Smanjite potrošnju goriva za par litara!

Saveti: kako trošiti manje goriva?

Uprkos sporijoj vožnji, mnogi ne uspevaju da smanje potrošnju goriva, da li možda znate gde grešite? Da li biste možda voleli da trošite manje goriva? Umesto da odmah otrčite u servis, i majstorima istresete poslednji dinar, moj vam je savet da se prvo infromišete, a da onda promenite način i stil vožnje. Gorivo je sve skuplje, a time i vaše greške u vožnji više ugrožavaju kućni budžet. Povećanoj potrošnji ima leka. Retko kome pada na pamet da pomisli da je krivica možda baš u njemu, te da samo promenom stila vožnje može uštedeti dosta goriva.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

 

Fabrička obećanja “okačite mačku o rep”

Kod većine vozača tek kupljenih automobila, frustracija nastaje onog trenutka kada utvrde da im je prosečna potrošnja osetno veća od one fabrički deklarisane. Pored toga, često se događa da baš vaš prvi komšija sa istim automobilom postiže manju potrošnju, a onda se po pravilu nameće pitanje – da li je moj auto u potpunosti ispravan? Fabrika deklariše prosečnu potrošnju za gradske uslove vožnje, za otvoreni put, i njihov prosek. Fabrika uvek ističe u prvi plan onu najnižu potrošnju koju je moguće ostvariti sa pojedinim modelom u idelanim uslovima, što znači mere potrošnja goriva kada je spoljna temperaturu između deset i dvadeset stepeni celzijusa. Nikad se ne uzimaju veliki, zakrčeni gradovi za testiranje potrošnje goriva u gradu. Prilikom vožnje u gradskim uslovima, fabrički test vozači nikada ne prelaze 50 km/h, a da li vi vozite brže od 50 km/h? Kod testiranje potrošnje na otvorenom putu, test vozači se trude da što je moguće duže voze konstantnom brzinom, dakle trude se da ne menaju ritam, brzinu vožnje, da li i vi tako vozite?

Astra -GTC-273707-mediumU realnim uslovima vožnje jako je teško postići onu potrošnju koju fabrika obećava. U proseku, ona je veća za oko jedan litar goriva kod dizelaša, i jako često za skoro dva litra goriva kod benzinskih motora, posebno ako se radi o potrošnji u gradskim uslovima vožnje. Ne oslanjajte se previše na putni računar, jer on ne daje preczine podetke o potrošnji, nekad pokazuej čak za jedan litar nižu potrošnju, a sve kako bi vlasnici bili zadovoljniji sa kupljenim automobilom.

ŽELIM DA ,MI PRONAĐETE PROVERENI POLOVNI AUTOMOBIL!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Vozite relativno brzo, a štedljivo!

Mnogi vozači su uvereni da će sporijom vožnjom uštedeti znatne količine goriva, ali rezultati često nisu zadovoljavajući. Na primer, ako sa semafora budete kretali brzinom “puža”, nećete osetno smanjiti potrošnju, ali ćete znatno usporiti protok saobraćaja. Ipak, ovde postoji jedno pravilo koje na prvi pogled deluje kontradiktorno. Naime, ako želite manju potrošnju, potrebno je samo da odlučno date gas (ne i da pritisnete papučicu gasa “do daske”) i da vredno menjate brzine naviše, daleko pre crvenog polja na obrtomeru. U ovome je najvažnije da znate na kom broju obrtaja motor postiže maksimalni obrtni moment, jer upravo tada on radi najefikasnije. To su po pravilu “srednji” obrtaji motora: kod benzinaca je to oko 3.500 o/min, a kod dizelaša oko 2.000 o./min radilice.

