi i prodre voda u motor, to neće rešavati moji majstori. Isto tako ako vozite auto po provali oblaka (umesto da se zaustavite) i dozvolite da voda uđe u motor i izazove hidro udar i skup kvar, popravku morate platiti vi, ako želite da opet vozite taj auto. Ja mogu samo da vam pronađem najbolji polovni auto za vaš novac. Najbezbedniji. Ja mogu sa mojim majstorima da vam predložim šta sve treba zameniti – popraviti nakon kupovine. Mogu vam skrenuti pažnju koje su mane modela koje ste kupili (serijske). Mogu vam pomoći kasnije oko prodaje automobila. Ali ne mogu vam naći polovan auto koji je kao nov. Zna se da je najbolji auto nov auto. Polovan auto zahteva stalne kontrole i ulaganja. Ja mogu da se potrudim da imate najbolje moguće održavanje i da vam pronađem polovni auto koji će vam praviti najmanje problema. Ne možete očekivati od polovnog automobila koji ima 15 godina da se jednako malo kvari kao polovni auto koji ima 4 godine. Moji majstori ne ugrađuju najlošije delove sa najnižim cenama, i to imajte u vidu. Ako želite najgore delove morate da se obratite vašim majstorima.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako želite da kupite pouzdan i proveren polovni automobil na pravom ste mestu. Ukoliko ne znate koji je najbolji model u klasi, koji motor najviše odgovara vašim potrebama, odgovore i savete dobijate besplatno putem e mail-a ukoliko me angažujete! Ukoliko želite samo odgovore na vaša pitanje, poređenje modela (do 3 automobila), plaćate PISMENI odgovor, cena je kao i do sada 6.000 dinara.

  • Za sve ostale van Srbije je 60 evra preko W.Uniona. Podaci za uplatu su Aleksandar Todorović, Beograd, Srbija. Samo mi u pitanju navedite i MTSCN broj (neko ko radi u Švedskoj, Nemačkoj, Austriji ne može da dobije odgovor po diskontnoj ceni kao vozači u Srbiji). 

Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas. Detaljne odgovore pišem samo onima koji me angažiju i to besplatno.  i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 12 000 dinara – za USMENI ODGOVOR – NISTE u obavezi da me angažujete  – dužima razgovora je 30 minuta. Ako želite da razgovaramo duže, recimo 1h, cena odgovora je 18 000 dinara. To je uvedeno, jer većina vas utroši mojih 2h, ili 3h, i na kraju me ne angažuje.

Informacije koje vam dajem jesu zlata vredne, zato su i cene takve. Ukoliko smatrate vam nije potrebno moje znanje, iskustvo, i informacije sa tržišta iz prve ruke, mogu samo da vam od srca poželim SREĆNU KUPOVINU AUTOMOBILA. Jer ovo što ja nudim je izuzetno komplikovano, zahtevno, uz simbiličan honorar, u odnosu na cenu automobila, i ritike koje nosu kupovina kola bez detaljnih provera.

Dobro je poznato da vrhunski majstori neće da vam izađu u susret i nemaju vremena da vam pogledaju željene automobile na placu. Ja vam nudim vrhunske majstore i nakon kupovine, da vam odrade obavezni veliki i mali servis.

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pitanja možete slati i na moj drugi sajt www.Najboljiauto.com/pitajte 

A možete ih postavjati i preko mojih Facebook stranica, Testovi Automobila Srbija ili Najboljiauto

Za 6 000 dinara dobijate analizu automobila iz vašeg pitanja (do tri automobila – rok za odgovr mi je minimum 7 radnih dana, često je to puno više).  NE DOBIJATE MOJE PREPORUKE ZA TAJ NOVAC. Osim u banci, možete uplatu izvršiti i u pošti ali je tada uplata vidljiva za 24h , a ne za 1 minut.

Ako želite da vam usmeno odgovaram cena je 12.000 din (u roku od 24h od kada vidim uplatu radnim danima – osim kada sam na odmoru – tada može biti za 2 ili 3 dana).

Ako vam tražim auto, ODGOVORI SU BESPLATNI, kao i PREPORUKE MODELA, MOTORA u tom slučaju  uplatite  i 18.000 dinara (za troškove goriva i provere najboljih automobila koje nađem od strane mojih majstora) i pripremite sken lične karte (potrebno je vlasniku automobla koji vam prodaje auto).

Ako vam tražim auto, onda ću vam razumljivo napisati i detaljnije odgovore i preko reda. PISMENE ODGOVORE pišem preko reda ako vam i tražim automobil! Zašto?

Usmeni odgovor je mnogo detaljniji i direktniji. Ukupna cena za traženje automobila zavisi od vašeg izbora modela. Ako zahtevate da vam tražim auto koji je redak na tržištu moj honorar je srazmerno veći.  – Cenu honorara formiram i u odnosu na cenu vozila koju vam tražim, nije isto za auto od 3.000 e i vozilo od 10.000 evra, to je takođe sasvim razumljivo. Stalno mi se javljaju čitaoci, koji misle da ja za 100 e mogu da vam nađem auto. Minimalna provera jednog automobila, ona osnovna je 25 evra,  ako proverim bar 10 automobila koliko to košta? Ja znam da vi kupujete automobile preko sajtova napamet, ali ozbiljan čovek proveri auto pre kupovine, zar ne?  Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 18 000 din (ako želite i usmeni odgovor onda 22 000 din), i sačekate odgovor.  Ako niste dobili bar uvodni deo odgovora za 24h, onda ja vaše PITANJE NISAM DOBIO! Pošaljite ga ponogo preko sajta i mojih facebook stranica. Zamolite da vam to učini neko ko redovno koristi računar, ukoliko je vama to komplikovano.  Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete. Provera automobila košta 18 000 din, i nju nije uključen moj honorar.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  – Besplatno NE odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena. Najbolje je da angažujete svoje majstore! Ako ipak odlučite da kontaktirate mene, to učinite samo UKOLIKO IMATE U MENE MAKSIMALNO

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.