Saveti za kupovinu: Scenic, Accord, Civic ili Corolla?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, ako nemate ništa protiv ja sam istinski hteo samo Vaše mišljenje povodom opcija porodičnog automobila i koji odabrati. Ne planiram kupovinu još tamo do leta pa i nebi detaljisao mnogo. Mogu da Vam odgovorim na Vaša dodatna pitanja ali bez obaveze.

Na svaki automobil se možete naviknuti posle nešto vožnje. Meni je samo da se na zadnjoj klupi lepo sedi tj. da deca imaju mesta za sebe jer vozač više-manje uvek ima mesta. Po autoputu vozim tempomatom tako da ne brzam ali ujedno ne volim kad se neko vuče ispred mene i takve je bolje zaobići. Trudim se da vozim po propisu. Kada bi se dogovorio sa ženom mogli bi da kupimo i nov auto ali jednostavno mislim da to nije najisplativija opcija, stoga smatram da je bolje uzeti nešto polovno upola te cene, napraviti “veliki servis” i održavati ga redovno. Ne patim od konjskih snaga ali isto tako do 130 ili cak 150 je OK. Sve preko toga je nepotrebno iako ovaj što sad vozim nema ni upola toliko.

Nastavak pitanja: Verujem da ću Vas kontaktirati ponovno kada dođe vreme kupovine pa da i pomognete sa svojim izborom. Ako Vam nije problem ja bih radije da se čujemo telefonom. Supruga I ja donosimo zajednicku odluku oko auta I zeleli bi da nam Vi budete nas uvaženi savetnik kako sad, tako I za buduce potrebe oko automobila. Ja Vas uvek mogu pozvati ako zelite a ako se plasite da bi zloupotrebio Vas broj (kako sam procitao izmedju redova u proslom mailu) mozete me pozvati sa skrivenog broja. Idealno bi bilo kada bismo se nasli ili kod nas u stanu ili negde gde Vama odgovara da Vam saopstim sve utiske od zadnjih par dana. Mi smo familija sa dvoje male dece sa privatnim poslom I stvarno mi je tesko da nadjem sat vremena dnevno da se dopisujem o utiscima I potrebama. Od C3 1.4 dizela automobila koji sada vozim mi se ne svidja skoro pa nista. Raspon kupovine auta je po potrebi I odluci koju bi sa Vama hteo da popricam je izmedju 7000 – 15000 evra dali nov ili polovan tako da ste mi vrlo dobrodosli sa vasim iskustvom.

Ovde su I neki od linkova koje sam pronasao sinoc:

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/1794222_Renault_Scenic_2011_god (auto je jos na carini tj nije ocarinjen I biti ce na prodaji kada se to zavrsi)

http://www.mojtrg.rs/Listing/AdDetail/Index/886150-Honda-Accord–11- (ovaj je na servisu jer ga je kako kaze vlasnik neko lupio na parkingu jer nije dobro zategao parking kocnicu ali nebi bio po toj ceni I ja ne znam od kad je ovaj oglas ali je auto jos u opticaju za prodati)

http://www.autopolovnjaci.com/automobili5180/hondacivic_2011_god (ovaj nije niti prodat jer su omalovazavali vlasnika I spustali cenu “iako je tada bio dat za prodaju ïspod svoje tadasnje cene”tako da je vlasnik odustao od prodaje I dan danas ga jos vozi. bio je oglasen 2011 god a auto je kupljen nov 2007 u srbiji

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/1795248_Toyota_Corolla_2009_god

Ovaj smo hteli cak I da kupimo juce (jer smo prekjuce bili u toyota centru I probali novu corollu koja se meni vrlo svidela a zeni nije) ali smo zakasnili sat vremena. Zeni se pak jako svidja Verso zbog nacina kako sedi u njemu a kao nov nam je malo skup 17500 evra u paketu luna koji nam odgovara (Zeni je corolla bila malo troma dok meni nije) malo vise saltanja I teza noga na gasu I auto ide jako lepo – jednolicno I udobno. Avensis nam je za “broj” veci. A.Grbić.

scenic-foto-branka-todorovicOdgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Grbiću, hvala na poverenju, i hvala na zanimljivim pitanjima. Automobili koje ste naveli, jako teško mogu da se uporede, ali ako već poredimo benzince sa dizelašima, D segment (Honda Accord) sa C segmentom (Toyota Corolla), onda moramo mnogo preciznije da definišemo vaše prioritete.

Monovolumeni imaju svoje prednosti, ova klasa automobila je sve popularnija, pa čak i kupci polako, iz godine u godinu uviđaju prednost ovog koncepta. Renault Scenis, a ni Toyota Verso nisu sportski automobili, ali sa snažnim turbo dizelašima od 2.0 litra prevaljuju duže relacije sa lakoćom. Ergonomija kod minivenova odgovora puno krupnijim, visokim osobama, koje mnogo lakše pronađu idealnu poziciju za volanom. Minivenove vole i žene, ne samo jer nude velike, praktične prtljažnike, već i jer nude povišenu poziciju za volanom, pa za upravljačem imate bolji pregled vožnje. Svakako manji prečnik okretanja kod Scenica, i Toyote Verso u odnosu na Hondu Accord nije zanemarljivo.

Citroen C3 1.4 HDI, je mnogo manji automobil od navedenih, ali sa veoma elastičnim i štedljivim motorom, koji nosi sa lakoćom ovu karoseriju. Motor iako najbolji deo automobila, ipak ima svoje limite, jer 68 KS ne može da ponudi neke briljantne performanse.

Renault Scenic, Honda Accord, ali i Toyota Corolla imaju mnogo bolju zvučnu izolaciju, bolju ponudu prostora, udobnije ogibljenje, i ovi automobili osim toga nude mnogo bolju bezbednost.

Prilikom kupovine polovnog automobila, osim izbora modela, veoma je važno, pa čak i važnije da se pronađe model koji je dobro održavan. Nije nebitno da li je to Toyota, ili Renault, ali morate razumeti da se ne možete oslanjati samo na statistiku kod izbora polovnjaka, oslanjajte se za nijansu više na kontrolu u ovlašćenom servisu.

Itekako je važno gde kupujete polovan automobil. Navedeni linkovi su različiti. Gledate automobile u Toyota Centru, kod dilera koji prodaje polovna vozila samo kupljena u Srbiji, i kod dilera koji niti vraća kilometražu, niti skriva vidljive mane, naprotiv uvek ih ističe pred kupcem, pa je prema tome ovaj diler jedinstven u Srbiji. Ne kažem da samo Toyota Centar radi korektno, ali tvrdim da se možete osloniti na njih kada je legalnost vozila u pitanju, kao i tačnost oglašenih podataka.

Ostali linkovi koje ste naveli, su sa manje popularnih sajtova, a najveći problem je što je prikazana po jedna slika svakog automobila. Na tim slikama ja ne mogu da procenim realno stanje vozila. Više je nego mudro kupiti polovan automobil na proverenom placu, kod pouzdanog dilera, neko od preprodavca, koji prodaje vozila na ime. Znate da naš MUP provera da li su automobili legalni, odnosno ukradeni, tek narednih mesec dana po registraciji. Ako vas MUP naknadno pozove i oduzme vam auto jer je na poternici interpola, vama samo ostaje da tužite preprodavca, pod uslovom da ustanovite na kojoj zapravo adresi živi. Drugim rečima, gledajte da maksimalno smanjite rizik.

Vaš raspon za kupovinu od 7.000 do 15.000 € je izuzetno veliki, i prvo je potrebno da sami sa sobom ustanovite šta zaista želite, i šta vam zaista treba.

Scenic je prvenstveno namenjen kupcima monovolumena koji vole visok vozački položaj za upravljačem i cene varijabilnost karoserije.

Treća generacija Scenica ima dovoljno kvaliteta da nastavi stazama slave ovog modela, koji je sa preko 3,5 miliona prodatih primeraka od 1997. najprodavaniji model u klasi. Veća verzija, Scenic sa motor 2.0 DCI pa i sa motorom 1.6 DCI, može da se nosi sa nemačkom i japanskom konkurencijom kada je u pitanju snaga motora i komfor.

Dizajn Scenica je vrlo uspeo – dovoljno je atraktivan, iako nedostaje francuski senzacionalizam. Opet, i takav izgleda atraktivnije od Opel Zafire i plejade minivenova iz VW-ove grupe. U odnosu na Hondu Accord nudi puno više mesta na zadnjoj klupi, vama je bitno da komfor za putnike pozadi bude na zavidnom nivou. Honda Accord ima udobna zadnja sedišta, ima dosta mesta, ali su sedišta nisko pitovljena. U Scenicu udobno i opušteno mogu da sede i krupnije osobe. Za deciu je takođe Scenic jako dobar, jer im povišene pozicija zadnje klupe daje bolju preglednost.

Kupci u Evropi sve češće traže modele koji beže iz okvira davno osmišljenih klasa i kategorija. Dok limuzine polako izlaze iz mode, njihovo mesto već godinama sve više zauzimaju SUV vozila i monovolumeni. Scenic možda neće privući sve kupce limuzina, ali će svakako naterati konkurenciju da razmišlja u pravom smeru. Vi ste porodičan čovek, i vama mnogo više odgovora monovolume, i zbog varijabilnosti, i zbog komfora, i zbog upotrebljivije karoserije.

Poredite automobile koji su teško uporedivi. Benzinca (Accord) i dizelaša Scenic (2.0 DCI). Ako sam dobro shvatio niste oduševljeni motorom 1.4 HDI, iako on ima 170 Nm maksimalni obrtni moment, što nikako nije malo, posebno jer tu silu isporučuje pri samo 2.000 o,/min. Accord ima samo 192 Nm maksimalni obrtni moment i to tek pri 4.100 o,./min kada motor već postaje glasan. Vozačima koji su navikli na turbo dizelaše, Hondin motor neće pružiti dovoljno dobra međuubrzanja. Renaultov motor od 2.0 litra u Scenicu, ima 150 KS ali i 340 Nm pri 1.750 o./min. To je dakle duplo više od onoga što nudi Hondin benzinac. Osim toga Honda u gradu troši oko 10,0 litara, Scenic oko 7,0 litara, nije to mala razlika. Scenic 2.0 DCI ima daleko bolja međuubrzanja od Honde Accord 2.0. Već Scenic 1.6 DCI nudi bolja međuubrzanja od Honde. Honda ima sjajan motor, ali njihov dizelaš je 2.2 litra, što je za naše kupce, zbog registracije od 700 €.

Scenic je poseban automobil. Francuzi su uspeli da naprave izuzetno upravljiv, dinamičan i veoma štedljiv miniven, koji je istovremeno i dovoljno zabavan za vožnju. Porodične vrednosti su primarne kod ovog vozila: mnogo prostora, veliki varijabilni prtljažnik, vrlo dobra nosivost, umerene cene održavanja, maksimalna bezbednost i konkurentna cena. Honda Accord je skuplja za održavanje, servisna mreža je daleko lošija.

Scenic ima mesta dovoljno za pet odraslih putnika. Ne morate se brinuti da li će u prtljažnik Renaulta stati vaš kompletan prtljag, jer vam je na raspolaganju više nego pristojnih 450 litara. Ni utovar kabastih stvari nije problem, jer se obaranjem zadnje klupe stvara više nego dovoljno mesta. Kod Accorda je utovarni prostor ograničen jer je to prosto limuzina.

Foto: Branka Todorović

DCI-i-TodorovicOdličan štedljiv motor 1.6 dCi- Još bolji 2.0 dCi

Turbo dizelaš 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom potrošnjom od 6,6 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Renaultov dizelaš nudi obrtni moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa preciznim šestostepenim menjačem sa veoma dugačko izračunatom šesto brzinom, što na autoputu itekako dobro dođe. Motor 2.0 DCI je još bolji ima 150 KS, i to se oseti na autoputu, a posebno je ubedljiv na regionalnim putevima sa svojih 350 Nm. Dugovečniji motor jeste 2.0 DCI. Ipak, ako želite motor koji može da pređe 400,000 km bez problema najbolje rešenje je da se opredelite za Hondu, pod uslovom da vam potrošnja odgovora.

Renault ima dobar prenos snage i izvrsno usaglašeno ogibljenje omogućuju Scenicu da se odlično nosi sa lošim putevima, a takođe je od pomoći vozačima koji žele da budu jako brzi i u krivinama – iako, naravno, ovaj automobil ne nudi sportski filing za volanom kao Honda, koja ima udobno ogibljenje, ali ipak je Renault mekši, i mirnije upija neravnine sa puta.
Moram pohvaliti i stabilnost Scenica, kao i izuzetno brzi servo upravljač i vrlo dobre kočnice. Šteta što volan nije neposredniji (direktniji), jer je i ovde prisutna stara Renautlova boljka – do vozača ne dolazi dovoljno povratnih informacija sa puta. Honda ima mnogo direktniji volan, i Honda je mnogo lakše voziti brzinama preko 180 km/h.

U gradu se Scenic ne snalazi tako dobro zbog ogromne širine od 191 cm, ali i zbog relativno glomaznog C stuba, što parkiranje ponekad čini napornim. Dužina karoserije vam ne dozvoljava da se parkirate gde poželite, a prečnik okretanja je u proseku klase. Sedi se dosta visoko, i mada sedišta ne drže telo dovoljno u krivinama, ipak zaslužuju vrlo dobru ocenu, jer na dužim putovanjima ne zamaraju mnogo. Farovi su veoma snažni, a široki svetlosni snop je i dovoljno dugačak. Futuristički digitalni kokpit Renaulta je možda pravi pogodak za vas. Bilo bi preterano reći da je Scenic savršen, ali je svakako bliži savršenstvu od kompletne konkurencije.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA KOJI SAM POSLAO G.GRBIĆU. POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, SIGURAN SAM DA MOGU DA REŠIM I VAŠE DILEME. ODGOVOR U CELINI DOBIJATE SAMO VI.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

TESTIRALI SMO: Renault Scenic 1.6 dCi 130

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.