Srbi čekaju jeftine dizalaše – zašto onda ne dolaze?

Novinarsi piskaraju ono što im se naredi. Kupci automobila neobavešteni i naivni, a ozbiljne političke igre se ostvaraju forsiranjem priče o ekologiji. Nebuloza od svih nebuloza je da su benzinci ekološki prihvatljiviji. Kako je to moguće, kad benzinci izbacuju vuše CO2 u atmosferu? Kako da znate koji auto koliko CO2 izbacuje? Pa prosto, ako jedan automobil troši 10 litra gorivo (nebitno da li je to benzin ili dizel) on izbacuje dva puta više CO2 u atmosferu od onog koji troši 5 litara. Istina kod dizelaša postoje čestiće čađi, ali se one eliminišu DPF filterima prilično uspešno.

Auto analiza

Pitajte Aleksandra Todorovića

Otac neda da vam uplatim za odgovor

Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

 

Mediji u Srbiji su još prošlog leta najavljivali da će više od 300 hiljada polovnih automobila stići iz Nemačke. Ali, do toga nije došlo, Pogotovo nema automobila kakvi se traže u Beogradu, onih koji su Euro 3 ili Euro 4.

Prema trenutnim propisima, u Srbiju se smeju uvoziti automobili koji su proizvedeni posle 2000. i ispunjavaju minimalno normu Euro 3.

Ali dok je Srbija tek na putu da postane članica EU, mnogo drugačije nije ni u zemljama Balkana koje jesu u EU i gde bi trebalo da važe iste norme kao i u Nemačkoj – teoretski. Jer u susednoj Rumuniji je opet Nemačka glavni izvor polovnih vozila: 2017. je tamo stiglo oko 300.000 automobila, daleko više nego iz Italije odakle je došlo 50.000 vozila ili Austrije iz koje je došlo njih 35.000. Opet, preko dve trećine nemačkih vozila su bili dizelaši. U Srbiji na dizelaše otpada oko 90%, a prošle godine je to bilo i više. Razlog je jednostavan dizelaši se više traže, jer troše oko 40% manje od benzinaca, pa ako prelazite godišnje oko 20.000 km uštedite samo 1.000 e na razlici u ceni goriva.

Mnogi zaboravljaju da navedu, sa zlom namerom, da Euro 6  dizelašima nije zabranjeno da se voze u bilo kom gradu. Proteruju se stariji dizelaši u nekim nemačkim gradovima, da bi se kupci naterali da kupe nove automobile. Potrebno je odvojiti samo tri prosečne plate da bi se kupio nov auto u Nemačkoj.

Znajte da bi se proizveo samo jedan novi automobil, zagađuje se okolina veoma mnogo, jer se potroši mnogo struje, gasa, koksa, da bi se proizvdeo čelik, aluminijum za proizvodnju istih tih automobila.

I dok naši kupco naivno čekaju, da se iz Nemačke pojave jeftini dizelaši, šetajući se po placevima, mogu da konstatuju da cene stoje, i da se ništa nije promenilo, osim da je ponuda modela sa Euro 3 motorima sve slabija, jer ih i nema puno na nemačkim putevima, sve je to otišlo za Poljsku, Rusiju, Ukrajinu, Rumuniju, Tursku odavno.

Cilje cele priče o “ekologiji” je zapravo da se napravi još veže zagađenje, jer benzinci troše za oko 40% više goriva, a što se proda više benzinaca, potrebno je da se proizvede za 40% više naftnih derivata, odnosno benzinca, a same rafinerije su OGROMNI zagađivači. Znajte da dizelaše sa Euro 6 normom niko ne dira.

Hibridni automobili u Srbiji nikada neće zaživeti, bar ne u narednih 30 godina jer su prosto preskupi za naš džep, i ne samo za naš džep, već za većinu vozača u EU.

Auto analiza

Pitajte Aleksandra Todorovića

Otac neda da vam uplatim za odgovor

Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo