Saznajte koji su polovni automobili najbolji

Da li želite da znate koji su najbolji polovni automobili za naše uslove, puteve, i gorivo?  Saznajte koji su to automobili Best Buy, i koju su to večno najpopularniji Euro 3 polovnjaci. Danas smo svi mi mnogo daleko od novih vozila, pa treba razmišljati racionalno. Opisane modele možete da uvezete do avgusta meseca ove godine, jer stupa zabrana za uvoz Euro 3 automobila.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Tekst: Aleksandar Todorović

Ipak, staro pravilo – koliko para, toliko muzike – ponekad se može i prenebregnuti, pre svega zahvaljujući bogatom evropskom tržištu automobila, gde na formiranje cena polovnjaka, pored imidža brenda, dobrim delom utiče i moda.

Zato modeli koji nisu popularni, marke koje nisu na ceni, po pravilu koštaju manje od nemačkih automobila, što ne znači da su samim tim i lošeg kvaliteta.

Drugim rečima, pre nego što se upustite u agoniju koja se zove izbor polovnjaka, potrebno je da posebnu pažnju obratite na karakteristike automobila koje su vam bitne, pri čemu ću ovde navesti samo one najosnovnije:

1) Potrošnja

2) Ubrzanje

3) Maksimalna brzina

4) Ponuda prostora

5) Udobnost

6) Zapremina prtljažnika

7) Nosivost

8) Izolacija od buke

9) Dužina zaustavnog puta

10) Upravljivost/stabilnost

11) Bezbednost

12) Pouzdanost

13) Oprema

14) Cena održavanja

15) Gubitak vrednosti

Istina, svima vama je cena održavanja najvažnija, ali nju birate, određujete sami, jer isti proizvođači proizvode delove za većinu polovnjaka na našem tržištu, pa je pitanje svih pitanja, da li želite originalni deo, deo iz Italije, Turske ili Kine? Tako da na ovo pitanje nemojte trošiti mnogo energije, posebno jer imate pogrešna predubeđenja, kao što su: delovi za VW-ove i Opelove automobile su jeftiniji od onih za Toyotu i Renault, kad je istina upravo suprotna (pre svega kada je reč o originalnim rezervnim delovima)

aca-yaris-2

Dakle kvarovi će vas stići, pre ili kasnije, i neprijatno vas iznenaditi. Pa kada je veća tako, odaberite automobila koji će vam najviše odgovarati.

Na osnovu osobina koje su vam primarne, sada možete početi sa upoređivanjam modela. Pritom se možete koristiti fabričkim podacima koji svakako predstavljaju solidan osnov za uporednu analizu automobila. Na njih se najviše možete osloniti kada su u pitanju zapremina prtljažnika, dozvoljena nosivost i maksimalna brzina, a malo manje kada se radi o podacima o ubrzanju, a naročito o potrošnji koja je u realnim uslovima vožnje uvek veća od onoga što deklariše proizvođač. Zbog toga se jednim delom treba osloniti i na ugledne strane auto revije – na primer, nemačke ukoliko želite da dobijete realnu sliku o vrednostima nekog francuskog automobila, odnosno engleske ili francuske časopise ukoliko želite objektivan test nekog nemačkog modela. Jednostavna je istina da svi navijaju za svoje domaće brendove, pa zbog toga posebno treba imati u vidu da su japanski i korejski automobili uvek prilično strogo ocenjeni. Kada je bezbednost putnika u pitanju, oslonite se na rezultate Euro NCAP kreš testova (www.euroncap.com). Pouzdanost automobila nije tako lako utvrditi, ali se u velikoj meri možete osloniti na nemački TÜV.

Ja ću vam samo preporučiti nekoliko modela koji mogu biti vaš idealni izbor.

Gradski modeli – B segment

Za male automobile odluče se svi oni koji od automobila ne očekuju previše, već samo žele da se što je jeftinije moguće prevezu od tačke A do tačke B.

Želja osiromašenog srpskog domaćina da po svaku cenu sedne u automobil koji ima servo upravljač, ABS i klima-uređaj je neizmerno velika. Ta želja je često veća od realnih mogućnosti, ljudi sa prosečnom platom kupuju dizelaše koji koji kada se pokvare, zahtevaju da odvojite nekoliko plata da auto vratite u vozno stanje.

Vozačima sa prosečnim platama, bih na prvom mestu preporučio Opel Corsu C 1.2.

Pre svega, Corsa je nemačkog porekla (što je na Balkanu veoma bitno), a pored toga nosi Opelovu značku koja je kod nas veoma na ceni. Rezervnih delova za Corsu C ima gotovo iza svakog ćoška, dok je Opelova ovlašćena servisna mreža prilično razgranata. Motor ima lanac, a ne zupčasti kaiš. Nije dizelaš pa nema plivajući zamajac i turbo punjač (danas moderni benzinci recim TSI imaju turbinu).

Ukoliko godišnje prelazite manje od 20.000 km, racionalniji izbor predstavlja benzinac 1.2 koji troši oko 7,5 litara goriva, dok dizelaš (1.3 CDTI) troši 5,7 litara dizela. Razlika u potrošnji je nedovoljna da bi pokrila veću investiciju kupovinom dizelaša, i kada izračunate koliko će vas koštati popravke dizelaša.

Corsa C je po statistikama nemačkog TÜV-a najpouzdaniji Opel sa zauzetim 24. mestom, što je znatno bolji rezultat od onog koji je postigao njegov direkni konkurent VW Polo, koji se nalazi na 43. mestu. Radi se o uravnoteženom automobilu koji se lako vozi, pa stoga predstavlja odličan izbor za početnike, mada ne i za sportski nastrojene vozače. U brzim prolascima kroz krivine Corsa rano podupravlja, ali ju je lako vratiti na željenu putanju. Ima prosečan prtljažnik od 260 litara, ali ne i dovoljno mesta na zadnjem sedištu. Na Euro NCAP testu Corsaje osvojila četiri zvezdice i ukupno 25 poena.

Jeftin, a sasvim solidan automobil dolazi iz Citroëna – u pitanju je model Saxo 1.1, koji nije u modi. Tražnja za njim nije velika, pa eto prilike da za manje od 2.000 evra pazarite model iz 2001. godine. Naravno, ukoliko možete da živite sa prezirom okoline zbog veleizdaje nemačke auto-industrije.

Saxo 1.1 (60 KS) jedanje od jeftinijih modela za održavanje, iako mnogi neobavešteni misle suprotno. Može se pohvaliti i pristojnim prtljažnikom od 280 litara i pristojnom performansama, zahvaljajući maloj težini karoserije od 805 kilograma. Troši u proseku oko 7,0 litara, dok se na otvorenom putu zadovoljava sa manje od 6,0 litara goriva.

Izuzetno je upravljiv i zabavan za vožnju, a pored toga ima i prilično udobno oslanjanje. Na dobrom je glasu u Engleskoj, prosečno je pouzdan i popularan kod lepšeg pola.

Toyota-Yaris-testovi-srpskiSkuplja alternativa Corsi – Toyota Yaris kod nas je sve popularnija, Srbi su konačno oktrili da su Toyote kvalitetne. Yaris nije jeftin ali odlično drži cenu, i lako se prodaje. Naši kupci su pored toga zaplašeni “skupim” Toyotinim rezervnim delovima (a koji su zapravo za 30% jeftiniji od VW-ovih), iako se radi o automobilu koji se izuzetno retko kvari. Godinama unazad, ova Toyota je proglašavana za najpouzdaniji automobil, što joj je omogućilo da zauzme prvo mesto na TÜV listi zajedno sa Hondom Logo. Malolitražni četvorocilindraš razvija snagu od 68 KS, izuzetno je živahan i elastičan, a troši samo 6,5 litara bezolovnog benzina. Yaris je izuzetno kvalitetan i dovoljno bezbedan auto. Osvojene četiri zvezdice i 29 poena na Euro NCAP testu, kao i pouzdane kočnice i sigurno ogibljenje, svakako ga preporučuju svima, a naročito porodicama sa malom decom. Odlično drži cenu i ima dovoljno poklonika čak i u Srbiji. Ako je ikako moguće kupite verziju sa 1.3 VVT-i motorom, jer ide puno bolje.