Znate već da gašenjem motora na sefamoru, kada ćete stajati više od jednog minuta, možete uštedeti malo gorivo, jer motor troši i kada radi u slobodnom hodu. Neki vozači motor previše dugo drže u praznom hodu, i “bacaju novac” time kroz prozor. Najčešća greška je pri vožnji nizbrdo. Mnogi naši vozači da bi uštedeli na gorivu, izbacuju motor iz brzine, misleći da će tako uštedeti na gorivu, a čine upravo suprotno, rasipaju time gorivo. Naime ako ste na nizbrdici ostavili ručicu menjača u četvrtom stepenu prenosa, i sklonili nogu sa papučice gasa vaša potrošnje će iznositi nula litara. Takođe, izbacivanjem ručice menjača iz brzine smanjujete stabilnost vozila, i to prilično drastično, kada je reč o prolasciam kriz krivine. Osim toga, uvek je bolje kočiti motorom, jer tada motor ne troši gorivo, a ne trošite ni diskove, i pločice, jer vas motor usporava, ako ste recimo u trećem ili drugom stepenu prenosa.

Izbegavajte gužve: uštedećete mnogo novca

Ako želite da vozite štedljivo, trebalo bi da izbegavate saobraćajne kolapse, ali i kratke deonice od par kilometara, jer hladan motor je i najžedniji. Morate takođe znati, da kada su temperature vazduha ispod nule, da je baš tada agregar najžedniji, i da mu treba osetno više vremena da postigne radnu temperaturu, kada je i potrošnja realno najniža.

Na auto-putu takođe možete iskoristiti jedan stari trik kako biste ostvarili manju potrošnju. Jednostavno je potrebno da odaberete pogodnu “žrtvu” koja se kreće brzinom koja vama odgovara, te vozite iza nje na pristojnom rastojanju. Vozila ispred vas stvaraju vazdušni tunel, odnosno smanjuju otpor vazduha vozilu koje se kreće iza njih, što utiče na smanjenu potrošnju goriva, a to je posebno izraženo na brzinama većim od 120 km/h.

Nemojte voziti auto putem iza kamiona

Nemojte voziti iza kamiona, autobusa, privrednih vozila, jer takva vozila vam veoma smanjuju vidljivost, i mogućnost da pravovremeno reagujete na dešavanja na auto putu. Osim toga, takva vozila se kreću brzinom koja je daleko niža od brzine od oko 120-130 km/h kada se pokazuju efekti takvog načina vožnje.

Novi KaskaiKod modernijih automobila nema potrebe za pritiskanjem kvačila i izbacivanjem iz brzine, pa u tom slučaju auto, iako u brzini, ne troši uopšte gorivo.Takođe, na dužim pravcima trudite se da vozite konstantnom brzinom, jer svaka promena tempa vuče za sobom dodatno trošenje goriva. Već na brzini od 70 km/h možete prebaciti u peti stepen prenosa, pošto vožnjom u trećem stepenu prenosa pri istoj brzini trošite oko 25% više! Stoga nemojte biti lenji, već menjajte brzine na vreme. Pored toga, trebalo bi da obratite pažnju na broj obrtaja motora, jer sva vozila na maksimalnoj turaži prosto gutaju gorivo.

Vazdušni otpori znatno se pojačavaju na brzinama većim od 120 km/h, pa eto dodatnog razloga da odmaknete nogu sa papučice koji centimetar, čime ćete uštedeti par litara.

Manji otpor – manja potrošnja

Otpor kotrljanja takođe predstvalja bitan faktor, jer nedovoljno napumpani pneumatici ne samo da se brže troše i da slabije drže u krivinama, već i zbog povećanog otpora utiču na veću potrošnju. Važan je i pravilan izbor pneumatika, jer preširoka guma proizvodi veći otpor, a izborom kvalitetne gume može se smanjiti potrošnja i do 5% (Michelin Energy). Pneumatike uvek treba pumpati na preporučeni pristisak od strane proizvođača vozila!

2001 PT Cruiser Kit janptcruiserKrovni nosači dodatno narušuvaju aerodinamiku i povećavaju potrošnju bar za 0.5 litra, a pri velikim brzinama će vas ovakva “zaboravnost” koštati više od jednog litra goriva. Mnogi ne znaju da i otvoreni prozori na brzinama većim od 120 km/h osetno kvare aerodinamiku vozila i da troše više goriva nego uključena klima!

Klima uređaj dodatno troši gorivo, naročito kada su spoljne temperature visoke, i kada je stalno uključena, u kom slučaju može povećati potrošnju za oko jedan litar.  Uključeni radio prijemnik troši oko 0,2 l na 100 km, a jače ozvučenje i do 0,5 litra. Kada su temperature izuzetno niske, ventilacija potroši oko 0,2 l, a farovi za maglu dodatnih 0.2 litra. Ovi uređaji indirektno troše gorivo, jer je za struju zadužen alternator pa se, u slučaju da je uključeno mnogo velikih potrošača, troši znatno više struje, što direktno uzrokuje veću potrošnju i pri niskim temperaturama vazduha značajno opterećuje akumulator.

Redovno održavajte automobil – birajte kvalitetnije ulje

Ukoliko vozite benzinca, proverite sve ono što iskusniji vozači ne propuštaju da učine – svećice i platine. Zaprljane i stare svećice mogu da povećaju potrošnju za skoro jedan litar (kod motora velike zapremine). Obavezno podesite paljenje i budite umereni sa gasom kada je motor hladan, odnosno sve dok on ne postigne radnu temperaturu.

Naravno, i opterećen automobil troši više: u proseku, na svakih dodatnih 100 kg on potroši još 0,5 l. Naravno, nije moguće naglo skinuti “kilažu”, ali bi trebalo da znate da izbacivanjem nepotrebnih stvari iz gepeka možete dosta uštedeti. Ionako nema lakšeg načina da sačuvate malo novca.

Izbor motornog ulja, takođe, utiče na “žeđ”, pa pri izboru ulja nemojte štedeti, jer je recept jednostavan: odaberite ono skuplje, sintetičko, pošto motor koji se dobro podmazuje bolje i lakše radi, a samim tim i manje troši. Sintetičko ulje jeste prilično skupo, ali ono je ionako namenjeno novim i skupim automobilima. Za vaš auto u godinama biće sasvim dobro i polusintetičko ulje nekog proverenog proizvođača.

Šta je još korisno znati?

Važno da zamenite filter za vazduh, koji košta malo, a kada je zaprljan povećava potrošnju goriva i utiče nepovoljno na radni vek motora. Motor tada takođe ima manje snage, teže postiže optimalne obrtaje i ima slabije performanse. Posebno su osteljivi agregati sa vrlo sofisticiranom tehnologijom ubrizgavanja goriva, pa nije na odmet malo češće menjati i filter za gorivo.

Podrazumeva se da ste proverili stanje akumulatora i da ste na vreme zamenili grejače ukoliko imate dizelaša. Pored toga budite svesni da, kada su temperature ispod nule, najbolji izbor predstavljaju sintetička ulja viskoziteta 0W-5W, jer i na tako niskim temperaturama podmazuju motor efikasno, to samim tim ovo znači i manju potrošnju i do 4%.

JEEP 001Sasvim je normalno da auto u zimskom periodu troši više. To je uobičajena pojava koja nastaje kao rezultat negativnog uticaja niskih temperatura na rad agregata. Da biste bar delimično ublažili veliki skok u potrošnji, potrebno je obezbediti da motor pravilno “diše”. Bilo bi jako dobro i da do kraja spustite ručnu kočnicu, jer u suprotnom dodatni otpor u kotrljanju, dodatno povećava potrošnju.

Izbacite višak stvari iz gepeka, skinite krovne nosače, ukoliko ih nećete uskoro koristiti, jer svaka dodatna težina samo povećava potrošnju. Dok je motor hladan, vozite malo sporije. Na nervozu potpuno zaboravite, jer samo tečna vožnja, bez naglih ubrzavanja, i stalnih promena tempa vožnje može vam novčaniku dobro doći. Kad vas neko pretiče, nemojte davati gas, pored toga što bespotrebno bacate gorivo, ugrožavate ostale učesnike u saobraćaju pa i sebe, osim toga takav vid je kažnjiv, iako je u Srbiji na žalost omilje. I na kraju, nemojte kupovati veći, teži, i snažniji automobili nego što vam zaista treba, jer u svakodevnoj vožnji vrlo često ne koristite ni 30 KS, a mnogi vozači u Srbiji misle da motor koji nema bar 100 KS i nije “pravi” motor.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako želite da kupite pouzdan i proveren polovni automobil na pravom ste mestu. Ukoliko ne znate koji je najbolji model u klasi, koji motor najviše odgovara vašim potrebama, odgovore i savete dobijate besplatno putem e mail-a ukoliko me angažujete! Ukoliko želite samo odgovore na vaša pitanje, poređenje modela (do 3 automobila), plaćate PISMENI odgovor, cena je kao i do sada 6.000 dinara.

  • Za sve ostale van Srbije je 60 evra preko W.Uniona. Podaci za uplatu su Aleksandar Todorović, Beograd, Srbija. Samo mi u pitanju navedite i MTSCN broj (neko ko radi u Švedskoj, Nemačkoj, Austriji ne može da dobije odgovor po diskontnoj ceni kao vozači u Srbiji). 

Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas. Detaljne odgovore pišem samo onima koji me angažiju i to besplatno.  i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 12 000 dinara – za USMENI ODGOVOR – NISTE u obavezi da me angažujete  – dužima razgovora je 30 minuta. Ako želite da razgovaramo duže, recimo 1h, cena odgovora je 18 000 dinara. To je uvedeno, jer većina vas utroši mojih 2h, ili 3h, i na kraju me ne angažuje.

Informacije koje vam dajem jesu zlata vredne, zato su i cene takve. Ukoliko smatrate vam nije potrebno moje znanje, iskustvo, i informacije sa tržišta iz prve ruke, mogu samo da vam od srca poželim SREĆNU KUPOVINU AUTOMOBILA. Jer ovo što ja nudim je izuzetno komplikovano, zahtevno, uz simbiličan honorar, u odnosu na cenu automobila, i ritike koje nosu kupovina kola bez detaljnih provera.

Dobro je poznato da vrhunski majstori neće da vam izađu u susret i nemaju vremena da vam pogledaju željene automobile na placu. Ja vam nudim vrhunske majstore i nakon kupovine, da vam odrade obavezni veliki i mali servis.

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pitanja možete slati i na moj drugi sajt www.Najboljiauto.com/pitajte 

A možete ih postavjati i preko mojih Facebook stranica, Testovi Automobila Srbija ili Najboljiauto

Za 6 000 dinara dobijate analizu automobila iz vašeg pitanja (do tri automobila – rok za odgovr mi je minimum 7 radnih dana, često je to puno više).  NE DOBIJATE MOJE PREPORUKE ZA TAJ NOVAC. Osim u banci, možete uplatu izvršiti i u pošti ali je tada uplata vidljiva za 24h , a ne za 1 minut.

Ako želite da vam usmeno odgovaram cena je 12.000 din (u roku od 24h od kada vidim uplatu radnim danima – osim kada sam na odmoru – tada može biti za 2 ili 3 dana).

Ako vam tražim auto, ODGOVORI SU BESPLATNI, kao i PREPORUKE MODELA, MOTORA u tom slučaju  uplatite  i 18.000 dinara (za troškove goriva i provere najboljih automobila koje nađem od strane mojih majstora) i pripremite sken lične karte (potrebno je vlasniku automobla koji vam prodaje auto).

Ako vam tražim auto, onda ću vam razumljivo napisati i detaljnije odgovore i preko reda. PISMENE ODGOVORE pišem preko reda ako vam i tražim automobil! Zašto?

 više na:

Pitajte Aleksandra Todorovića

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: Najboljiauto.com

Polovni automobili su naša realnost. Cene novih automobila su astronomske, a verzije koje se nude našem tržištu su slabijeg kvaliteta, sa manje opreme. Najveći problem je što gubite 25% posle godinu dana od vrednosti automobila, a u drugoj godini dodatnih 20%. Ako prelazite manje od 40.000 km godišnje kupovina novog automobila nema puno smisla, osim ako zarađujete preko 2.000 evra i niste kreditno opterećeni.

 

Polovni automobili nisu mačka u džaku, ako ih detaljno proverite. Danas dijagnostika nije svemoguća, ali je sve preciznija, što umnogome olakšava posao provere automobila. Trap je veoma lako proveriti. I moram vam priznati da automobili koji dođu iz Belgije, Holandije, Nemačke, Francuske, Italije imaju oslanjanje u veoma dobrom stanju čak i kada ti automobili imaju 300.000 km, dok vozila vožena po Srbiji sa samo 50,000 km izgledaju kao da imaju milion kilometara. Nonsens je da su na ceni vozila kupljena u Srbiji, jer to je minus, a ne prednost. Svakako, narod se boji vraćanje kilometraže, ali i to je proverivo, posebno kod mlađih primeraka.

 

 

 

Ako je kilometraža vraćena, cena je daleko niža, ali i takav automobil može itekako imati dobar motor. Sasvim je suvišno pričati da je Mercedes kvalitetniji od Renaulta, ili da je Volvo bezbedniji od Kije, odnosno BMW od Opela. Da li ćete vi za vaš novac kupiti neki odličan, proveren polovan automobil koji nudi maksimalanu bezbednost, ili ćete kupiti mali nov auto, sa bednom opremom i osnovnim nejakim motorom, izbor je samo vaš, ali budite malo odgovornije prema svojoj porodici i prema svom budžetu. Svakako, ako imate 5.000 e, od kupovine novog automobila nema ništa, morate da razmišljate o polovnim auotmobilima, ali nije kraj sveta, nećete kupovti mačku u džaku, jer će moji majstori detaljno pregledati automobile koje vi želite da kupite. Uradićemo vam i Veliki servis, i proverićemo sve što možemo na automobilu, da biste vi i vaša porodica bili bezbedni.

 

 

 

Ko ima novca za novi Mercedes ili BMW od 40,000 evra, svakako mu savetujem da kupi nov Mercedes! Henri Ford je tvrdio da je najbolji auto nov auto, ali on je prodavao nove automobile, to je bio njegovog marketinga. Ja nisam kriv što Dacija ili FIAT danas 2019.godine proizvode nekoliko puta nebezdnije automobile nego BMW ili Mercedes pre desetak godina. Normalno je da neko ko putuje u Minhen tri puta mesečno i prelazi 50,000 km da mu je rentabilnije da kupi nov auto. Ali pristojan, solidan nov automobil sa solidnom opremom i dobrim motorom, koji može da prati ritam modernih automobila je oko 20.000 evra (nemojte upirati prst u Turke, jer voze neuporedivo bolje od srpskih vozača, i jer imaju dobre automobile, koje realtivno brzo ali i bezedno voze). Jako su nam male plate, a troškovi su veći nego  u nekim mnogo bogatijim državama.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nije realno da mogu da procenim svaki auto 100%, jer ne mogu, čak i kad imam tri moja majstora pored sebe, možemo da pregledamo ono što možemo, možemo da provozamo auto.

 

Bukvalno je narod prinuđen da kupuje polovne automobile. Srbi pokušavaju da veruju da postoje polovni automobili koji su bez ulaganja. Tako nešto ne postoji! Zato je važno da kupite pre svega auto koji možete da održavate, i automobil koji je u dobrom stanju, jer loš polovnjak ima da vam pojede godišnju platu za nekoliko meseci. Tako da polovan automobil nije mačka u džaku, polovan automobil je katastrofa za Vas, i vaš kućni budžet posebno ukoliko se rukovodite idejom, ako imam sreće imam, ako ne, nemam. Na sreću se oslanjaju samo kockari, i neznalice? Da li ste vi kockac? Da li imate dovoljno informacija, i da li možete bez stručne pomoći da procenite stanje automobila? Ja to ne mogu, zato imam tim majstora koji mi maksimalno pomažu u proveri automobila. Ono što je sigurno, to je da ćemo vam pronaći osetno bolji automobil nego što to vi možete sami. Ako imate majstora od poverenja, preprodavca od poverenja, obratite se njima, jer oni su valjda to poverenje kod vas stekli prethodnih godina. Mi vam tražimo automobil samo ako su vaši zahtevi realni, i ukoliko pristajete da vam moji majstori odmah po kupovini urade Veliki servis. Znam da je za neke od vas ovo “čudan” zahtev zato što većina vas po kupovini automobila nije zamenila ni ulje, a kamoli uradili “veliki servis”, ali znajte da su moderniji automobili mnogo skuplji za popravke, i da vas sada pogrešan izbor modela može koštati daleko više nego pre nekoliko godina. Moderniji automobili jesu bezbedniji, imaju više opreme, ali si komplikovaniji i mnogo skuplji za održavanje, zato je danas potrebnije više nego ikada pre da angažujete vrhunske stručnjake i iskusne majstore, i da ih platite, jer u suprotnom imaćete situaciju da vaš majstor otvori haubu, baci pogled i da kaže: dobro je ovo, kupuj. A da li je njemu stalo da vam se auto više kvari ili ne? On želi da ga vi redovno posećujete ili ne? Morate imati dobrog majstora, bez njega NE KUPUJTE POLOVAN AUTOMOBIl! Ako nemate majstore obezbediću vam ja moje majstore, i održavaju ja vaše automobile ukoliko vam ja tražim automobil. Zapravo to je i uslov da vam pomognem u nalaženju automobila. Jer meni je stalo da vas auto dobri služi. Ako su i vaši ciljevi isti, onda možemo napraviti saradnju.

Urednik Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Pronalazim za vas polovne automobile

Kad se bira, gleda polovni automobil čak i kada imate iskusne majstore mnogo toga ostaje pod znakom pitanja….

jedina je šansa da gledate automobile kod dilera koji deceniji ili dve radi korektno
i koji ima zadovoljne kupce

Placevi koji su se otvorili juče, a promenili ime posle godinu, ili dva, da bi potom promenili i lokaciju
su dileri za izbegavanje……

Priredio: Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nije realno da mogu da procenim svaki auto 100%, jer ne mogu, čak i kad imam tri moja majstora pored sebe, možemo da pregledamo ono što možemo, možemo da provozamo auto.

i možemo da gledamo kola tamo gde nismo imali problema u poslednjih 20 godina

Vaše pravo je da kupite loš auto!

Ljudi će reći, pa daj nam kaži koji su to dileri…. pa zar ono što sam otkrivao 20 ak godina, treba javno da obznanim….
ipak ne. Jer tih mojih 20 godina je 20 godina rada, provera, i testiranja auto placeva.

Možete samo da birate polovni auto
i naravno da ćete naći nešto što vam odgovora. Ali verovali ili ne, ja vam mogu naći primetno bolji automobil za isti novac, a mogu vam i preporučiti bolju alternativu, model koji više ispunjava vaše potrebe, a da to vi niste znali.

Može da vam održava automobil moj majstor, ali možete da to prepustite majstoru, koji sigurno nema znanje mog majstora, jer se ja razumem u automobile više od vas, verovaili ili ne.

Moji majstori proveravaju dizne, turbine. Prebacimo auto u servis. Pregledamo i trap, dignemo da na dizalicu. Ali ne možemo da procenimo da li će turbina da radi još 50 000 ili 150 000 km, jer to ZAVISI OD VLASNIKA I NAČINA VOŽNJE! Aleksanndar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs  i www.najboljiauto.com PS. Osim toga obezbeđujem vam preventivne servisne na 6 meseci kod mojih majstora. Obezbeđujem vam Veliki servis, i garanciju mojih majstora na isti. Kao i svu papirologiju za registraciju. Kad kupite auto, čeka vas posle podne sa urađenim Velikim servisom i tablicama na njemu, ako ste iz Beograda, ako niste sa probnim tablicama. Da li je to dovoljno? PS.za mlađe automobile od 6 godina dobijete i garanciju od na motor od 12 meseci. Od dilera gde vam nađem auto. 

ŽELIM DA ,MI PRONAĐETE PROVERENI POLOVNI AUTOMOBIL!

Priznajem, 99% vas smatra da su eksperti za automobil, i da kada se desi kvar, uvek sebi kažu da je to normalno. Uvek svako može da nađe izgovor za svoj propust, lošu procenu, i onda je sve na svom mestu.

 

Dakle u pitanju je vaš ego, i vaš novac. Ako vam je ego važniji od vašeg novca, onda morate da auto tražite sami. Procena automobila je posao kao i svaki drugi. Provera automobila je delotvorna samo ako znate šta morate da gledate, i kako taj motor mora da radi kako je u skoro fabrićkom stanju.

