Simptomi Kvara Senzora Pritiska Goriva

Moderni automobili imaju ogroman broj senzora. Oni se kvare, a bez njih često rad motora nije moguć. Jako bitan senzor za rad motora je senzor pritiska goriva. Košta oko 6.000 dinara, lako se menja, ali kada potpuno otkaže vaš auto ostaje a putu. Piše: urednik Aleksandar Todorović.

 

Jedan običan dan auto mehaničara

Preporuka automatika za 4.500 evra

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

Poređenje automobila: uporedite bilo koja tri automobila

TESTIRALI SMO: Peugeot 301 1.6 HDi

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

 

 

U automobilima sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, vrlo je važan senzor pritiska goriva koji skuplja podatke i šalje ga u ECU motora.

 

 

Šta je je senzor pritiska goriva?

 

Senzor pritiska goriva je mali uređaj koji se nalazi duž razvodnika goriva u automobilu i on dostavlja podatke o pritisku goriva upravljačkom modulu pogonskog sklopa ili ECU-u motora. Uz informacije koje ECU primi od senzora pritiska goriva, isporučiće  tačnu količinu goriva koju treba dati diznama. Na taj način motor ne prima previše ili premalo goriva. Senzor jako brzo meri pritisak goriva. Kada ne radi kako treba, pri kraju svog životnog veka šalje pogrešne informacije, a to smanjuje  performanse automobila. Senzor pritiska goriva nalazi se u kod benzinaca, i kod dizelaša. Nemojte ga  mešati sa senzorom pritiska u rezervoaru goriva koji se nalazi u njemu.

 

Kako radi senzor pritiska goriva?

Senzor pritiska goriva ima ugrađen osetljiv  integrisani elektronski sklop. Ovaj senzor praktično pritisak pretvara u električni napon. Zatim ga elektro kontakti šalju u ECU motora. Senzor je uvek aktivan i uvek ga treba napajati iz izvora napona +5V. Ako pogledate senzor, videćete igle za uzemljenje, napajanje i izlazni napon. Senzor stvara napon zavisno  od pritiska goriva koji prima. Uglavnom, napon je obično između 0-70Mv. Nakon što se pritisak zabeleži, električni krug integriše i procenjuje informacije prije nego ih transformipe u napon od 0,5-4,5V. Merni raspon sistema uvek bi trebao da daje precizna očitavanja jer u suprotnom može ometati sistem ubrizgavanja.

 

Preporuka automatika za 4.500 evra

 

Simptomi kvara senzora pritiska goriva

 

 

 Check engine lampica svetli! 

Ako primetite da lampica upozorenja motora svetli na kokpitu, to bi mogao biti simptom da je vaš senzor pritiska goriva neispravan. Ponekad će upravljačka jedinica motora osetiti problem sa signalom senzora pritiska goriva. Tada će aktivirati lampicu za proveru motora kako bi vas upozorio da postoji problema koji je povezan sa motorom. Chek engine lampica se pali i kada vam otkažu neki drugi senzori, ili kada vam je zapušen DPF na primer.

Smanjena snaga motora

Ako primetite nedostatak snage prilikom ubrzanja, to ukazuje na mogući kvar senzora pritiska goriva. Ako je senzor neispravan  on će slati pogrešan odnos vazduha  i goriva. Ako motor dobija premalo vazduha gorivo neće dobro sagorevati imaćete manji obrtni momenat i manju snagu. Ako senzor šalje previše goriva, imaćete crni dim na izduvu, i brzo će vam se prljati DPF! Osim toga, potrošnja goriva će biti veća. Ako imate benzinac proverite prvo da li su vam svećice ispravne.

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

Veća potrošnja goriva

 

Kad god imate neki neispravan senzor, znajte da to loše utiče na potrošnju goriva. Motor neće dobijati potrebnu količinu vazduha i goriva, tako da sagorevanje neće biti omtpimalno. Posledica toga je veća potrošnja goriva. Jak miris goriva je loš znak – ako osetite miris goriva, postoji mogućnost da je senzor u kvaru i da previše goriva ulazi u motor

 

Zamena senzora pritiska goriva

Ovaj senzor je važan za ispravan rad motora i ubrizgivanje goriva. Zato ga promeniti čim dijagnostika izbaci da on ne radi kako treba, ili ga proverite i zamenite ako imate probleme sa startovanjem motora (a akumulator vam je kao nov). Zamena je jednostavna i jeftina, a senzor pritiska goriva retko košta više od 6.000 dinara. Njega uvek zamenite nakon što odradite remont dizni. Senzor nije skup, a dizne će raditi optimalno (naravno da treba proveriti i common rail pumpu – ako nemate novca i za njen remont – menjajte filter goriva na 4000 km ili 6 meseci).

 

 

Problemi sa startovanjem motora 

Ako motor teško pali, dakle ako se ne startuje iz prvog pokušaja, moguće je da senzor pritiska goriva ne šalje ispravne podatke kompjuteru automobila. Prilikom paljenja, važno je primetiti simptom koji je čest, a to je da nekoliko dana motor otežano vergla (podrazumeva se da ste prvo proverili akumulator) da bi na kraju odbio da se startuje kada senzor potpuno otkaže.

Prekid rada motora

Čest i uvek neugodan simptom kvara senzora pritiska goriva je gašenje motora u vožnji.  Naši mehaničari tvrde suprotno, da to nije moguće, ali itekako jeste! Ovo se može pojaviti samo od sebe kada senzor potpuno prekine rad, ali događa se i kada motor teško startuje, pa nakon što se pokrene prilikom vožnje nakon 5 ili 10 minuta se ugasi, a da za to vreme sasvim motor normalno i ravnomerno radi. Majstori u Srbiji zanemaruju ovaj senzor, jer ne mogu da naplate više od 3.000 dinara za njegovu zamenu (koja ne može trajati duže od 10 minuta).

 

Kupovina automobila procedura preko Todorovića

Volvo