Kompaktni modeli – C segment

U takozvanoj Golf klasi, ubedljivo je najveća potražnja za dizelašima. Najpoželjniji dizelaš kod nas svakako je Golf IV 1.9 TDI.

golf-cetvorkaMeđutim, on košta poprilično – u odnosu na konkurenciju – mnogi dodaju, sa razlogom – ali bih vam ja ipak preporučio jeftiniju Opel Astru II 1.7 DTI i Ford Focus 1.8 TDCi koji se mogu kupiti za manje od 2.500 evra.

Prvi, jer vredi koliko i košta, a kod nas je i više nego popularan, a drugi jer je Focus evropski automobil na koji se vlasnici vrlo malo žale, a pored toga je pravi vozački auto.

Ovi modeli se osetno manje kradu od Golfa IV što nije podatak za zanemarivanje.

Ford Focus 1.8 TDCi se pre svega može pohvaliti modernim common-rail agregatom, koji se u ovaj nemački automobil ugrađuje od kraja 2001.godine. Pored respektabilne snage od 115 KS raspolaže i sa maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm. Pritom je dovoljno uglađen i štedljiv, u proseku troši između 6,0 i 6,5 litara evro dizela. Menjač gotovo sportski kratkih hodova je odlično usklađen sa motorom, a u krivinama ostaje neutralan dosta dugo zahvaljujući dobro podešenom ogibljenju. Uz to ima i izuzetno precizan i direktan upravljač. Uzorne kočnice uz čvrstu karoseriju (osvojio je 4 zvezdice na Euro NCAP testu) svrstavaju Focus u grupu najbezbednijih automobila pre 4-5 godina.

Međutim, dizajn Focusa ne privlači starije i konvencionalnije kupce, a pored toga je nešto skuplji za održavanje od kod nas mnogo popularnije Astre II.

Astra II je vrlo brzo osvojila Srbiju, pre svega zahvaljujući dosta dobrim dizelašima 1.7 i 2.0 DTI. Preporučujem vam onaj snažniji motor od 2.0 litra i 101 KS, na samo zbog boljih performansi, već i zbog činjenice da snažniji motor prelazi veće kilometraže pre skupog generalnog remonta. Uz umerenu potrošnju od 6,5 litara traži i nešto više brige, pogotovo obratite pažnju na nivo ulja u karteru. Ako tome pridodamo da Astra II ima dovoljno precizan upravljač, uravnoteženo oslanjanje, dovoljno mesta za putnike na zadnjem sedištu, veliki prtljažnik i u hečbek verziji (380 litara) ali i dobru finalnu obradu, onda dolazimo do odgovora zašto je Astra II kod nas na dobrom glasu.

Ukoliko godišnje prelazite manje od 20.000 km, daleko je racionalnije da se opredelite za Astru II ili Focus sa benzinskim motorima. Pre svega jer benzinske verzije ovih modela sa podjednako bogatom opremom koštaju manje, uz daleko manje kilometraže. Alternativa Focusu i Astri II ima zaista puno, pa ću se u nekim narednim tekstovima potruditi da ih detaljno predstavim. Prva u nizi je Toyota Corolla, automobil koji je pouzdaniji, i kvalitetniji od Golfa IV, a koji košta kao mnogo manji Yaris.

U svakom slučaju, birajte automobil u skladu sa vašim potrebama i znajte da su cene polovnjaka kod auto dilera osetno više nego u privatnim oglasima.