Mogu vam naći i auto sa ugrađenim gasom. To je vaš izbor. Moje je da vam predočim sve prednost i mane ugrađenog gasa. Prednosti su sasvim jasno, i ušteda nije mala. Ali morate biti svesni i da mogu da se pojave ozbiljni problemi.

 

Pitanja u zahteve za traženje polovnog automobila sa proverenom kilometražom šaljite na www.najboljiauto.com/pitajte

I znajte ja vam ne tražim najjeftniji mogući auto, nego najbolji. U tome se razlikuje moj i vaš cilj. moj je cilj da vas AUTO ODLIČNO služi. A vaš cilj je da prođete što jeftnije danas, a sutra…? Za sutra ćete tek videti, a možete da se napravite zaboravni, pa da kvarove koje će tek uslediti zanemarite, ili kad ih sanirate, da prosto ne upamtite koliko ste sve to platili.

Trap automobila mora detaljno da se proveri. Kad nađem automobil koji ima odličan trap, bez luftova, čak bez korozije, to mi je onda signal, da se taj auto kvalifikuje za uži izbor modela, koje treba detaljno proveriti, i eventualno preporučiti. Ne kažem da auto koji nema idealan trap ne treba preporučite, ali ako je vlasnik pustio da auto ima problem na trapu, volanu, kočnicama, kakav je onda motor? Jer motor ne mogu da rastavim, i premerim koliko je istrošen. 

Priredio: Aleksandar Todorović

Automobil vam tražim samo ako su vaši zahtevi realni,  i ako pristanete da istog dana odradimo VELIKI SERVIS, u nekom od servisa koje ja preporučujem. Dozvoljavam ja da vi imate “odličnog” majstora, ali ja sam siguran da imam daleko bolje majstora od vas. Zašto? Zato što testiram rad majstora i servisa 20 godina. Meni nije cilj da vam auto stan posle prve bandere. Niti mi je cilj da za održavanje automobila date godišnju platu. Vašem majstoru jeste.  Ovo se odnosi na Beograd. Ali ako niste iz Beograda verujem da vam nije problem da dolazite na svakih 6 meseci na preventivne preglede, koji su besplatni!

 

Kad rešite da prodate automobil koji sam vam ja pronašao, pomažem vam u prodaji tog automobila, jer ste ga održavali kod mojih majstora, i znam kakvo je stanje tog vašeg automobila. Što je bolji kvalitet održavanje, to je i vaš auto bolji. Što imam zadovoljnije čitaoce, to će mi sajtovi biti popularniji.  

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nov automobil može biti bolja kupovina, ako imate bar 20 000 evra, jer za manje novca ne možete kupiti bezbedan automobil sa dovoljno snažnim motorom, i dobrom opremom. Peugeot na slici je model 508 sa najboljom mogućim opremom. Koštao je 9100 evra. Prosečno troši 5,8 litara ide skoro 200 km/h, udoban, elegantan. Jeste da ima 5 godina, ali je motor je u perfektnom stanju, kao  i elektronika, limarija, trap. Bolje je kupiti nov Peugeot 508 ali je ovakav nov koštao skoro 30 000 evra, sa ovom opremom. Posle prve godine, gubite 25% vednosti a to je 7500 evra u slučaju ovog modela, sa ovom opremom, jer je klot verzija sa benzinskim motorom bila oko 20 000 evra. Ako prelazite preko 40 000 km, treba dati prednost novom automobilu, ili treba računati da ćete sa polovnim imati ulaganja na svakih 6 meseci, ukoliko se radi o dobrom polovnom automobilu sa manje od 200 000 km. Ako imate bar 2.000 evra platu, zašto ne biste kupili nov automobil? Onda možete sebi dozvoliti taj luksuz, jer je bolje kupiti novu A klasu, ili novi BMW, nego polovni BMW, ali treba imati puno novca. Ako imate platicu od 60,000 ili 70, 000 dinara kupovina novog automobila je bacanje novca, i to ozbiljnog novca.

Volvo