Škoda ili Lexus – Boing ili trotinet?

Pitanje: Postovani,kratko pitanje Vam postavljam.Da li mi se isplati da prodajem svoju Oktaviu a da kupim od suraka Lexus i koji je bolji auto?Hvala na razumevanju.Vladimir

Testoviautomobila RS LOGO

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Torbica, hvala vam na poverenju, moram priznati da vam je pitanje veoma zanimljivo. Ovi automobili koje želite da vam uporedim se jako mnogo razlikuju. Pravog „pobednika“ zapravo i nema, jer je pitanja šta vi zapravo želite?

Ako je to uživanje u vožnji, vrhunskim performansama, i udobnom ogibljenju, onda je izbor sasvim jasan, jer je Lexus IS 220 pravi premijum automobil u svakom smislu te reči. Bolji kvalitet od Mercedesa, mnogo veća udobnost od BMW-a serije 3, i mnogo veće upravljivost i pouzdanost od Škode. Ako planirate da kupite Škodu sa 2.0 TDI motorom, znajte da je to veoma elastiačan, snažan, i štedljiv motor, koji ima samo jednu manu: znatno je manje pouzdan od 1.9 TDI motora. Prosto taj motor 2.0 TDI već na 200 000 km, a ponekad i ranije pravi probleme.

Sumnjam da su vama dobra ubrzanja presudna, i da su vam performanse primarne. U ciframa to izgleda ovako. Od 80 do 120 km/h Lexus IS 220 stiže za 11 sekundi, dok Audi A4 i Octavija 2.0 TDI potroše 13 sekundi. Alfa Romeo 2.4 JTDM čak 14 sekundi. Ako gledamo međuubrzanja od 60 do 100 km/h u četvrtoj brzini, Audi i Škoda pariraju skupljem Lexusu, jer im jednako treba 6,0 sekundi, Alfi 159 treba recimo 6,5 sekundi.

Najveća je razlika kod kočnja. Lexus IS 200 pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja potroši 36 metara, Audi A4 39 metara, kao i Škoda (Alfi 159 treba 37,6 m). Računajte da se pri brzini od 130 km/h ta razlika udvostručuje.
Ne znam koliko ste vešt vozač, ali u rukama dobrog vozača, zadnji pogon je u velikoj, velikoj prednosti.
Pre svega pri brzinam od 220 km/h (maksimalna brzina Lexusa), čeone sile mnogo manje remete pravolinijsko kretanje Lexusa. Prednji pogon je tu u većim iskušenjima. Zadnji pogon je mnogo manje osetljiv pri jakim udarima vetra, na kiši, i na oštećenim poprečnim deonicama puta.

Ne treba posebno ni da ističem, da u krivini, ako naletite na prepreku, sa prednjim pogonom nemate nikakve šanse da se vratite na putanju, kada je izbegnete, dok kod zadnjeg pogona, kontrom volana to možete lako da odradite.

Naravno, zadnju vuču ima i BMW, odnosno Mercedes, ali je kod Lexusa ona podešena tako da vam nudi maksimalnu bezbednost na snegu, ledu, u krivinama. Lexus nije sportski automobil kao BMW, iako ima jako dobre performanse i moćne motore.

Redovna zamena ulja, i troškovi održavanja Lexusa jesu jednaki troškovima koje imate recimo za Audi A4. Delova za Lexus ima, Toyota Centar ono što nema može poručiti i to vam stiže za 7 dana. Problem je što za razliku od Toyote, koje se jako brzo, i lako prodaje (osim kad je havarisana ili loše održavana), za razliku od Lexusa, koji jeste vrhunski automobil, najbolji u klasi, ali auto koji u Srbiji, pa čak ni u Evropi nije dovoljno poznat. Lexus će kupiti samo pravi zaljubljenik u ovu marku automobila, i neko ko može da plaća registraciju oko 500 € koliko ona košta, jer je motor od 2.2 litra.

Osim toga, Škoda je stara 3 godine, Lexus 6 punih godina. Koliko je Lexus prešao? To jeste kvalitetan automobil, ali ako je vožen po Srbiji, to je kao da je bio u Nemačkoj 10 godini, a to i nije tako malo, zar ne?

Da li je Lexus dva puta kvalitetniji od Škode? Sigurno ne, tolika razlika nije, posebno ako se misli na trap, diskove, amortizere.

Da li bi ja radije kupio Lexus ili Škodu? Mislim da je pitanje suvišno, jer zaljubljenici u automobile uvek kupuju auto koji je bolji, a ne auto koji je jeftiniji za održavanje, što čini 99% vozača.

Ne znam koji su vaši motovi za kupovinu Lexusa? Volite vrhunske automobile? Volite da vozite brzo? Putujete mnogo? Želite bezbedniji auto za svoju porodicu?

Kupujete auto zbog prestiža? Dopada vam se dizajn Lexusa?

Ono što morate da znajte je da je Lexus IS220d i sa  agregatom od 2,2 litra je brz automobil. VSC sistem kontrole stabilnosti se prilično kasno aktivira, te mu, uz malo oštriji pritisak na papučicu gasa, “guza” za tili čas zapleše najlepši “tango”. Ovaj “japanac” je u tolikoj me¬ri atraktivan za vožnju da se pitanje – da li je Lexus IS glavni konkurent Mercedesu C klase ili BMW-u serije 3 – nameće samo po sebi. Na ovo pitanje dobićete jasan odgovor, uz nadu se da ćete konačno početi da sanjate prave automobile.

Dizajn Lexusa IS200d se može smatrati egzotikom u premijum D segmentu. Stil Lexusa predstavlja uspeo kompromis između sportskih i konvencionalnih linija, bez prikrivanja njegovog japanskog porekla. U poređenju sa luksuznim “japancem”, čak i Mercedesova C klasa izgleda pomalo dosadno. Naizgled previše jednostavne linije Lexusa mogu samo nakratko da vas zavaraju, jer se radi o savršeno izvajanom “telu”, karoseriji koja je skladna iz svakog ugla. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici (cx=0,27), ali i vrhunskoj izolaciji, u enterijeru vlada ugodna tišina, čak i kada vozite veoma brzo. Vožnja ovog automobila je više od uživanja za volanom, što dodatno pojačava činjenica da niko nema bolju finalnu obradu od Lexusa u ovoj klasi. Prijatan osećaj luksuza, nezaobilazan kada su automobili marke Lexus u putanju, vidljiv je u svakom detalju. Sedišta lepo izgledaju, ali posle devetočasovne vožnje i toliko kilometara pređenih u jednom danu ni najmanje ne zamaraju. To je do sada u ovoj klasi nudio samo Mercedes.

Najdinamičniji Lexus, model IS, za razliku od veće i glomaznije “braće” u svojoj kući, direktno baca rukavicu u lice nemačkim premijum brendovima Mercedesu i Audiju, a ovoga puta, možda i neočekivano i bavarskom BMW-u. Japanski inženjeri su konstruisali luksuzni sportski automobil, nešto što do sada nikom nije pošlo za rukom u ovoj klasi vozila, a to treba ceniti.

Potpuno su u pravu oni koji tvrde da muškarci nikada potpuno ne odrastu.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.