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Polovnjak: VW Golf IV

TESTIRALI SMO: Renault Modus 1.5 DCI

Opel Meriva: Mnogo prostora u malom gabaritu

Remont plivajućeg zamajca

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg majstora

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo

4 komentara

  1. Milutin

    Moje poštovanje. Jedno pitanjce ako dozvolite U većini Vaših tekstova sugerišete da oni koji prelaze manje od 20000 godišnje, razmisle o kupovini vozila sa benzinskim agregatima… Ja recimo lično imam benzinca. Nikakvih kvarova nisam imao ( japansko vozilo ). Uz skromnih 55kW, ja ipak ne mogu da verujem koliko novca potrošim na gorivo u nekum relativno kratkim ( par kilometara ) ali čestim relacijama. Zimi da ne spominjem da potrošnja ode i do 10 l na 100km, kada je ispod nule i slično. E sada, zar ne bi bilo logičnija pretpostavka, da sa skromnih 12000-15000 km godišnje ne kupim dizela jer kolika je verovatnoća da me kvarovi sustignu na pređenih 70000 km za 5 ili 6 godina? Uzimam u obzir da je automobil star najviše 3 godine i da nije prešao više od 130000 – 150000km što je danas veoma teško naći. Hvala Gdine Todoroviću, i pošto planiram kupovinu automobila, duboko verujem da ćemo se čuti u vezi saveta i nabavke istog. Sve najbolje.

  2. Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Milutine, odgovore koje možete da pročitate na sajtu, nisu namenjeni vama. Nisi ni objavljeni odgovori u celini. Uvek piše na kraju odgovora, ili skoro uvek, da je to samo uvodni deo odgovora, ili skraćena verzija odgovora. A zašto? Zato što svako od vas ima drugačije poglede na svet automobila, drugačije potrebe. Ali i zato što je neko platio 3.000 dinara da dobije odgovore, savete od mene, koji će mu uštediti par hiljada evra.

    Matematika je jako precizna nauka, sve se da lako izračunati. Nije mi problem da vam sve matematički izračunam, pa sami donesete zaključak, naravno i sa nekim imputima, koji vi niste uzeli u obzir. Ja sam Aleksandar Todorović glavni urednik i vlasnik portala Autoveb.com, najboljiauto.com, Testoviautomobila.rs, Testoviautomobila.net, i autor rubrike Auto na portalu Danas.rs. Rubriku Pitajte A.Todorovića razvijam skoro 15 godina, i odgovorio sam na nekoliko hiljada pitanja. Ako želite odgovor na pitanje pošaljite mi sken uplate od 3.000 dinara.
    Pitajte Aleksandra Todorovića

    Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI. Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara. Za 1 499 dinara dobijate odgovor na kratko pitanje. Ako uplatite 1.899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU jednog modela iz vašeg pitanja. Za 3 000 dinara dobijate analizu svih modela iz vašeg pitanja.

    Za korisnike iz Srbije:

    RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
    Sberbank

    Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce, Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor. Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora, ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

    Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu. Besplatno ne odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena.

    Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

    Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je od 15 evra, a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako vam je hitno potreban odgovor za 24h onda 20 evra.
    Cena je tri puta veća preko PayPal-a, dakle 45 evra.

    western union

  3. Milutin

    Gdine Aleksanrde, hvala na obraćanju. Moje pitanje nije konkretno bilo u vezi bilo kog modela ( iako ruku na srce nekada i sam odabir izmedju benzinskih i dizel motora takodje pomogne, mada ste mogli da zaključite da mi je benzinaca preko glave i da nikada nisam imao dizela i pun rezervoar… ). Verujem da imate posla preko glave i VEOMA cenim Vaše savete, do te mere, da kada pročitam sve Vaše komentare, sugestije i odgovore na već postavljana pitanja i poređenja ( u kojima često sebe nadjem), totalno se razočaram i posegnem za kafom i cigaretom. E sada… ne želim besplatne savete i PRAVI savet vredi ne samo tih simboličnih 3000 dinara nego mnogo više ( ovo se odnosi isključivo na Vaše savete). Očekujem uskoro prodaju svog dosadašnjeg vozila, i naravno čućemo se u vezi saveta i nabavke automobila. Svi smo svesni činjenice da UVEK postoji mogućnost da nas potkače iznenadni kvarovi koji nisu standardni ( a šta danas i jeste standard … ) i neprijatno nas iznenade čak i na automobilima u garantnom roku… kod prvog vlasnika ( ušta sam se lično uverio kod svojih prijatelja ). Do tada budite mi pozdravljeni i želim Vam svako dobro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *